Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

طلاق جنسی چیست | حل مشکل نداشتن رابطه جنسی زناشویی با همسر

علت طلاق جنسی چیست و چگونه می‌توان آن را حل کرد؟

طلاق جنسی زمانی اتفاق می‌افتد که زن و مرد به دلایل مختلف به مدت طولانی رابطه جنسی نداشته باشند. نداشتن رابطه جنسی در زندگی زناشویی می‌تواند برای ازدواج خطرناک باشد، از اینرو باید برای رفع آن کاری کرد.
طلاق جنسی؛ علل و راه‌های بهبود رابطه
 
سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج  | سرویس زناشویی - صمیمیت فیزیکی اتفاقی است که تفاوت یک رابطه زناشویی و یک رابطه دوستی را تعیین می‌کند. متاسفانه بعضی از زوج‌ها گرفتار یک الگوی منفی می‌شوند و اهمیت رابطه جنسی را در ازدواج نادیده می‌گیرند. بعد از ازدواج، هیجان جنسی زن و شوهر تا حدی افت می‌کند، به خصوص زمانیکه زوج بچه‌دار می‌شوند، اما حذف کامل رابطه جنسی از ازدواج یک مشکل بزرگ است. در چنین حالتی در واقع زوجین به هم‌خانه یکدیگر تبدیل می‌شوند. طلاق جنسی اصطلاحی است که به این وضعیت اشاره می‌کند، در این مقاله علل و راه‌های رفع این مشکل را بررسی خواهیم کرد.
 

اهمیت رابطه جنسی در زندگی زناشویی

طلاق جنسی می‌تواند زندگی زناشویی را بسیار آسیب‌پذیر کند. آمیزش جریان اوکسی‌توسین را در بدن افزایش می‌دهد. اکسی توسین، هورمونی است که به افزایش احساس صمیمیت و اعتماد کمک می‌کند. به همین دلیل اکسی توسین به هورمون عشق نیز معروف است.
رابطه جنسی همچنین راهی برای خوش‌گذرانی با یکدیگر است و در نهایت از آنجا که سکس یک فعالیت خاص است که زوج‌ها تنها با یکدیگر آن را انجام می‌دهند، زندگی جنسی مشترک با همسر باعث تقویت رابطه می‌شود و عشق را افزایش می‌دهد.
 
علت طلاق جنسی

اما زمانی‌که یک زوج گرفتار طلاق جنسی می‌شوند و نداشتن مقاربت در زندگی مشترک به یک امر عادی تبدیل می‌شود، چه اقداماتی را باید انجام دهند؟ برای شروع می‌توان علت طلاق جنسی را پیدا کرد. باید بررسی شود که چه چیزی مانع از انجام این فعالیت عموما لذت‌بخش می‌شود.
 

علت طلاق جنسی

۱. نداشتن زمان خصوصی با یکدیگر

درصورتی که زوج‌ها فعالیت‌های دیگر را در اولویت بالاتری نسبت به رابطه جنسی قرار دهند، مشکلات شروع می‌شوند. گاهی اوقات چاره‌ای نیست، چون ممکن است زن و مرد در ساعات متفاوتی سرکار باشند. اگر شما نیز این مشکل را دارید، با برنامه‌ریزی کردن باید مشکل را حل کنید. نداشتن وقت نباید رابطه جنسی شما را کم رنگ کند.
گذراندن وقت با همدیگر رابطه را تازه نگه می‌دارد. حتی تنها نشستن و حرف زدن یا باهم غذاخوردن نیز می‌تواند تاثیر زیادی بگذارد به خصوص اگر هر دو نفر شما دارای شخصیتی تعاملی و شاد باشید. باید اطمینان حاصل کنید که در زمان باهم بودن، تلفن همراه را کنار می‌گذارید، زیرا حواس پرتی باعث از بین رفتن صمیمیت خواهد شد.

۲. نداشتن حریم شخصی

اگر دیوار‌های خانه بسیار نازک باشند یا به هردلیلی نگران صدا‌هایی باشید که ممکن است از اتاق خواب بیرون برود و موجب خجالت در مقابل سایر اعضای خانه شود، طلاق جنسی یک اتفاق قریب خواهد بود. بنابراین باید قبل از آنکه زندگی زناشویی شما را در معرض خطر قرار بگیرد، برای ایجاد و حفظ حریم شخصی خود فکری بکنید.

۳. بی انگیزگی

بعضی‌ها به طور کلی سردمزاج هستند و بعضی دیگر هم در طول آمیزش اصلا لذت جنسی کافی را تجربه نمی‌کنند. سرزنش، قضاوت، نامهربانی و سایر رفتار‌های خصمانه در رابطه زناشویی به راحتی می‌توانند میل جنسی شریک زندگی شما را از بین ببرد. حتی اگر او بخواهد هم نمی‌تواند جلوی واکنش منفی خود نسبت به این ناراحتی‌ها را بگیرد. افراد کمی هستند که با وجود بی‌مهری همسرانشان همچنان خواهان برقراری رابطه جنسی با آن‌ها باشند.
علاوه براین، افرادی هستند که ممکن است در گذشته خود تجربیات بدی در خصوص رابطه جنسی داشته باشند، در نتیجه مقاربت در زمان ازدواج نیز برای آنها سخت خواهد بود. چنین افرادی قطعا باید به روان درمانگر مراجعه کنند تا برای حل مشکل خود کمک و مشاوره تخصصی دریافت نمایند.


۴. سن و یکنواختی

زوج‌هایی که تازه ازدواج کرده‌اند نسبت به زوج‌هایی که چند سال از ازدواج آنها می‌گذرند، میل جنسی قوی‌تری دارند. در چنین شرایطی باید تصمیم بگیرید که آن را انجام دهید تا به مرور احساسات جنسی ناشی از برقراری ارتباط دوباره، بیدار شوند.
حل کردن طلاق جنسی ناشی از افزایش سن بسیار راحت است. میزان برانگیختگی جنسی با افزایش سن کم می‌شود، اما راهکارهایی برای افزایش میل جنسی در این سن نیز وجود دارد. به علاوه هنگامی که افراد مسن نزدیکی می‌کنند بیش از قبل، از بودن با یکدیگر لذت خواهند بود.
 
راه حل طلاق جنسی

اما کسانی که برای برقراری رابطه جنسی به اندازه کافی تحریک نمی‌شوند چه باید بکنند؟ تدارک یک برنامه منظم برای نزدیکی راه حل مناسبی است. زوجی که بتواند در مورد زمان مناسب و تعداد دفعات مطلوب داشتن رابطه جنسی مذاکره کند احتمالا به راحتی قادر به حل کردن مشکل طلاق جنسی خواهد بود. برای مثال یکشنبه‌ها را روز مقاربت بنامید و جمعه شب‌ها را زمان شام خوردن و باهم بودن در نظر بگیرید.


۵. هیچکس قدم پیش نمی‌گذارند

ترس بیش از حد از رد شدن درخواست همیشه مانع شروع کار می‌شود. اگر به دفعات زیاد به همسرتان نه بگویید، باعث کاهش اعتماد به نفس او برای درخواست نزدیکی می‌شوید. اگرچه بهتر است که هم زن و هم مرد در زندگی مشترک شروع کننده مقاربت باشند، اما میان زوج‌های قدیمی اغلب یک نفر است که مسئولیت پا پیش نهادن را به عهده دارد.


۶. موانع روانی و عوامل بیولوژیکی

براساس نظرسنجی‌ها اغلب مهمترین علت طلاق جنسی عبارتند از:
۱. درد یا بیماری مزمن مثل سل، رماتیسم، سندروم خستگی مزمن، فیبرومیالژیا و ...
۲. دارو‌هایی که برخی برای درمان بیماری‌های جسمی یا حتی برای جلوگیری از بارداری مصرف می‌کنند. قرص‌های جلوگیری از بارداری و دارو‌های ضد افسردگی میل جنسی را به شدت کاهش می‌دهند.
علاوه بر این پیام‌های جنسی منفی یا تجربیات منفی در گذشته می‌توانند باعث بروز طلاق جنسی شوند.
 

بهبود رابطه بعد از طلاق جنسی

سه روش عمده برای بهبود یک رابطه تحت تاثیر طلاق جنسی وجود دارد:

۱. صحبت کردن در مورد مشکل

درصورتی که این مسیر را انتخاب می‌کنید ابتدا مطمئن شوید که با مهارت‌های برقراری ارتباط و صحبت کردن در مورد یک موضع حساس آشنا هستید. در چنین شرایطی باید نهایت ادب و احترام را رعایت کنید، به خوبی گوش دهید و رفتار آرامی داشته باشید، هرگز سرزنش نکنید و به دنبال مقصر نباشید. انتقاد در این موقعیت ممنوع است، تنها در مورد نگرانی‌های خود صحبت کنید:، برای مثال بگویید: «برای من بهتره که اینطوری عمل کنی» تا اینکه به او بگویید چه باید بکند و در مقابل به خاطر همفکری و همراهی همسر خود از او قدردانی کنید.

۲. در اولویت قرار داردن رابطه جنسی و تصمیم برای تغییر

استراتژی دیگری که می‌توانید پیش بگیرید این است که کشف کنید خود شما برای تغییر شرایط چه کاری از دستتان برمی‌آید. با توجه به علل مختلفی که برای طلاق جنسی آورده شد، چه کارمتفاوتی نسبت به گذشته می‌توانید انجام دهید؟
 
راهکاری برای رفع طلاق جنسی

احتیاط: هرکدام از شما بهتر است به تنهایی به دنبال این باشد که چه کاری در راستای تغییر می‌تواند انجام دهد. تا زمانی که از شما خواسته نشده است، از بیان آنچه که فکر می‌کنید همسرتان باید انجام دهد خودداری کنید.

۳. مشاوره دریافت کنید

در حال حاضر درمانگران حرفه‌ای زیادی هستند که در رابطه با مشکلات و طلاق جنسی می‌توانند به زوج‌ها کمک کند. این لطف را به خود و زندگی زناشویی خودتان بکنید و به سراغ یکی از این متخصصان بروید.


سخن پایانی

اگر از طلاق جنسی در زندگی خود رنج می‌برید، برای حل کردن آن کاری بکنید. دست روی دست گذاشتن و به امید تغییر نشتن هرگز اتفاق مثبتی را به دنبال نخواهد داشت. برخی از زوج‌ها از نداشتن رابطه جنسی با یکدیگر مسئله‌ای ندارند، اما اگر هریک از شما می‌خواهید سکس را دوباره به زندگی زناشویی بازگردانید، روی حل مشکل سرمایه گذاری کنید. زیرا یک ازدواج بدون رابطه جنسی به شدت آسیب‌پذیر است. آیا شما تا به حال طلاق جنسی را تجربه کرده‌ای؟ چه عواملی موجب این جدایی بودند و چگونه آن‌ها را برطرف کردید؟ فراموش نکنید نظرات خود را در بخش ارسال نظر با ما و دیگر همراهان طبتاج در میان بگذارید.

تهیه و تنظیم مطلب در مجله آموزش زناشویی و جنسی طبتاج 

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی