Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

معایب و مزایا جدا خوابیدن زن و شوهر

معایب و مزایا جدا خوابیدن زن و شوهر

سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج : جدا خوابیدن زن و شوهر علاوه بر تحت شعاع قرار گرفتن روابط زناشویی، به تدریج بستر مناسب برای فاصله افتادن میان زوجین و سردی روابط آنها را فراهم می آورد. لازم به ذکر است که جدا خوابیدن زن و شوهر همواره پیامدهای منفی و نامطلوب با خود به دنبال ندارد. در برخی مواقع این جدایی می تواند از مزیت ها و فوایدی نیز بهره مند باشد. با طبتاج همراه باشید.

معایب و مزایا جدا خوابیدن زن و شوهر
جدا خوابیدن زوجین، سبب ایجاد احساس دلتنگی بیشتر برای همدیگر شده که در نتیجه این امر میل جنسی آنها نیز افزایش پیدا می کند.
 

مقدمه

جدا خوابیدن زن و شوهر در اثر دلایل مختلفی نظیر مشکلات ارتباطی و اختلالات خواب بروز پیدا می کند. به طور کلی، جدا خوابیدن زن و شوهر علاوه بر تحت شعاع قرار گرفتن روابط زناشویی، به تدریج بستر مناسب برای فاصله افتادن میان زوجین و سردی روابط آنها را فراهم می آورد.

ناگفته نماند که جدایی زن و شوهر در موقع خواب، روابط جنسی آنها را نیز تحت شعاع قرار می دهد. البته این مسئله همیشه مشکل ساز و دردسر آفرین نمی باشد. بر اساس نظر زوج درمانگرها، مناسب است که زن و شوهر برای خوابیدن از یک تخت مشترک استفاده به عمل آورند. چرا که این امر زمینه های نزدیکی و در آغوش کشیدن زوج ها را به بهترین نحو محقق می سازد. در نتیجه، پیوند و علقه میان زوجین از استحکام و دوام قابل توجهی برخوردار می شود. همچنین علاوه بر افزایش سطح کیفی رابطه میان آنها، سبب پرورش صمیمیت جنسی زن و شوهر می گردد. در سوی مقابل، جدا خوابیدن زن و شوهر، آسیب و صدمه بسیار زیادی را به پایه های زندگی زناشویی وارد می سازد.
 

پیامدها و تبعات منفی جدا خوابیدن زن و شوهر

یکی از تبعات بسیار منفی جدا خوابیدن زن و شوهر، از بین رفتن فرصت تماس فیزیکی میان آنها می شود. چرا که در اغلب موارد و در هنگام شب تماس فیزیکی و جسمانی صورت می گیرد. روابط جنسی زن و شوهر با یکدیگر از فواید و مزیت های هیجانی و سلامتی بسیار زیادی برخوردار می باشد. در نتیجه روابط جنسی زوجین سطح استرس روزانه آنها کاهش پیدا می کند. چرا که میزان هورمون کورتیزول به عنوان محل ایجاد استرس در بدن، با کاهش چشمگیری همراه می شود.

مضاف بر این، سیستم ایمنی زوجین نیز از عملکرد بهتر و مناسب تری برخوردار می باشد. جدا خوابیدن زن و شوهر سبب از بین رفتن این ویژگی ها و مزیت های حائز اهمیت می شود. از دیگر پیامدهای منفی و بسیار جدی جدا خوابیدن زن و شوهر، تبدیل روابط عاشقانه و صمیمانه به رابطه ای آکنده از تنش و تعارض می باشد. در نتیجه ادامه این روند، زوجین از نظر روانی و جسمانی تاثیرات نامطلوب و نامساعدی را تجربه می نمایند.


همچنین روابط عاطفی و احساسی زوجین نیز رو به جاده تباهی و سیاهی سرازیر می شود. در چنین شرایطی، پایه های زندگی مشترک نیز آهسته و پیوسته دچار تزلزل و سستی می گردد. در صورت عدم توجه به این موضوع و پس از گذشت زمان ممکن است از روابط عاشقانه و عاطفی میان زوجین، تنها در حد حرف و کلمه و یادگاری باقی بماند.
 

فواید و پیامدهای مؤثر جدا خوابیدن زن و شوهر

لازم به ذکر است که جدا خوابیدن زن و شوهر همواره پیامدهای منفی و نامطلوب با خود به دنبال ندارد. در برخی مواقع این جدایی می تواند از مزیت ها و فوایدی نیز بهره مند باشد. بر این اساس، خر و پف کردن یکی از زوجین در طول شب، بیدار شدن در نیمه شب و تکان خوردن زیادی یکی از زن و شوهر، سبب برهم خوردن خواب و استراحت طرف مقابل می گردد. در چنین شرایطی زوج یا زوجه با مشکلاتی از نظر روانی و جسمی دست به گریبان می شود.

ایجاد تغییرات زیاد در وزن، ایجاد مشکلاتی در تمرکز، تغییرات خلقی و احساس غمگینی، بخشی از تبعات آن به حساب می آید. در این شرایط، جدا خوابیدن زن و شوهر، برای بهبود بخشیدن به کیفیت خواب و برخورداری از استراحت مناسب و کافی کمک شایانی می نماید.

شایان ذکر است که داشتن خواب بی کیفیت و عدم استراحت کافی، در طول روز بر روی وضعیت خلقی زنان، تاثیرات نامطلوبی از خود برجای می گذارد. در برخی مواقع نیز جدا خوابیدن زن و شوهر می تواند به نفع و در جهت افزایش استحکام و دوام رابطه زناشویی صورت گیرد.

در صورت جدا خوابیدن زن و شوهر، چنانچه زن نیازهای عاطفی شوهر و روابط جنسی را مدنظر قرار دهد و به آن توجه نماید، جدا خوابیدن آنها، آسیب و لطمه جدی به روابط زناشویی وارد نمی سازد. از طرف دیگر، جدا خوابیدن زوجین، سبب ایجاد احساس دلتنگی بیشتر برای همدیگر شده که در نتیجه این امر میل جنسی آنها نیز افزایش پیدا می کند.
 

نحوه رفتار صحیح با جدا خوابیدن زن و شوهر

در زمینه جدا خوابیدن زن و شوهر، از آنجایی که خواب مناسب و کافی تاثیرات بسزایی در سطح کیفی زندگی افراد از خود برجای می گذارد، بنابراین به منظور برآورده ساختن این نیاز باید به خواسته و نظر طرف مقابل خود احترام گذاشت. چنانچه هر یک از زوجین از جدا خوابیدن از یکدیگر ناراحت و نگران هستند، به جای گمانه زنی و فکر و خیال باطل کردن، با صحبت و حرف زدن می توان از دلایل این امر مطلع شد. اگر جدا خوابیدن زن و شوهر در اثر عواملی مانند خر و پف می باشد، با مراجعه به پزشک می تواند در جهت درمان این مسئله اقدامات لازم و مقتضی را به کار بست.

در مواقعی که از جدا خوابیدن از یکدیگر احساس ناراحتی می کنید، به قصد تلافی و جبران ناراحتی، سعی در محروم کردن یکدیگر از رابطه جنسی اقدام ننمایید. در مقوله جدا خوابیدن زن و شوهر سر زدن به همدیگر به ویژه در مواقع بیداری و ابراز علاقه به یکدیگر بسیار تاثیر گذار و مثمر ثمر واقع می شود.

تهیه و تنظیم مطلب در مجله آموزش زناشویی و جنسی طبتاج http://tebtaj.ir

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی