Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

مقدار خونریزی بعد از پاره شدن پرده بکارت

در اولین رابطه جنسی و هنگام پاره شدن پرده بکارت، غشای بسیار نازکی در واژن پاره شده و خونریزی جزئی ایجاد می شود. البته پرده بکارت غیر از رابطه جنسی تحت عوامل دیگری مانند ورزش های سنگین و دیگر صدمات هم ممکن است دچار پارگی شود. به هر ترتیب، در هنگام پاره شدن پرده بکارت، به طور معمول خونریزی مشاهده می شود.

به گزارش سایت طبتاج    بسیاری از زنانی هنگامی که می خواهند برای «اولین بار» در شب زفاف وارد رابطه جنسی شوند، در مورد خونریزی بعد از پارگی پرده بکارت و میزان خونریزی، سوال های زیادی دارند. در این مطلب به این سوالات پاسخ می دهیم.

 خونریزی بعد از پارگی پرده بکارت چند روز است؟ این خون از کدام ناحیه خارج می شود؟ آیا دچار آسیب یا صدمات احتمالی می شویم؟

اول از همه به شما می گوییم، نگران نباشید، خونریزی بعد از پاره شدن پرده بکارت زیاد طولانی مدت نیست و تنها چند ساعت بیشتر طول نمی کشد. اما لازم است نکات خاصی را درباره خونریزی بعد از پارگی پرده بکارت بدانید.

در اولین رابطه جنسی و هنگام پاره شدن پرده بکارت، غشای بسیار نازکی در واژن پاره شده و خونریزی جزئی ایجاد می شود. البته پرده بکارت غیر از رابطه جنسی تحت عوامل دیگری مانند ورزش های سنگین و دیگر صدمات هم ممکن است دچار پارگی شود. به هر ترتیب، در هنگام پاره شدن پرده بکارت، به طور معمول خونریزی مشاهده می شود.

هنگامی که یک زن بکارت خود را از دست می دهد ممکن است دچار خونریزی جزئی شود اما این خونریزی موقت بوده و نباید ادامه دار باشد. اکثر زنان تا چند ساعت پس از اولین رابطه جنسی، خونریزی دارند.

علائم بعد از پارگی بکارت

فراموش نکنید که خونریزی در طول رابطه جنسی به این معنی نیست که زن بیمار است. این خونریزی ، تنها پاسخ طبیعی بدن در برابر پارگی پرده بکارت است. همچنین در نظر داشته باشید که برخی از زنان که از نظر بدنی بسیار قوی بوده و یا ورزشکار و از نظر فیزیکی بسیار فعال هستند، در اولین رابطه جنسی خود، خونریزی ندارند.

خونریزی به معنای وجود مشکل، اختلال و یا آسیب دیدگی نیست، بلکه تنها به این معنی است که پرده بکارت، در بعضی از زوایای خود پاره شده است.

برخی زنان تصور می کنند که میزان خونریزی بعد از پارگی پرده بکارت، به اندازه خونریزی دوران قاعدگی است، اما این تصور اشتباه است و خون خونریزی قاعدگی سنگین تر و طولانی تر است، در واقع همراه با گرفتگی و انقباض، نوسانات خلقی و سایر علائم  با چرخه قاعدگی همراه است.

خونریزی بعد از پارگی پرده بکارت زیاد طولانی مدت نیست و تنها چند ساعت بیشتر طول نمی کشد. در بعضی از زنان، تنها یک بار و یک لایه خون در لباس زیر تخلیه می شود؛ در حالی که ممکن است، پس از از دست دادن بکارت هیچ کدام از این علائم در بعضی افراد دیده نشود.

درد پاره شدن پرده بکارت چقدر است؟

البته نکته مهم این است که میزان خونریزی به ضخامت پرده بکارت و شدت رابطه جنسی  هم بستگی دارد.  در صورت بروز خونریزی شدید و طولانی مدت، این وضعیت طبیعی نیست و بهتر است به پزشک مراجعه کنید. این موارد نادر هستند اما به هرحال باید پیگیری شوند.

در بسیاری از زنان، پاره شدن پرده بکارت دردناک است. البته میزان درد پارگی بکارت، در زنان متفاوت است. بعضی از زنان درد ناگهانی و شدید دارند و برخی دیگر هیچ  دردی را احساس نمی کنند. برخی، بعد از پاره شدن پرده بکارت، احساس سوزش داشته و در دیگران این حالت ایجاد نمی شود.

موثرترین راهها برای کاهش درد پارگی پرده بکارت

راههایی برای کاهش درد پاره شدن پرده بکارت در اولین رابطه جنسی وجود دارد:

– مهمترین راه ، آرامش هنگام اولین رابطه جنسی و پرهیز از رابطه جنسی شدید است.

– شما می توانید برای کاهش درد، از آرامش بخش هم استفاده کنید. هنگام شروع رابطه جنسی بهتر است از استرس، ترس و اضطراب دوری کنید زیرا این احساسات بیشتر سبب انقباض ناحیه واژن شده و درد را تشدید می کند.

– فراموش نکنید که هرچه آرامش خود را حفظ کنید، بهتر است. خونریزی پس از از دست دادن بکارت طبیعی است و بسیاری از زنان آن را تجربه می کنند. خونریزی ممکن است جزئی و یا کمی شدید باشد و به طور طبیعی پس از مدت زمان کوتاهی برطرف می شود.

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی