Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

همه چیز درباره گواهی سلامت پرده بکارت

گواهی سلامت پرده بکارت دختر که از سوی پزشک صادر می شود، برای ازدواج لازم نیست و در هیچ یک از قوانین، اجباری برای دریافت آن وجود ندارد. درخواست از دختر و اجبار او برای مراجعه به پزشک و دریافت گواهی سلامت پرده بکارت، عملی تبعیض آمیز علیه زنان است.

به گزارش سایت  طبتاج  ، گرفتن گواهی سلامت بکارت از مواردی است که ذهن بسیاری از دخترها و پسرهای مجرد را درگیر خود کرده است . گرفتن یا نگرفتن این نامه بستگی به فرهنگ و افکار مختلف جامعه دارد و هیچ جای قانون الزامی به گرفتن این گواهی برای دختر وجود ندارد.

گواهی سلامت پرده بکارت

مهم ترین نکته پیش از صدور هر گواهی پزشکی، احراز هویت فردی می باشد که قرار است مورد معاینه قرار گیرد. این موضوع در امر صدور گواهی بکارت از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و باید دقت و وسواس دو چندانی به خرج داد، چرا که ممکن است فردی به جای دیگری مراجعه و معاینه گردد و گواهی بکارت به نام کسی که باکره نیست، بگیرد و به این وسیله پزشک نادانسته دچار اشتباه گردد. به پرده بکارت (هایمن) نیز گفته میشود. در ادامه این مقاله مهم ترین نکات برای گرفتن سلامت پرده بکارت را به شما خواهیم گفت.

نکته 1

بیماری که صرفا جهت معاینه مراجعه می کند و قرار است که نتیجه معاینه بکارت به صورت شفاهی به وی گفته شود نیاز به احراز هویت ندارد، ولی اگر درخواست گواهی کند باید حتماً احراز هویت شود.

نکته 2

انجام معاینه بکارت باید با رضایت فرد مورد معاینه و یا والدین و سرپرست قانونی وی صورت گیرد. باید توجه داشت که حتی اگر انجام معاینه بکارت به درخواست مراجع قضایی باشد در این حالت نیز پزشک بدون اجازه فردی که قرار است مورد معاینه قرار گیرد حق معاینه ندارد واگر فرد مذکور اجازه معاینه ندهد باید در پاسخ استعلام مرجع قضایی چنین نوشت که: «نامبرده همکاری لازم جهت انجام معاینه بکارت را ندارد، لذا انجام این معاینه در حال حاضر مقدور نیست.»

نکته 3

بهتر است که گواهی بکارت در دو نسخه تهیه گردد که یکی به فرد معاینه شده یا ولی وی تحویل شده و دیگری نزد پزشک صادرکننده یا در پرونده پزشکی بیمار باقی بماند.

همچنین بهتر است که روی هر یک از دو نسخه گواهی یک عکس جدید از فرد معاینه شده که ترجیحاً به صورت تمام رخ تهیه شده و با چهره فرد مورد معاینه هم خوانی دارد چسبانده شده و روی آن مهر پزشک معاینه کننده زده شود، به طوری که مهر هم عکس و هم برگه گواهی را بپوشاند و در نتیجه امکان تعویض عکس وجود نداشته باشد و سپس روی عکس ممهور را با چسب شیشه ای بچسبانیم تا تعویض آن غیر ممکن گردد.

در این موارد می توان گواهی را به این ترتیب نوشت: «از صاحب عکس الصاقی ممهور به مهر اینجانب بر روی این گواهی که بر اساس شناسنامه ارایه شده، خانم........ نامیده می شود و اثر انگشت وی نیز در انتهای این گواهی ثبت شده است در تاریخ.... ساعت.... معاینه به عمل آمد و.......».

نکته 4

در امر صدور گواهی بکارت ضروری است که علاوه بر تاریخ، حتما ساعت دقیق معاینه نیز ثبت شود تا این گواهی در آینده مورد سوء استفاده قرار نگیرد. برای بهتر مشخص شدن علت این امر به مثال زیر توجه نمایید:

دختر خانمی توسط خانواده جهت معاینه بکارت در ساعت 10 صبح به پزشک مراجعه نموده و تحت معاینه قرار می گیرد و برای وی گواهی بکارت در همان تاریخ صادر می گردد.

از نظر قانون این گواهی، بکارت فرد مورد معاینه را تا ساعت 24 آن روز اعلام می دارد، در حالی که ممکن است در طی ساعات باقی مانده از آن روز، هر اتفاقی رخ دهد ! که در این حالت پزشک صادرکننده گواهی بکارت فرد مورد معاینه را تا آخرین ساعات آن روز گواهی نموده است. از طرف دیگر لازم است که تاریخ و ساعت صدور گواهی هم به عدد و هم به حروف نوشته شود تا قابل دستکاری نباشد.

نکته 5

نکته بسیار با اهمیت دیگر این است که الزاماً باید گواهی صادر شده به خود فرد تحویل داده شود و اگر وی صغیر یا مهجور بود، گواهی باید تحویل ولی یا قیم وی گردد و پزشک اجازه ندارد گواهی را به سایر بستگان و دوستان فرد مورد معاینه تحویل دهد.

نکته 6

در موارد نادر ممکن است دختر خانمی دارای هایمن بدون سوراخ (Imperforated hymen) باشد که با اولین قاعدگی برای وی مشکلاتی پیش می آید که الزاماً باید توسط پزشک یک برش صلیبی شکل روی هایمن وی به منظور تخلیه محصولات قاعدگی ایجاد گردد.

باید توجه داشت که در موارد پرده بکارت بدون سوراخ لازم است که پس از گرفتن مجوز قانونی اقدام به جراحی و ایجاد برش روی پرده بکارت نمود، ولی در مواردی که باعث بروز علایم حاد شده و وضعیت اورژانسی را ایجاد کرده است، نیازی به اخذ مجوز نبوده و پزشک معالج می تواند پس از ثبت کلیه علایم و تشخیص، اقدام به درمان جراحی بنماید و سپس برای بیمار گواهی مبنی به انجام اقدامات درمانی صادر نماید.

نکته 7

انتخاب و پذیرش بیمار جهت معاینه : نظر به این که این معاینه (به جز در موارد تجاوزات جنسی) حالت اورژانسی ندارد و از طرفی نیاز به مهارت و تجربه دارد، پزشک می تواند بیمار خود را بپذیرد و یا رد نماید. مثلاً اگر بیمار به قصد دریافت گواهی سلامت پردا بکارت مراجعه می کند، بدیهی است پزشک می تواند بیمار را مشروط به اظهارنظر شفاهی بپذیرد یا صدور گواهی را مشروط به سالم بودن هایمن نماید و یا با بیمار شرط کند که اگر تشخیص مشکل باشد، گواهی صادر نمی کند و باید به مرجع دیگری که تبحر بیشتری دارد مراجعه نماید.

نکته 8

در صدور گواهی بکارت بهتر است که چند پزشک با تجربه در کنار یکدیگر اقدام به معاینه و صدور گواهی نمایند، چرا که در این حالت امکان اشتباه بسیار کمتر خواهد بود و از نظر قانونی نیز ارزش و اعتبار این گواهی بالاتر می باشد و دفاع از گواهی صادر شده نیز بهتر صورت خواهد گرفت.

نکته 9

در صورت وجود هرگونه شک و ابهام در تعیین وضعیت بکارت فرد مورد معاینه، نباید اقدام به صدور گواهی کرد و لازم است وی را به فرد با تجربه تر یا به پزشکی قانونی ارجاع نمود.

گواهی سلامت پرده بکارت برای دختر لازم است ؟

گواهی سلامت پرده بکارت دختر که از سوی پزشک صادر می شود، برای ازدواج لازم نیست و در هیچ یک از قوانین، اجباری برای دریافت آن وجود ندارد. درخواست از دختر و اجبار او برای مراجعه به پزشک و دریافت گواهی سلامت پرده بکارت، عملی تبعیض آمیز علیه زنان است. در مواردی که دختر از انجام این عمل خودداری کند و از سوی اطرافیان مورد تهمت، تهدید و یا حتی ضرب و شتم قرار گیرد، می تواند علیه آن ها طرح شکایت کند.

از نظر پزشکی به دختری باکره می گویند که پرده ی بکارت دختر سالم باشد. بنابراین حتی اگر پرده بکارت او به یک علت طبیعی و بدون دخول آلت، مانند وارد شدن یک شی در واژن، پاره شود، آن شخص دیگر باکره نخواهد بود.

در گواهی سلامت پرده بکارت چه چیزی می نویسند ؟

داخل گواهی سلامت بکارت تقریبا با این جمله بندی توضیح می دهم : " گواهی می شود در تاریخ ------ و ساعت ---- پس از اخذ رضایت کتبی از شخص --- ساله به نام ---- و کد ملی ----، صاحب عکس فوق و اثر انگشت ذیل، و پس از احرازهویت و تطبیق با مدارک شناسایی در حضور---- معاینه پرده ی بکارت به عمل آمده و ----------- . "

گواهی سلامت بکارت به چه کار می آید ؟

اما پرده ی بکارت یک سند و مدرک برای یک دختر می باشد و فقط باید نزد خودش باشد. بنابراین گواهی فقط و فقط تحویل به خود شخص (که سن قانونی دارد) می شود. نه همراهش، نه مادرش ، نه نامزدش. این که در این نامه چه چیزی نوشته شده را هم شفاها به کسی جز صاحب نامه توضیح نباید داد. اصل رازداری باید برقرار باشد و حتی منشی و دستیار معاینه کننده نباید راجع به سلامت یا عدم سلامت بکارت شخص اطلاعات داشته باشند.

آیا در موارد تجاوز نیز معاینه بکارت انجام می شود ؟

در این موارد مستقیما به پزشکی قانونی مراجعه کنید تا علاوه بر چک سلامت پرده ی بکارت شما، موضوع را پیگیری کنند. از پیگیری این موضوعات نترسید. پدر و مادران عزیز اگر خدای نکرده این موارد برای عزیز شما پیش آمد از پیگیری کردن نهراسید و فرزندتان را سرزنش نکنید .

آیا برای نامه ی پرده ی بکارت مقعد هم چک می شود ؟

اصولا آدمیزاد با هر جای بدنش می تواند فرد دومی را به ارگاسم برساند ! گواهی پرده ی بکارت فقط رابطه ی واژینال را مشخص می کند. اما هرگز نمی توان با این معاینه تشخیص بدهیم آیا فردی در گذشته هیچ گونه تماس بدنی داشته است یا خیر.

گواهی بکارت فقط برای دخول های واژینال صادر می شود.

مقعد فقط توسط پزشکی قانونی و در موارد خاص (که خواسته شده باشد) چک می شود.

عواقب اجبار دختر به گرفتن برگه سلامت بکارت

در صورت مجبور کردن آقایان به گرفتن پرده بکارت دختر دو حالت بیشتر وجود ندارد

اون دختر باکره نیست، شما قیدش رو میزنید، آبروی اون دختر هم پیش کسی که نسبتی باهاش نداره میره و به احتمال زیاد در خیلی جاهای دیگه هم این مساله از طرف خواستگار و خانواده اش مطرح میشه و خلاصه این که این دختر به عنوان یک زن شناخته خواهد شد.

اون دختر باکره و پاکه، حالا در صورتی که اون دختر شما رو رد نکنه و بنا به دلایلی! (مثلا موقعیت خیلی خوبی که شما دارید) حاضر بشه باهاتون ازدواج کنه ، تا آخر عمر با هم مشکل دارید و زندگی خوبی نخواهید داشت

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی