Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

6 قدم در مورد طلاق و جدایی دائمی

همه چیز در مورد طلاق

متاسفتانه طلاق یک رویداد نامناسب یک جامعه هست که آمار طلاق در ایران به صورت باورنکردنی بالا رفته هست .

 

به گزارش سایت طبتاج    وقتی مشکلی در زندگی زناشوییتان پیش می‌آید این افکار و سوال ها به ذهنتان هجوم می آورند. گاهی اوقات وقتی آن مشکل حل میشود، فکر طلاق ناخودآگاه از بین میرود. اما اگر این افکار ناپدید نشدند و مداوم فکرتان را مشغول کردند چه ؟

 

وقتی مداوم به طلاق و نتایج آن فکر میکنید، باید زندگی و رابطه تان با همسرتان را به خوبی ارزیابی کنید. یک قدم عقب بروید و مشاهده نمایید چرا چنین احساسی پیدا کرده اید و چه مدت هست که این افکار و احساسات شما را مشغول کرده هست؟

 

آیا چیز خاصی در زندگیتان باعث شده فکر کنید که طلاق تنها راه نجات و تنها تصمیم درست برای شماست؟

 

طلاق مسئله ای ناگوار هست و تصمیم گرفتن برای طلاق را نباید آسان گرفت. اگر هنوز همسرتان را دوست دارید و میخواهید که زندگیتان درست شود، شاید بد نباشد که با مشاور خانواده در این مورد صحبت کنید و مشاهده نمایید چرا چنین افکاری پیدا کرده اید و راهی برای رضایت بخش تر کردن زندگیتان پیدا کنید.

 

خیلی وقت ها پیش می‌آید که فکر می‌کنید طلاق چاره کار شماست و بعد روز بعدی که از خواب بیدار می‌شوید همۀ چیز به نظرتان مفید می‌آید.

 

پستی بلندی هایی مانند این باید شما را به این فکر بیندازد که چه چیز برایتان اهمیت دارد و زندگیتان چطور می‌تواند بهتر یا بدتر شود. اگر فکر نمی‌کنید که همسرتان با شما نزد مشاور خانواده نمی‌آید، خودتان به تنهایی بروید و از آن ها بخواهید که در تصمیم گیریتان کمکتان کنند.

 

این روزها آمار طلاق به شدت بالا رفته هست اما باید فکر کنید که بعد از طلاق چه احساسی خواهید داشت. به این فکر کنید که چه بلایی سر بچه هایتان، منزل تان، و اوضاع مالیتان خواهد آمد.

 

همۀ چیز در زندگی شما در زندگی بعد از طلاقتان نقشی خواهد داشت.

 

اگر تصمیم به ادامه زندگی میگیرید، باید به زندگی که دارید فکر کنید و این که جقدر از این زندگی رضایت دارید و احساس خوشبختی می‌کنید.

 

خیلی از زوج ها به نظر خوشبخت می‌آیند و وقتی تقاضای طلاق می‌کنند همۀ را از تصمیمشان متعجب می‌کنند. این افراد ظاهر خوبی به زندگی خود میدهند اما پشت درهای بسته همۀ وقت در حال جنگ و جدال با هم میباشند.

 

متاهل بودن میتواند بسیار لذت بخش و در عین حال غیر قابل تحمل باشد.

 

علائمی که نشان می‌دهد برای طلاق آمادگی دارید این هست که همۀ وقت عصبانی باشید، همۀ وقت با همسرتان جنگ و دعوا داشته باشید، هم دیگر را مقصر بدانید، دیگر خانواده خوشبختی نباشید، سر مسائل کوچک و پیش پا افتاده هم بحث و جدل کنید و از این قبیل.

 

راه های زیادی برای تشخیص وخامت زندگیتان هست اما احتیاطات زیادی را هم باید طی این مدت در زندگیتان در نظر داشته باشید.

 

طلاق فقط به دو طرف ازدواج یعنی مرد و زن تاثیر نمیگذارد. اگر بچه داشته باشید، زندگی برای آن ها هم خیلی سخت خواهد شد، گرچه ممکن هست در ابتدا چندان به ظاهر نیاورند. برخی از بچه ها ممکن هست خودشان را برای آن جدایی مقصر بدانند.

 

اما با این حال باز هم درست نیست که دو نفر فقط به خاطر بچه هایشان با هم بمانند و به زندگی خود ادامه دهند. این همۀ چیز را بدتر هم خواهد کرد. بچه ها هم درست مانند خودتان یاد میگیرند که با طلاق شما کنار بیایند.

 

تصمیم نهایی برای طلاق فقط توسط خودتان گرفته می‌شود و این شما هستید که باید مشاهده نمایید میلتان به کدام طرف هست.

6 قدم در مورد طلاق و جدایی دائمی

چطور بفهمیم که وقت طلاق رسیده است

همۀ ما انسانیم، رشد میکنیم، نیازهایمان تغییر میکنند و گاهی اوقات روزگار زوج هایی که زمانی عاشق و معشوق بودند را از هم جدا می‌کند. فهمیدن این که کی وقت طلاق رسیده هست کار سختی هست. راه های زیر به شما برای گرفتن این تصمیم بزرگ کمک می‌کند.

 

دستورالعمل ها

قدم ۱: بدانید که وقت رفتن رسیده هست و اگر احساس می‌کنید که در زندگی زناشویی به شما ظلم می‌شود—چه فیزیکی و چه فکری—یا سلامت عمومی شما به خاطر رفتار همسرتان به خطر افتاده هست از دیگران کمک بگیرید.

 

اعتیاد به موادمخدر و الکل، کتک زدن، فحاشی، اعتیاد به قمار و مشکلات چندان بخش دیگر با گذشت زمان روز به روز بدتر می‌شوند. اگر احساس می‌کنید که همسرتان میتواند روزی بهبود پیدا کرده و به اوضاع عادی برسد، با همۀ وجود از او حمایت کنید اما نه با جنگ و دعوا. درغیر اینصورت باید به این نتیجه برسید که طلاق سالمترین راه ممکن برای شماست.

 

قدم ۲: اگر علت شما برای جدایی هیچگونه از موارد سوءاستفاده که در بالا عنوان شد نیست، نزد مشاور خانواده بروید.

 

تعداد زیادی از متخصصین میگویند اگر یک زوج با صداقت سعی کنند با مشاوره خانواده زندگیشان را حفظ کنند اما هنوز هم بعد از یک سال برای جدایی شک و شبهه در ذهن شان باشد، ممکن هست در آن زمان به این نتیجه برسند که طلاق برترین راه برای هر دو آنهاست.

 

قدم ۳: از خودتان بپرسید که آیا به خاطر فرزندانتان به زندگی زناشوییتان ادامه میدهید یا خیر. بااینکه تعداد زیادی از زوج های مشکل دار به خاطر فرزندانشان به زندگی با هم ادامه می‌دهند اما انرژی منفی، جنگ و دعواهای پدر و مادر و ناخوشنودی کلی والدین به بچه ها هم سرایت خواهد کرد.

 

بااینکه خیلی ها با این نظر موافق نیستند اما اگر بچه هایتان تنها علت با هم بودن شما میباشند بهتر هست بدانید که پدر و مادر خوشبخت اما جدا از هم بسیار سالمتر از پدر و مادر ناخوشنود زیر یک سقف هست.

 

قدم ۴: نگاهی دقیق به خودتان بیندازید و رفتارهای خودتان را در مشکل بسنجید. از همسرتان هم بخواهید که همین کار را بکند و فکر کنید که چه چیزهایی باید تغییر کند و صادقانه بپذیرید که آن تغییر ممکن هست یا نه.

 

اگرهر دو شما بتوانید اشتباهات خودتان را تشخیص داده اید اما برای التیام بخشیدن به رابطه تان میلی به قدم برداشتن ندارید، برترین راه برایتان جدایی هست.

 

قدم ۵: زخم هایی را پیدا کنید که قابل التیام نیستند. مشاهده نمایید چطور این آسیب ها پدید آمده اند و چرا قابل درمان نیستند.

 

گاهی اوقات خیانت، دروغگویی، بی اعتنایی، سوءاستفاده، اعتیاد و از این قبیل را میتواند کلامی بخشید اما قلبتان برای همۀ وقت شکسته می‌ماند و دیگر نمی‌تواند اعتماد کند.

 

احساس گناه، عصبانیت، خشم و بی اعتمادی هیچوقت از بین نمی‌روند و سرپوش گذاشتن بر انها برای حفظ زندگی فقط هر دو شما را بیچاره تر خواهد کرد.

 

قدم ۶: اجازه بدهید که آسیب مشاهده نمایید، بترسید، احساس افسردگی کنید و حتی تنها شوید. اما اجازه ندهید ترس از این احساسات تنها علت شما برای ادامه زندگی با همسرتان باشد.

 

گاهی ماندن در رابطه های ناسالم فقط به این علت که به آن عادت کرده اید راحت به نظر میرسد اما هرچه مدت بیشتری در یک زندگی ناکام بمانید خودتان را عمیق تر در آن چال میکنید.

 

خودتان را رها کنید و بدانید که بعد از فرونشستن طوفان هم شما و هم همسرتان خواهید توانست دوباره از زندگی لذت ببرید، حتی اگر اینبار جدا از هم باشد.

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی