Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

ژل لوبریکانت | راهنمای خرید و طرزاستفاده

به گزارش سایت طبتاج   تقریبا یکی از مهمترین مشکلات ما در رابطه ی جنسی ،همین مسئله ی خشک و دردناک بودن واژنه. این که دلیل این قضیه چیه،بماند برای بعد.حتی اگه خیلی خیلی تحریک کامل و خوبی کرده باشین، باز هم بعد از چند حرکت ساده و معمولی به دلیل اصطکاک زیاد؛به مشکل بر می‌خورین.

احتمالا درست در همین لحظه است که شریک شما از سوزش اطراف واژن به شما شکایت خواهد کرد.ضمن اینکه در این حالت به علت تحریک همراه با سوزش کلیتوریس، ارگاسم به سختی صورت می‌پذیره.
یکی از ساده ترین و اشتباه ترین راه‌هایی که در این موقع به ذهن بعضی‌ها می‌رسه،استفاده از آب دهان!!! هستش. صرف نظر از اینکه این حرکت تاثیر بدی در ذهن خانوم شما ایجاد میکنه، اینکه آب دهان حاوی باکتری‌هایی است که احتمال ایجاد عفونت و قارچ رو در درون رحم همسرتون به وجود می‌یاره. همچنین در این حالت کاندوم هم نمی‌تونه یک اثر طولانی مدت و درست و حسابی داشته باشه. (چون غالبا پس از مدت کوتاهی ،کاندوم هم خاصیت لیز بودنش را از دست می‌دهد.)

 

» رفع سوزش واژن و مقعد به هنگام نزدیکی

موادلیزکننده به منظور رفع این قبیل مشکلات ساخته شده اند. مواد لیز کننده با سهولت دسترسی و همچنین آسان بودن استفاده از آنها رابطه جنسی را لذت بخش تر میکند. درهمان بار اول استفاده، از تاثیرماده لیزکننده بر فعالیت جنسی متعجب خواهید شد. با استفاده از آنها شما می توانید بدون مشکل و با هرسرعتی که دوست دارید، نزدیکی کنید. به عبارت دیگر واژن او همیشه برای ورود آلت شما لیز و مرطوب خواهدبود.

استفاده از ژل های روان کننده و لوبریکانت های مختلف یکی از راه های ساده برای افزایش لذت در روابط زناشویی است .
همان طور که از اسم آنها پیداست این ژل ها رابطه زناشویی رو روان تر و لغزنده تر می کنند و بخاطر همین بسیاری از زوج ها همیشه از ژل روان کننده به عنوان یکی از مهم ترین ابزار زندگی زناشویی یاد می کنند .

 

» ژل لوبریکانت خود راقبل از آمیزش امتحان کنید !

کافیه تا قبل از اینکه ژل مورد نظر رو بر روی آلت بزنید ، مقداری از آن را در دهان بر روی قسمت داخلی لب بزنید . اگر احساس ناراحتی و یا سوزش شدید کردید و پوست شما ملتهب شد ، بهتره که اون ژل رو کنار بذارید . اگر بعد از مصرف اون ژل احساسی خاصی در لب های خود نداشتید ، می توانید با خیال کاملاً راحت از اون ژل در روابط زناشویی خود استفاده کنید .

 

»ممکنه که شما یا بدن همسر شما به هر نوع ژلی حساسیت داشته باشه .
معمولا ژل های مجاز موجود در بازار ایران ، از وزارت بهداشت مجور سلامت گرفته اند اما همان طور که هر فردی به غذای خاصی حساسیت دارد، ممکن است که فردی به ژل خاصی حساس داشته باشد ، هر چند که  ژل روان کننده کاملا بهداشتی و تایید شده باشد از آنجایی که در ایران بر خلاف کشور های دیگر نمونه های سمپل این محصولات تولید نمیشود شما باید ژل را انتخاب کنید و بخرید که نیازهای شما را برطرف نماید  و بعد آن را تست کنید. یادتان باشد که از هیچ چیزی برای اولین بار در حین رابطه ی جنسی استفاده نکنید . بهتر است که قبلا آن را تست کنید . بهتره که انواع ژل های روان کننده را خودتان تست و مقایسه کنید که کدام ژل برای بدن شما مناسب تر است .

راهنمای خرید ژل لوبریکانت

اگر اولین بار است تصمیم به خرید ژل لوبریکانت گرفته اید بهتر است مقدار کمی خریده و برای مدتی تست کنید. پیشنهادمی شود هرکدام را (برپایه آب-روغنی – سیلیکونی که در پایین همین مطلب به آن اشاره شده است ) یک بار امتحان کتید تا ژل مناسب برا خودتان و شریک جنسی تان را بیابید.

 

 

طرز استفاده از ژل لوبریکانت

  • ژل لوبریکانت خود را همیشه در نزدیکی تخت یا محلی که اغلب در آن رابطه جنسی دارید نگه دارید تا درصورتی که فرصت یک نزدیکی رمانتیک و عاشقانه نصیبتان شد وقت خودتونو صرف پیدا کردن ژل نکنید.
  • هر ژل دستورالعمل مخصوص به خود را دارد پس بهتر است بسته به نوع آن قبلا طرز استفاده و نکات آن را مطالع کرده باشید
  •  برای جلوگیری از شوک سرد بهتر است مقداری از ژل را کف دست خود بریزید و بمالید تا مقداری از سردی آن کاسته شود . یا تیوپ ژل را در یک لیوان آب ولرم قرار دهید.
  • یک قطره ژل لوبریکانت در نوک کاندوم به مرد کمک خواهد کرد که در طول رابطه جنسی با کاندوم حس بیشتری داشته باشد. اما فقط یک قطره زیرا بیشتر از یک قطره باعث می شود کاندوم در جای خود قرار نگیرد.
  • از ژل لوبریکانت پایه آب بر روی کاندوم استفاده کنید جز این ممکن است مواد موجود در ژل باعث پارگی کاندوم شود.

 

انواع ژل لوبریکانت در بازار

همانطور که گفتیم ژل های زناشویی (لوبریکانت روان کننده بی ضرر) به سه دسته ی کلی تقسیم میشوند :

 

# ژل لوبریکانت بر پایه آب – Water-based lubricants :

این نوع از روان کننده ها ، شهرت و استفاده ی فراوانی در روابط زناشویی دارند دلیل این محبوب چیزی نیست جز کاملاً طبیعی و سلامت بودن این ژل ها .
ژل های بر پایه آب یا Water-based lubricants از مشتقات آب گرفته شده اند برای همین در کنار تمام محصولات زناشویی (مثل کاندوم ) قابل استفاده هستند .
بعضی از این ژل ها بقدری با بافت های بدن سازگار هستند که متخصصین زنان و زایمان در هنگام معاینات واژن خانم ها هم از آنها استفاده می کنند .
خوبی دیگه ی ژل های بر پایه ی آب اینه که خیلی ساده از محل مورد نظر پاک میشوند .
البته این مدل لوبریکانت ها زود خشک می شوند و شاید لازم باشه در هنگام رابطه زناشویی چند قطره دیگه به محل مورد نظر اضافه کنید تا از رابطه ای کاملاً روان لذت ببرید .

 

ژل لوبریکانت , روان کننده , لیزکننده , رابطه جنسی , خشکی واژن

 

# ژل های لوبریکانت بر پایه سیلیکون – Silicone-based lubricants :

این ژل ها نیاز به زمان بیشتری برای خشک شدن دارند اما به هیچ عنوان با سایر محصولات سیلیکونی نباید استفاده بشوند چراکه باعث ایجاد واکنش شیمیایی با سایر محصولات سیلیکونی میشوند ولی با کاندوم از جنس لاتکس مشکلی ندارند .
غلظت این ژل ها از لوبریکانت های بر پایه آب بیشتر است و میزان روان کنندگی آنها بالاتر است و به همین ترتیب تمیز کردن آنها هم سخت تر است.
با توجه به اینکه از مشتقات سلیکون ساخته شده اند قیمت بالاتری نسبت به ژل های معمولی بر پایه ی آب دارند .

# ژل های لوبریکانت بر پایه ی روغن – Oil-based lubricants :

روان کننده های روغنی که برای اینکار استفاده می شوند معمولا شامل وازلین و ویتامین E می شوند .
استفاده از این روان کننده ها باعث آسیب رسیدن به الیاف کاندوم و پاره شدن آن می شوند.
غلظت این ژل ها بسیار زیاد است و تمیز کرد آنها نیز بعد از رابطه زناشویی کار زمان بری به حساب میاید. یادتون باشه که زن های زیادی به ویتامین E و وازلین حساسیت دارند برای همین استفاده از این نوع ژل در آمیزش جنسی زیاد توصیه نمی شوند.

حالا که میدونید فرق انواع ژل های زناشویی چیه ، بهتره که لوبریکانت مناسب شرایط خودتون رو انتخاب کنید و روابط جنسی در زندگی با همسرتون رو شیرین تر کنید .

 

مقایسه ژل های لوبریکانت شرکت سیمپلکس و ایموشن

بعضی از تولید کنندگان برای ایجاد تنوع در محصول ، مواد دیگری به این نوع ژل ها اضافه کرده اند که ممکنه به کاندوم آسیب بزند . به عنوان مثال محصولات شرکت ایموشن توضیحی در مورد قابل استفاده بودن یا نبودن این محصولات این شرکت با لاتکس و کاندوم نداده اند . همچنین در ژل های ایموشن از natural glycerin استفاده شده که ممکنه باعث ایجاد عفونت در واژن خانم ها بشود .
محصولات سیمپلکس همان طور که بر روی بسته بندی آنها درج شده ، بر خلاف محصولات ایموشن ، در کنار کاندوم هم قابل استفاده هستند . یعنی شما می توانید همزمان با کاندوم از این ژل ها نیز استفاده کنید.

 

» نکاتی مهم برای استفاده از روان کننده ها جنسی

* از چه روان کننده هایی برای بارداری استفاده کنیم؟

اکر قصد باردار شدن دارید باید از ژل هایی استفاده کنید که ph یعنی میزان اسیدی یا قلیایی بودن واژن رو تغییر ندهند .

ژل هایی هستند که حاوی آنتی اکسیدان هستند و به اسپرم ها کمک می کنند تا راحت تر به تخمک برسند و در واقع عمل لقاح را راحت تر می کنند .

متاسفانه ژل های پیش از تخمک گذاری فعلاً  براحتی در ایران پیدا نمی شوند .

یادتون باشه که از هیچ چیزی برای اولین بار در حین رابطه جنسی استفاده نکنید . بهتره که قبلا اون رو تست کنید . بهتره که انواع ژل های مختلف رو خودتون تست و مقایسه کنید و این نکته رو کشف کنید که کدوم ژل برای بدن شما مناسب تر است .

 

*در استفاده از روان کننده های طبیعی مثل روغن نارگیل دقت کنید .

شاید شما هم جزو اون دسته از افرادی باشید که از روغن نارگیل به علت خوش بو بودن برای روان کنندگی استفاده کرده باشید ، ولی یادتون باشه که خیلی از روغن هایی که در هر خونه ای پیدا میشند الیاف لاتکس رو از بین می برند و در واقع به بافت کاندوم آسیب میرسانند .

نکته ی منفی دیگه روغن های طبیعی که در خانه وجود دارند اینه که بعضی از آنها بر پایه نفت درست شده اند ، براحتی تجزیه نمی شوند و داخل واژن باقی می مونند که باعث ایجاد عفونت در زنان می شوند .وازلین از جمله  روغن هایی است که می تواند واژن خانم ها رو دچار عفونت کند

اگر می خواهید کاملا طبیعی باشید و از هیچ چیز غیر طبیعی استفاده نکنید ، بهتره که مقدار زیادی آب نوش جان بفرمایید تا در حین رابطه بدن شما مایع روان کننده رو به مقدار مناسب تولید کنه .

 

*استفاده از ژل لوبریکانت کاملا طبیعی و عادی است  نگران چه هستید؟

بعضی از زن و شوهر ها فکر می کنند در صورتی که از ژل های روان کننده استفاده کنند ، همسرشون فکر می کنند که آنها یک مشکل بدنی دارند و استفاده از ژل لوبریکانت رو طبیعی نمی دانند. در صورتیکه استفاده از ژل لوبریکانت یک امر کاملا طبیعی در حین رابطه جنسی است که بسیاری از متاهلین روزانه از آن بهره می برند. هر زن و شوهری باید در اتاق خوابشان یک ژل لوبریکانت روان کننده داشته باشند تا در مواقعی که نیاز دارند بتوانند به کمک آن ، راحتی و آسایش را به روابطشان برگردانند .

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی