Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

هرآنچه باید درباره قرص های تاخیری بدانید

مشکلات جنسی یکی از مهمترین دغدغه های مردم در زندگی است. مشکلات جنسی در مردان از مشکلات شایعی است که توجه مردان را برای درمان آن به طرف داروهای ناتوانی جنسی کشانده است.

 

به گزارش سایت طبتاج  زود انزالی یکی از مشکلات جنسی رایج در مردان است. بیش تر آقایان برای درمان مشکل زود انزالی به طرف قرص های تاخیری می روند بدون این که از عارضه های آن اطلاعی داشته باشند. قرص های تاخیری در اکثر مردها بعضی اوقات اشکالاتی در نعوظ دیده میشود که درصورتی که این اتفاق بطور مکرر رخ دهد، نیاز به درمان دارد. دیابت، فشار خون بالا، مشکلات قلبی، عدم تعادل هورمونی و مسایل مربوط به پروستات عارضه های برخی از داروها به خصوص داروهای ضدفشار خون و روان گردان می باشد؛ همچنین استرس، بیماری افسردگی و عدم اعتماد به نفس من جمله عواملی هستند که احتمال اختلال های نعوظ را افزایش می‌دهند .

 

ناتوانی جنسی یا اختلال در نعوظ، سبب روی آوردن مردان به استفاده از داروهای جنسی و قرص های تاخیری می گردد، بنابراین در این جا شما را با داروهای ناتوانی جنسی مردان و عارضه های آن ها اشنا می کنیم.

 

بیماری جنسی برای هر کسی امکان دارد اتفاق بیافتد. برای درمان بیماری های جنسی شیوه های مختلفی وجود دارد؛ من جمله این روشها میتوان به مراجعه به پزشک ارولوژ و یا چه بسا متخصصین سکس تراپی مراجعه کرد. ولی به دلیل وجود تابو های اجتماعی اکثر مردم از مراجعه با این مرکزها خودداری کرده و به سراغ دارو های تقویت جنسی میروند .

 

ناتوانی جنسی میتواند از مشکلات روحی و یا جسمی فرد ناشی شود. این بیماری در آقایان با بالارفتن سن، نسبتا شایع است. اما این ایام تجویز دارو به وسیله پزشک میتواند این مشکل را حل کند.

انواع داروهای تاخیری وجنسی

پاروکستین:
یک داروی ضد افسردگی از دسته مهارکننده های بازجذب سروتونین است که استفاده از آن برای درمان بیماری افسردگی، اختلال وسواسی جبری، اختلال هراس، فوبیای اجتماعی، اختلال خلقی قبل از قائدگی و اختلال استرس بعد از حادثه، اختلال اضطراب منتشر پذیرفته شده است. شواهدی در خصوص تأثیر مثبت این دارو در مبتلایان به سردرد مزمن، دردهای تندخو دیابتی و انزال زودرس هم موجود است .

موقع استفاده پاروکستین توصیه می شود بطور مرتب به پزشکتان مراجعه کنید تا بهبودتان را زیرنظر داشته باشد. ممکن است تا 4 هفته طول بکشد تا اثر دارو ظاهر شود و به حداکثر برسد؛ ممکن است بخواهید در طی این مدت پزشکتان را ملاقات کنید. تا مشخص شدن پاسخ بدنتان به این دارو، موقع رانندگی یا کار با وسایل خطرناک احتیاط کنید. این دارو در برخی اشخاص باعث خواب آلودگی و کاهش سطح هوشیاری می شود

 

بهترین قرص تاخیری

سردرد یکی از رایج ترین عارضه های استفاده از این داروهای تاخیری است


فلوکستین:
داروی فلوکستین یکی از انواع قدرتمند داروهای SSRI بوده که میشود از آن برای درمان زود ارضایی استفاده نمود.


ممکن است تا 3 هفته طول بکشد تا تأثیر دارو ظاهر شود درصورتی که این قرص تاخیری تا شش هفته تأثیر خود بر زود انزالی نشان نداد و یا اثرات جانبی آن مسئله ساز شد، باید با دارویی دیگر جایگزین شود.

در درمان زودانزالی عملکردی شبیه با قرص های تاخیری پاروکستین، سرترالین و سیتالوپرام دارد.

 

سرترالین
داروی سرترالین یکی از اقسام قدرتمند داروهای SSRI بوده که میتوان از آن برای درمان زود انزالی استفاده نمود. ممکن است ، بهبود حاصل از دارو تا 3 هفته پس از آغاز استفاده خود را نشان ندهد. درصورتی که این قرص تاخیری تا شش هفته در درمان زود انزالی تاثیری نشان نداد و یا اثرات جانبی آن مسئله ساز شد، باید با دارویی دیگر جایگزین شود. من جمله عارضه های استفاده داروی سرترالین میتوان خواب الودگی، گیجی، خستگی یا ضعف، مشکلات گوارشی مانند خشکی دهان، اختلال در هضم غذا، بی اشتهایی، بیماری اسهال، تهوع، دردشکمی، نفخ، کاهش وزن، سردرد، افزایش تعریق و... نام برد.


داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای
بعضی از داروهای ضد افسردگی، دارای علایم مشابهی مانند داروهای SSRI هستند، برخی از اقسام خاص داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای( TCAs) را میشود بعنوان داروی درمان زود ارضایی استفاده نمود. داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای که بیش تر از سایر در زمینه درمان زود ارضایی برروی آن تحقیق شده است کلومیپرامین بوده که احتمالا بیش تر از خیلی از داروهای SSRI برای این منظور موثر باشد.

سیتالوپرام
شبیه داروی سرترالین، داروی سیتالوپرام هم یکی از اقسام قدرتمند داروهای SSRI بوده که از آن برای درمان زود انزالی استفاده میشود . احیانا بهبود حاصل از این قرص های تاخیری تا ۳ هفته پس از شروع مصرف خود را نشان نمی دهد. درصورتی که این قرص تاخیری تا شش هفته تأثیر خود بر زود انزالی را نشان نداد و یا اثرات جانبی آن مسئله ساز شد، باید با دارویی دیگر جایگزین شود.

 

عارضهای شدید ناشی از قرصهای تاخیری 

سردرد

  • آشنایی با انواع قرص‌ تاخیری

سردرد یکی از رایج ترین عارضه های استفاده از این داروهاست. تغییر غیرمنتظره در جریان خون ناشی از افزایش مقدار نیتریک اکسید، باعث سردرد میشود .

این عوارض در تمام قرص های تاخیری و داروهای ناتوانی جنسی دیده میشود و تغییر دارو، خواص ای ندارد. بهتر است در مورد این مشکل با پزشک تان مشورت کنید.

بدن درد

بعضی از اشخاص بعد از استفاده این داروها، دچار درد در تمام ماهیچه های بدن شان میشوند .
بعضی از اشخاص هم ازکمردرد شکایت میکنند . با نظر پزشک تان میتوانید داروی تان را عوض کنید.

 

مشکلات گوارشی

داروهای مربوط به درمان ناتوانی جنسی امکان دارد دستگاه گوارش را دچار مشکل کنند که شایع ترین آن ها هم سو هاضمه و اسهال است.

اما برای کم کردن این عوارض، بهتر است رژیم غذایی تان را تغییر دهید. بجای نوشیدنی های کافئین دار یا آبمیوه ، آب عادی بنوشید. درصورتی که تغییر رژیم غذایی خواص نداشت، با پزشک مشورت کنید.

 

سرگیجه

افزایش در نیتریک اکسید بعضی از مردان را به سرگیجه ابتلا میکند . اما این مدل سرگیجه آرام است.

ولی سرگیجه، موقع فعالیت های روزانه، عذاب آور است. در موارد نادر هم سرگیجه آنقدر شدید میشود که فرد، از حال میرود .

این شرایط خطرناک است و باید به آن توجه و سریعاً به پزشک مراجعه شود. چه بسا درصورتی که اندکی هم سرگیجه دارید، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

 

تغییر در بینایی

داروهای درمان ناتوانی جنسی، امکان دارد روی دید شما تأثیر منفی بگذارند.
بعضی از این داروها میتوانند موقتا دید فرد را تغییر داده و چه بسا وی را دچار تاری دید کنند.
از دست دادن بینایی و یا تغییری که زودگذر نیست، مشکلی جدّی است و فورا باید به پزشک مراجعه کرد.

 

سرخ شدن

گاهی وقت ها موقع استفاده این داروها، پوست فرد عمیقاً قرمز می شودکه البته زودگذر است.
بیش تر پوست صورت و به ندرت قسمت های دیگر بدن قرمز میشود .
گاهی وقت ها هم پوست صورت دچار لک میشود یا در موارد شدیدتر جوش میزند .
قرمز شدن و جوش زدن صرفا میتواند اثر بدی روی ظاهر فرد بگذارد ولی خطر سلامتی جدّی به دنبال ندارد.
با استفاده غذاهای داغ و یا تند، نوشیدنی های الکلی و یا بودن در هوای گرم، این سرخ شدن ها بیش تر هم میشود .

 

گرفتگی و یا آبریزش بینی

گرفتگی و یا آبریزش بینی یکی از عارضه های شایع استفاده این داروهاست.
ولی بیش تر وقت ها خود بخود برطرف میشوند . درصورتی که این عارضه های محکم بودند، حتماً با پزشک مشورت کنید.

تشخیص عارضه شدید ونادر

هرچند این داروها با عوارضی که به آن ها اشاره شد، همراه هستند. ولی گاهی وقت ها عوارضی مشاهده میشود که قبل از آن دیده نشده بوده است.

 

این عوارض میتوانند عمیقاً خطرناک باشند. عوارضی مثل:

پریاپیسم( یا نعوظ مانا که بیش از 4 ساعت طول کشیده و بسیار دردناک است.)
تغییر ناگهانی در شنوایی
ازدست دادن بینایی
به محض مشاهده هریک از موردهای بالا باید به پزشک مراجعه کرد.

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی