Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

عوارض روحی و جسمی خود ارضایی در پسران

در اکثر افراد بعد از خودارضایی دچار عذاب وجدان شده و اعتماد به نفس خود را از دست می دهند . هم چنین بعد از خودارضایی احساس خستگی افراطی باعث می شود که آن ها از فعالیت های خود دست کشیده و ترجیح می دهند که به خواب بروند . این افراد تمرکز خود را روی فعالیت های روزانه از دست داده و دائما ذهن خود را درگیر مسائل جنسی می کند .

به گزارش سایت طبتاج ،خودارضایی در پسران اغلب به دلیل فشار جنسی دوران جوانی رخ می دهد اما به مرور زمان می تواند به یک اعتیاد منجر شده و برای رهایی از مشکلات روحی فراتر از نیاز جنسی انجام بشود . افرادی که خودارضایی می کنند یک رابطه جنسی بدون نقص را در ذهن خود مجسم می کنند و همین باعث می شود انتظارات فرد از رابطه جنسی زیاد شود و بعد از ازدواج نیز از رابطه جنسی با همسر لذت نبرده و به خودارضایی روی آورد . در این مقاله به عوارض خودارضایی پسران از لحاظ جسمی روحی پرداخته خواهد شد .

عوارض خودارضایی پسران

عوارض روحی خودارضایی :

انجام خودارضایی در پسران باعث افزایش تحریک پذیری جنسی می شود . بنابراین با انجام خودارضایی نه تنها نیاز جنسی برطرف نشده بلکه عطش و نیاز جنسی زیاد خواهد شد . افرادی که به خودارضایی اعتیاد دارند در زندگی زناشویی خود نیز دچار مشکل خواهند شد . یکی از اثرات روحی خودارضایی در پسران مبتلا شدن آنها به اضطراب شدید می باشد .یکی دیگر از عوارض خودارضایی در پسران بداخلاقی و پرخاشگری می باشد . شخص خودارضا حوصله گفت و گو با دیگران را ندارد . زودرنج است و سریعا از کوره درمی رود و سر دیگران داد می کشد . به صدا حساسیت زیادی دارد .

عوارض جسمی خودارضایی در پسران :

از عوارض جسمی خودارضایی در پسران می توان به اختیاری در ادرار اشاره کرد که این عارضه پس از مدت طولانی خودارضایی ایجاد می شود . هم چنین خودارضایی باعث بی حوصلگی ، عدم تمرکز ، ناتوانی جسمی و سردردهای میگرنی می گردد .

نشانه های پسران معتاد به خودارضایی :

پسرانی که به خودارضایی معتاد هستند دائم به دنبال تصاویر و فیلم های جنسی برای تحریک کردن خودشان از نظر جنسی و آماده شدن برای خودارضایی هستند . آن ها دائما دنبال خلوت کردن برای تماشای فیلم و خودارضایی هستند . در اکثر افراد بعد از خودارضایی دچار عذاب وجدان شده و اعتماد به نفس خود را از دست می دهند . هم چنین بعد از خودارضایی احساس خستگی افراطی باعث می شود که آن ها از فعالیت های خود دست کشیده و ترجیح می دهند که به خواب بروند . این افراد تمرکز خود را روی فعالیت های روزانه از دست داده و دائما ذهن خود را درگیر مسائل جنسی می کند .

خودارضایی مرضی :

این یک حالت است که فرد به صورت غیرارادی خودارضایی می کند که می تواند به اندام تناسلی خود آسیب بزند .

نشانه خودارضایی چیست ؟

خودارضایی هیچ نشانه ی ظاهری و جسمانی در افراد ندارد . خودارضایی نه روی بینایی ، نه ریزش مو ، نه قوس کمر تاثیری ندارد . خودارضایی انتظارات جنسی افراد را بالا برده و این می تواند در آینده موجب عدم رضایت جنسی با همسر شود .

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی