Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

11 فایده طبی از فواید رابطه جنسی زناشویی

 

فواید رابطه جنسی
آیا فواید روابط جنسی را میدانید ؟ آیا میدانید برقراری رابطه جنسی با همسر میتواند چه اثرهای مثبتی بر سلامت جسمی زوج ها داشته باشد؟ حتماً شما هم پی برده اید که مکانیسم فعالیت جنسی بدن تنها برای تولیدمثل نیست و مسلما پس از روابط با همسرتان تغییرات مثبتی را در خودتان یا وی حس نموده اید .
به گزارش سایت طبتاج  


پزشکان 11 خواص طبی را از فواید روابط جنسی برشمرده اند:
کاهش استرس
پژوهشگران اسکاتلندی 24 زن و 22 مرد را در وضعیت پراسترس- مانند سخن رانی در جمع یا حل مسائل ریاضی در حضور سایرین- قرار دادند و فشارخون آن ها را اندازه‌گیری کردند. نتیجه جالبی به دست آمد؛ افرادی که جدیداً با همسرشان روابط زناشویی داشتند، در حالت استرس زا برخورد سالم تری نشان دادند.

مطالعه دیگری از فواید روابط جنسی نشان داد فشارخون دیاستولی( عدد دومی که دستگاه فشارسنج به ما نشان میدهد ) اشخاص متاهلی که با همسر خود زندگی میکنند و رابطه زناشویی منظمی دارند، از فشارخون افرادی که با همسرشان روابط زناشویی ندارند، پائین تر است. نتیجه یک تحقیق جذاب دیگر هم ثابت کرده زنانی که همسرانشان منظم آن ها را در اغوش می گیرند، فشارخون سالم تری دارند.


افزایش ایمنی
پژوهشگران دانشگاه ویلکس با ثبت نحوه روابطه زناشویی 112 همسر و بررسی میزان تولید بزاق در آن ها دریافتند روابط زناشویی با همسر سبب افزایش سطوح آنتی بادی ایمونوگلوبین A در بدن میشود . این پادتن در پیش‌گیری از سرما خوردگی و بعضی عفونت ها نقش مهمی دارد.


کاهش وزن
هر بار روابطه زناشویی با همسر، باعث مصرف 85 کیلوکالری انرژی در بدن میشود و حتماً میدانید که سوزاندن کالری مترادف است با کاهش وزن.


سلامت قلب
از دیگر فواید روابط جنسی میتوان از تندرستی قلب نام برد. تحقیق 20 ساله دانشمندان انگلیسی نشان داده مردانی که در زمان هفته دوبار یا بیش تر با همسرشان رابطه زناشویی دارند، نسبت به مردانی که کم تر از یک بار در ماه چنین روابطی را با همسرشان برقرار میکنند ، کم تر دچار حمله های مرگبار قلبی میشوند . این پژوهشگران عقیده عمومی تأثیر سو روابط زناشویی بر احتمال سکته قلبی را رد میکنند .


افزایش اعتماد به‌نفس
از دیگر فواید روابط جنسی میتوان به ارتباطش با اعتماد به نفس اشاره نمود . پژوهشگران دانشگاه تگزاس میگویند فواید روابط زناشویی تأثیر به سزایی بر اعتماد به نفس و حس خشنودی از خویش دارد. اما این یافته به معنی لزوم داشتن رابطه زناشویی برای افزایش اعتماد به نفس نیست ولی درصورتی که شخصی از نظر اعتماد به نفس مشکلی نداشته باشد، سلامت روابط زناشویی وی با همسرش تأثیر مثبتی بر ارتقای اعتماد به نفسش خواهد داشت.


افزایش صمیمیت
برقراری رابطه زناشویی و رسیدن به اوج لذت جنسی، سطح هورمون اکسی توسین – که به هورمون محبّت معروف است- را افزایش میدهد . از فایده های روابط جنسی میتوان خاطرنشان کرد که بانوان پس از روابطه زناشویی حس صمیمیت و اعتماد بیشتری به هم خواهند داشت. تحقیقات انجام شده روی 59 زن نشان داده که سطح هورمون اکسی توسین آن ها پس از در اغوش گرفته شدن توسط همسرشان افزایش یافته است. سطح اکسی توسین بدن فرد با حس سخاوتمندی وی هم روابط مستقیمی دارد.

 

رابطه جنسی,روابط زناشویی,فواید رابطه جنسی

فواید رابطه جنسی با همسر

 
کاهش درد
هورمون محبّت یا اکسی توسین سطح اندورفین های( مواد ضددرد طبیعی بدن) بدن را افزایش میدهد . پس درصورتی که دچار سردرد، آرتریت روماتویید یا« نشانگان پیش قائدگی»( PMS) هستید، میتوانید تأثیر فواید روابط جنسی با همسرتان را بر درد ناشی از این مشکلات درک کنید. پژوهشگران برای ثابت کردن ادعای خود در مورد فواید روابط جنسی از 48 نفر خواستند اکسی توسین را استشمام کنند، بعد انگشت دست آن ها را مجروح کردند و دریافتند که حضور اکسی توسین حس درد را تا 50 درصد کاهش میدهد .


فواید رابطه زناشویی در کاهش خطر سرطان پروستات
پژوهشگران ثابت نموده اند مردان جوانی که بیش از 21 بار انزال در ماه دارند، نسبت به مردانی که 7- 4 بار در ماه انزال دارند، با احتمال کمتری دچار سرطان پروستات میشوند .


تقویت عضلات قاعده لگن
انقباض عضلات قاعده لگن زنان موقع برقراری رابطه زناشویی حس رضایت بیشتری به آن ها میدهد . این انقباض ها برای تقویت عضلات این ناحیه و به ویژه پیش‌گیری از ابتلا به بی اختیاری ادرار مؤثر است.


خواب راحت
اکسی توسین ترشح شده پس از رابطه زناشویی، سبب القای خواب میشود . از طرفی خواب راحت، اسوده و کافی آثار به سزایی بر سلامت عمومی بدن دارد من جمله وزن مطلوب و میزان سلامت فشارخون.


فواید رابطه جنسی و سلامت پوست
روابط زناشویی طی افزایش گردش خون در بدن سبب بهبود اکسیژن رسانی به سلول های پوست میشود و سرانجام به پوست ظاهری درخشان می بخشد. حتماً خودتان متوجه این تغییر پس از روابط با همسرتان شده اید. در طی روابط زناشویی با اثر افزایشی خود بر میزان کلاژن، ایجاد لکه بر پوست و افتادگی آن را کاهش میدهد .

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی