Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

چگونه بفهمم باردار شده ام یا نه؟ | علائم بارداری برای تشخیص سریع حاملگی

در پاسخ به سوال از کجا بفهمم حامله ام یا نه بدانید علایم و نشانه های حاملگی در افراد متفاوت است و بهترین روش برای تشخیص قطعی بارداری آزمایش خون است.

بارداری یکی از مهمترین اتفاقات زندگی هر زن می باشد و  هر زنی که خواستار بچه می باشد و برای بچه دار شدن اقدام می کند بی صبرانه منتظر نشانه های حاملگی خود می باشد البته نشانه های حاملگی برای همه زنان یکسان نیست اما مهمترین نشانه بارداری قطع قاعدگی می باشد که در بیشتر زنان رخ می دهد.تشخیص بارداری هر چه زودتر اتفاق بیفتد بهتر است زیرا موجب می شود مادر مراقبت های لازم را به خوبی انجام دهد.در این مطلب در سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج به این سوال که از کجا بفهمم حامله ام یا نه پرداخته ایم.

از کجا بفهمم حامله ام یا نه

● اولین نشانه برای بسیاری از خانم‌ها، به تاخیر افتادن قاعدگی، بهترین و اولین دلیل بر بارداری آنهاست. اما از قدیم گفته‌اند هر گردی گردو نیست و به تعویق افتادن دوره‌های ماهانه، حتی تا یک‌ماه و بیشتر از آن، دلا‌یل متعددی ممکن است داشته باشد.

تغییرات رژیم غذایی، ورزش شدید، مسافرت و اضطراب هر کدام می‌تواند باعث تاخیر دوره‌های ماهیانه شود. بسیاری از خانم‌ها نیز اصلا دوره‌های منظمی ندارند و به همین علت نمی‌توانند دوره بعدی را پیش‌بینی کنند تا در صورت تاخیر، به بارداری مشکوک شوند.

● اشتباه نکنید!

همان‌طور که عقب‌افتادن دوره‌های قاعدگی نمی‌تواند دلیلی قطعی بر قاعدگی باشد، هر خونریزی هم قاعدگی به حساب نمی‌آید.

ممکن است شما باردار باشید، اما فکر کنید که دوره پریود خود را داشته‌اید، در صورتی که این طور نباشد. زمانی‌‌که یک تخمک تازه بارور شده به دیواره رحم می‌‌رسد، ممکن است باعث خونریزی کمی شود.

از کجا بفهمم حامله ام یا نه

تست بیبی چک

معمولا این حالت چند روز قبل از زمانی اتفاق می‌افتد که اگر باردار نبودید و در آن زمان باید پریود می‌شدید.

در صورتی‌که شما در دوره‌های معمولی خود خونریزی شدیدی نداشته باشید، احتمالا این خونریزی را با دوره‌های خود اشتباه می‌گیرید.بدن در شرایط دیگری هم چنین واکنشی از خود نشان می‌دهد و آن‌هم در هفته‌های اول بارداری است.

در پاسخ به سوال از کجا بفهمم حامله ام یا نه بدانید در دو هفته اول بارداری، به دلیل نوسانات شدید سطح هورمون در بدن، رحم دچار خونریزی کمی‌، شبیه پریود، می‌شود. همچنین عفونت و یا پولیپ‌های رحمی با رشد غیرعادی می‌تواند باعث خونریزی‌های این چنینی شود.

اما علامت‌های دیگری هم وجود دارد که در کنار عقب افتادگی پریود می‌تواند دلیل خوبی برای تشخیص زود هنگام حاملگی باشد.

خستگی شدید از نشانه های بارداری

● در پاسخ به سوال از کجا بفهمم حامله ام یا نه بدانید نشانه‌های بعدی خستگی شدید در هفته‌های اول تا ششم می‌تواند دلیل بارداری باشد. همین‌طور حساس شدن سینه‌ها، حالت تهوع با استفراغ یا بدون آن به خصوص صبح‌ها، که در ۱۰ تا ۲۰ درصد بارداری‌ها وجود دارد، از دیگر نشانه‌های حاملگی است.

در پاسخ به سوال از کجا بفهمم حامله ام یا نه بدانید همچنین بسیاری از خانم‌ها در ابتدای بارداری دچار یبوست، گاز معده و یا نفخ می‌شوند و احساس درد و گرفتگی در ناحیه شکم دارند.

در کل، ممکن است که یک خانم باردار تمام این حالات را تجربه کند یا حتی هیچ‌کدام این مشکلات را نداشته باشد.اما عده‌ای، عوارض دیگری مثل تکرر ادرار (هفته ۶ تا ۸ بارداری)، نوسانات رفتاری و افزایش‌ ترشحات واژن را هم پشت‌سر می‌گذارند.

حتی ممکن است خانمی در ماه‌های اولیه بارداری میل زیادی به خوردن غذا داشته باشد و یا برعکس، از غذا متنفر شود! تمام این حالات در افراد مختلف متفاوت است و چه بسا، یک خانم طی دو بارداری حالات متفاوتی را تجربه کند.

● باز هم اشتباه!حالاتی مثل حالت تهوع و سرگیجه، هم می‌تواند به خاطر حاملگی ایجاد شود و هم از عوارض مسمومیت غذایی یا یک عفونت روده‌ای باشد و همین‌طور احساس خستگی و کوفتگی در بدن، ممکن است از افسردگی، سرماخوردگی یا آنفلوآنزا ناشی شود.

آزمایش خون برای تشخیص بارداری

سریع‌تر و دقیق‌تر

برای اینکه شما بتوانید واقعا از بارداری مطمئن شوید راه دیگری هم وجود دارد: آزمایش خون و ادرار. در پاسخ به سوال از کجا بفهمم حامله ام یا نه بدانید اگر شما احتمال می‌دهید میزبان یک مهمان کوچولو هستید، بهتر است هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید. آزمایش خون می‌تواند حاملگی را حتی در ۶ یا ۷ روز اول آن، مشخص کند و ۱۰ روز بعد از بارداری، بررسی احتمال حاملگی از طریق آزمایش ادرار نیز امکان‌پذیر است. آزمایش خون و ادرار، هر دو، با اندازه‌گیری هورمون HCG که فقط در بدن زنان باردار ترشح می‌شود، امکان تشخیص بارداری را بسیار راحت‌تر می‌کند.

هرچه سریع‌تر، بهتر!

آگاهی سریع‌تر از وجود جنین در رحم این مزیت را دارد که مادر می‌تواند هر چه سریع‌تر، شرایط مناسب برای گذراندن دوران بارداری سالم را به وجود آورد. این شرایط مراجعه منظم به پزشک در تمام طول بارداری و آزمایش برای اطمینان از رشد مناسب جنین را شامل می‌شود. در صورتی‌که مادر احساس کند تحرکات فرزندش کم و یا متوقف شده، مراجعه سریع به پزشک از خطرات بعدی جلوگیری می‌کند. آزمایش‌های پزشک هم می‌تواند با مشاهده تغییرات فشارخون و میزان مواد شیمیایی خون و ادرار مادر و تغییرات وزن وی، وضعیت جنین را کنترل کند.

همچنین بخوانید :  علت تکرر ادرار در دوران بارداری چیست؟!

● بایدها و نبایدهایک خانم باردار باید نسبت به واکنش‌های بدن خود، عکس‌العمل‌های مناسبی نشان دهد و هر نوع درد و خونریزی را عادی تصور نکند. درد شدید در ناحیه شکم و ورم دست و پاها، همین‌طور درد مداوم سر می‌تواند زنگ خطری برای مادر باشد. در صورت مشاهده ترشحات بیش از حد واژن و پیشرفت درد شکم نیز بهتر است هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه شود.رعایت این نکات می‌تواند سلامت مادر و فرزندش را تضمین کند.

تغذیه در بارداری

تغذیه در دوران بارداری نقش مهمی را ایفا می‌کند. چرا که جنین از طریق جفت تغذیه می‌شود و دقیقا مواد غذایی مصرفی مادر را برای رشد استفاده می‌کند. پس باید از خوردن و مصرف موادی مثل الکل، سیگار، کافئین زیاد و دیگر مخدرها پرهیز کرد.

چرا که الکل، به تنهایی می‌تواند صدماتی مادام‌العمر روی جنین بگذارد و باعث سخت‌شدن زایمان و دیگر مشکلات شود. مصرف سیگار نیز اثراتی مثل کاهش وزن نوزاد هنگام تولد، زایمان زودرس، سقط و … دارد و نیکوتین موجود در سیگار باعث تنگ شدن رگ‌های خونی و در نتیجه کاهش اکسیژن و غذای دریافتی جنین می‌شود.

مواد مخدر که در حالت عادی نیز برای سلامتی مضرند در دوران بارداری می‌توانند اثراتی مثل، اعتیاد در نوزاد را بر جای بگذارند. مصرف دارو نیز می‌تواند در دوران بارداری خطرات زیادی به همراه داشته باشد. بنابراین بهتر است برای استفاده از ساده‌ترین داروها نیز از پزشک خود مشورت بخواهید. تا دوران بارداری را به سلامت بگذرانید.

حتی بهتر است در مورد مصرف قهوه و چای ودیگر نوشیدنی‌هایی که کافئین دارند، با پزشک مشورت کنید.

از کجا بفهمم حامله ام یا نه

حاملگی

تماس با حیوانات خانگی در بارداری

در این دوران، از تماس با حیوانات به خصوص گربه، پرهیز کنید. چون گربه‌ها دارای نوعی انگل هستند که باعث عفونت غدد لنفاوی و دستگاه عصبی انسان می‌شود و این عفونت در دوران بارداری حتی می‌تواند باعث سقط جنین و یا مرده‌زایی شود. در صورتی‌که با رعایت نکات بهداشتی و به لطف پیشرفت علم، امروزه احتمال سقط جنین فقط در ۱۵ تا ۳۰ درصد حاملگی‌ها وجود دارد که در صورت رشد مناسب جنین این احتمال به ۳ درصد کاهش پیدا می‌کند. درنهایت اینکه، ریسک مرگ جنین در مراحل پایانی بارداری و یا مرگ نوزاد در ساعات اولیه تولد کمتر از یک درصد است.

● یک فرمول سادهو اما نکته آخر برای تمام مادرانی که در انتظار شنیدن اولین گریه نوزادشان لحظه شماری می‌کنند: برای محاسبه زمان زایمان می‌توان ۳ ماه از آخرین روز آخرین پریود، کم و ۷ روز به آن اضافه کنید. روز تخمینی به دنیا آمدن فرزندتان به دست می‌آید.

بد نیست چند مورد از روش های خانگی برای تشخیص حاملگی را بدانید

در پاسخ به سوال از کجا بفهمم حامله ام یا نه بدانید اگر شک کرده اید که حامله هستید، در ظرفی مقداری سفید کننده را با ادرار خود مخلوط کنید اگر سفید کننده شروع به کف کردن کرد مشخص می شود که حامله هستید اما اگر هیچ تغییری در وضعیت ظاهری سفید کننده ایجاد نشد تست بارداری شما منفی است.

به یاد داشته باشید که این کار را در حمام یا فضای بسته انجام ندهید زیرا ممکن است مشکلی برای مجرای تنفسی شما به وجود بیاورد. همچنین می توانید کمی خمیر دندان سفید رنگ را با قطرات ادرار ترکیب کنید و منتظر بمانید تا واکنش دهند اگر خمیر دندان تغییر رنگ داد و سفیدی اش به آبی تبدیل شد نشانه مثبت بودن تست و حامله بودن شماست، اما اگر همانطور سفید ماند شما حامله نیستید.

از دیگر روش های تشخیص حاملگی در خانه می توانید مقداری شکر را درون ظرفی قرار دهید و ادرار خود را بر روی آن بریزید، می دانید که شکر ماده ای حل شونده در مایعات است اگر شروع به حل شدن کرد نتیجه تست منفی است اما اگر پس از ریختن ادرار شکر شروع به تشکیل توده هایی کرد می توان گفت که نتیجه تست مثبت است و شما حامله هستید.

کمردرد یکی از نشانه های بارداری و از مهمترین علایم تشخیص سریع حاملگی می باشد در ادامه سایر نشانه های بارداری را بخوانید.

اگر شما هم زنی هستید که به تازگی اقدام به بارداری نمودید و بیصبرانه منتظر بارداری خود می باشید این مطلب را از دست ندهید.برای اینکه بتواند هر چه سریع تر به بارداری خود پی ببرید نیاز است اولین نشانه های بارداری را بدانید.یکی از مهمترین نشانه های بارداری قطع عادت ماهیانه و از طرفی حساس شدن سینه ها می باشد.در این مطلب همراه باسایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاجشوید تا روش های تشخیص سریع حاملگی را بخوانید.

تشخیص سریع حاملگی

آشنایی با علائم بارداری و نشانه های حاملگی

اصولاً بارداری با تعییرات فراوانی توام است. این تغییرات هم جسمی و هم روحی می باشند اما در نظر داشته باشید که تغییرات بارداری در تمام خانم ها یکسان نیستند و معمولاً شدت و ضعف دارند و به یاد داشته باشید که شاید یک یا چند نشانه از علائم بارداری شامل حال شما نشود.

مهم ترین و اولین علائم بارداری در روزهای اول چیست ؟

۱-حساس شدن و دردناک بودن سینه ها یکی از شایع ترین علائم بارداری است

از علائم بارداری دردناک بودن سینه ها است

یکی از نشانه های بارداری حساس شدن سینه ها و نوک سینه هاست که معمولاً در طی ۳ هفته اول بارداری خود را به وضوح نشان می دهد. متورم و دردناک شدن سینه ها در دوران بارداری شبیه قبل از پریود است. درد سینه در دوران بارداری پس از اتمام سه ماهه نخست به میزان زیادی کاهش پیدا می کند زیرا بدن خودش را با میزان هورمون ها تطبیق داده است.

۲-گرفتگی عضلات را میتوان جزء مهمترین علائم بارداری به شمار آورد

درد زیر شکم از شایع ترین علائم بارداری است

در اوایل بارداری گرفتگی و درد عضلات زیر شکم و لکه بینی به صورت کم و به رنگ صورتی شایع است یکی از اصلی ترین علائم بارداری محسوب می شود.

تشخیص سریع حاملگی

درد های عضلانی

تهوع از علایم بارداری

۳٫ برای تشخیص سریع حاملگی باید بدانید از علائم بارداری شایع در بعضی از خانم ها حالت تهوع و بیزاری از غذا است

شایع ترین علائم بارداری در روزهای اول حالت تهوع و استفراغ است

اگر تازه باردار شده باشید، بعید نیست از بوی قرمه سبزی یا قهوه حالتان بد شود و برخی از رایحه ها منجر به حالت تهوع شما بشوند که این نشانه یکی از شایع ترین علائم بارداری در روزهای اول است. با اینکه به طور صددرصد تایید نشده است، اما این مورد از علایم بارداری از عوارض افزایش هورمون استروژن در بدن است. ممکن است در دوران بارداری متوجه شوید دیگر به غذاهایی که تاکنون عاشق آنها بوده اید، علاقه ای ندارید.

تهوع برخی از زنان یک ماه پس از باردار شدن دچار حالت تهوع های صبحگاهی می شوند. برخی دیگر نیز این علائم بارداری برایشان یک یا دو هفته زودتر اتفاق رخ می دهد. البته حالت تهوع بارداری مختص صبح نیست. حالت تهوع به همراه و یابدون استفراع می تواند در هر ساعتی از روز اتفاق بیفتد. حدود نصف زنان باردار که دچار تهوع می شوند پس از قدم گذاشتن به سه ماهه دوم، کاملا خوب می شوند. البته گاهی ممکن است تا ماه چهارم نیز این علائم بارداری ادامه داشته باشد.

۴- از علائم دوران بارداری برای تشخیص سریع حاملگی می توان تغییر حالات روحی نام برد

در دوران بارداری بسیار نرمال و طبیعی است که تعادل احساسی نداشته باشید و خیلی زود تغییر حالت دهید. دلیل آن تغییر هورمون های بدن و تاثیر آنها روی سیستم عصبی است. هر فردی واکنش متفاوتی به این علائم بارداری دارد. برخی از زنان باردار دچار افزیش احساسات – خوب یا بد – می شوند و برخی دیگر افسرده یا مضطرب می شوند.

تکرر ادرار و حاملگی

۵– تکرر ادرار از علائم زودهنگام و اولیه برای تشخیص سریع حاملگی است.

تغییرات هورمونی ایجاد شده در دوران بارداری باعث می شوند تا جریان خون در ناحیه کلیه افزایش پیدا کند. این مساله باعث می شود تا مثانه خیلی سریع پر شود و شما مجبور هستید خیلی زود به زود دستشویی بروید. این علائم بارداری از اوایل هفته ششم در سه ماهه نخست آغاز می شود.

تکرر ادرار در طول بارداری ادامه خواهد داشت و بعد از ۳ ماهگی بتدریج بهبود می یابد.

همچنین بخوانید :  سفتی شکم در بارداری چه خطراتی دارد؟!

۶– علت خستگی در دوران بارداری چیست؟

یکی از مهمترین علائم بارداری خستگی و بی حالی است

احتمال دارد به دلیل افزایش پی در پی هورمون پروژسترون باشد که روی خواب زنان باردار تاثیر می گذارد. البته حالت تهوع های صبحگاهی و تکرر ادرار در طول شب نیز در خستگی و بی حالی بی تاثیر نیستند. پس از ورود به سه ماه دوم، کمتر احساس خستگی خواهید داشت. البته این علائم بارداری دوباره در انتهای بارداری به سراغ شما خواهد آمد زیرا مدام در حال حمل وزن بیشتر از خود هستید و شب ها نیز راحت نمی خوابید .

۷– یکی از رایج ترین علائم بارداری یبوست است

به دلیل افزایش هورمون پروژسترون در بارداری که عملکرد سیستم گوارش را کند می‌کند، یبوست در بارداری امری رایج است. برای کاهش این عارضه، آب زیاد مصرف کنید، ورزش کنید و از مواد غذایی فیبردار استفاده نمایید.

از علایم بارداری سرگیجه

۸- آیا حالت سرگیجه از علائم بارداری است؟

حالت سرگیجه و ضعف کردن به دلیل باز شدن عروق، کاهش فشار خون و کاهش قند خون در بانوان باردار مشاهده می‌شود و میتوان جزء علائم اولیه بارداری به حساب آورد.

۹- یکی از بهترین علائم بارداری توقف عادت ماهانه است

برای آن دسته از خانم هایی که قاعدگی مرتب دارند توقف عادت ماهانه می تواند نشانه خوبی باشد. اما اگر قاعدگی منظمی ندارید با مشاهده نشانه های دیگر همچون تکرر ادرار، حالت تهوع، سفت و دردناک شدن سینه ها و… می توانید احتمال دهید که باردار هستید با دیدن این علائم بارداری سریعاً به پزشک مراجعه کرده و با انجام آزمایش های مختلف از صحت بارداری خود اطمینان حاصل کنید.

۱۰– تشخیص بارداری به وسیله تستهای آزمایشگاهی

از طریق آزمایش خون و آزمایش ادرار، مثبت یا منفی بودن حاملگی مشخص می شود. هر دو قسمت از طریق اندازه گیری هورمون گنادوتروپین انجام می شود. میزان این هورمون در آزمایش خون از روز ۸ تا ۱۰ و در آزمایش ادرار از ۲۱ تا ۲۸ حاملگی قابل تشخیص است. گاهی اوقات ممکن است با وجود حامله بودن جواب آزمایش منفی باشد .

در این حالت چنانچه علائم بارداری ذکر شده بالا را داشتید بعد از یک هفته مجدداً آزمایش را تکرار کنید.

افزایش دمای بدن در بارداری

۱۱- افزایش دمای عمومی بدن از علائم اولیه بارداری محسوب می شود و یکی از نشانه های تشخیص سریع حاملگی است.

هنگامی که دمای بدن شما هنگام صبح و پیش از بلند شدن از جا و خوردن غذا، خیلی بالاست و این مساله تا ۳ هفته همچنان ادامه داشت، احتمالا باردار هستید.

۱۲- نتیجه مثبت تست بارداری خانگی

همه تبلیغاتی که شرکت های تولید کننده این تست ها ارائه می کنند، اما هیچ کدام از آنها تا یک هفته پس از عقب افتادن پریود، دقیق و قابل اعتماد نیستند. بنابراین، اگر پیش از این تاریخ تست کردید و جواب منفی بود، حتما چند روز بعد نیز این تست را تکرار کنید.این را در نظر داشته باشید، جنین پیش از آنکه شما متوجه شوید باردار هستید رشد می کند و هنگامی که شک دارید و چندین علائم بارداری را دارا هستید، باید حتما مراقب سلامتی خود باشید.

تشخیص سریع حاملگی

تست بیبی چک

بد نیست سایر علایم حاملگی را بدانید

 نفس کم آوردن :

دفعه ی آخر که داشتید از پله ها بالا میرفتید ، ناگهان نفس کم آوردید و احساس کمبود اکسیژن کردید ؟ جنین در حال رشد نیاز به اکسیژن داره برای همین اکسیژن قابل استفاده برای شما کم میشه . متاسفانه باید خدمتتون بگم که این نشانه بارداری ( به نفس افتادن ) ممکنه در سرتاسر این ۹ ماه بارداری با شما همراه باشه و هرچه به زمان موعود نزدیک تر میشید و نوزاد شما بزرگ تر میشه ، فشار بیشتری به ریه و دیافراگم شما وارد میشه و نفس کشیدن و برای شما سخت تر میکنه .

سر درد :

یکی دیگه از نشانه های  تشخیص سریع حاملگی سر درد هایی است که باز هم بخاطر تغییر میزان هورمون در بدن شما ایجاد شده . حواستون باشه که در دوران بارداری از ایبوپروفن و سایر قرص های معمولی که برای کاهش سر درد میخورید استفاده نکنید و قبل از استفاده از هر گونه قرصی با دکتر متخصص خودتون صحبت کنید .

علایم بارداری در زنان می تواند تفاوت داشته باشد اما مهمترین و اصلی ترین علامت بارداری قطع قاعدگی یا پریود می باشد.

بارداری برای هر زن یک تجربه فوق العاده و زیبا می باشد.پرورش یک موجود از جنس خودتان در بدنتان موجب احساس خارق العاده ای در شما می شود. در صورتی که باردار شوید ترشح هورمون ها موجب تغییرات زیادی در بدن شما می شود.علایم بارداری در افراد متفاوت است ولی اگر مشتاق بارداری هستید با کمی توجه میتوانید نشانه های بارداری را تشخیص دهید.با این حال بسیاری از زنان تا به تعویق افتادن پریود متوجه بارداری خود نمی شوند.در این مطلب در سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج به علایم بارداری پرداخته ایم.

علایم بارداری

حالت چهره‌اش کمی نگران است و گهگاهی لبخندی روی لبانش می‌نشیند و دوباره در فکر فرو می‌رود. وقتی منشی نامش را صدا می‌زند،‌روی صندلی کنار میز دکتر می‌نشیند و بلافاصله از او می‌پرسد:«خانم دکتر تا دو ماه قبل عادت ماهانه‌ام منظم و سروقت بود اما حالا دو ماه است که خونریزی قاعدگی ندارم.

امکان دارد که حامله باشم؟» و خانم دکتر هم شروع می‌کند به پرسیدن شرح‌حال و معاینه‌ی او. اما جالب است بدانید که خیلی‌ها از نشانه‌های مختلف تشخیص حاملگی، تنها با تأخیر در قاعدگی و یا حالت تهوع آن آشنا هستند. به همین بهانه از پریسا الماسی، کارشناس مامایی، درباره‌ی انواع نشانه‌های حاملگی و تشخیص دقیق آن پرسیدیم. الماسی با اشاره به شواهد عینی حاملگی می‌گوید:« برای تشخیص حاملگی ابتدا تأخیر در قاعدگی پس از رابطه یا نزدیکی مد‌نظر قرار می‌گیرد و اگر فرد در سن باروری باشد، احتمال حاملگی می‌رود مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.»

شواهد و علائم فرضی حاملگی که براساس علائمی است که ازسوی خانمی شنیده می‌شود.

علایم بارداری چیست

۱- تهوع با استفراغ و یا بدون آن این حالت بعد از هفته ۶ حاملگی شروع می‌شود و تا هفته ۱۶ ادامه می‌یابد و در صبح‌ها شدید‌تر است.

گاهی افزایش بزاق باعث ایجاد حالت تهوع می‌شود.

علایم بارداری

تهوع در بارداری

۲– از علایم بارداری اختلال در ادرار کردن در دوران بارداری رحم بزرگ شده و به دلیل فشار به مثانه،‌باعث تکرر ادرار می‌شود.

۳- خستگی زودرس نشانه‌ی بسیارشایع و با ارزشی است.

۴– درک حرکات جنین توسط مادر از هفته ۱۶تا۲۰ حاملگی حرکت موجی شکل که به علت تحرک جنین احساس می‌شود. درک اولین حرکت جنین توسط مادر به تنهایی ارزش ندارد و به تدریج حرکات جنین زیاد می‌شود.

ممکن است مادر بگوید جنینم امروز حرکت کرده در صورتی که این حرکت جنین نبوده و آن را با حرکت دیگری در بدن اشتباه گرفته است.

۵- قطع قاعدگی شایع ترین علت قطع ناگهانی قاعدگی بیشتر از ۱۰ روز در خانم‌هایی که قاعدگی منظم داشته‌اند و در سنین باروری هستند، در فرضیه‌ی اول حاملگی است.

در صورتی که این احتمال رد شود فرضیه‌ی دوم یعنی سیکل قاعدگی بدون تخمک گذاری را در نظر می‌گیرند.

۱۰تا ۲۰ درصد از زنان حامله در ۲ تا ۴ ماه اول حاملگی به طور طبیعی دچار خونریزی می‌شوند که این حالت خفیف و درحد لکه بینی است. البته این خونریزی در زنانی که چندبار زایمان داشته‌اند شایع‌تر است.

به هر صورت هر خونریزی در دوران بارداری غیر‌طبیعی است مگر این‌که خلافش ثابت شود.

آزمایش فرندر و بارداری

۶– آزمایش فِرِندر این آزمایش اگر عقب افتادن قاعدگی همراه با فِرِن منفی باشد،‌ احتمال بارداری وجود دارد و در صورتی که فِرِن مثبت باشد، احتمال عدم حاملگی زیاد است.

همچنین بخوانید :  داشتن IUD می تواند بطور کامل از بارداری جلوگیری کند؟!

۷– تغییر رنگ مخاط واژن در هفته ۸ حاملگی مخاط واژن به رنگ قرمز کبود رنگ دیده می‌شود.

۸– تغییرات پستان این تغییرات درهفته‌ی ۶ بارداری مخصوصا در زنانی که برای بار اول باردار شده‌اند شایع‌تر است. در این حالت در پستان احساس سنگینی و درد ایجاد شده و نوک پستان و هاله‌ی اطراف آن در هفته‌ی هشتم تیره‌تر می‌شود و همچنین دانه‌هایی روی آن ظاهر می‌شود.

نزدیک به هفته‌ی ۱۶ بارداری هم از سینه آغوز ترشح می‌شود. این تغییرات در حاملگی‌های کاذب یا خیالی هم دیده می‌شود.

۹– تغییرات پوستی تیرگی پوست به صورت کک و مک که بیشتر در زنان گندمی دیده می‌شود و همچنین بروز ترک حاملگی در شکم که در خیلی از خانم‌ها ظاهر می‌شود از علایم بارداری است.

۱۰– آیا خود فرد فکر می‌کند باردار است؟اما شواهد احتمالی حاملگی که شامل تغییراتی است که پزشک هم آنها را می‌بیند و متوجه می‌شود.

نشانه های حاملگی که پزشک تشخیص می دهد

این عوامل به ترتیب زیر هستند:

۱- بزرگ‌شدن شکم در هفته‌ی ۱۲در این حالت به راحتی می‌توان رحم را از روی شکم لمس کرد.

۲-  از علایم بارداری تغییر در اندازه، شکل و قوام رحم در معاینه‌ی رحم و سرویکس، دو جسم کاملا جدا از هم لمس می‌شوند.

۳– تغییرات سرویکس در هفته‌ی ۶ تا ۸، سرویکس نرم می‌شود. البته این تغییرات با مصرف قرص‌های ضد‌بارداری خوراکی نیز ایجاد می‌شود.

۴– انقباضات رحمی این انقباضات که قابل لمس و بدون درد و نا‌منظم هستند، در چند روز آخر بارداری و شب‌ها تشدید می‌شوند و از هفته ۲۰ هم قابل لمس هستند.

۵– احساس شناور بودن جنین در مایع آمنیوتیک در اواسط حاملگی

۶– لمس قسمت‌های بدن جنین در نیمه‌ی دوم حاملگی

۷– تست‌های هورمونی برای تشخیص حاملگی

الماسی دو تست شایع برای تشخیص دقیق حاملگی معرفی می‌کند و می‌گوید:« آزمایش ادرار و آزمایش خون(beta hCG) برای تشخیص بارداری انجام می‌شود.

البته نتیجه‌ی آزمایش بعضی از تومور‌‌ها هم در آزمایش بتا مثبت می‌شود که ممکن است با حاملگی اشتباه شود. در آزمایش ادرار در صورتی که خانمی باردار شده باشد، ۴ تا ۷ روز بعد از عدم قاعدگی، نتیجه‌ی آزمایش ادرار مثبت می‌شود.

اما علائم قطعی حاملگی شامل شناسایی ضربان قلب جنین، احساس حرکات فعال جنین توسط پزشک و شناسایی جنین توسط سونوگرافی یا رادیو‌گرافی می‌شود.»

علایم بارداری

خستگی در بارداری

بد نیست تفاوت دل درد قاعدگی با بارداری را بدانید

درد لانه گزینی خفیف‌تر است و متمرکز مرکز است. اطراف ناحیه شکم و پایین کمر احساس می‌شود. از چند ساعت تا چند روز طول می‌کشد و این درد نباید خیلی دردناک باشد. اگر خیلی دردناک و غیر قابل‌تحمل باشد باید به پزشک خود اطلاع دهید. درد به دنبال لانه گزینی همراه با لکه بینی است.

گاهی قبل از خونریزی قاعدگی شروع می‌شود. و یا برعکس ممکن است لکه بینی به دلیل لانه گزینی بدون درد شبه قاعدگی باشد. خونریزی لانه گزینی خیلی کم و روشن است. گاهی ممکن است وقتی خانم خودش رو بعد از ادرار کردن خشک می‌کند لکه‌های کم رنگ خون یا رگه‌های خونی در روی دستمال مشاهده نماید که این کاملاً عادی می‌باشد.

تهیه و تنظیم مطلب در مجله آموزش زناشویی و جنسی طبتاج http://tebtaj.ir

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی