Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

کلیتوریس یا چوچوله | نحوه تحریک و ماساژ کلیتوریس یا چوچوله زنان

یکی از نقاط فوق العاده حساس همسران که در به ارگاسم رسیدن خانم ها تاثیر فراوان دارد، و باعث یک رابطه زناشویی موفق می شود، تحریک کلیتوریس می باشد.

به گزارش سایت طبتاج ، کلیتوریس عضوی از بدن زنان است که در رابطه جنسی زنان تاثر فوق العاده ای دارد. حتما میپرسید کلیتوریس کجاست؟ پس توصیه میکنیم حتما این مقاله را بخوانید.

کلیتوریس یا چوچوله چیست؟

چوچوله یا کلیتوریس اندام جنسی ارتجاعی شکل در آلت تناسلی(فرج) زنان است. دارای اعصاب و رگ های فراوان می باشد.
محل آن در کنار اتصال لب های کوچک به هم، در بالای خروجی ادرار و مهبل، در آلت تناسلی خانم ها می باشد.(برجستگی که در بالای آلت تناسلی زن ها)

تحریک کلیتوریس زن و به ارگاسم رساندن همسرتان

یکی از نقاط فوق العاده حساس همسران که در به ارگاسم رسیدن خانم ها تاثیر فراوان دارد، و باعث یک رابطه زناشویی موفق می شود، تحریک کلیتوریس می باشد.
این اندام در اکثر پوزیشن های رابطه جنسی توسط آلت مرد مورد تحریک می شود، شوهر می تواند در حین معاشقه و بازی با همسر در هنگام رابطه جنسی با دست و یا دهان این عضو آلت تناسلی همسر را مورد تحریک قرار دهد و طعم واقعی لذت جنسی را به همسر خود بچشاند.

نکات مهم

در هنگام تحریک دهانی کلیتوریس رعایت نکاتی مانند بهداشت دهانی برای شوهر و رعایت بهداشت اندام جنسی برای زنان لازم است.
اگر خانمی میل فراوانی به این لذت جنسی دارد، ولی شوهر او از انجام آن خودداری می کند، با رعایت بهداشت(تمیز کردن موهای زاید) و در ابتدای رابطه زناشویی و معاشقه که هنوز در اثر ترشحات واژن، آلت تناسلی زن خیس و لزج نشده است، از شوهر خود بخواهد که برای او تحریک دهانی داشته باشد. و زمانی که ترشحات آلت جنسی شروع می شود خود خانم به شوهر خود اعلام کند که کافی است.

دستگاه تناسلی خارجی زنان در کنار دستگاه تناسلی داخلی آنها، تشکیل دهنده مجموعه مهمی برای بقاء بشریت به نام دستگاه تناسلی زنان می باشند. دانستن محل دقیق نقاط تحریک کننده جنسی خانم ها و اینکه بدانید کلیتوریس(چوچوله) چیست و یا خروسک زن کجاست تاثیر زیادی در افزایش لذت در رابطه جنسی دارد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از طب روز، خروسک زن کجاست و کلیتوریس(چوچوله) چیست ؟ اینها شاید سوالاتی باشد که ذهن شما را به خود مشغول کرده است. در این مقاله پاسخ این سوال ها را خواهید یافت به علاوه اینکه آناتومی و اجزای مختلف کلیتوریس و بخش های دیگر اندام تناسلی خارجی زنان (لب های کوچک و بزرگ) نیز مورد بررسی قرار گرفته است. برای درک بهتر مطلب به تصاویر دقت نمایید.

اجزاء دستگاه تناسلی خارجی زنان در واقع بخش مهمی در ارتباط جنسی به شمار می رود. در واقع آناتومی دستگاه خارجی زنان یکسان می باشد و تنها ظاهر آن با توجه به ژنتیک افراد می تواند متفاوت باشد. با این وجود داشتن اندام تناسلی زنانه زیبا از طریق عمل های زیبایی دستگاه تناسلی خارجی دور از ذهن نیست.

خروسک زن کجاست

با مطالعه مطلب زیر به طور کامل در می یابید که خروسک زن کجاست !

بخش خارجی کلیتوریس

گلنس نام قسمتی است که اغلب آن را به نام کلیتوریس(خروسک زن) می شناسند. این قسمت بخش خارجی است و به اندازه ی یک نخود می باشد و بطور دقیق بالای مجرای ادراری قرار دارد و از آنجایی که بیشترین بخش را به خود اختصاص داده است، به لمس کردن بسیار حساس است. عملکرد گلنس تشخیص حس و تحریک است.

بر خلاف بقیه موارد، گلنس در طول پاسخ جنسی زنانه رشد نمی کند، زیرا بافت نعوظ (قابل رشد) ندارد. فقط در بالای گلنس، کلاهک کلیتوریس قرار دارد که از دو لبه تشکیل شده است. این کلاهک ها می توانند در اندازه و میزان پوشش از فرد به فرد متفاوت باشند.

بخش داخلی کلیتوریس

این بخش به طور معمول هنگام مشاهده آلت تناسلی بانوان قابل مشاهده نیستند. چیزی که به گلنس متصل است، بدنه آن نامیده می شود. این بدنه به سمت لگن شما حرکت کرده و از طریق رباط به استخوان آلت تناسلی شما متصل است.

از بدنه (واقع در مقابل مجاری مثانه)، کلیتوریس تقریبا به دو بخش تقسیم می شود، یک جفت ساق که شبیه پاهای آن هستند و غده های وستیبولار. این غده ها در پشت لبه ها گسترده شدند و از مجرای ادراری و کانال واژن عبور می کنند و به سمت مقعد می روند.

غده ها و لبه ها حاوی بافت نعوظ هستند که در طول تحریک جنسی زن به وجود می آیند. با تورم در هر دو طرف کانال واژن، باعث افزایش روانکاری در واژن می شوند و همچنین موجب تحریک جنسی و افزایش احساس می شوند. این گسترش بافت همچنین می تواند باعث ایجاد فشار در کانال واژن نیز شود.

آناتومی کلیتوریس

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که کلیتوریس(چوجول) چیست؟ کلیتوریس و آلت تناسلی مردان، در واقع در آغاز پیدایش مشترک هستند. در واقع از یک نوع بافت رشد یافته اند. پس از هشت هفته رشد جنین، کروموزوم Y روی DNA مرد، تمایز بافت تناسلی را به شکل آلت تناسلی مردانه به جای کلیتوریس گسترش و رشد می دهد. بسیاری از قسمت های این اندام شبیه آلت تناسلی مردانه است اما در شکل و اندازه متفاوت بوده و در محل های مختلف قرار گرفته است. آیا این بخش یک آلت تناسلی مردانه کوچک است یا آلت تناسلی مردانه از نوع غول پیکر آن؟

این بخش کوچک، تنها بخشی از اندام تناسلی شما نیست، بلکه مانند یک دکمه عمل می کند. این اندام از چند بخش تشکیل شده است: گلنس، بدنه، جفت ساق و پیازک وستیبولار.

تصویر

تحقیقات در مورد این بخش و نقطه G

وجود یا عملکرد نقطه G، صد درصد روشن نیست. برخی تحقیقات ادعا می کنند که این موضوع با انزال زنان قابل بررسی است. محققان دیگر نشان دادند که نقطه G بطور حتم یک موجودیت فیزیکی واقعی نیست، بلکه جایی است که اطراف غده وستیبولار است که با دیواره قدامی واژن ارتباط دارد. این نشان دهنده این است که در واقع ممکن است ارگاسم واژنی به این محل متصل باشد. هر حرکت هنگام مقاربت واجد نفوذ واژینال یا انقباض عضلات لگن، می تواند کلیتوریس را تحریک کند. رسیدن به ارگاسم برای هر بدن و فرد به فرد متفاوت است. تجربه از طریق حالت های مختلف رابطه جنسی، می تواند به شما کمک کند که بهترین حالت برای شما چیست و همان را انجام دهید.

نقش کلیتوریس(چوچول) در لذت جنسی

بعد از دانستن این که خروسک زن کجاست و چوچوله چیست بهتر است به نقش آن در لذت جنسی نیز اشاره شود. برای بانوان، ارگاسم، بیشتر در ناحیه کلیتوریس که در بالای دهانه واژن و مجرای ادرار قرار دارد، اتفاق میفتد.

این بخش از آلت تناسلی منبع اصلی لذت جنسی در خانم ها است. مناطق تحریک جنسی در بدن محل هایی هستند که در صورت برانگیخته شدن موجب تحریک می شوند. این مناطق می توانند شامل ناحیه تناسلی، نوک پستان، گردن یا هر جای دیگر باشند. حساس ترین ناحیه محرک جنسی خانم ها، همین منطقه است.

با تحریک یک ناحیه حساس (مقاربت)، پاسخ های فیزیکی جنسی به راه میفتند. تحریک این ناحیه هم با دخول و هم از طریق لمس اتفاق می افتد. اوج لذت جنسی در رابطه جنسی نیست و تحریک مستقیم این ناحیه برای رسیدن به ارگاسم لازم است.

آناتومی دستگاه تناسلی خارجی زنان و کاردکرد هر کدام

در جواب به این پرسش که تفاوت اندام تناسلی زن و دختر چیست باید گفت که دخترها به این دلیل که تا کنون رابطه جنسی نداشته اند ، بیشتر بخش های خروجی واژن با لایه ای به نام پرده بکارت که به اندازه ۱ تا ۲ میلی متر ضخامت دارد، پوشانده شده است. این پرده در پس لب های کوچک فرج قرارداشته و باعث پوشاندن دهانه مهبل می شود. البته منافذی جهت خروج خون قاعدگی در بکارت وجود دارد. در واقع تشخیص باکره بودن یا نبودن ، دختر یا زن بودن از طریق پرده بکارت امکان پذیر است. چرا که اغلب با اولین ورود آلت مرد به داخل واژن بکارت برای همیشه پاره می شود. در ادامه بحث به صورت تخصصی تر به دستگاه تناسلی زنان، ساختار و نقش آن می پردازیم.

جبل عانه (شرمگاه ) اولین جزء دستگاه تناسلی خارجی زنان

در قسمت بالای اندام تناسلی یک بخش مثلث شکل را می بینید که با مقداری مو پوشیده شده است . این لایه بافت چربی که توسط مو پوشیده شده جبل عانه نامیده می شود و قبل از رسیدن بن بلوغ فاقد مو می باشد. اگر با انگشت خود بر روی جبل عانه فشار وارد کنید؛ میتوانید در زیر آن استخوان شرمگاه را احساس نمایید. در بعضی زنان این موها نرم و صاف و در برخی دیگر پیچیده و مجعد می باشند. علاوه بر علل هورمونی؛ عوامل ارثی و نژادی نیز بر صافی و پر پشتی این موها موثرند ولی در هر حال این یک امر طبیعی به شمار میرود.

نقش موهای شرمگاه در دستگاه تناسلی خارجی زنان چیست؟

هنگام هیجانات جنسی از غدد مولد بو در ناحیه شرمگاه ترشحاتی آزاد می شود. که بوی آن برای مرد از نظر جنسی لذت بخش و تحریک آمیز است. موهای شرمگاه از تبخیر سریع این ترشحات جلوگیری کرده تا شاید این بوی مطبوع برای مدت طولانی تری باقی بماند. بدیهی است این غدد در زیر بغل نیز وجود دارد.

هورمونها بر روی موهای شرمگاه چه اثری دارند؟

ظاهر شدن موهای شرمگاه در سن بلوغ بستگی به ترشح در هورمون دارد: یکی استروژن که از تخمدانها ترشح می شود و دیگری آندروژن که از غده فوق کلوی آزاد می گردد. اثر این دو هورمون بر روی رشد موها آنچنان است که ظرف شبانه روز می توانند رشد سریع موها را موجب گردند. در سالهای یائسگی یک میزان ترشح کاهش یافته و بعد از ۶۰ سالگی موهای شرمگاه بتدریح ریخته و نرم ترمیشود.

آیا موهای شرمگاه سفید هم می شوند؟

بله: ولی بر خلاف موهای سر معمولا تا یائسگی رنگ اولیه خود را به خوبی حفظ می کند.

می دانید اندام تناسلی خارجی زنان لب دارد؟!

لبهای بزرگ: این تنها در چین خوردگی پوستی هستند که از جبل عانه بطرف عقب کشیده میشوند. لبهای بزرگ در یک برجستگی که توسط کلیتوریس ایجاد می شود یکدیگر مربوط میگردند و دوباره در عقب سوراخ مهبل با هم یکی می شوند. هر دو سطح هر یک از این چینها توسط پوست پوشیده می شوند. بشره پوستی که سطح خارجی را میپوشاند رنگیه با پیگمانته بوده و از مو پوشیده می شود و محتوی غدد عرق است. به همین علت است هر جای دیگر بدن، عفونت پیاز مو و سایر اختلالات پوستی می تواند در اینجا نیز ایجاد شود

نقش لبهای بزرگ در اندام تناسلی خارجی زنان چیست؟

حفاظت: لبهای بزرگ برای فمنهای داخلی مانند دو تکه گاه نرم و راحت هستند و محل داخل را نیز همواره مرطوب نگه میدارند. اگر تاکنون زایمان نداشته اید دو لب بزرگ معمولا در وسط به هم نزدیک بوده و در میان آنها فاصله ای وجود ندارد. برعکس، در عده ای از زنان فاصله دو لب آنها زیاد است که تمام قسمتهای داخلی بوضوح دیده می شوند. در هر حال، اگر دو لب را کنار بزنید متوجه خواهید شد که قسمتهای داخلی بدون مو میباشند. حتی حاشیه داخلی لبها نیز بدون مو است. چرا؟ برای اینکه بافتهای این قسمت اختصاصی هستند و پیاز مو ندارند.

نقش لبهای کوچک در اجزاء دستگاه تناسلی خارجی زنان چیست؟

در امتداد حاشیه داخلی لبهای بزرگ در چین خوردگی بافت وجود دارند که آنها را لبهای داخلی یا لبهای کوچک می نامند. بدیهی است این لبه آن چنان هم کوچک نیستند. و در دستگاه تناسلی خارجی بعضی از خانمها ممکن است این لبها بحدی برجسته باشند که حتی روی لبهای بزرگ را بپوشانند لبهای کوچک نه تنها از نظر اندازه متغیرند؛ بلکه از لحاظ بافت و رنگ نیز متغیر می باشند. از بافت نسبتا نرم تا بافت چروکیده و از رنگ صورتی روشن تا قهوه ای سیاه تغیر می کنند.

چه چیزی لبهای کوچک را از لبهای بزرگ را در دستگا تناسلی خارجی زنان متمایز می سازد؟

لبهای کوچک علاوه بر اینکه بدون مو می باشد؛ بافت چرمی یا غدد عرق هم ندارند؛ ولی در عوض دارای غدد چربی؛ غدد ترشحی معطر؛ مویرگهای خونی و بافت قابل ارتجاع هستند. این بافت ارتجاعی بعلت ارتباطی که با کلیتوریس دارد؛ لبهای کوچک را احساس و تحریک آمیز می کند.

اگر خوب دقت کنید دو لب کوچک در بالا در زیر جبل عانه بهم نزدیک می شوند و بصورت پیش پوستی کلیتوریس را می پوشانند. یک شبکه گسترده حسی؛ کلیتوریس و لبهای کوچک را در برابر تحریکات بی نهایت حساس می کند. برای اینکه مطمئن باشید. لبهای کوچک را شناخته اید؛ آنها را تا محل کلیتوریس در زیر جبل عانه دنبال کنید.جواب این سوال که خروسک زن کجاست این می باشد که اگر چه بیشتر کلیتوریس ها در زیر بافتهای ماهیچه ای از دید پنهان میباشند؛ ولی سر آنها بصورت یک برآمدگی گوشتی صورتی رنگ (مانند مداد پاک کن سر بعضی از مدادها) دیده می شود که به این برآمدگی خروسک یا کلیتوریس گفته می شود. لبهای کوچک بین مبهل و مخرج ناپدید می شوند. قسمتی که بنام دهلیز موسوم است با یک غشا مخاطی مفروش بوده و توسط لبهای کوچک احاطه شده است. مبهل و میزراه (محل خروج ادرار در زنان) بداخل دهلیز باز می شوند.

گردآوری و تنظیم در سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج

 2020-06-19

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی