Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

دلایل ناتوانی جنسی خانم ها و روش های درمان

گاه ناتوانی جنسی زن ها می تواند به دلیل عوامل فیزیکی مانند ورم مفاصل ، جراحی و آسیب دیدگی لگن ، سردرد ، خستگی و … باشد . هم چنین مصرف برخی دارو ها مانند داروهای ضد افسردگی ، آنتی هیستامین و … می تواند میل جنسی را کاهش دهد و موجب ناتوانی در رسیدن به ارگاسم گردد .

به گزارش سایت طبتاج ، اکثر زن ها در دوران جوانی از برقراری رابطه جنسی لذت می برند اما به خاطر افزایش سن یا مسائل دیگر میل جنسی آن ها کاهش یافته و دیگر از رابطه جنسی با شوهر خود احساس رضایت نمی کنند . اکنون این سوال مطرح می شود که چرا کارهایی که در گذشته برای زن ها لذت بخش بود اکنون برایشان دردناک شده است ؟

بسیاری از زن ها در مراحل مختلف زندگیشان با مشکلات جنسی مواجه می شوند ، در دوران یائسگی بیشتر زن ها دچار ناتوانی جنسی می شوند . باید توجه داشت که با افزایش سن بدن نیز دچار تغییر می شود و میل جنسی نیز از این تغییرات مستثنی نمی باشد . بنابراین طبیعی است که میل جنسی در سن 60 سالگی با میل جنسی در سن 30 سالگی متفاوت باشد .

انواع ناتوانی جنسی خانمها

ناتوانی جنسی به مشکلاتی گفته می شود که به صورت مکرر بر میل جنسی تاثیر منفی می گذارند . ناتوانی جنسی در زن ها به چهار نوع تقسیم بندی می شود :

کاهش میل جنسی :
شایع ترین نوع ناتوانی جنسی زن ها کم شدن میل آن ها به رابطه جنسی می باشد .

ناتوانی در تحریک شدن :
در این نوع ناتوانی میل به رابطه جنسی در زن وجود دارد ولی زن توانایی تحریک شدن از نظر جنسی را ندارد .

ناتوانی در ارگاسم :
در این نوع ناتوانی زن توانایی رسیدن به اوج لذت جنسی یا همان ارگاسم را از دست داده است و حتی با رابطه جنسی طولانی نیز به ارگاسم نمی رسد .

درد در رابطه جنسی :
در این حالت زن هنگام برقراری رابطه جنسی یا هنگام تحریک جنسی احساس درد می کند .

البته باید توجه داشت که همه مشکلات جنسی زن ها در این چهار گروه خلاصه نمی شود . تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که عوامل بسیار زیادی مانند احساسات و عواطف ، تجربه ، اعتقادات ، و … می توانند بر رابطه جنسی اثر بگذارند .

دلایل ناتوانی جنسی زن ها

نانوانی جنسی زن ها می تواند دلایل زیادی داشته باشد . گاهی این دلایل با یکدیگر مرتبط هستند و نیاز به ترکیبی از درمان ها می باشد .

دلایل فیزیکی :
گاه ناتوانی جنسی زن ها می تواند به دلیل عوامل فیزیکی مانند ورم مفاصل ، جراحی و آسیب دیدگی لگن ، سردرد ، خستگی و … باشد . هم چنین مصرف برخی دارو ها مانند داروهای ضد افسردگی ، آنتی هیستامین و … می تواند میل جنسی را کاهش دهد و موجب ناتوانی در رسیدن به ارگاسم گردد .

دلایل هورمونی :
یائسگی دوران میانسالی از جمله عواملی است که کارایی جنسی زن ها را تحت تاثیر قرار می دهد . در دوران یائسگی پوست روی دستگاه تناسلی نازک تر شده و همین امر موجب باریک تر شدن دهانه واژن می گردد . هم چنین لیز شدن مهبل در هنگام تحریک جنسی دیرتر انجام می شود . این تغییرات باعث می شود زن هنگام برقراری رابطه جنسی احساس درد کند و دیرتر به ارگاسم برسد .

دلایل روحی و روانی :
گاه مشکلات جنسی زن ها به خاطر عوامل روحی و روانی می باشد . به طور مثال زن هایی که مورد سواستفاده جنسی قرار گرفته اند نسبت به رابطه جنسی حس خوبی ندارند . مشکلات دیگر مانند اضطراب ، افسردگی و هم چنین مسئولیت های سنگین زن های شاغل می تواند باعث به وجود آمدن مشکلات جنسی شود .

روش درمان ناتوانی جنسی زن ها

برای درمان ناتوانی های جنسی توصیه می شود به پزشک متخصص مراجعه کنید . پزشک متخصص درمان های ریشه ای را برای برطرف کردن مشکلات جنسی انجام می دهد . برای رفع مشکلات فیزیکی که منجر به مشکلات جنسی می شود ، پزشک ورزش های ساده ای به شما پیشنهاد می کند که این ورزش ها ماهیچه های واژن را تقویت کرده و قدرت تحریک پذیری جنسی را افزایش می دهد .

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی