Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

طرز تهیه باسلق

 روش درست کردن باسلق,درست کردن باسلق

طرز درست کردن باسلق

 به گزارش سایت طبتاج  

طرز تهیه باسلق به روش اول:

مواد لازم برای تهیه ی باسلق :

 نشاسته نصف لیوان 
 آب سرد  یک و نیم لیوان
شکر  نصف لیوان 
 پودر ژله طعم دلخواه 1 بسته 
 نارگیل یا نشاسته ذرت  برای غلطاندن
 گلاب 3 قاشق غذاخوری 
 کره 1 قاشق غذاخوری 

 

میزان شکر به طعم ژله و سلیقه ی شما بستگی دارد، مثلا اگر طعم ژله ترش است، مقدار شکر بیشتری استفاده کنید)

 

نحوه درست کردن باسلق :

برای طرز تهیه باسلق، ابتدا داخل یک قابلمه ی کوچک آب و نشاسته را بریزید و با قاشق هم بزنید، شکر و پودر ژله را هم اضافه کنید و هم بزنید. هنگامی که همه ی مواد با هم مخلوط شد و نشاسته کامل باز شد، آن را روی گاز روی حرارت ملایم بگذارید و مدام هم بزنید. (شعله زیاد نباشد چون در آخر باسلوق طعم خامی نشاسته می گیرد)

 

زمانی که مواد کمی سفت شد، گلاب را اضافه کنید و هم بزنید، سپس کره را اضافه کنید و هم بزنید. وقتی خوب سفت شد داخل یک ظرف (تابه پیرکس سایزکوچک) پلاستیک بیندازید و مواد داغ را داخل ظرف بریزید و بگذارید داخل یخچال به مدت 3تا5 ساعت بماند.

از یخچال دربیاورید و داخل یک ظرف بزرگ نارگیل یا نشاسته ذرت بریزید و باسلوق را از ظرف دربیاورید و برش مربعی بدهید و داخل پودر نارگیل یا نشاسته بغلطانید.

 

می توانید به جای تابه، از قالب یخ استفاده کنید. ته قالب را کمی چرب کنید، ته هر قالب یک مغزگردو بگذارید و مواد داغ را داخل قالب یخ بریزید. می توانید مغزخردشده را داخل مواد داغ بریزید و بعد داخل ظرف یا قالب بریزید. می توانید درانواع رنگ ها برای پذیرایی درست کنید و نوش جان کنید.

 

طرز تهیه باسلق به روش دوم:

باسلق,تهیه باسلق

طریقه درست کردن باسلق

 

مواد لازم برای تهیه باسلوق :

 نشاسته  100 گرم
 گلاب نصف لیوان 
 پودر نارگیل  150 گرم
 مغز گردو  100 گرم
 شکر 200 گرم 
 روغن مایع 1 قاشق چایخوری 
 آب سرد  2 لیوان

 

روش درست کردن باسلق ساده :

برای طرز تهیه باسلق داخل یک قابلمه نچسب تفلون، نشاسته را با آب سرد حل کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا نشاسته حل شود و گلوله گلوله نشود. سعی کنید برای هم زدن نشاسته از کفگیر یا قاشق چوبی استفاده کنید.

 

بعد از حل شدن نشاسته، شکر، گلاب و روغن را به آن اضافه کنید و مرتبا هم بزنید تا مایع کاملا غلیظ شود و به صورت خمیر در وسط ظرف بماند.

 

سپس آن را از روی حرارت بردارید و مغز گردو را به آن اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید تا مایه باسلوق سرد شود. 

 

بعد از سرد شدن، آن را به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود.

 

سپس دست خود را کمی چرب کنید و مایع خمیری شکل باسلوق را بعد از یک ساعت که از یخچال در آوردید کمی ورز دهید و بعد به صورت لوله هایی به قطر 3 سانتی متر در بیاورید و در پودر نارگیل بغلطانید و با مغز گردو روی آن را تزیین کنید.

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی