Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

2 عامل اصلی ناتوانی جنسی را بشناسید ؟



اختلال جنسی

علل بی‌میلی جنسی هرچه که باشد نیازمند بررسی و درمان به موقع دارد‎

 

به گزارش سایت طبتاج  امروزه پژوهش های مختلفی در مورد اهمیت رابطه جنسی زوجین، اثرهای آن بر سلامت زن و شوهر و هم تأثیر آن بر ماندگاری و قوام خانواده صورت گرفته است و به عبارتی دیگر همان میزان که سلامت جسمی دارای اهمیت است سلامت جنسی هم به نوبه خود نقش مهم و اساسی را در رابطه زوجین دارند.

دلایل بی‌میلی جنسی هرچه که باشد نیازمند بررسی و درمان به موقع دارد. اختلال های جنسی را به خوبی میتوان با شناسایی و رفع دلایل زمینه ساز آن درمان کرد. نکته مهم در درمان این گروه از عوارض این است که مبتلایان به بی‌میلی جنسی نباید سرخود به دارو درمانی اقدام کنند، به دلیل آن که علاوه بر عوارضی که اینگونه داروها در صورت مصرفی بی رویه دارند، گاه به دلیل بی توجهی به منشأ بی‌میلی جنسی بی تاثیر خواهند بود.

دکتر پورک جراح کلیه و مجاری ادراری گفت :مساله جنسی در زنان و مردان از مشکلات پنهان در جامعه و در درون انسانهاست. گفت و گو کردن در مورد این مشکلات ملزوم به شجاعت شخصی و اجتماعی است. اکثر مردان و زنان حاضر نیستند به این مساله که یک مدل بیماری است بعنوان دردی نگاه کنند که درمان الزامی دارد.

وی افزود :در کشور بسیاری از مردان و زنان در هر لباسی که هستند با این مشکل رو به رو اند و باید به کمک متخصص هرچه زودتر به درمان آن هم مبادرت کنند.

پورک بیان کرد :ناتوانی جنسی نه تنها در مردان بلکه به همان میزان در زنان موجود است . اکثر مردان و یا زنان این بیماری را در همسر خود بعنوان سرد مزاجی و یا دلایلی از ضعف بدنی می بینند با این وجود مراجعه به متخصص را امری زشت و خارج از اخلاق میدانند .

این متخصص 2 علت عمده را عامل اصلی ناتوانی جنسی در اشخاص دانست و خاطرنشان کرد:دو علت اساسی را که ما می توانیم در این جا بعنوان عاملان اصلی ناتوانی جنسی بیان کنیم یکی بیماری های جسمی و دیگری بیماری های روحی و روانی هستند.

به گفته وی، استرس های کاری و خانوادگی، نداشتن تفاهم خانوادگی بین مردان و زنان، افسردگی ناشی از سختی های مختلفی که انسانها در جوامع صنعتی و شهری مدرن دارند و خیلی دیگر از بیماری های روحی و روانی دیگر جز عوامل آن به حساب می آیند.

پورک یاد آوری کرد :در مردان زیر 40 سال حدودا 5 درصد از آنان مشکل ناتوانی جنسی دارند در صورتیکه در مردان بالای 40 سال بین 55 تا 75 درصد به این عارضه ابتلا هستند. بدین ترتیب در کنار افزایش سن میتوان بیماری های قلبی و عروقی من جمله فشار خون بالا، بیماری های قندی، بیماری های عصبی، استعمال دخانیات و استفاده داروهایی که مستقیما سبب اختلال های جنسی هستند را اسم برد. این گروه از داروها عبارتند از داروهای قلب، کاهش فشار خون، بیماری افسردگی و اعصاب، تیروئید و داروهای شیمی درمانی. همچنین جراحی در ستون فقرات و لگن، شیمی درمانی و رادیوتراپی از علل دیگر این عوارض دانست.

این جراح کلیه و مجاری ادراری ناتوانی جنسی را یکی ار علل در نازایی دانست و خاطرنشان کرد:بسیاری از زوجین جوان به دلایل گوناگون قادر به انجام امر جنسی پس از ازدواج نیستند بنابراین احتیاج یک پزشک برای این گروه از زوج ها امری الزامیست.

وی در پایان توصیه کرد: از دیگر سختی های اختلال های جنسی مردان در کشور انزال زودرس است که در مردان جوان رایج تر است. درمانهای رفتاری و جراحی به وسیله اورولوژیست انجام می گیرد و میتواند به خیلی از مردان در سنین گوناگون کمک های الزامی را به عمل آورد. کاهش وزن و فعالیت های بدنی بعنوان ورزش روزانه، تغذیه مطلوب و ترک دخانیات من جمله کارهایی هستند که برای رسیدن به سلامتی جنسی کمک میکنند . در خصوص دیابت و فشار خون درمان دارویی مطلوب با عوارض کم برای اختلال های جنسی موثر هستند.

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی