Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

بررسی دلایل کاهش کیفیت رابطه جنسی

عوامل کاهش کیفیت رابطه جنسی

سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج : یک ارتباط سالم، شامل زندگی جنسی سالم نیز هست. اما همانطور که روابط به دلیل تعارض و عوامل دیگر تیره می شوند، جذابیت در رابطه جنسی هم در طول زمان کاهش می یابند. یا به کلی از بین می روند. ممکن است یکی از زوجین و یا هر دو، از فعالیت جنسی خسته شوند. با ما همراه باشید.

عوامل کاهش کیفیت رابطه جنسی
بخشی از تعارضات زناشویی تحت الشعاع اختلالات جنسی قرار دارند. نداشتن رابطه جنسی خوب و با کیفیت خود باعث دامن زدن به تعارضات بیشتر می‌شود.
 

مقدمه

نقش و اهمیت رابطه جنسی در بهبود روابط و صمیمیت زن و شوهرها موضوعی است که اکثر افراد به آن آگاهند و سعی می‌کنند به شیوه‌های مختلف کیفیت رابطه زناشویی‌شان را بهبود دهند. برخی از عوامل باعث کاهش رابطه جنسی در زوجین می شود. با ما همراه باشید.
 

عوامل تاثیرگذار در کاهش رابطه جنسی

در یک زندگی مشترک عوامل مختلفی فعالیت جنسی و ارتباط جنسی مناسب را تحت تأثیر قرار می‌دهند و کیفیت رابطه‌ی جنسی را کاهش می‌دهند:
- خستگی ناشی از کار
- تربیت بچه ها
- نوع شغل زن و شوهر
- مدیرت خانواده
- خانه داری
- نداشتن خواب کافی
- شیفت کاری متغیر
 

عوامل کاهش دهنده‌ی کیفیت رابطه جنسی

بخشی از تعارضات زناشویی تحت الشعاع اختلالات جنسی قرار دارند. نداشتن رابطه جنسی خوب و با کیفیت خود باعث دامن زدن به تعارضات بیشتر می‌شود. بسیاری از زوجین در زمینه کژکاری جنسی دچار مشکل هستند.
 
عوامل عمده تاثیر گذار در کاهش کیفیت رابطه جنسی عبارتند از:
- احساس درد در ناحیه واژینال در بعضی از زنان به هنگام انجام عمل مقاربت، (واژینیسموس).
- مشکل در رسیدن به حالت ارگاسم در مردان (کژکاری ارگارسم).
- مشکل در حفظ ارگارسم در مردان (کژکاری نعوظ).
- انزال بسیار سریع بعد از مقاربت و رابطه جنسی در مردان (انزال زود رس).
 

تاثیر رابطه جنسی در زندگی زناشویی

یک زندگی جنسی ناکار آمد، دیگر ابعاد زندگی مشترک را هم تحت تاثیر قرار می دهد و از طرفی دیگر بهبود زندگی و رابطه‌ جنسی می‌تواند به طور قابل ملاحظه‌ای، جنبه‌های دیگری از روابط را اصطلاح کرده و بهبود بخشد. از سر گرفتن مجدد زندگی جنسی و احیای رابطه جنسی نیاز به مهارت دارد.

خیلی وقت‌ها ممکن است یکی از زوجین برای داشتن رابطه جنسی بیشتر به دیگری فشار بیاورد، در حالی که او نسبت به انجام رابطه جنسی بیشتر در آن لحظه میلی نداشته باشد. در این وضعیت، همسر او به دلیل اصرار زیاد تسلیم شده و تن به رابطه جنسی می‌دهد. در حالی که نه به لحاظ روحی و نه به لحاظ جسمی آمادگی این کار را ندارد. و یا این که قبل از این که یکی از افراد به اندازه کافی احساس صمیمت، اعتماد و عشق ورزی کسب کرده باشد، دیگری فعالیت جنسی شدیدی را آغاز کند.

باید توجه داشت که مهمترین بخش عمل جنسی نحوه شروع آن است و شما و همسرتان باید مطالبی راجع به آن بدایند. اگر شما تمایل جنسی ندارید باید این مسئله را جدی بگیرید و تعیین کنید این عدم تمایل، قسمتی از عزت نفس شما است یا جنبه عادت داشته و  ناشی از فشار های وارد آمده در گذشته است.
 

آسیب‌های برآورده نشدن رابطه جنسی مناسب

در رابطه جنسی، بحث وفاداری و خیانت مطرح است. اگر رابطه جنسی مناسبی بین زن و شوهر شکل نگیرد، دور از انتظار نیست که شاهد برآورده شدن نیازهای جنسی در خارج از خانواده باشیم. و اینجاست که بحث خیانت به همسر جدی‌تر می‌شود. اگر در رابطه شما مسئله‌ای به وجود آمده باشد برای به دست آوردن دوباره اعتماد و تعهد خود به یک درمانگر مراجعه کنید. شرکت در جلسات مشاوره جنسی و استفاده از راهکارهای مشاور می‌تواند تا حد زیادی کیفیت رابطه‌ی جنسی را بهبود بخشد. اگر میزان اعتماد به سطح مطلوب برسد، مسئله رابطه جنسی می‌تواند در رسیدن به یک تعامل کامل به شما کمک کند. از طرفی، اگر میزان اعتماد شما هنوز کامل نیست قبل از کار روی رابطه جنسی بهتر است در خصوص جلب اعتماد همسر خودکاری بکنید.
 

یک پیشنهاد عالی برای بهبود کیفیت رابطه جنسی

اگر شما هم احساس می‌کنید که که در برقراری رابطه جنسی با همسرتان مشکل دارید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از بروز مشکلات جدی تر در روابط زناشویی حتما از جلسات مشاوره جنسی استفاده کنید.

تهیه و تنظیم مطلب در مجله آموزش زناشویی و جنسی طبتاج http://tebtaj.ir

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی