Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

اطلاعاتی درمورد مایع منی و راه های افزایش منی

به نظر بعضی زیاد بودن حجم مایع منی میتواند بیانگر سلامت جسمی باشد. صرف نظر از صحت وسقم این گفته، بی تردید افزایش حجم منی میتواند لذت ارگاسم رابیشتر و زمان آن را طولانی تر نماید.

اطلاعاتی در خصوص مایع منی
چگونگی افزایش تولید منی:

به گزارش سایت طبتاج     افزایش حجم منی (در هر بار تخلیه منی) موجب خشنودی مردان میشود . اغلب مردانی که در دیدن فیلمهای سکسی( پورنو) افراط میکنند ، بسیار دوست دارند که حجم منی تخلیه شده شان افزایش یابد.

 

در مورد نحوه ی افزایش فوران منی به بیرون رازهای کشف نشده ای وجود دارد .
فاکتورهای ساده ای مثل غذا میتواند در حجم، غلظت و چه بسا کیفیت منی تأثیر داشته باشد.

یکی از ساختارهای موفقیت در حافظه انسان زنده داشتن یک سکس خوب است. یک فرد همیشه دوست دارد که خیال مثبتی نسبت به جهان، زندگی اطرافش و حس رضایتی از خود داشته باشد. بنابراین داشتن یک سکس رضایتبخش عمیقا” با دو جنبه ی اجتماعی و شخصی زندگی فرد گره خورده است.

هنگامی که تخلیه منی صورت می گیرد آلت جنسی( پنیس) منی را به طرف بیرون پمپاژ کرده و بیرون می ریزد. بنابراین موجب حس لذت در بسیاری از مردان و زنان میشود ارگاسم در مردان


داشتن حجم زیادی از منی در هر بار تخلیه از پنیس می تواند موجب تماس جنسی طولانی‌تر شود.
هنگامی که میزان تخلیه منی افزایش یابد حس لذت بیشتری را به دنبال دارد و خشنودی فرد از سکس بیش تر میشود. بنابراین تخلیه طولانی تر مایع منی تجربه ی اوج لذت جنسی(ارگاسم در زنان  را در هر دو شریک جنسی افزایش داده و بهتر میکند .

 

منی و باروری:
برای یک لقاح طبیعی، وجود یک تخمک و مقدار زیادی اسپرم الزامی است. یک مرد متوسط می تواند بیش از صد ها میلیون اسپرم در هر روز تولید کند.


فاکتورهایی وجود دارند که می توانند روند اسپرم سازی را مختل کرده و اثرات سوئی داشته باشند؛ فاکتورهایی مانند سیگار، مصرف مواد مخدر، فقر غذایی، عدم فعالیت جسمانی، گرما و حتی پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان در نزدیکی ران ها.


افزایش حجم منی موجب افزایش درصد باروری میشود .
درصورتی که زوجین تصمیم بچه دار شدن را داشته باشند، مقدار اسپرم تولید شده در هر بار تخلیه کاملا”به  اندازه ی کیفیت اسپرم مهم است.

 

چطور می توان حجم منی را افزایش داد:
افزایش منی عمدتا به دو چیز بستگی دارد:
۱- گرفتن مکمل های غذایی
۲- افزایش تحرک و فعالیت جسمانی

 

به وسیله غذاهایی معین میتوان به حجم و کیفیت منی تولید شده کمک کرد که عبارتند از:
۱- روی:

نخستین زیر گروهی که باید بطور مرتب در رژیم غذایی در نظر گرفته شود، مقدار اندکی از این ماده ی معدنی است. روی نه تنها در اسپرم سازی و تولید تستوسترون (هورمون جنسی مردانه) نقش دارد بلکه در تندرستی بدن هم دخیل است.

برای بدست آوردن بهترین اثرات مثبت روی، استفاده از مواد ذیل در رژیم غذایی بسیار مفید است. من جمله نخود فرنگی، بنشن های پخته شده( لوبیاو…)، صدف خام، تخم کدو، کره بادام زمینی و آجیل، این غذاها حاوی مقدار زیادی روی هستند و بطور شگفت انگیزی باروری را تقویت میکنند .


درصورتی که مردی از نظر جنسی خیلی فعال است نسبت به یک مرد متوسط احتیاج بیشتری به روی دارد.، برای این که مقدار تخلیه منی اش بیش تر است.

۲- ویتامین B6
دومین زیر گروه ویتامین B6 است. این ویتامین رابطه مستقیمی با میل جنسی( لیبیدو) در هر دو جنس دارد. کمبود ویتامین B6 موجب بیماری افسردگی، کاهش لیبیدو و بیخوابی میشود .
غذاهای بی نیاز از ویتامین B6 عبارتند از صبحانه نشاسته دار(مانند گندم)، سیب زمینی پخته، موز، جوجه، گوشت خوک، ماهی قزل آلا، تن ماهی و اسفناج


۳- ویتامین E
ویتامین E یکی دیگر از زیر گروهها یی است که با سکس و باروری دارای ارتباط بوده و تقویت کننده میباشد . برترین منبع های ویتامین e، روغن های گیاهی، آجیل، جوانه گندم و ماهی میباشد .

 

مایع منی,چگونگی افزایش تولید منی,راههای افزایش حجم منی

 به کمک مواد غذایی میتوان حجم و کیفیت مایع منی را افزایش داد


۴- ویتامین C
زیر گروه بعدی ویتامین C است که این ویتامین یکی از شگفت آور ترین ویتامین هاست که در ساختار بافتهای بدن شرکت دارد. دانشمندان پی بردند که 10 تا 50 بار کوانتوم ویتامین c در بیضه ها موجود است .


میوه ها و سبزیجات بهترین منبع های ویتامین C هستند. مخصوصا مرکباتی مانند پرتقال، لیمو، گریپ فروت و کیوی بالاترین میزان ویتامین c را در خود دارند. با وجود رژیم غذایی و فعالیت مناسب هیچ چیزی بهتر از ریلکس بودن و حس ارامش نیست.

این سومین موردی است که در داشتن رابطه جنسی بهتر نقش دارد. استرس و ناارامی در زندگی جنسی فرد اثرات منفی زیادی به بار می آورد و اصولا استرس خراب کننده ی هر چیز است.


آمینو اسید های پیشنهادی برای تقویت بیشتر منی عبارتند از:
l- arginine همراه با l- lysine

ترکیبات مایع منی:
مایع منی علاوه بر اسپرم شامل اسید سیتریک، آمینو اسید های ازاد، فسفریل کولین، آنزیم، پروستاگلاندین، پتاسیم و روی میباشد. منی به دلیل وجود مواد پروتئینی در آن در برخی از محصولات بهداشتی و آرایشی مانند کرم ها و لوسیونها کاربرد دارد و موجب نرم کنندگی ولطافت بخشیدن به پوست میشود .


آنالیز مایع منی مرد یا ارزیابی منی:
بیش تر برای بررسی علت های مربوط به مرد در نازایی انجام می گیرد.
برای ارزیابی اولباید  2 الی 3 روز از تماس جنسی خودداری شود.


در شرایط طبیعی آنالیز منی در این موارد انجام می شود:
- حجم 2 تا 6 میلی لیتر
- زمان آبکی شدن منی 30 دقیقه
- شمارش اسپرم ها 20 تا 25 میلیون در هر میلی لیتر
- درصد اسپرم با حرکت به طرف جلو بیش از 50%
- پ. هاش 7.2 الی7.8
- شکل یا مرفولوژی بیش از 50%
در صورتی که نتیجه آنالیز طبیعی باشد تقریبا” علت مربوط به مرد در نازایی رد میشود.

آیا منی خوراکی است:
اصولا هرچه که از بدن انسان طی فرایندی خاص، طبیعی و یا غیر طبیعی دفع میشود غیر خوردنی و چندش آور است. مثل عرق –ادرار- مدفوع- خون- ناخن –شوره –منی و ….

به علت این که ماده های دفع شده جزء  سم های حاصل از فعل و انفعالات بدن یا محل مناسبی برای تجمع، رشد و تکثیر میکروب ها میباشند . بنابراین بدن بطور طبیعی میلی به خوردن این ماده های دفعی ندارد.

اما در برخی از بیماری های خاص روانی و انحرافات جنسی خوردن این ضایعات غیر معمول نیست.
مانند خوردن خاک در برخی از بیماری هایی که در اثر کمبود آهن به وجود می آید ( آنمی)، خوردن ناخن در برخی از افرادی که دچار استرس هستند ویا خوردن منی ادرار و مدفوع در برخی از افرادی که دارای نوعی از انحرافات جنسی میباشندو …


راههای افزایش اندازه اسپرم
اکثر مردان چه به خاطر بچه دارشدن و چه بخاطر لذت بردن از انزال، تمایل به افزایش اندازه اسپرم خود دارند.


به نظر بعضی زیاد بودن حجم مایع منی میتواند بیانگر سلامت جسمی باشد. صرف نظر از صحت وسقم این گفته، بی تردید افزایش حجم منی میتواند لذت ارگاسم رابیشتر و زمان آن را طولانی تر نماید.
بعلاوه افزایش تولید اسپرم در بیضه میتواند میل جنسی شما را هم بیش تر کند.

 

مایع منی,راههای افزایش حجم منی,چگونگی افزایش تولید منی

 افزایش حجم منی موجب افزایش درصد باروری میشود

 

راه های افزایش مایع منی:
۱- ترک سیگار:

سیگار علاوه بر تمام مضراتی که دارد، میزان اسپرم شما را کاهش می دهد. گاهی میزان اسپرم افراد سیگاری حدود22درصد کم تر از دیگران است.

۲- لباس زیر راحت و گشاد بپوشید:

علل این که بیضه ها داخل کیسه ای بیرون از بدن قرار دارند این است که باید دمای آن ها چند درجه خنک تر از دمای بدن باشد. به همین دلیل پوشیدن لباس زیر و شورت تنگ که بیضه ها را به بدن شما میچسباند کار مناسبی نیست. درصورتی که بتوانید بهتر است شبها لخت بخوابید.

۳- تغذیه مناسب داشته باشید:

بی تردید برخی از غذاها روی تولید مایع منی اثر دارند. غذاهایی که چربی کم و کربوهیدات و پروتئین زیاد دارند به علاوه سبزیجات وغلات موجب تقویت منی میشوند. ورزش بهمراه تغذیه سالم، سبب ضمانت تندرستی شما می شود.

۴- تلاش کنید به جای خودارضایی بیش تر سکس داشته باشید:

هرچقدر تعداد دفعات انزال شما بیش تر باشد(مثل حالت جلق زدن هر روز) حجم و غلظت منی شما کمترخواهد شد.

۵- پرهیز از مصرف مشروبات الکلی:

الکل به دلیل اثر روی کبد سبب افزایش سطح هورمون استروژن( هورمون زنانه) در بدن شده و کاهش میل جنسی و اندازه مایع منی را بدنبال دارد.

۶- تمرین حرکات ورزشی کگل:

اگرچه این تمرین ها اثری روی مقدار اسپرم ندارد، ولی به کمک آن میتوانید قدرت پرتاب منی خود را بیش تر کنید و لذت بیشتری از انزال ببرید.

۷- ویتامین ها و مکملهای غذایی:

ماری جوانا و برخی داروها موجب کاهش اسپرم میشوند.

در مقابل مکمل های غذایی طبیعی هم هستند که تولید منی را بیش تر میکنند . مثل:
کارنیتین :در گوشت قرمز و شیر موجود است .
فولیک اسید.
آرژینین: در آجیل، کنجد، تخم مرغ و گوشت موجود است و تقویت کننده منی است.

ویتامین ایی و سلنیوم: این دو ماده هم سبب افزایش تولید منی میشوند.

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی