Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

مزایا و معایب جوانسازی واژن با لیزر

دستگاه لیزر واژن بافت واژن را تخریب نموده و تغییر شکل می دهد ولی در واقع نمی تواند واژن را تنگ تر کند بلکه منجر به التهاب بافت زیرین آن شده و باعث ایجاد اسکار می شود که باعث تصور ایجاد تنگی در کانال واژن می شود.

به گزارش سایت  طبتاج  اگر رابطه جنسی دردناک دارید یا با سایر مشکلات مرتبط با اختلال جنسی مواجه هستید یا اپر فقط به فکر داشتن یک رابطه جنسی سالم تر و لذت بخش تر هستید می توانید از درمان لیزر جوانسازی واژن استفاده کنید که شاید به نظرتان مثل یک عصای جادویی به نظر برسد. ولی سازمان غذا و داروی آمریکا FDA هشدار می دهد که جراحی لیزر واژن به منظور جوانسازی بیشتر یک تجارت است و پشتوانه علمی تایید شده ای ندارد.

مزایا و معایب لیزر جوانسازی واژن

ایده استفاده از لیزر جوانسازی واژن از کجا آمده است

واژن شما یک عضله الاستیک است. اگر کمی فکر کنید متوجه می شوید تولد نوزاد از طریق واژن به این معنی است که مثلا یک هندوانه از سوراخی به اندازه لیمو خارج شود. مثل سایر چیزهای الاستیک واژن شما هم می تواند خاصیت ارتجاعی خود را تا حدودی از دست بدهد.

داشتن یا نداشتن رابطه جنسی نمیتواند تغییری در تنگی واژن ایجاد کند. در واقع فقط دو عامل اثر گذار بر تغییر اندازه واژن وجود دارد. سن و زایمان.

تاثیر زایمان بر واژن که به وضوح مشخص است. و افزایش سن هم باعث کاهش هورمون ها و در نتیجه کاهش قدرت عضلات اطراف دیواره های واژن در نتیجه کاهش تنگی واژن می شود. . زمانیکه دیواره واژن به دلیل کاهش استروژن نازک می شود باعث می شود احساس کنید قطر واژنتان بیشتر شده که به اصطلاح به نام آتروفی واژن شناخته می شود.

در برخی زنان این احساس شل شدن واژن به قدری ایت که آرزو می کنند کاش به دوران قبل از زایمان یا جوانی بازگردند. و اینجاست که جراحی لیرز واژن برای کاهش قطر واژن به خصوص برای بهتر شدن رابطه جنسی استفاده می شود.

لیزر جوانسازی واژن

با وجودی که گزینه های جراحی وجود دارد ولی اغلب افراد ترجیح می دهند از تکنولوژی غیر جراحی برای جوانسازی واژن استفاده کنند. جوانسازی واژن مانند لیفت صورت است ولی در واژن انجام می شود.

لیزر پروب CO2 واژینال و وسیله رادیوفراکنسی معمولا دو تکنولوژی رایج تری هستتند که در هر نقطه بدن از ۵ تا ۲۰ دقیقه اعمال می شوند.

فرایند لیزر جوانسازی واژن به چه معناست

انرژی باعث ایجاد آسیب های میکرونی به بافت واژن می شود که نتیجه آن ترمیم خود به خودی و ضخیم تر شده دیواره واژن است. سلول های جدید در دیواره واژن رشد کرده و کلاژن و الاستین و عروق خونی بیشتری در دیواره واژن شکل می گیرند که باعث می شود احساس کنید واژنتان تنگ تر شده است.

این فرایند در مطب پزشک انجام شده ، سریع و بدون درد است. گاهی اوقات بیماران احساس گرم شدن موضعی کم را گزارش می کنند احساس سوزن شدن و سوزش می تواند در طول فرایند ایجاد شود.

به طور معمول بعد از ۴۸ ساعت می توانید رابطه جنسی واژنی داشته باشید.

دستگاه لیزر واژن بافت واژن را تخریب نموده و تغییر شکل می دهد ولی در واقع نمی تواند واژن را تنگ تر کند بلکه منجر به التهاب بافت زیرین آن شده و باعث ایجاد اسکار می شود که باعث تصور ایجاد تنگی در کانال واژن می شود.

ایده فرایند جوانسازی واژن برای بهبود میل جنسی و عملکرد جنسی است ولی یک مشکل در این میان وجود دارد : این ادعا احتمالا پایه و اساسی ندارد و تقریبا عملکرد آن با داروهای گیاهی که برخی زنان استفاده می کنند یکسان است.

عوارض لیزر جوانسازی واژن

بدتر از آن این است که برخی محققان در مورد ایجاد آسیب لیزر به بافت واژن نگرانی های روز افزونی دارند لیزر واژن در واقع ممکن است منجر به درد ناحیه تناسلی و درد هنگام رابطه جنسی شود. ضمن این که ما هیچ تحقیقی در مورد تاثیر لیزر روی مقعد، رحم و مثانه انجام نداده ایم .

برخی زنان از ایجاد اسکار و درد بعد از درمان شاکی هستند که منجر به تغییرات وحشتناکی در زندگیشان شده است.

به علاوه FDA به طور رسمی هشدار داده است که لیزر جوانسازی واژن خطرناک است.

بر اساس گزارش کمیساریای مواد غذایی و داروی آمریکا در سال ۲۰۱۸ ، با وجود استقبال روز افزون از دستگاه های لیزر جوانسازی واژن برای زنان و ادعای درمان علایم مرتبط با یائسگی ، بی اختیاری ادرار یا عملکرد جنسی ، باید بگوییم این روش خطرات جدی ای به همراه دارد و پشتوانه علمی کافی برای موثر بودن آن ها در دست نیست. ما عمیقا نگران آسیب دیدن زنان در با این وسایل هستیم.

در بررسی گزارشات ارسال شده با تعداد زیادی سوختگی واژن، اسکار، درد هنگام رابطه جنسی و درد مزمن همیشگی روبرو شده ایم.

بر اساس گزارش دکتر گوپتا، درمان لیزر واژن در اغلب موارد بی ضرر است ولی اگر درمان به درستی انجام نشود یا واکنش آلرژیک می تواند منجر به التهاب و سوختگی شود. با وجود مزایای اثبات نشده لیزر واژن حتی کوچکترین خطر هم نمی تواند ارزش ریسک داشته باشد.

مزایای لیزر واژن مونالیزا تاچ برای جوانسازی

با وجودی که پشتوانه علمی برای جوانسازی واژن وجود ندارد و تحقیق علمی ای در این زمینه وجود ندارد ولی استفاده از لیزر واژن به منظور جوانسازی به خصوص با دستگاه لیزر مونالیزا تاچ طرفداران زیادی پیدا کرده است.

واژن هر زن طی سال ها سایش و پارگی های ریز زیادی را تجربه می کند. زایمان و پیری میتواند باعث از بین رفتن سفتی عضلات واژن شود که منجر به مشکلاتی از جمله بی اختیاری ادرار یا خشکی واژن می شود.

مزایای لیزر واژن که توسط سازندگان آن ادعا شده ، عبارت است از :

بهبود تجربه جنسی

بازسازی تنگی و عملکرد واژن

درمان مشکلات مرتبط با ضعف واژن

بیمار می تواند به جای لیزر واژن از درمان تزریق PRP یا پلاسمای غنی از پلاکت استفاده کند

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی