Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

پوزیشن های جنسی | زندگی زناشویی خود را تغییر دهید

روابط جنسی و سکس نیاز اصلی هر انسانی است که با مدل‌ و پوزیشن های جنسی مختلفی صورت می‌گیرد. هر فرد با شناخت پوزیشن‌های متفاوت می‌تواند حالت مناسب برای لذت خود و شریک جنسی‌ خویش را پیدا و به یک رابطه خوب دست پیدا کند. بسیاری از زوج‌ها از یک مدل پوزیشن استفاده می‌کنند و از مدل‌های دیگر اطلاعات کافی ندارند و حاضر نیستند تغییری در آن ایجاد کنند. بعضی از افراد نیز در روابط خود از پوزیشن‌های مختلفی استفاده می‌کنند که می‌تواند معایبی داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

پوزیشن های جنسی رایج

حالت معمولی

در این حالت که بسیار مرسوم است زن به پشت می‌خوابد و پاهایش را باز می‌کند و مرد روی او دراز می‌کشد و دخول را انجام می‌دهد. در این حالت مرد باید آرام دخول را انجام دهد به طوری که از فشار زیاد خبری نباشد و زن بتواند تا حدودی فشار را کنترل کند. بهتر است دستانش را در طرفین بدن زن قرار دهد تا فشار وارد شده به بدن زن کاهش پیدا کند.

حالت پهلو به پهلو

در این پوزیشن هر دو به پهلو دراز می‌کشند و دخول انجام می‌گیرد. در این پوزیشن، صورت باید روبروی یکدیگر قرار بگیرد.

حالت متقاطع

در حالت متقاطع زن به پهلو دراز می‌کشد و مرد در بین پاهای او قرار می‌گیرد. زن باید یکی از پاهایش را روی مرد قرار دهد. این روش می‌تواند احساس بسیار خوبی را برای زنان ایجاد کند.

حالت زانوهای خمیده

در این پوزیشن زن به پشت دراز می‌کشد و پاهایش را دور گردن یا دور کمرمرد قفل می‌کند، در این حالت مرد می‌تواند به خوبی دخول را انجام دهد.

حالت دخول از پشت یکی از پوزیشن های جنسی رایج

در حالت دخول از پشت زن زانوها و دست‌هایش را به موازات هم روی زمین قرار می‌دهد و مرد در پشت او ایستاده و آلت خود را وارد واژن می‌کند. در حالت دیگر زن می‌تواند روی زمین دراز بکشد و دخول انجام شود.

انواع پوزیشن جنسی

حالت زانو زدن

در این پوزیشن زن به روی زمین زانو می‌زند و بدن خود را به سمت جلو می‌کشد، مرد پشت او می‌نشیند و عمل دخول را انجام می‌دهد.

حالت نشسته

در این حالت مرد دراز می‌کشد و زن به روی آلت تناسلی او می‌نشیند؛ در این پوزیشن زن فشار وارد شده را تنظیم می‌کند و بالا و پایین می‌رود. (ممکن است در این پوزیشن زن به ارگاسم برسد). درحالت دیگر زن می‌تواند در این پوزیشن بعد از دخول روی مرد دراز بکشد.

حالت ضربدر  

این پوزیشن مانند پوزیشن پهلو به پهلو است اما در این حالت هردو پاهایشان را پشت یکدیگر قفل می‌کنند و با عقب و جلو کردن پاها رابطه جنسی را انجام می‌دهند. در این حالت باید فشار بسیار کم باشد در غیر این صورت دخول دردناک می‌شود.

حالت دنوکا از جمله پوزیشن های جنسی

در این پوزیشن در حالی که زن ایستاده و پاهایش را باز کرده مرد از پشت دخول را انجام می‌دهد و زن تا جایی که دستش را روی زمین قرار دهد خم می‌شود. اگرهردو قدرت بدنی و توانایی کافی داشتند مرد می‌تواند کمر زن را نگه دارد تا پاهایش را بالا نگه دارد.

حالت ایستاده و معلق

در این پوزیشن مرد در جای خود می‌ایستد، زن دستانش را به دور گردن مرد می‌اندازد و پاهایش را به دور پاهای مرد قفل می‌کند. این حالت برای کسانی که می‌خواهند یک رابطه طولانی داشته باشند بسیار دشوار است و نیازمند تعادل بسیار بالایی است. این پوزیشن تنها در مواردی که می‌خواهید بعد از مدت‌ها تنوع ایجاد کنید مناسب است، در غیر این صورت توصیه نمی‌شود.

مرد ایستاده و زن نشسته

در این پوزیشن زن بر روی میز یا تخت می‌نشیند و مرد روبروی او ایستاده است. در این حالت زن می‌تواند پاهایش را دور کمر مرد قفل کند و یا با دست، پاهایش را بالا نگه دارد.

چرخیدن

در این پوزیشن مرد باید به پشت روی زمین دراز بکشد و زانوهایش را از زمین جدا کند بعد از جدا کردن زانو باید ران‌ها را نیز بالا نگه دارد ( به صورتی که پل درست شود) و زن روی الت تناسلی او بنشیند. برای استفاده از این پوزیشن باید از قدرت بدنی فوق‌العاده‌ای برخوردار باشید و بهتر است برای مدت زیادی ادامه پیدا نکند. 

 

 

انتخاب پوزیشن های جنسی مناسب

انتخاب پوزیشن مناسب بستگی به خود فرد دارد و این که در کدام یک از آن‌ها بیشتر احساس راحتی می‌کند و لذت بیشتری برای فرد به وجود می‌آید اما باید نسبت به شرایط بدنی و محیط اطراف پوزیشن، مناسب انتخاب شود.

مناسب‌ترین پوزیشن های جنسی برای افراد با شرایط خاص

زنان دارای اضافه وزن: بهترین روش برای این اشخاص روش معمولی است که زن به پشت دراز بکشد. در این حالت می‌تواند از بالشت برای زیر باسن خود استفاده کند. 

مردانی با درد کمر: بهترین روش برای این زوج‌ها، پوزیشن نشسته است که زن روی مرد می‌نشیند و پاهایش را روی زمین قرار می‌دهد اما باید بدانید که در این پوزیشن درصد تحریک و لذت کم است.

جلوگیری از بارداری : در این حالت بهتر است از روش پهلو به پهلو استفاده شود اما با این تفاوت که پایش را روی شانه مرد قرار دهد و همان زاویه را حفظ کند.

باردار شدن: حالت مناسب برای باردار شدن پوزیشن معمولی است به طوری که پاهای زن به طور کامل باز شده باشد.

زنان باردار :  شیوه انجام رابطه جنسی در زمان بارداری بسیار مهم است زیرا در صورت فشار آوردن به رحم و شکم نه تنها به مادر بلکه به کودک نیز می‌تواند آسیب برساند. در این حالت زن باید به پشت دراز بکشد و مرد به صورت برعکس روی او قرار بگیرد اما با او تماس نداشته باشد و از این راه به آرامی دخول را انجام دهد. برای

رابطه جنسی با مردان دارای آلت تناسلی کوچک و باریک : در این حالت می‌توان از پوزیشنی که زن می‌نشیند و مرد می‌ایستد استفاده کرد به طوری که زن روی یک صندلی بنشیند و باسنش را از آن خارج کند که مرد بتواند به راحتی با فشار، آلت تناسلی خود را وارد واژن زن کند.

 

 

مزایای تنوع در پوزیشن

ممکن است رابطه جنسی با یک نوع پوزیشن بعد از مدت‌ها شما را خسته کند و دیگر علاقه‌ای به ادامه آن نداشته باشید و این موضوع می‌تواند برای شما و شریک جنسی‌تان خوشایند نباشد. با ایجاد تنوع در انجام رابطه جنسی می‌توانید به بهتر شدن و لذت بیشتر رابطه‌ خود کمک کنید.

معایب تنوع در پوزیشن های جنسی

تنوع دادن متداول و ممتد در پوزیشن های جنسی می‌تواند نارضایتی در شریک جنسی شما ایجاد کند و از حالتی که در آن لذت بیشتری دارید دور شوید. ممکن است بعضی از پوزیشن‌ها اصلا برای شما مناسب نباشد و موجب به وجود آوردن بعضی از مشکلات شود. حتما قبل از امتحان کردن یک نوع پوزیشن با شخص مقابلتان مشورت کنید که از رخ دادن بعضی مشکلات جلوگیری شود.

 

تاثیرات پوزیشن‌ های جنسی بر جنسیت فرزند

پوزیشن های جنسی تا حدودی می‌تواند باعث تعیین جنسیت فرزند شود. صفات جنسی مردانه خیلی زودتر از صفات جنسی زنانه از بین می‌روند. اگر شما از پوزیشنی استفاده کنید که با آن اسپرم، قبل از این که صفات جنسی مرد از بین برود به دهانه رحم برسد و خود را به تخمک برساند می‌تواند احتمال پسر شدن جنین بالا می‌رود و اگر از پوزیشنی استفاده شود که در آن اسپرم دیرتر به دهانه رحم وارد شود و به دیواره‌ها بچسبد احتمال دختر شدن جنین زیاد می‌شود.



سوالات متداول درباره‌ پوزیشن های جنسی

تغییر پوزیشن می‌‌تواند از درد واژن موقع رابطه جنسی کم کند؟

ممکن است درد واژن در زمان رابطه جنسی به دلیل پوزیشن نامناسب انتخاب شده باشد پس تغییر آن می‌تواند درد واژن را کاهش دهد.

بهترین پوزیشن در رابطه جنسی چیست؟

انتخاب بهترین پوزیشن‌ بستگی به خود و شریک جنسی‌ شما دارد که با کدام یک لذت بیشتری می‌برید.

تغییر پوزیشن می‌تونه به ارگاسم رسیدن اثر داشته باشه؟

تغییر پوزیشن و امتحان کردن مدل‌های متفاوت ممکن است در به ارگاسم رسیدن بهتر نقش داشته باشد. استفاده از روش معمولی اما به طوری که زن روی مرد باشد می‌تواند کمک بسیاری کند.

تهیه و تنظیم مطلب در مجله آموزش زناشویی و جنسی

برداشت http://postharvestjournal.ir 

طبتاج http://tebtaj.ir

طب سنتی http://tebbe-sonaty.ir

محتوای این سایت جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد در صورتی که زیر 18  سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی