Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

عوارض رابطه جنسی زیاد برای مردان و زنان

پیامد رابطه جنسی زیاد در زن و شوهرها

سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج : پیامدها و عوارض رابطه جنسی زیاد، چه برای مردان و چه برای زنان می تواند از ابعاد روحی و جسمی بسیار آسیب زا و مضر باشد. اگرچه برای تعداد و میزان درست و اصولی رابطه جنسی، فرمول خاصی وجود ندارد، اما داشتن رابطه جنسی زیاد و بیش از حد، با عوارض و صدمات جدی همراه می باشد. با طبتاج همراه باشید.

پیامد رابطه جنسی زیاد در زن و شوهرها
شکل گیری و بروز مشکلات روانی و ارتباطی میان زوجین، یکی از عوارض رابطه جنسی زیاد محسوب می شود.
 

مقدمه

پیامدهای رابطه جنسی زیاد، چه برای مردان و چه برای زنان می تواند از ابعاد روحی و جسمی بسیار آسیب زا و مضر باشد. اگرچه برای تعداد و میزان درست و اصولی رابطه جنسی، فرمول خاصی وجود ندارد، اما داشتن رابطه جنسی زیاد و بیش از حد، با عوارض و صدمات جدی همراه می باشد. بر همین اساس، تعداد و میزان داشتن رابطه جنسی از قانون خاص و ثابتی تبعیت نمی کند. از سوی دیگر، عوارض رابطه جنسی زیاد تحت تأثیر شرایط روحی و جسمی افراد قرار دارد. بنابر نظر متخصصان در تعداد روابط جنسی زوجین با یکدیگر محدودیت و موانعی را نمی توان اعمال کرد. با این حال عوارض رابطه جنسی زیاد از لحاظ جسمانی و روحی و مشکلات ایجاد شده در این زمینه را نمی توان نادیده انگاشت.

لازم به ذکر است که تعداد داشتن رابطه جنسی یک امر کاملاً شخصی و فردی محسوب می گردد و متناسب با خصوصیات روحی و فیزیولوژیکی افراد از تفاوت هایی برخوردار می باشد. بر این اساس، برای تعیین سطح روابط جنسی بهینه، درست و جلوگیری از عوارض رابطه جنسی زیاد، هر فرد می تواند متناسب با علائم و نشانه های بدنی و توانایی های خود به این امر مبادرت ورزد.
 

پیامدها و عوارض رابطه جنسی زیاد برای مردان

پیامدها و عوارض رابطه جنسی زیاد به ویژه مشکلات جسمانی، چند روز پس از انجام رابطه بروز پیدا می کند. بر این اساس، عفونت مجاری اداری، یکی از عوارض شایع رابطه جنسی زیاد به شمار می رود. به همین جهت، داشتن رابطه جنسی زیاد و طولانی، به همان میزان سبب از دست دادن رطوبت بدن می شود. در این حالت انجام رابطه جنسی با درد و اصطکاک هایی در بدن همراه می شود. بروز این دردها مؤید این موضوع است که باید هر چه زودتر نسبت به توقف این نوع رابطه اقدام نمود.

پیامد رابطه جنسی زیاد در زن و شوهرها

رابطه جنسی زیاد، بستر مناسب برای دچار شدن فرد به انواع عفونت ها را فراهم می سازد. بروز حس سوزش و درد در مردان، یکی دیگر از عوارض رابطه جنسی زیاد تلقی می شود. سوزش و درد از پیامدهای جسمانی و ناخوشایند در این زمینه به شمار می آید. این مشکلات در مواقعی که فرد در طی زمان کوتاه و به دفعات مختلف روابط جنسی را تجربه می نماید، بیش از پیش بروز پیدا می کند.

از آنجایی که بدن افراد با یکدیگر از جنبه های مختلف از تفاوت هایی برخوردار می باشد، امکان دارد بدن عده ای مردان با رابطه جنسی زیاد نوعی سازگاری ایجاد نماید. اما در هر حال بروز مشکلاتی جسمانی در اثر این موضوع یک امر اجتناب ناپذیر قلمداد می گردد. اختلال در عملکرد و ضعف قلب و مغز، مشکلات گوارشی و معده، ضعف چشم و اعصاب، ضعف سیستم اداری تناسلی، افسردگی، سرخوردگی و روی آوردن به خود ارضایی، از دیگر عوارض رابطه جنسی زیاد در مردان محسوب می شود.
 

تبعات و عوارض رابطه جنسی زیاد در زنان

یکی از مهمترین پیامدها و عوارض رابطه جنسی زیاد در زنان، خشکی واژن می باشد. رابطه جنسی بیش از حد و نامتعارف با ایجاد خشکی زیاد در ناحیه واژن ارتباط تنگاتنگ و عمیقی دارد. مضاف بر این، زیاده روی در روابط جنسی در سطح واژن پارگی ها و خراش های کوچکی را ایجاد می کند که به تدریج سبب ایجاد دردهای مزمن و جدی می شود.

عفونت واژن، یکی دیگر از شایع ترین عوارض رابطه جنسی زیاد به حساب می آید. بر این اساس، زیادی روی در روابط جنسی سبب کاهش چشمگیر PH واژن می شود. در نتیجه این موضوع، آمادگی بدن فرد برای ابتلا شدن به انواع عفونت های جدی و مضر افزایش پیدا می کند.

برای جلوگیری از ابتلا به عفونت واژن، استحمام قبل و بعد از انجام رابطه بسیار تأثیر گذار و مؤثر می باشد. به طور معمول، عفونت واژینال با علائم و نشانه هایی همراه است. بر این اساس، داشتن حس سوزش و درد در هنگام ادرار، صورتی و تیره شدن و تغییر رنگ یا مشاهده خون در ادرار و مشکل در دفع ادرار، برخی از علائم بارز عفونت واژن تلقی می گردد. در صورت بروز این نشانه ها در بدن خود، مراجعه به یک متخصص زنان، راهکار مؤثر و اثر بخشی محسوب می شود. کاهش قدرت باروری، کاهش قوای جسمانی، مشکلات قلبی و مغزی و زگیل تناسلی، از دیگر تبعات و عوارض رابطه جنسی زیاد می باشد.
 

عوارض رابطه جنسی زیاد در بین زوج ها

شکل گیری و بروز مشکلات روانی و ارتباطی میان زوجین، یکی از عوارض رابطه جنسی زیاد محسوب می شود. بر این اساس، در اثر تفاوت در انتظارات زوج ها از یکدیگر، تفاهم جنسی آنها نیز تحت تأثیر این مسئله قرار می گیرد. ادامه این روند و در طول زمان از لحاظ عاطفی، بر تعاملات و روابط زوجین با یکدیگر خدشه وارد می کند.

خسته شدن از طرف مقابل و دست زدن به خیانت، از دیگر عوارض رابطه جنسی زیاد می باشد. در این حالت فرد لذت کافی از برقراری ارتباط جنسی با شریک خود را نمی برد و دچار دلزدگی و سردی نسبت به او می شود. در نتیجه این امر و به سبب خیال پردازی ها و تصورات موهوم و غیر واقعی به صورت غیر علنی یا علنی دست به خیانت می زند. بی بند و باری جنسی، در معرض خطر قرار گرفتن بیماری هایی مانند هپاتیت، ایدز و سوزاک نیز در زمره عوارض رابطه جنسی زیاد قرار می گیرد.

تهیه و تنظیم مطلب در مجله آموزش زناشویی و جنسی طبتاج http://tebtaj.ir

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی