Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

 آموزش ارضا شدن



ارضا شدن,ارضا, چگونه ارضا شویم

آموزش ارضا شدن

 

به گزارش سایت طبتاج  رابطه جنسی برای هر زوج تعریف خاصی دارد. اما چنانچه هر زوج ارضا شدن ( ارگاسم ) را به خوبی تجربه کنند، از رابطه جنسی خود لذت بردند. در این مطلب راه کارهایی برای آنکه ارضا شدن به خوبی انجام شود را به شما می دهیم.

ارگاسم چند گانه (ارضا شدن جنسی به دفعات متوالی و در یک رابطه جنسی) امری است که هم برای خانم‌ها و هم آقایان امکان پذیر است بدون اینکه فرد در رابطه جنسی تمایل خود را به ادامه رابطه از دست بدهد. در زنان، ارگاسم چندگانه به معنای آن است که آنان می‌توانند مدت زمان کوتاهی بعد از اولین ارگاسم، با یک تحریک جنسی ساده میل خود را باز یابند، که معمولاً این فرایند بلافاصله یا بعد از چند دقیقه کوتاه اتفاق می‌افتد.

 

اما در مورد آقایان این تصور وجود دارد وقتی بتوانند بعد از انزال و ارضا شدن دوباره تحریک شوند و به یک انزال دیگر دست پیدا کنند، یعنی ارگاسم چندگانه داشته‌اند. اما این تصور اشتباه است. سکس چند ارگاسمه مردانه به رابطه جنسی‌ای گفته می‌شود که در طی ارگاسم‌ها، نعوظ یا تحریک جنسی از بین نرود. پس بنابراین ارگاسم چندگانه فقط شامل ارگاسم است نه انزال. مگر زمانی که انزال با آخرین ارگاسم همراه می‌شود.

 

ارضا شدن,ارضا, چگونه ارضا شویم

ارضا شدن

 

قبل از توضیح بیشتر بد نیست که با فرآیند تکنیکی “چرخه تحریک جنسی” اشنا شوید.

چرخه تحریک جنسی چگونه است؟

۱- مرحله تحریک
· گرفتگی عروق
· نعوظ
· بالا رفتن ضربان قلب
· بلند شدن نسبی بیضه و افزایش سایز
· سفت شدن نوک سینه ها

 

2-مرحله پایا 

شامل بزرگ شدن بیشتر سر آلت تناسلی و بیضه ها

بلند شدن کامل بیضه،

بنفش شدن سر آلت تناسلی

ترشح غدد کوپر 

نفس نفس زدن

 

3- مرحله ارگاسم

دفع مایع

اسپرم و مایعات از رگ وابران، کیسه‌های مایع منی و غده پروستات خارج شده و در ته مجرای پیشاب در نزدیکی پروستات جمع می‌شوند.

کشش ماهیچه‌ای درست قبل از رها شدن فشار و تنش

بالا رفتن بیشتر ضربان قلب و تنفس

ضرورت انزال: هوشیاری از انزال قریب الوقوع

انزال

عضله تنگ کننده ادرار محکم بسته می‌شود

انقباضات ریتمیک پروستات، عضلات میان‌ دوراهی و آلت تناسلی و خارج شدن مایع منی

تیرگی جزئی هوشیاری

 

  بیشتر بخوانید: نشانه های ارضا شدن زن

 

4. مرحله تحلیل

از بین رفتن تحریک

خوابیدن آلت تناسلی و جمع شدن پوست بیضه

برگشت کشش عضلانی

پایین آمدن ضربان قلب و فشارخون

 

زن چگونه به ارگاسم چندگانه میرسد؟

برای رسیدن به این مرحله ابتدا باید آرامش خود را حفظ کنید و سپس بعد از تثبیت موقعیت، منطقه واژینال زن توسط مرد تحریک گردد. تحریک مستقیم کلیتوریس تا ایجاد حس برانگیختگی در زن توصیه می گردد. لذا توصیه می شود مرد برای این کار از انگشت و یا دستگاههای ایجاد لرزش(که برای همین کار طراحی شده) استفاده نماید.

 

البته مطالعات نشان داده که استفاده از این نوع دستگاهها چندان مورد علاقه زنان نمی باشد چون به رابطه جنسی جنبه مکانیکی می بخشد. ضمنا توصیه می شود که برای رسیدن به ارگاسم چندگانه، زن در وضعیت غالب(بالا) قرار گیرد چرا که عمدتا در روابط جنسی کلاسیک این مردان هستند که عمدتا تعیین کننده شکل رابطه جنسی بوده و شکل غالب می گیرند در حالیکه برای ایجاد ارگاسم چند گانه، این تغییر نقش لازم است.

 

ارضا شدن,ارضا, چگونه ارضا شویم

چگونه ارضا شویم

 

چگونه مردان می توانند ارگاسم چندگانه را تجربه کنند؟

به طور کلی مردان نمی توانند مانند زنان ارگاسم چندگانه را تجربه کنند چرا که وقتی یک مرد به مرحله انزال(ارگاسم) می رسد ممکن است تا چند دقیقه و یا حتی چند ساعت نسبت به برقراری رابطه جنسی مجدد بی علاقه باشد که این ویژگی خود خلاف تعریف ارگاسم چندگانه است در حالیکه اگر یک زن به مرحله ارگاسم برسد مرد می تواند با ادامه دادن تحریک نواحی تناسلی مجددا به ارگاسم برسد.

 

رشد و تقویت ماهیچه های آلت تناسلی می تواند باعث کنترل بیشتر مردان و جلوگیری از انزال گردد. مردان می توانند این کار را از طریق تقویت ماهیچه های داخلی و توانایی یافتن بر کنترل ماهیچه های آلت تناسلی کسب کنند.

 

روش دیگری که مردان می توانند به کار ببرند آن است که در هنگام برقراری رابطه جنسی اجازه تحریک به خود را بدهند(تا به مرحله ارگاسم نزدیک شوند) و سپس مانع از انزال گردند این اقدام می تواند از طریق فشار دادن آلت بوسیله انگشت شست و سبابه صورت گیرد تا مانع از انزال شود.

 

مردان می توانند این کار را چندین مرتبه تکرار کنند تا بتوانند ارگاسم چندگانه را تجربه کنند؛ چرا که مردان بعد از رسیدن به انزال تا مدت طولانی احساس خستگی و بی علاقگی به رابطه جنسی می کنند لذا جلوگیری کردن از انزال می تواند به مردان کمک کند تا ارگاسم چندگانه را تجربه کنند.

 

چگونه ارضا شدن همزمان را تجربه کنیم؟

« زن» می بایست برای رسیدن به ارگاسم، کارهای زیر را انجام دهد:

« زن» می بایست در این مرحله، شوهرش را از این عجله باز دارد وفرایند روابط جنسی را بایکدیگر مدیریت کنند . مشکل این جاست که بعضی از خانم ها بر باورهای نادرستی هستند که اولاً : حجب وحیای زنانه مانع می شود به شوهر بگوید که او به چه چیزی نیاز دارد و از شوهرش تقاضایی برای آماده شدن خودش بکند !! ثانیاً :« زن» موجودی است « مطلوب » نه « طالب» ، پس این نادرست است که « زن» از « مرد » تقاضایی کند و ثالثاً : « مرد » باید خودش به این نکته برسد و توجه به روحیه « زن» داشته باشد .

 

بعضی از زنان به خاطر خجالت کشیدن ،به صورت منفعل در اختیار مرد قرار می گیرند ، این حالت مورد مقبول مرد نیست و از این همسر به صورت منفعل عمل می کند وهیچ گونه عشوه وحرکت عشقی ندارد، احساس انزجار می نمایند و به لذت لازم جنسی از همسر نمی رسند.

 

بسیاری از مردان ، از این که همسران آنها به صورت منفعل است ( فقط جسم خالی او در اختیار اوست )، ناراحت هستند؛ حتی گاهی اوقات همین حالت همسرش که او را ارضاء نمی کند، عصبانی می نماید ،و مرد با زن دیگری برای ارضای روحی خود ارتباط برقرار می کند و از همسرش می برد و این امر موجب ایراد گیری از همسرش می شود.

 

 زن ، باید «مرد » را از نقاط حساس بدن خود که اورا به اُرگاسم می رساند ، باخبر نماید . از همسرش بخواهد کجای بدنش را لمس کند ویا آن که دست بکشد ویا آن که گاز های خفیف بگیرد ویا هر کاری فکر می کند او را به اُ رگاسم نزدیک می کند با آرامی و محبت به « شوهر » خود بگوید .

 

در تمام فرایند روابط جنسی « زن » ، نباید در مورد ضعف وعدم ارضاء نکردن « مرد » فکر کند ؛ زیرا این « تفکرات » مانع بزرگی برای آماده شدن و به ارگاسم رسیدن « زن » می باشد.

 

ازاین رو « زن » ، با حفظ غرور « مرد » ، با محبت از او می خواهد که اولاً نقاط حساس جنسی را لمس و بازی کردن او را آماده برای همبستری کند ، .ثانیاً با محبت به او بگوید « هنوز آماده نشده است. »

 

نکته مهم آن است که بی هیج عنوان این جملاتی را به گونه ای نگویید که « مرد » احساس ضعف و ناتوانی کند؛ بلکه احساس « عشق » و « طنازی »کند . سپس هر گاه آماده نزدیکی شدید با محبت به اوخبر دهید .

 

« مرد » ، با حرکت آلت جنسی خود در « واژن » زن به انزال وارگاسم می رسد ؛ چنانچه « زن » هنوز به ارگاسم نرسیده است می تواند با کمک « مرد » حرکات آلت جنسی او را کنترل نماید تا با هم به ارگاسم برسند .

 

بسیاری از زوج ها تمایل دارند تا تجربه ی یک رابطه جنسی مناسب و لذت بخش را داشته باشند. صرفا برقراری یک رابطه جنسی مناسب به مدت زمان آن بستگی ندارد، بلکه کیفیت آن نیز از عوامل مهم و تاثیر گذار تلقی می شود. در این مطلب سعی بر این است تا کلیه روش های دیر ارضا شدن در رابطه جنسی مورد بررسی قرار گیرد.

  • ارضاء شدن همزمان
  • 12 مساله اساسی در یک رابطه جنسی

 

چرا رابطه جنسی باید طولانی باشد؟

لذت جنسی یک لذت بسیار تاثیر گذار و مفرح است که رابطه مستقیمی با سلامت روح و جسم دارد. هرچه رابطه جنسی زوجین با کیفیت بیشتر و لذت بیشتری همراه باشد، نشاط و روحیه افراد در زندگی روزمره نیز بالا می رود. از این رو رابطه جنسی نباید کوتاه و فقط در حد رفع نیاز غریزی صورت گیرد. در واقع طولانی و مسرت بخش بودن نزدیکی از نشانه های رضایت جنسی است.

 

متنوع کردن فعالیت های جنسی موجب طولانی تر شدن رابطه خواهد شد. در بسیاری از اوقات ممکن است حوصله  یک رابطه جنسی طولانی را نداشته باشید اما بعد از نوازش ها و تحریکات اولیه این حوصله و میل جنسی هم ایجاد خواهد شد.

 

ارضا شدن,ارضا, چگونه ارضا شویم

ارگاسم مردان

 

چطور دیر ارضا شویم

 

تکنیک فشردن، راهی برای دیر ارضا شدن 

برای افزایش زمان نزدیکی و کنترل انزال زودرس روشی موثر توسط مسترز و جانسون در دهه ی 60 میلادی ارائه شد که در آن فرد زمان نزدیک شدن به ارگاسم باید با انگشتهای نشانه و شصت حلقه ای به دور آلت درست کند و به آن فشار آورد تا زمانی که تحریک جنسی او به پایان رسد. این کار باید سه مرتبه تکرار گردد و در مرتبه سوم انزال صورت پذیرد . تکنیک فشردن باعث رهایی از زود انزالی می شود و با تکرار این روش 1 تا 2 مرتبه در هفته می توانید توانایی کنترل انزال را به دست آورید و از لذت جنسی بیشتری برخوردار شوید.

 

انجام تمرینات کگل برای دیر ارضا شدن

آرنولد هِنری کیگِل، دانشمند آمریکایی و متخصص زنان بود که "تمرینات کیگل" را برای تقویت عضلات لگن بنیان‌گذاری کرد. همچنین وی دستگاهی بنام "مانومتر واژن" که برای اندازه‌گیری قدرت انقباض اختیاریِ ماهیچه‌هایِ کفِ لگن بکار می‌رود را اختراع کرد.

 

تمرینات کیگل شامل منقبض و شل کردن پیاپی عضلات قسمت تحتانی لگن می‌باشد و امروزه به طور گسترده به عنوان اولین گزینه در جهت درمان بی‌اختیاری ادرار و کاهش افتادگی آلت تناسلی زنان، درمان زود انزالی در مردان و و همچنین افزایش اندازه و سفتی آلت تناسلی مردان در هنگام نعوظ (که خود به دلیل ضعف در عضلات تحتانی لگن ایجاد شده‌اند)  به کار گرفته می‌شود. اگر این عضلات (عضلات قسمت تحتانی لگن) از سلامت و قدرت کافی برخوردار باشند، مدت زمان معاشقه و آمیزش افزایش یافته و لذت ناشی از رابطه زناشویی نیز بیشتر می‌شود.

 

استفاده برخی از داروها سبب پیدایش انزال زودرس می شود

اما آنچه مسلم است، این است که زنان معمولاً دیرتر از مردان ارضا می شوند و عدم آگاهی زوجین از چگونگی ایجاد تطبیق، زمان طولانی ارضا شدن زوجه و زمان کوتاه تر زوج، سبب نمود بیشتر و عذاب آورتر این مشکل می شود. در حالی که می توان با یک اموزش درست در این زمینه از حس نارضایتی زوجین جلوگیری کرد.

 

مشکلات روانی که به اشکال گوناگون می توانند سبب ایجاد انزال زودرس شوند زیادند. به عنوان مثال استرس، هیجان و استرس های روانی که فرد در زندگی روزانه خود دچار آن ها می شود در پیدایش بیماری انزال زودرس نقش مهمی ایفا می کنند.

 

معمولاً این هیجانات و استرس ها سبب می شوند تا فرد در حین نزدیکی توانایی خود را در راحتی و تمرکز روی روابط جنسی از دست داده و انزال زودرس رخ دهد. یکی دیگر از مسایلی که از طریق ایجاد مشکل روانی سبب پیدایش انزال زودرس می شود، ترس از پیدایش اختلا ل نعوظ است. در واقع ترسی که فرد نسبت به از دست دادن نعوظ دارد سبب می شود تا بصورت ناخود آگاه انزال زودتر از هنگام رخ دهد. اما در موردهای نادری هم استفاده برخی داروها مانند بعضی از دارو های اعصاب سبب پیدایش انزال زودرس می شود.

 

استفاده از روش شروع و توقف برای دیر ارضا شدن

یکی از روشهای موثر برای رهایی از انزال زودرس یا دیرارضا شدن روش start & stop نام دارد. در این روش شما به فعالیت جنسی پرداخته و بعد از آنکه تحریک شما به حداکثر رسید و درست پیش از آن که ارگاسم شوید، دست از فعالیت برداشته و برای مدت کوتاهی هیچ تحریکی انجام نمی دهید. هرچه تمرین این روش بیشتر صورت گیرد، مدت زمان رابطه جنسی نیز افزایش خواهد گرفت. به این صورت که سیستم جنسی به طور ناخودآگاه یاد می گیرد که دیرتر تحریک شده و ارگاسم صورت گیرد.

 

ارضا شدن,ارضا, چگونه ارضا شویم

دیر ارضا شدن

 

خود ارضایی

خود ارضایی در میان دختران و پسران و متأسفانه حتی در میان زنان و مردان آمار تلخی دارد و تلخ تر از آن عوارض بسیار بد این مشکل است .

افرادی که خود ارضایی را تجربه می کنند فقط برای مدت کوتاهی احساس رضایت و آسودگی دارند و بعد همه چیز برعکس می شود مثبت ها منفی و خوب ها بد می شوند.

 

عوارض خود ارضایی

افسردگی شدید

عصابنیت مزمن

سرگیجه و سردرد

ضعیف شدن حافظه

لرزش دست و نداشتن تمرکز

شادی و عشق کمتر

از بین رفتن زیبایی 

از بین رفتن براقیت و زیبایی چشم ها

به هم خوردن تناسب اندام و زشتی هیکل

ریزش موهای سر

ایجاد مشکلات جدی روحی مثل بدبینی و تندخویی و..

دفع بی اختیار منی

بی اختیاری ادرار

بی اختیاری در کنترل منی

ضعف در قوای جسمی و جنسی

سرطان پروستات

سرطان پستان

ضعف در بینایی و شنوایی همچون شنیدن صدای وزوز در گوش

مریض شدن پی در پی

بی حالی و ضعف همیشگی

 

درمان های خود ارضایی 

ورزش کردن

آغاز یک دوره یادگیری و شرکت در کلاس های مورد علاقه

نپوشیدن لباس های تنگ و جذب

خواندن کتاب و مجله

با خستگی کامل به رختخواب رفتن

نماندن در حمام و زیر دوش

تماشا کردن فیلم های شاد و طنز به جای فیلم های محرک

 

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی