Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

اهمیت رابطه جنسی در زندگی زناشویی

اهمیت رابطه جنسی در زندگی زناشویی

به گزارش  مجله آموزش جنسی و زناشویی آ3ب :  می توان گفت که با داشتن رابطه جنسی در زندگی زناشویی به صورت مداوم، خیلی از مشکلات زندگیتان حل خواهد شد.  تعداد زیادی از زوج ها تلاش می کنند تا به هر طریقی که می شود شادی، خوشی و رضایت را در زندگی مشترکشان حفظ کنند. عوامل زیادی وجود دارند که می توانند زندگی جنسی زوجین را تحت تأثیر قرار دهند؛ مثل برنامه های کاری طولانی، نگهداری از فرزندان، افزایش سن و ….

اطلاعات این پست http://a3b.ir  یکی از لازم ترین مطالب برای زوج های جوان می باشد.

بدون صمیمیت و نزدیکی فیزیکی، چه چیزی می تواند دو نفر را نزدیک به هم نگه دارد؟ رابطه جنسی در زندگی زناشویی، عشق را زنده می کند. رابطه جنسی، مانند چسب زوج ها را متصل به هم نگه می دارد. اگر یکی از زوجین و یا هردوی آن ها به نارضایتی جنسی برسند، خیلی زود از ارتباط با هم خسته می شوند و بدون اینکه خودشان متوجه شوند از هم فاصله می گیرند. ممکن است به دلایل دیگری با هم بحث کنند، غافل از اینکه دلیل اصلی تمام این جدل ها و کشمکش ها، نداشتن رابطه جنسی در زندگی زناشویی است. هر چقدر دوری و ناهماهنگی در رابطه زناشویی افزایش پیدا کند، زوج ها میل کمتری نسبت به داشتن رابطه جنسی با یکدیگر پیدا می کنند.

فواید رابطه جنسی در زندگی زناشویی برای زن و مرد

فواید رابطه جنسی در زندگی زناشویی، در داشتن بدنی سالم مسأله ای ثابت شده است. پزشکان متخصص در رابطه با تأثیر برقراری یک رابطه جنسی سالم، برای سلامت روان نیز نکات بسیاری گفته اند. در نهایت، می توان گفت که با داشتن رابطه جنسی در زندگی زناشویی به صورت مداوم، خیلی از مشکلات زندگیتان حل خواهد شد. در این مقاله تعدادی از فواید رابطه زناشویی را شرح می دهیم:

رابطه جنسی در زندگی زناشویی استرس را می کاهد

اگر یک روز کاری سخت و طولانی را گذرانده اید و یا احساس سردرگمی و کلافگی می کنید، رابطه جنسی در زندگی زناشویی، می تواند به شما آرامش داده و از استرس هایتان بکاهد. در هنگام رابطه جنسی زناشویی بدن انسان دوپامین، اندورفین و اکساتیوسین تولید می کند، که هر سه ضد استرس و اضطراب هستند و موجب حس شادی و خوشحالی می شوند.

رابطه جنسی در زندگی زناشویی در کاهش وزن نقش به سزایی دارد

وقتی با کلمه ورزش مواجه می شویم خیلی از افراد تعجب می کنند که چطور رابطه جنسی در زندگی زناشویی نوعی ورزش محسوب می شود. علت آن این است که در هنگام انجام آن، بدن انسان تغییرات فیزیولوژیکی را تجربه می کند. به خصوص اگر این فعالیت منظم باشد. رابطه جنسی بهترین ورزش است، و مانند ورزش بیشترین فایده را برای بدن انسان دارد. این عمل تعداد تنفس را افزایش می دهد و باعث سوخت کالری می شود. این به این معنی است که با داشتن سه بار رابطه جنسی در هفته، نزدیک ۷۵۰۰ کالری در سال می سوزانیم که این مقدار مشابه دویدن ۷۵ مایل است.

 

رابطه جنسی در زندگی زناشویی

رابطه جنسی در زندگی زناشویی و کمک به سیستم دفاعی بدن

محققان متوجه شده اند افرادی که حداقل دو بار در هفته رابطه جنسی داشته اند، سطح آنتی بادی بالاتری نسبت به افرادی که هیچ رابطه جنسی نداشته اند، دارند. حین رابطه جنسی در زندگی زناشویی، آنتی ژن هایی مثل ایمونوگلوبولین در بدن ترشح می شود، که برای مقابله با سرما خوردگی مفید است؛ مزیت دیگر این است که با داشتن رابطه زناشویی مداوم، آنتی ژن بیشتری در بدن تولید شده و بدن سالم تری خواهید داشت.

صحت قلب را افزایش می دهد

وقتی بدن کالری می سوزاند، سلامت قلب را نیز بهبود می بخشد. محققان متوجه شده اند که ۴۵ درصد مردان با داشتن رابطه جنسی در زندگی زناشویی، کمتر به مشکلات قلبی مبتلا شده اند و قلب آنان از سلامت بالایی برخوردار است.

دوره قاعدگی را منظم می کند

اگر زمان قاعدگی شما نامرتب است و دارای سیکل منظم قاعدگی نیستید، شاید دلیل آن داشتن یک زندگی پر استرس است. همانطور که در موارد قبل اشاره کردیم، رابطه جنسی در زندگی زناشویی استرس را کاهش می دهد و به این دلیل سیکل قاعدگی را تنظیم می کند.

عمر زوجین را طولانی می کند

با تمام فواید مثبتی که رابطه جنسی در زندگی زناشویی بر روی سلامت و ذهن انسان دارد، طول عمر زوجین را نیز افزایش می دهد. طبق تحقیقات انجام شده در انگلستان، مردانی که در رابطه جنسی فعال هستند دو برابر بیشتر از مردان غیر فعال عمر می کنند.

عوارض نداشتن رابطه جنسی در زندگی زناشویی

برقراری رابطه جنسی در زندگی زناشویی راهی است تا زوجین عشق و علاقه خود را به یکدیگر بیشتر از همیشه نشان دهند و نهایت لذت با هم بودن را تجربه کنند. بنابراین، طبیعی است که نبود این رابطه در زندگی زناشویی می‌تواند مشکلات متعددی به همراه داشته باشد. مگر اینکه زن و شوهر هیچ‌کدام علاقه‌ای به این کار نداشته باشند و یا از نبود رابطه رضایت کامل داشته باشند.



رابطه جنسی در زندگی زناشویی باعث صمیمت و نزدیکی عاطفی زوجین شده و باعث می‌شود بتوانند به درک عمیق‌تری از احساسی که نسبت به هم دارند برسند. به علاوه، از طریق رابطه جنسی، انرژی روانی زن و شوهر تخلیه می‌شود و زوجین احساس شادی و سرزندگی بیشتری می‌کنند که این مسأله می‌تواند به بهتر شدن رابطه زوجین کمک کند.

بسیاری از مشکلات زناشویی زوج ها، ریشه در مشکلات جنسی آن ها دارد که البته به شکل ‌های مختلفی خود را نشان می دهد. معمولا زمانی که زوجین با شکایت ‌های مختلف در زمینه‌ های متعدد به متخصصین مراجعه می‌کنند، بعد از بررسی ‌های انجام شده مشخص می‌شود که مشکلات جنسی زن و مرد، به عنوان مهم ‌ترین مشکل در بروز مشکلات دیگر دامن زده است.

طلاق زوجین به دلیل نداشتن رابطه جنسی در زندگی زناشویی

براساس آماری که از درصد طلاق های جامعه به دست رسیده است، یکی از عمده ترین اختلافات زوجین، رابطه جنسی در زندگی زناشویی، نداشتن رابطه جنسی و رابطه جنسی نامتعارف است. گاهی شرم و غرور باعث می شود که زوجین یا یکی از آن ها دلیل اصلی تمایل به طلاق را بازگو نکنند و دست به دامن دلایل دیگر شوند. اما در اصل ماجرا، نداشتن رابطه جنسی مطلوب باعث جدایی و از بین رفتن صمیمیت بین آن ها شده است. واضح است که سلامت اجتماع و فرد اقتضا می کند که نیاز های جنسی در بستر خانواده و از شیوه مشروع برطرف شود. درنتیجه وقتی این مسأله دچار اختلال می شود، پیامد های ناگواری در پی خواهد داشت.

این موضوع کاملا اثبات شده است که رابطه زناشویی مطلوب و رضایت بخش زوجین، از عوامل مهم استحکام روابط آن ها می باشد. ارضای غریزه همراه با عشق و محبت، بسیاری از درگیری ها و دلخوری ها را از بین می برد.

تهیه و تنظیم مطلب در مجله آموزش زناشویی و جنسی http://a3b.ir

 

طبتاج http://tebtaj.ir

طب سنتیhttp://tebbe-sonaty.ir

محتوای این سایت جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد در صورتی که زیر 18  سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی