Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

آنچه باید در مورد نوار بهداشتی بدانید

نوار بهداشتی دستمالی است که از نظر ظاهری شبیه پوشک نوزادان و کوچکتر از آن است، زنان در زمان قاعدگی برای جلوگیری از نفوذ خون خارج شده از فرج( عضو) خوداز آن استفاده میکنند .

نوار بهداشتی چیست؟

به گزارش سایت طبتاج  وار بهداشتی دستمالی است که از نظر ظاهری شبیه پوشک نوزادان و کوچکتر از آن است، زنان در زمان قاعدگی برای جلوگیری از نفوذ خون خارج شده از فرج( عضو) خویش به لباس آنرا داخل شورت خویش قرار می‌دهند . یک طرف نوار بهداشتی چسب دارد و به داخل لباس می چسبد تا در سکون قرار بگیرد. نوار بهداشتی های مدرن معمولاً استریل هستند و از پوششی از الیاف مصنوعی و توده ای پنبه و ماده های جاذب مایعات داخل آن تشکیل میشوند .

 

استفاده از پارچه بجای نوار بهداشتی
نوع امروزی نوار بهداشتی تا مدتها در ایران مورد استفاده نبود و زنان از پنبه و پارچه ای که در زیر آن قرار می دادند و یا از تا نمودن یک پارچه بطوری که مانع رسیدن خون به بیرون از لباس باشد استفاده می کردند و هربار آنرا شسته و اتو می کردند.

طرز استفاده از نوار بهداشتی

نوار موجود در زیر نوار بهداشتی را که پوشش چسب نوار است بردارید. سپس قسمت چسب دار را که در زیر( در نوار بهداشتی نوع بال پروانه ای زیر بال های نوار بهداشتی هم است) به شورت خود بچسبانید. سپس نوار بهداشتی را در جای مناسب خویش فشار دهید تا مستحکم شود.

 

نوار بهداشتی استفاده شده را در کاغذ یا دستمال کاغذی و … بپیچید و در سطل دردار بیاندازید.

 

انواع نوار بهداشتی,نوار بهداشتی, نوار بهداشتی چیست

انواع نوار بهداشتی

 

انواع نوار بهداشتی:

نوار بهداشتی و پدهای بال دار

نوار بهداشتی ساده و پدهای ساده

نوار بهداشتی های شبانه

نوار بهداشتی روزانه

پدهای روزانه برای ترشحات روزانه

پدهای پنبه ای و مصنوعی برای پوست های حساس

نوار بهداشتی و پد معطّر

 

با توجه به میزان و شدت خون ریزی میتوانید نوار بهداشتی خویش را انتخاب و خریداری کنید. لوازم آرایشی و بهداشتی ازجمله نوار بهداشتی در داروخانه ها، فروشگاه های زنجیره ای، سوپر مارکت ها میتوان  خریداری کرد.

 

مهم نیست که جریان خون شما منظم، متوسط و یا زیاد است. شما باید پد بهداشتیان را هر 4 ساعت یک دفعه عوض کنید. چنانچه نوار بهداشتی شما تمیز و خشک است به آن توجه نکنید چراکه خون در پد شما جاری شده و باتوجه به طراحی نوار بهداشتی خون در آن لخته میشود . چنانچه این عمل را انجام ندهید سبب عفونت در میکروارگانیسم شما میشود . اگر شدت خون ریزی شما زیاد هست باید هر دو ساعت یک بار نوار بهداشتی شما تعویض شود.

 

جمع شدن خون بر روی نوار بهداشتی سبب بوی بد و بسیار بدبو میشود بنابراین تعویض نوار بهداشتی بسیار مهم بوده و تا پیش از این که میکروارگانیسم ها و باکتری های موجود در مهبل سبب پخش سریع حرارت و رطوبت در نوار بهداشتی نشوند آنرا باید تعویض کرد. پیش از تعویض مسلما ناحیه مهبل را بشویید و بعد خشک نموده و نوار بهداشتی جدید را قرار دهید.

 

در صورتی که از دستمال پارچه‌ای به جای نوار بهداشتی استفاده می‌کنید به نکات زیر توجه کنید:

- دستمال های مورد استفاده را زود به زود عوض کنید.

- فوراً دستمال استفاده شده را با آب سرد و صابون بشویید.

- دستمال ها را در افتاب خشک کنید یا بعد از خشک شدن اتو کنید.

- چنانچه لک های موجود در دستمال از بین نرفت از وایتواژن استفاده کنید و خوب آب بکشید.

- چنانچه لک های موجود زدوده نشد، آنرا دور بیاندازید.

- برای اینکه ترشحات قائدگی به خارج نشت نکند، از شورت های مخصوص که در فاق آن از یک لایه پلاستیک استفاده شده است و اصطلاحاً به آن شورتواژن میگویند ، استفاده کنید.

 

نحوه استفاده نوار بهداشتی

نوار بهداشتی برای چیست

 

نکات بهداشتی مربوط به زمان قاعدگی

- نوار بهداشتی را بطور مکرر معمولاً هر 6- 4 ساعت تعویض کنید.

- از لباس زیر نخی نخی استفاده کنید.

- لباس زیر را در نورخورشید آویزان کنید و با اتو ضد عفونی کنید.

- برای شستن لکه های خون از آب سرد و صابون استفاده کنید.

- همیشه در کیف دستی خود یک نوار بهداشتی و شورت داشته باشید.

 

زیرا محیط خون آلود دستگاه تناسلی در زمان قائدگی محل مناسبی برای رشد میکروب ها است بنابراین حمام کردن و طهارت گرفتن بعد از اجابت مزاج و ادرار کردن، در دوران قائدگی نه تنها مانعی ندارد، بلکه برای پیشگیری از بیماری های عفونی لازم است.

 

مواد تشکیل دهنده نوار بهداشتی کاملا شیمیایی هستند و میتوانند عامل ایجاد بیماری های پرخطر و انواع مختلف عفونت شوند. دیوکسین Dioxin موجود در نوار بهداشتی و تامپون( پنبه قائدگی) میتواند سبب رشد بافت های غیرطبیعی در ناحیه تناسلی شود. همچنین ، ریون( ابریشم مصنوعی) بکار رفته در این محصولات که برای قابلیت جذب بالا استفاده میشود دارای ماده های شیمیایی و سمی است.

 

بنابراین توصیه میشود تا میتوانید از نوار بهداشتی مطلوب با جنس مرغوب استفاده کنید تا میزان تاثیرات منفی آن برای بدن و محیط زیست کاهش یابد.

 

* دیوکسین Dioxin:یک سم بسیار قوی برای سلولهای بدن است و سبب بروز سرطان به خصوص سرطان سینه میشود . دیوکسین ها گروهی از ترکیبات شیمیایی هستند که جزو آلاینده های پایدار محیط زیست محسوب میشوند .

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی