Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

معایب استفاده از کاندوم در رابطه جنسی

توجه داشته باشید که بین روش های بسیار زیادی که برای پیشگیری از بارداری وجود دارد، کاندوم تنها راهی است که علاوه بر پیشگیری از بارداری، از بیماری های مقاربتی نیز پیشگیری میکنند. بنابراین توصیه این است که حتی اگر از روش های ضد بارداری دیگری نیز استفاده میکنید، همچنان از کاندوم نیز بهره ببرید.

به گزارش سایت  طبتاج   عوارض کاندوم مسئله ای است که سوالات بسیاری در مورد آن پرسیده میشود. بسیاری از افراد دوست ندارند کاندوم استفاده کنند و دلایل زیادی را هم میاورند. بسیاری از ایراد هایی که به کاندوم گرفته میشود درست است اما نباید از تاثیر مثبتی که بر پیشگیری از بارداری و انتقال بیماری های مقاربتی دارد چشم پوشی کرد.

برای اینکه کاندوم بدرستی عمل کند، باید روش صحیح استفاده از آن را بلد باشید، در تمام مدت رابطه جنسی از آن استفاده کرده و در ضمن باید مدتی از آن استفاده کنید تا قلقش را بدست بیارید.

برخی از معایب استفاده از کاندوم را در ادامه برای شما شرح داده ایم.

هر دفعه، برای رابطه جنسی باید کاندوم استفاده شود (یک روش طولانی مدت نیست)

هنگام رابطه جنسی هر مرتبه باید یک کاندوم جدید استفاده کنید. کاندوم را باید قبل از هرگونه تماس پوست به پوست گذاشته و تا انتهای رابطه جنسی نیز نگه دارید. اگر تنها برخی اوقات از کاندوم استفاده کنید و یا در میان رابطه آن را دربیارید، تاثیری نخواهد داشت. بهترین راه برای اینکه مطمئن شوید کاندوم استفاده کرده و آن را بطور صحیح قرار داده اید، این است که قبل از شروع رابطه جنسی کاندوم گذاشته و پس از آن دست بکار شوید.

همیشه سعی کنید چند بسته کاندوم داشته باشید و حتی میتوانید برای اطمینان بیشتر و آماده بودن برای هر شرایطی، همیشه چند عدد کاندوم همراه خود داشته باشید.

اگر میخواهید از روش دیگری به غیر از کاندوم برای پیشگیری از بارداری استفاده کنید، آی یو دی و ایمپلنت پیشگیری از بارداری گزینه های مناسبی میباشند.

توجه داشته باشید که بین روش های بسیار زیادی که برای پیشگیری از بارداری وجود دارد، کاندوم تنها راهی است که علاوه بر پیشگیری از بارداری، از بیماری های مقاربتی نیز پیشگیری میکنند. بنابراین توصیه این است که حتی اگر از روش های ضد بارداری دیگری نیز استفاده میکنید، همچنان از کاندوم نیز بهره ببرید.

برای استفاده از کاندوم باید با تجربه باشید.

شاید شنیده باشید که برخی افراد میگویند استفاده از کاندوم حس خوب رابطه جنسی را تضعیف میکند و یا اینکه اگر بخواهید معطل شوید تا کاندوم قرار دهید (مثلا اگر هنگام رابطه کاندوم خارج شده و یا پاره شود) حس و حال رابطه بهم میخورد. همه ی این ها درست است اما سلامتی شما اهمیت بیشتری دارد.

برای حل مشکلات کاندوم روش هایی وجود دارد که در ادامه به آن اشاره میکنیم:

- بیاد داشته باشید که با تمرین کردن میتوانید در هر کاری ماهر شوید. هر چقدر بیشتر از کاندوم استفاده کنید، در رابطه های بعدی خود احساس بهتری خواهید داشت.

- انواع و سایز های گوناگونی از کاندوم وجود دارد، بنابراین مطمئن باشید که میتوانید کاندومی که مناسب تان است را پیدا کنید. برخی از کاندوم ها به گونه ای طراحی شده اند که رابطه جنسی را لذت بخش تر کنند. کاندوم ها در بافت های مختلف (جنس های برجسته، خاردار و...) رنگ ها مختلف، طعم های گوناگون و حتی جنس های متفاوتی وجود دارند. حتی برخی از کاندوم ها دارای مایع روان کننده میباشند که همین امر میتواند لذت استفاده از این محصولات را دوچندان کند.

- میتوانید از کاندوم در عشق بازی قبل از رابطه جنسی استفاده کنید. مثلا میتوانید یک عدد کاندوم را از بسته خارج کنید تا همسر تان آن را برای شما قرار دهد و بعد از آن هم میتوانید کمی ژل روان کننده استفاده کنید. اگر اینکار را انجام دهید نه تنها نیازی نیست برای قرار دادن کاندوم معطل شوید، بلکه میتواند به جذاب تر شدن رابطه جنسی شما نیز کمک کند.

حساسیت به جنس کاندوم

بسیاری از کاندوم جنس لاتکس دارند. لاتکس از شیره درخت کائوچو تهیه میشود. مراکز علمی اثبات کرده اند که برخی افراد به پروتئین موجود در کائوچو حساسیت دارند. علائم اینگونه آلرژی میتواند در افراد مختلف، متفاوت باشد اما معمولا مواردی همچون آبریزش بینی، عطسه، ورم، خارش، قرمز شدن پوست، خس خس کردن، احساس سبک سری و یا سرگیجه مشاهده میشود. در برخی موارد که واکنش به آلرژی بسیار شدید است میتواند شرایطی به نام آنافیلاکسی را بوجود آورد که میتواند منجر به مرگ فرد شود.

تنها حدود 1 تا 2 درصد مردم به کاندوم لاتکس آلرژی دارند. این افراد باید از کاندوم هایی با جنس های دیگر استفاده کنند.

عدم رضایت همسر به استفاده از کاندوم

شاید یکی از شایع ترین مسائلی که زوجین هنگام رابطه جنسی با آن مواجه هستند این است که یکی از آن ها مایل به استفاده از کاندوم نمیباشد. این مسئله بیشتر در مرد ها دیده میشود. بسیاری از آقایان میگویند که استفاده از کاندوم لذت رابطه جنسی را برای آن ها از بین میبرد و به همین دلیل دوست ندارند که از آن استفاده کنند. البته اکثر اوقات این مشکل با گفتگوی زوجین و همچنین استفاده از کاندوم هایی که کاملا اندازه باشد حل میشود.

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی