Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

نقش عشق و محبت در رابطه جنسی

از طریق کردار و به کارگیری عشق و علاقه می توان به همسرتان نشان دهید که چقدر به او و زندگیتان عشق می ورزید برای مثال گاهی تقدیم کردن یک شاخه گل و حتی شام ساده ای که بسیار زیبا تزئین شده باشد باعث تحسین کردن همسرتان می شود و شما به او فهمانده اید که او را چقدر دوست دارید.

به گزارش سایت  طبتاج  ، عشق در زندگی ، باعث نزدیک شدن دلها به یکدیگر و آسانتر شدن مشکلات می گردد و اصولا متشکل از عناصری همچون دلباختن ، صمیمیت و متعهد بودن می باشد. در دنیا انواع متفاوتی از عشق و همینطور روش های متفاوتی برای عشق ورزیدن وجود دارد. کمتر افرادی یافت می شوند که حس عشق را تجربه نکرده باشند. اما وجود این حس به تنهایی ضامن خوشبختی نیست بلکه لازم است تا این مفهوم را عمیق تر درک کرده و بتوانیم با شناخت بیشتر از اشتباهات عاشقانه زن و مرد و همینطور قوانین عاشقانه ، عشقی پایدار و مستحکم درست مثل روزهای اول عاشقی در تمامی برهه های زندگی تجربه کنیم .

عشق انواع متفاوتی دارد: جنسی، پدر و مادری، فرزندی ، برادرانه و خواهرانه و نیز عشق به گروه ، مکتب و مملکت.

عشق چیست؟

آرزوی وصال به محبوب از مشخصات عشق است. رشد تمایلات جنسی و رشد توانایی عاشق شدن بر همدیگر تاثیر متقابلی دارند. عشق به تنهایی معانی و مفاهیم مختلفی دارد، مثلا برای کشیش یک معنی و برای فوتبالیست، معنی و مفهوم دیگری را در بردارد. از نظر فروید نیز که عشق را با غریزه جنسی مطابقت می دهد معنی دیگری می تواند داشته باشد. فروید عقیده دارد که معنی و مفهوم کامل عشق در غریزه جنسی خلاصه شده است!

روان شناسی به نام دکتر اسنل پنتی می نویسد:

روان شناسی عصر ما، آرامش زندگی خانواده ها را وابسته به عشق کاذب نمی داند ، عشقی که چون کوه آتشفشان ، منفجر می شود و چون دریایی منجمد. دکتر اسنل پنتی معتقد است که در زندگی زناشویی ، عشقی قابل تقدیر است که آرام و طبیعی رشد کند، حیاتش: انس و الفت و توافق خوی و اخلاق و ثمره اش: ملایمت و مداومت باشد. بر اساس چنین عشقی می توان زندگی پایداری را شالوده نهاد و خوش و سالم زیست.

عشق انفجاری همانند تب تند است که زود عرق می کند. این را فراموش نکنید که هرگز نباید به خاطر عشق کاذب ازدواج کرد.

نیازمندیهای عشق ورزی در برانگیختن قوه جنسی

نیازهای زن:

علاقه

درک

احترام

عشق ورزی

اعتبار

اطمینان خاطر

نیازهای مرد:

۱- اعتماد

۲- پذیرش (باور داشتن)

۳- قدردانی

۴- تحسین

۵- تایید

۶- تشویق

قطعا هر زن و مردی به این ۱۲ نوع عشق نیازمند است . البته اشاره به شش گوشه عشق مورد نیاز زن به آن معنا نیست که مرد نیازمند آن موارد نمی باشد و مرد هم نیازمند توجه و درک و احترام و عشق ورزش و اعتبار و اطمینان خاطر است. مرد هنگامی به نیازهای زن توجه می کند که نیازهای خودش برآورده شده باشد. برای زن نیز به همین گونه است.

شایع ترین اشتباهات زن و مرد در زمینه نیازهای عاطفی و عاشقانه یکدیگر

الف- اشتباه زن نسبت به مرد

زن با ارائه توصیه های ناخواسته سعی می کند رفتار شوهرش را بهبود بخشد و یا به او کمک کند.

زن با مطرح کردن ناراحتی یا احساسات ناخوشایند خویش می کوشد رفتار مرد را تغییر دهد یا رفتار او را کنترل کند .

زن به کارهایی که شوهرش برای او انجام می دهد اشاره نمی کند و فقط از کارهایی که انجام نداده انتقاد و گله می کند.

زن رفتار شوهرش را اصلاح می کند و به او می گوید که چه کاری انجام دهد. انگار که او یک بچه است.

زن به طور غیرمستقیم احساسات ناراحت کننده خود را با طرح سوالاتی طعنه آمیز از جمله چطور توانستی چنین کاری بکنی؟ بیان می کند.

وقتی مرد تصمیم می گیرد یا اقداماتی را انجام می دهد ، زن در صدد اصلاح مرد و یا انتقاد از او برمی آید.

ب- اشتباه مرد نسبت به زن

مرد به سخنان همسرش گوش نمی دهد . یا به آسانی حواسش پرت می شود و یا سوالات جالبی مطرح نمی کند.

مرد احساسات زن را عمیقاً درک نمی کند و درصدد اصلاح آن برمی آید و گمان می کند که او نیازمند راه حل است و به همین دلیل توصیه هایی را ارائه می دهد.

مرد گوش می کند اما بعد ناراحت می شود و زن را عامل ناراحتی اش می داند واو را سرزنش می کند.

مرد احساسات و نیازهای زن را دست کم می گیرد و به فرزندان یا کارش بیشتر اهمیت می دهد.

وقتی زن ناراحت است، مرد توجیه می کند که حق با اوست و زن نباید ناراحت باشد.

مرد بعد از گوش دادن به حرفهای همسرش چیزی نمی گوید و یا به دنبال کار خود می رود.

قوانین عاشقانه و تأثیر آن در تقویت امور جنسی

دوران نامزدی که برای شما خاطرات لذت بخش و به یاد ماندنی بر جای گذاشته و به یاد آوردن آنها برایتان سرشار از عشق و محبت به همسرتان می باشد، شاید با مرور زمان و انجام مسئولیت ها کنار گذاشته شده است. ولی شما می توانید با کمک رهنمودها و اصولی که در ذیل آمده است یک بار دیگر دوران خوش نامزدی را برای خودتان تداعی کنید و از طریق این اصول روابط رمانتیک و لذت بخشی را به زندگیتان برگردانید تا همچون گذشته از با هم بودنتان لذت ببرید. این رهنمودها شامل موارد زیر می باشد:

۱- ابراز عشق در زندگی روزمره :

از طریق کردار و به کارگیری عشق و علاقه می توان به همسرتان نشان دهید که چقدر به او و زندگیتان عشق می ورزید برای مثال گاهی تقدیم کردن یک شاخه گل و حتی شام ساده ای که بسیار زیبا تزئین شده باشد باعث تحسین کردن همسرتان می شود و شما به او فهمانده اید که او را چقدر دوست دارید. این حرکات باعث می شود که او نیز عشق و علاقه خودرا بیشتر از گذشته به شما ابراز کند.

۲- خلوت کردن با یکدیگر

شاید شما فرزندانی داشته باشید که مجبورید زمانی را به آنها اختصاص دهید، ولی باید این مسئله را نیز مورد توجه قرار داد که شما نیز نباید خودتان را فراموش کنید. شما می توانید با فرستادن فرزندانتان به خانه اقوام و آشنایان زمانی را به خود اختصاص دهید، چون هر دوی شما به این خلوت احتیاج دارید.

۳- گفتن حرفهای عاشقانه به یکدیگر:

در مورد رویاها وآرزووهایی که قبل از ازدواج داشته اید و حالا همه آنها با ازدواج با همسرتان به وقوع پیوسته است صحبت کنید و به او بگویید چقدر خوشحال هستید که شما همان مرد و یا زن دلخواه او می باشید. سعی کنید کلمه دوست دارم یکی از کلماتی باشد که شما مرتب آن را به زبان می آورید چون مطمئنا باعث عشق و علاقه شما به یکدیگر می شود.

۴- توجه و رسیدگی به ظاهر :

شاید بعداز گذشت زمان فکرکنید که دیگر لزومی ندارد به ظاهر خود برسید و این کار برای شما ضرورتی ندارد و با همان لباسهای ساده و تکراری نزد همسرتان ظاهر شوید. در صورتی که این عمل صحیح نمی باشد وهمسرتان رغبتی برای نزد شما آمدن پیدا نمی کند چون در ظاهر شما تازگی و یا تنوع را نمی بینید.

۵- نوازش آرام بخش همسر:

همسرتان را همیشه نوازش کنید. معمولا زنان بیشتر از مردان به نوازش احتیاج دارند و از نوازش کردن شوهرشان بسیار لذت می برند. ولی برای آقایان نیز خالی از لطف نمی باشد در هر صورت شما باید همسرتان را به آرامی نوازش کنید تا هم موجب لذت بخشیدن شود و هم خستگی را از تن همسرتان بزداید.

۶- انجام کارهای خارق العاده:

می توانید با تزیین خانه؛ گذاشتن گل بر سر میز شام و یا حتی خریدن هدیه ای به هر مناسبتی مثلا برای قدردانی از زحمات همسرتان او را به عشق خود مطمئن بسازید و هدف از این عمل این باشد که شما کاری را انجام داده اید که شاید همسرتان قبلا به آن توجهی نداشته و با این عمل شما بسیار خوشحال می شود.

۷- بازگشت به خاطرات گذشته:

شما می توانید از دوران خوش نامزدی و اوایل زندگی صحبت کنید و با یادآوری آنها نشان دهید که چقدر برای شما مسرت بار بوده است و هنوز با گفتن جملات عاشقانه که در گذشته به یکدیگر می گفته اید احساس خوبی را دارید. سعی کنید به مکان هایی بروید که برای شما در گذشته معنای خاصی را داشته است.

۸- تفریح و خنده با یکدیگر:

یک شوخی به موقع می تواتند خستگی همسرتان را از بین ببرد و او را از مجادله هایی که در خارج از خانه داشته است دور کند. شما می توانید حتی با گفتن یک لطیفه برای چند لحظه خنده رابر لبان همسرتان بیاورید یا حتی می توانید او را برای قدم زدن دعوت کنید و ازاو بخواهید یا یکدیگر به پارک و یا سینما بروید.

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی