Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

ژل لوبریکانت پاسخ تمام سوالات شما در مورد ژل لوبریکانت

همه چیز درباره چیستی ژل لوبریکانت و چگونگی استفاده از آن

یکی از مشکلات مهم در روابط جنسی، خشکی واژن است که اغلب تجربه دردناکی را در رابطه ایجاد می کند. معمولا در این شرایط شریک جنسی از سوزش واژن رنج می برد. یکی از اقدامات مهم برای شروع یک رابطه جنسی خوب، این است است جنس مونث آمادگی لازم برای رابطه را داشته باشد.

ژل لوبریکانت

امروزه محصولات زیادی برای حل خشکی واژن و افزایش لذت جنسی وجود دارد. یکی از این محصولات ژل لوبریکانت است که برای مرطوب شدن واژن استفاده می شود.به گزارش سایت طبتاج

ژل لوبریکانت چیست؟

ژل لوبریکانت روان کننده واژن یکی از امکانات ساده جهت افزایش تحریک و لذت در روابط زناشویی است. همچنین با نرم تر کردن پوست، موجب کاهش اصطکاک در رابطه جنسی می شود که همین مورد در رسیدن به ارگاسم تاثیر دارد.

ژل لوبریکانت

ژل لوبریکانت برای چه افرادی مناسب است؟

صرف نظر از داشتن یا عدم ترشحات واژنی نرمال، همه افراد می توانند از ژل لوبریکانت استفاده کنند. علاوه براین افردی که دچار خشکی واژن هستند می توانند این ژل را مصرف کنند. ژل لوبریکانت می تواند از سوزش، نفخ، خارش و سایر ناراحتی های قبل از رابطه جلوگیری کند.

دلایل خشکی واژن

  • عدم تحریک جنسی
  • یائسگی
  • افراد سیگاری
  • مادران شیرده
  • هیسترکتومی ناشی از کاهش استروژن
  • استفاده از تامپون
  • شیمی درمانی
  • استفاده از مواد شیمیایی مثل صابون، مواد شیمیایی موجود در استخر یا داروهایی مثل سرماخوردگی
  • افرادی که به اندازه کافی آب نمی نوشند
  • افرادی که از داروهای هورمونی برای پیشگیری از بارداری استفاده می کنند

دلایل خشکی واژن

انواع ژل های لوبریکانت

ژل های لوبریکانت به سه دسته ی کلی تقسیم میشوند:

ژل لوبریکانت بر پایه آب(Water-based lubricants):

این نوع از روان کننده ها در روابط زناشویی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد زیرا این نوع روان کننده ها کاملاً طبیعی و سلامت هستند.ژل های بر پایه آب یا Water-based lubricants از مشتقات آب گرفته شده است؛ به همین دلیل قابل استفاده در کنار تمام محصولات زناشویی مانند کاندوم هستند.

یکی از مزایای این ژلها حساسیت زا نبودن آنها است و با داشتن مواد آنتی باکتریال موجب جلوگیری از عفونت می شود.

کاربردهای دیگر ژل لوبریکانت بر پایه آب

برخی از آنها به اندازه ای با بافت های بدن سازگار هستند توسط متخصصین زنان و زایمان برای استفاده راحت تر به اسپکلوم یا ابزار سونوگرافی مالیده شده و به پزشک در امر معاینه واژن یا انجام سونوگرافی کمک می نماید.همچنین در آزمایشات مقعدی نیز ژل لوبریکانت از آسیب رسیدن به این ناحیه نیز جلوگیری می کند.

این ژل ها خاصیت خود را زود از دست نداده و به راحتی از سطح بدن شسته می شوند.

کاربرد ژل لوبریکانت

ژل های لوبریکانت بر پایه سیلیکون( Silicone-based lubricants):

این نوع از ژلهای لوبریکانت مانند لایه ای نازک بر روی پوست کار می کند و به مدت زمان بیشتری برای خشک شدن، نیاز دارد. هرگز نباید از این ژل ها با سایر محصولات سیلیکونی استفاده شوند زیرا منجر به بروز واکنش شیمیایی با آنها می شود؛ اما می توان از کاندوم با جنس لاتکس استفاده نمود.

غلظت و دوام این ژل ها از لوبریکانت های بر پایه آب بیشتر است و میزان روان کنندگی آنها بالاتر است، به همین دلیل نیازی به استفاده مجدد از آن نمی باشد. اما پاک کردن آن از روی پوست به مراتب سخت تر است.

اما باید توجه داشت که امکان رشد باکتری و ایجاد آلودگی با این نوع ژل وجود دارد. با توجه به اینکه از مشتقات سلیکون ساخته شده است قیمت آن به نسبت ژل های معمولی بر پایه ی آب بیشتر می باشد.

انواع ژل لوبریکانت

ژل های لوبریکانت بر پایه ی روغن – Oil-based lubricants:

ژل های لوبریکانت بر پایه ی روغن معمولا دارای ویتامین E و وازلین هستند. این نوع ژل ها دوام بیشتری نسبت به سایر مدلها دارند و تاثیر آنها کوتاه مدت نیست. اما استفاده از این روان کننده ها موجب آسیب به الیاف کاندوم و پاره شدن آن می شود.

تمیز کردن و شستشوی این ژلها از روی پوست به دلیل غلظت بالایی که دارند کاری زمان بر می باشد. علاوه بر این لوبریکانت های بر پایه روغن مانند روغن نارگیل، باعث تغییرPH واژن شده و فرد را در معرض عفونت هایی نظیر واژینوز باکتریال ( bacterial vaginosis) قرار می دهد.

بسیاری از خانمها برای شستشوی واژن خود مجبور به شستشو با صابون می شوند که کار اشتباهی است، زیرا استفاده از صابون هر چقدر هم که ملایم باشد باعث تغییر PH واژن می شود.

ژل لوبریکانت بر پایه روغن

ژل های لوبریکانت ترکیبی:

برخی از ژل های لوبریکانت علاوه بر خاصیت روان کنندگی، دارای ترکیبات مختلفی هستند که برای کاربردهای دیگری نیز مصرف می شوند. برخی از ژل های لوبریکانت ترکیبی عبارتند از:

ژل لوبریکانت حجم دهنده:

این نوع روان کننده با موادی ترکیب شده اند که باعث افزایش گردش خون در بافت عضلانی آلت و افزایش حجم آن میشود.

ژل لوبریکانت گرم کننده:

ژل های گرم کننده علاوه بر خاصیت روان کننده گی دارای مواد تحریک کننده و گرم کننده جنسی هستند. این نوع ژل ها بهتر است برپایه مواد طبیعی مانند نعنا باشد تا در نهایت ایجاد سوزش در پوست نکنند.

ژل لوبریکانت تاخیری:

علاوه بر خاصیت روان کننده گی دارای ماده ی بنزوکائین هستند که موجب تاخیر در انزال و ارگاسم میشود.

ژل لوبریکانت ترکیبی

طرز استفاده از ژل لوبریکانت

برای استفاده از نوع ژل های روان کننده محدودیتی وجود ندارد و می توان به میزان دلخواه از آنها استفاده کرد. دستور استفاده از هر ژل معمولا روی بسته بندی آن درج می شود که با مطالعه آن می توان طرز مصرف ژل را فرا گرفت.

برای جلوگیری از شوک سرد ناشی از ژل بهتر است مقداری از آن را بر روی کف دست بریزید تا مقداری از سردی آن کاهش پیدا کند، همچنین می توانید تیوپ ژل را داخل لیوان با آب ولرم قرار دهید.

ژل لوبریکانت برای دخول

نکات قابل توجه در خرید ژل های لوبریکانت

ژل های لوبریکانت موجود در بازار در انوع مختلف و با خواص، رایحه ها، سرد یا گرم کننده ها وجود دارند. موردی که باید به آن توجه شود، PH یا اسیدیته بودن این محصول است.

در صورتی که قصد باردار شدن دارید، از ژل هایی استفاده کنید که ph یعنی میزان اسیدی یا قلیایی بودن واژن رو تغییر ندهند. PH مناسب برای محیط واژن 5/3 تا 5/4 است و ژل ها روان کننده در هنگام خرید ژل دقت کنید هرچه فهرست مواد تشکیل دهنده لوبریکانت کمتر باشد، بهتر است.

هنگام خرید توجه کنید که ژل لوبریکانت بر پایه الکل نباشد، زیرا شما نیازی به الکل به عنوان ماده ضد عفونی کننده ندارید. الکل علاوه بر خشک کردن پوست باعث از بین رفتن باکتری های طبیعی بدن می شود و در نتیجه زمینه ابتلا به عفونت مخمری یا تکثیر بیش از حد باکتری ها فراهم می گردد.

استفاده از ژل لوبریکانت

اگر محصول مورد نظر شما دارای موارد زیر است از خرید آن اجتناب کنید:

  • گلوکونات کلرهگزیدین
  • نانو اکسینال-9
  • گلیسیرین
  • پروپیلگلیکول
  • مواد نفتی

عوارض ژل لوبریکانت

اغلب ژل های روان کننده واژن دارای عوارض جانبی نیستند، اما ممکن است در برخی از افراد واکنش های حساسیت زایی مانند موارد زیر ایجاد کنند:

  • تنگی نفس
  • کهیر و خارش
  • هرگونه تورم به ویژه در گلو، زبان و صورت

در صورت مشاهد هر کدام از موارد ذکر شده، حتما به پزشک مراجعه کنید.

کهیر و خارش

هشدار:

  1. از تماس ژل های روان کننده با زخم های باز خودداری کنید.
  2. در صورت بروز هر گونه حساسیت پوستی، مصرف را متوقف نموده و با پزشک خود مشورت نمایید.
  3. ژل لوبریکانت را در دمای کمتر از 30 درجه سانتی گراد نگهداری کرده و از یخ زدگی آن جلوگیری کنید.
  4. پس از رابطه جنسی بدن خود را به خوبی شسته و خشک کنید.
  5. این ژل های روان کننده، هدایت کننده قوی جریان الکتریکی هستند.
  6. ژل ها را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

تهیه و تنظیم در سایت طبتاج

http://tebtej.ir

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی