Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

نکاتی مهم درباره رابطه جنسی با همسر

وقتی یک مرد به ارضاء جنسی رسید و دچار حالت فروکش شد بلافاصله نمیتواند رابطه ی زناشویی را از صفر شروع کند و ممکن است به نیم ساعت ،یا یک ساعت و نیم استراحت و زمان نیاز داشته باشد تا بتواند رابطه را از سر بگیرد.با بالا رفتن سن نیز این زمان طولانی تر می شود.

به گزارش طبتاج آرامش جنسی هدف غایی تشکیل خانواده است. ایجاد آرامش و حفظ این آرامش در بین اعضای خانواده است .

یکی از مسائلی که این روزها در تحقیقات بسیاری از متخصصان و روانشناسان ثابت شده است ،بهداشت جنسی و صمیمیت جنسی است که موجب صمیمیت اعضای خانواده خواهد شد.یکی از سوالات متداول افراد در زمینه ی بهداشت جنسی ،مسئله ی انزال زودرس است که ممکن است به دلیل مشکل جسمی یا روانی اتفاق بیافتد.

در علم پزشکی برای هر بیماری یک تعریف خاص وجود دارد .اینکه فردی مدعی داشتن یک بیماری شود از نظر پزشکی قابل قبول نیست .

بلکه باید معیارها و علائمی که نشان دهنده ی آن بیماری است وجود داشته باشد.برای مثال فردی به پزشک مراجعه میکند و میگوید که مرض دیابت دارد،صرف اینکه فرد چنین ادعایی دارد بیماری وی تایید نمیشود بلکه پزشک با گرفتن آزمایش قند خون اگر میزان آن از یک عدد خاص بالاتر باشد بیماری دیابت را در فرد اعلام میدارد. انزال زود رس هم به همین ترتیب میباشد.

تعریف علمی انزال زودرس :

انزال زودتر از ۲ دقیقه پس از برقرای رابطه ی زناشویی است .حال اگر افرادی خاص انتظار خاصی از خودشان داشته باشند این در حیطه ی تعریف علمی نمی گنجد.

انزال زودرس هیچ تاثیرسوئی بر بدن ندارد .معمولا انزال زودرس مشکل چندانی در روابط زناشویی ایجاد نمیکند و با استفاده از داروهای موجود زیر نظر پزشک متخصص ،به راحتی قابل درمان است.

مشکل دیگری که در بهداشت جنسی مطرح شده است؛ مسئله ی عدم شناخت افراد نسبت به اندام جنسی خودشان است که منجر به حس نوعی از خجالت و شرم در برقراری روابط جنسی مشروع و معقول میشود .

بسیاری از این مشکلات ناشی از تبلیغات عظیم ماهواره ای و رسانه ای است که استانداردها را در جامعه ی ما بهم ریخته است .

به عبارتی به مردم القاء کرده اند که شما مشکل دارید همانطور که با تبلیغات فریبنده ی خود به مردم القاء میکنند که شما با داشتن قد ۱۷۰سانتی متری دارای مشکل هستید و باید از فلان مکمل افزایش قد استفاده کنید .

به همین ترتیب به افراد القاء کرده اند که شما مثلا از نظر دستگاه تناسلی یا روابط زناشویی مشکل دارید .

باید در نظر داشت که بسیاری از افراد هیچ مشکلی ندارند و فقط در اثر القاء کردن های تبلیغات رسانه ای است که خود را دچار مشکل میدانند.

بیشترین مشکل برخی از آقایان که منجر به ایجاد حس نوعی از خجالت و شرم در برقراری روابط جنسی میشود، اندازه ی دستگاه تناسلی آقایان است که امروزه افراد بسیاری برای درمان به پزشکان مراجعه میکنند .

این بیماری یک بیماری بسیار بسیارنادر است که احتمال وقوع آن یک در هزار نفر است.حال آنکه در تبلیغات بیان میکنند که ۷۰درصد آقایان از این مشکل رنج می برند .

باید توجه داشت که حتی در صورت بروز چنین بیماری ،با یک عمل جراحی ساده به راحتی قابل درمان خواهد بود.

آقایان و خانم ها ،تفاوتهایی هم از نظر فیزیولوژی نسبت به تعداد دفعات رابطه ی جنسی با هم دارند که ممکن است باعث بروز مشکلاتی در رابطه ی زناشویی شود .فیزیولوژی جنسی در خانم ها و آقایان تفاوت عمده ای دارد.

فیزیولوژی جنسی از چهار مرحله تشکیل میشود:

۱- مرحله ی برانگیختگی

۲- مرحله ی پلاتو

۳- مرحله ی ارگاسم یا ارضاء جنسی

۴- مرحله فروکش

این چهار مرحله در خانم ها و آقایان یکی است اما تفاوت عمده ای که ما بین آنها وجود دارد و اکثر مردهای کشور ما از آن آگاه نیستند،مرحله ی تحریک ناپذیری است که در آقایان وجود دارد اما در خانم ها این مرحله وجود ندارد به عبارتی سیکل جنسی چهار مرحله ای که توضیح داده شد در آقایان یک مرحله ی اضافه تر نیز وجود دارد به نام؛ مرحله ی تحریک ناپذیری.

در تعریف مرحله ی تحریک ناپذیری میتوان گفت :وقتی یک مرد به ارضاء جنسی رسید و دچار حالت فروکش شد بلافاصله نمیتواند رابطه ی زناشویی را از صفر شروع کند و ممکن است به نیم ساعت ،یا یک ساعت و نیم استراحت و زمان نیاز داشته باشد تا بتواند رابطه را از سر بگیرد.با بالا رفتن سن نیز این زمان طولانی تر می شود.

ولی اکثریت خانم ها مرحله ی تحریک ناپذیری را ندارند یعنی میتوانند دوباره از صفر شروع کنند و به ارگاسم برسند .

در یک رابطه ی زناشویی طبیعی خانم ها می توانند ۲ تا ۳ بار ارگاسم را تجربه کنند در صورتیکه مرد فقط یک بار می تواند ارضاء جنسی را تجربه کند.

سوال : آیا تعداد زیاد دفعات رابطه ی جنسی در یک هفته یا یک روز میتواند برای بدن آسیب رسان باشد؟

جواب: از نظر علمی هیچ تعداد خاصی برای تعداد دفعات رابطه ی جنسی در طول روز یا هفته تعریف نشده است .ممکن است در طول روز،دویا سه بار و یا در طول هفته یک یا دو بار باشد و یا هر هفته یک بار رابطه تکرار شود.

در سنین پایین تعداد دفعات رابطه زناشویی بیشتر است و هرچه سن افزایش می یابد فواصل دفعات رابطه ی جنسی نیزبیشتر می شود.

ولی دو انتها وجود دارد که اگر زن و مرد از آن دو انتها عبور کنند حالت مرضی است.برای مثال داشتن رابطه ی زناشویی هر شش ماه یک بار ،بیماری است .

و یا اینکه فردی با داشتن ده تا پانزده بار رابطه ی جنسی در طول روز هنوز به ارضاء جنسی نرسد این حالت نوعی از اختلال جنسی را نشان می دهد که نیاز به درمان دارد و اینکه در علم پزشکی تعریف خاصی از تعداد دفعات رابطه ی جنسی در یک بازه ی زمانی خاص و مشخص شده وجود ندارد.

یکی از بیماریهای نسبتا شایع در مردان ،کجی آلت تناسلی است.

این بیماری به دو دسته تقسیم میشود:

۱- مادرزادی بودن کجی آلت تناسلی ؛که معمولا در سنین بلوغ متوجه آن می شوند

۲- اکتسابی بودن کجی آلت تناسلی ؛

بیماری پیرونی نوعی از بیماری است که پلاپ یا ناحیه ی سفتی در روی قسمتی از آلت تناسلی ایجاد میشود و باعث میشود که آلت به سمت آن ناحیه (پلاپ) کج شود.

اولین حالت بیماری پیرونی ،ایجاد درد در حالت نعوظ است ولی متاسفانه به علت خجالت از بیان درد، بیشتر افراد مبتلا به این بیماری از اقدام زود هنگام به پزشک خودداری میکنند و زمانی که درد شدت گرفت با مراجعه به پزشک متوجه میشوند که آلت حالت اولیه ی خود را از دست داده و کج شده است .


این بیماری به خودی خود اهمیت چندانی ندارد و کجی آلت تناسلی در علم پزشکی بر اساس درجه سنجیده میشود .اگر کجی آلت بیشتر از ۳۰ درجه باشد باید نسبت به عمل جراحی آلت اقدام نمود.

سوال: آیا به تاخیر انداختن انزال با استفاده از مواد شیمیایی (بی حس کننده های موضعی ) و داروهای تاخیری سبب آسیب رساندن به بدن میشود؟

– آیا استفاده از این دارو ها و بی حس کننده ها می تواند موجب سردی روابط جنسی شود؟

جواب: باید توجه داشت هر آنچه که باعث شود بدن از فعالیت طبیعی خود خارج شود قطعا سبب ایجاد آسیب و اختلال خواهد شد .

در روابط زناشویی چیزی به عنوان دوپینگ جنسی وجود ندارد یعنی وقتی زن و مرد از هر نظر طبیعی هستند و بخواهند از نظر رابطه ی زناشویی تقویت شوند ،استفاده از یک داروی خاص نمیتواند منجر به این اتفاق شود .

استفاده از مواد شیمیایی و داروهایی که منجر به تاخیر در انزال میشوند می تواند موجب بروز بیماری “نعوظ طول کشیده ” شود.


در این بیماری نعوظ بعد از خاتمه ی رابطه ی زناشویی از بین نمی رود و بیش از ۴ ساعت ادامه می یابد که این امر باعث سیاه شدن آلت تناسلی می شود و این یک بیماری بسیار خطرناک است .

در برخی موارد نیز اقدام با تزریق آمپول هایی جهت تاخیر در انزال میکنند و افراد باید متوجه و آگاه باشند که استفاده از این مواد می تواند باعث از دست رفتن تمام حالات و شرایط مردی یک مرد شود .

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی