Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

عوارض قرص های تاخیری و جنسی

ناتوانی جنسی میتواند از مشکلات روحی و یا جسمی فرد ناشی شود. این بیماری در آقایان با بالارفتن سن، نسبتا شایع است. اما این روزها تجویز دارو به وسیله پزشک میتواند این مشکل را حل کند.

به گزارش سایت  طبتاج  ،یکی از دغدغه های مهم در بین مردان رنج بردن از مشکلات جنسی است. یکی از این مشکلات شایع مردانه زود انزالی است که مردان زیادی را به سمت قرص های تاخیری می کشد.

اگر شما نیز از این مشکل رنج می برید و به تازگی به مصرف قرص های تاخیری روی آورده اید باید بدانید این قرص ها عوارض فراوانی را در پی دارند .

انواع قرص های تاخیری و جنسی و عوارض آن ها


بیماری جنسی برای هر کسی امکان دارد اتفاق بیافتد. برای درمان بیماری های جنسی شیوه های مختلفی وجود دارد؛ ازجمله این روشها مراجعه به پزشک ارولوژ و یا حتی متخصصین سکس تراپی است. ولی به دلیل وجود تابو های اجتماعی اکثر مردم از مراجعه با این مرکزها خودداری کرده و به سراغ دارو های تقویت جنسی میروند .

ناتوانی جنسی میتواند از مشکلات روحی و یا جسمی فرد ناشی شود. این بیماری در آقایان با بالارفتن سن، نسبتا شایع است. اما این روزها تجویز دارو به وسیله پزشک میتواند این مشکل را حل کند.


بعضی از داروهای مربوط به ناتوانی های جنسی
- تادافیل( سیالیس)
- سیلدنافیل( ویاگرا)
- واردنافیل( لویترا)


این داروها سطح نیتریک اکسید در خون را افزایش می دهند. ترکیب شیمیایی نیتریک، گشادکننده عروق است و جریان خون را در رگ ها روانتر میکند.


در واقع این داروها میتوانند اندازه جریان خون در آلت تناسلی مردها را بالا ببرند. خون بیش تر در این قسمت به معنای عملکرد بهتر موقع رابطه جنسی است. ولی هیچکدام از این داروها بدون عوارض نیستند. در این بخش اول به عارضه های کلی داروهای ناتوانی های جنسی پرداخته شده است و بعد از آن هریک از داروها یکی یکی مورد بررسی قرار می گیرند.


عارضه های کلی ناشی از استفاده از داروهای درمان ناتوانی جنسی

سردرد

سردرد یکی از شایع ترین عوارض استفاده از این داروهاست. تغییر ناگهانی در جریان خون ناشی از افزایش مقدار نیتریک اکسید، موجب سردرد می شود.

این عارضه در تمام داروهای مربوط به ناتوانی جنسی دیده می شود و تغییر دارو، فایده ای ندارد. بهتر است درباره این مشکل با پزشک تان مشورت کنید.

بدن درد
بعضی از اشخاص بعد از استفاده از داروهای ناتوانی جنسی، دچار درد در تمام ماهیچه های بدنشان میشوند.
بعضی از اشخاص هم از کمردرد گلایه میکنند . که در این موارد می توانید با نظر پزشک تان داروی تان را عوض کنید.


مشکلات گوارشی
داروهای مربوط به درمان ناتوانی جنسی امکان دارد دستگاه گوارش را دچار مشکل کنند که شایع ترین آن ها هم سو هاضمه و بیماری اسهال است. اما برای کم کردن این عوارض، بهتر است رژیم غذایی تان را تغییر دهید. بجای نوشیدنی های کافئین دار یا آبمیوه ، آب معمولی بنوشید. درصورتی که تغییر رژیم غذایی فایده نداشت، با پزشک مشورت کنید.


سرگیجه
افزایش در نیتریک اکسید بعضی از مردان را به سرگیجه مبتلا میکند . اما این مدل سرگیجه ملایم است. ولی سرگیجه، موقع فعالیت های روزانه، عذاب آور است. در موردهای نادر هم سرگیجه آنقدر شدید میشود که فرد، از حال میرود .

این شرایط خطرناک است و باید به آن توجه و سریعاً به پزشک مراجعه شود. حتی درصورتی که اندکی هم سرگیجه دارید، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

تغییر در بینایی
داروهای درمان ناتوانی جنسی، دید فرد را تغییر داده و روی دید تاثیر منفی دارند و او را دچار تاری دید می کنند.از دست دادن بینایی مشکلی جدی است و باید به پزشک مراجعه کرد.

قرمز شدن
مصرف این داروها، سبب قرمز شدن موقت پوست صورت ، جوش زدن و بروز لک هاتی پوستی می شود .

گرفتگی و یا آبریزش بینی

گرفتگی و یا آبریزش بینی یکی از عوارض رایج مصرف این داروهاست. اما بیشتر اوقات خود به خود برطرف می شوند. اگر این عوارض بادوام بودند، حتما با پزشک مشورت کنید.

تشخیص عوارض قرص تاخیری

هرچند داروهای ناتوانی جنسی با عوارضی که به آن ها اشاره شد، همراه هستند. ولی گاهی وقت ها عوارضی مشاهده میشود که قبل از آن دیده نشده بوده است.
این عوارض میتوانند بسیار خطرناک باشند. عوارضی مثل:
- پریاپیسم( یا نعوظ مانا که بیش از ۴ ساعت طول کشیده و بسیار دردناک است.)
- تغییر غیرمنتظره در شنوایی
- از دست دادن بینایی
- به محض مشاهده هریک از موارد بالا باید به پزشک مراجعه کرد.

همه چیز درباره تادافیل (سیالیس)

تادافیل یا سیالیس دو مشکل “هایپرپلازی خوش خیم پروستات” رایج ترین علل انسداد ادراری و "ناتوانی جنسی" در مردان می پردازد.
به صورت قرص خوراکی و با تجویز پزشک در دسترس بیمار قرار می گیرد. این دارو مناسب زنان و همچنین کودکان نیست.

سیالیس، ناتوانی جنسی را درمان نمی کند اما میل جنسی را افزایش می دهد و یا شکلی از داروی جلوگیری از بچه دار شدن است. این دارو نمی تواند فرد را در برابر بیماری های جنسی، از جمله ایدز، ایمن کند.


عوارض جانبی تادافیل

از عوارض جانبی شایع داروی تادافیل میتوان به سردرد، معده درد، کمردرد، دردهای ماهیچه ای، قرمز شدن پوست، آبریزش بینی، بیماری اسهال و یا تورم در پا و قوزک پا اشاره نمود .

ولی عوارض جانبی خطرناک این دارو که در صورت مشاهده باید سریع به پزشک مراجعه کرد، موارد زیر هستند:

* پریاپیسم( یا نعوظ مانا)، بیماری غیرشایعی است که آلت تناسلی مرد، به مدت طولانی در وضعیت نعوظ باقی می ماند و معمولاً دردناک و بدون میل یا تحریک جنسی است.

* تغییر در دید، مثل مشاهده سایه های رنگ آبی اطراف اشیاء، تشخیص ندادن رنگ های سبز و آبی از یکدیگر، کاهش ناگهانی بینایی

* از دست دادن شنوایی که به صورت کاهش شدید شنوایی و یا شنیدن صدای زنگ و سرگیجه، خود را نشان میدهد.

تداخل دارویی تادافیل با داروهای دیگر
تادافیل امکان دارد با داروهای شیمیایی و یا داروهای گیاهی دیگر و همچنین و یتامین ها تداخل به وجود آورد . تداخل در واقع هنگامی است که ماده ای روش عملکرد دارویی را تغییر دهد.
این مسئله میتواند خطرناک باشد و یا جلوی اثرگذاری داروی مصرفی را بگیرد. برای پیش گیری از تداخل دارویی، پزشک متخصص باید داروی تان را با دقت تجویز کند.


بدین ترتیب درصورتی که دارویی استفاده می کنید، حتماً به پزشک تان اطلاع دهید. از این داروها میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

داروهای آنژین( نیترات ها)
استفاده تادافیل (سیالیس)، همراه با نیترات ها، فشار خون را بطور غیرمنتظره تا سطح خطرناکی پائین می آورد و فرد را به حال غش می اندازد.

از نیترات ها میتوان به داروهای زیر اشاره نمود :
نیترو گلیسیرین، ایزوسورباید دی نیتریت، ایزوسورباید مونونیتریت، آمیل نیتریت و بوتیل نیتریت


داروهای فشار خون و یا پروستات (مسدود کننده های آلفا)
استفاده این دارو بهمراه داروهای مسدودکننده آلفا، فشار خون را بسیار پائین می آورد و ممکن است جان فرد را به خطر اندازد. از این داروها میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

ترازوسین، تامسولوسین، دوکسازوسین، پرازوسین، آلفوزوسین، آملودیپین(مسدودکننده کانال
کلسیم)، مسدود کننده گیرنده آنژیوتانسینII، انالاپریل(مهارکننده آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین)، متروپولول(مسدودکننده بتا)

بعضی از داروهای مربوط به بیماری ایدز
استفاده تادافیل( سیالیس) بهمراه داروهای کنترل ایدز، فرد را دچار افت شدید فشار خون و سرگیجه و معضلات بینایی میکند . این دارو چه بسا میتواند باعث پریاپیسم، شود.
کتوکونازول، ایتراکونازول از این دست داروها هستند.

آنتی بیوتیک ها
آنتی بیوتیک ها مثل کلاریترومایسین، اریترومایسین، ریفامپین و تلیترومایسین میتوانند در داروی تادافیل تداخل ایجاد کرده و فرد را دچار افت شدید و پریاپیسم دردناک نماید.

داروهای بیماری پرفشاری ریوی
داروهایی مثل سیلدنافیل درست مثل سیالیس عمل کرده و خطر عوارض جانبی آن را عمیقاً افزایش میدهد .

داروهای مربوط به اسید معده
این داروها از جمله هیدروکسید منیزیم، نیزاتیدین، رانیتیدین و راموتیدین مانع جذب سیالیس در خون میشود . دارو کاملاً بدون خاصیت باقی می ماند.


داروهای درمان ناتوانی جنسی دیگر

استفاده چند داروی درمان ناتوانی جنسی در کنار هم، عوارض جانبی را شدت می بخشد و مشکلات جدّی برای بیمار بوجود می آورد.


تداخل غذایی
موقع استفاده تادافیل نباید، گریپ فروت و یا آب آن استفاده شود. این میوه میتواند سطح جذب داروی سیالیس در خون را بالا برده و عوارض جانبی دارو را افزایش دهد.

همچنین استفاده نوشیدنی الکلی همراه با این دارو بسیار خطرناک است. الکل و تادافیل، خون را رقیق و رگهای خونی را گشاد میکنند و امکان دارد فشار خون بسیار افت کند.

افت فشار خون هم امکان دارد زمانی که فرد ایستاده است، شدیدتر شود که به آن افت فشار خون وضعیتی میگویند و از علایم آن میتوان به افزایش ضربان قلب، سرگیجه و سردرد اشاره نمود.

مصرف چندین داروی درمان ناتوانی جنسی در کنار هم مشکلات جدی به وجود می آورد

افرادی که باید از این دارو خودداری کنند عبارتند از:
* افرادی که به بیماری های قلبی مبتلا هستند، فعالیت جنسی، خطر مشکلات قلبی شان را بالا می برد. بدین ترتیب استفاده از داروهای درمان ناتوانی جنسی در آن ها بسیار خطرناک است.

* استفاده از این دارو در اشخاص مبتلا به پریاپیسم، زیان بخش است و مشکل آن ها را شدیدتر میکند .

از عوارض ناشی از ابتلا به پریاپیسم میتوان به مشکلات در گلبول های قرمز خون مثل کم خونی داسی شکل، سرطان خون، میلوما چندگانه که سرطانی شدن سلول های خونی پلاسماسل است و بصورت درد استخوان یا شکستگی، نارسایی کلیه، کم خونی بروز میکند و بیماری پیرونی که نوعی بیماری در آلت تناسلی مردانه است، اشاره نمود .

* افرادی که مشکلات بینایی دارند، نباید از این دارو استفاده کنند. احتمال کوری فرد مبتلا به نوروپاتی قدامی غیرآرتریتیکی عصب بینایی، بسیار زیاد است.

* اشخاص مبتلا به بیماری های کلیوی و یا افردی که دیالیز میشوند .
بدن این اشخاص نمی تواند این دارو را بدرستی دفع کند و باقی ماندن دارو در بدن عوارض جانبی آن را شدیداً افزایش میدهد .

* بدن اشخاص مبتلا به بیماری های کبدی به دلیل این که نمی تواند بدرستی این دارو را پردازش کند، فرد را دچار عوارض جانبی بسیار شدید داروی تادافیل میکند .

* استفاده این دارو شرایط مبتلایان به زخم معده و یا افردی که به اختلال های خون ریزی مبتلا هستند را بدتر میکند .

در صورت استفاده از این دارو آن ها باید کاملاً تحت نظر پزشک باشند.
اشخاص مسن و افردی که دچار آلرژی های شدید هستند، نباید از این دارو استفاده کنند.


همه چیز درباره سیلدنافیل (ویاگرا)

ویاگرا یکی دیگر از داروهای درمان ناتوانی جنسی در مردان است که بصورت خوراکی استفاده میشود . اندازه مصرف معمول آن ۵۰ میلی گرم و یک ساعت قبل از رابطه جنسی است.

ویاگرا بیش تر از یکبار در روز نباید استفاده شود. این دارو منتسب به خانواده داروهای بازدارنده فسفودی استراز- ۵ است و با افزایش جریان خون در آلت تناسلی، به درمان اختلال نعوظ می پردازد.


از عوارض جانبی داروی ویاگرا میتوان به موارد زیر اشاره نمود :
سردرد، قرمز شدن غیرمنتظره صورت، معده درد، اشکال در دید( مثل اشکال در تشخیص ته رنگ های آبی، دید تیره و مات)، آبریزش بینی، کمر و ماهیچه درد، تهوع، سرگیجه و جوش


این عارضه های معمولاً ملایم هستند و به مرور برطرف میشوند . ولی درصورتی که برطرف نشدند، باید حتماً به پزشک مراجعه کرد.


عوارض جدّی و خطرناک ویاگرا
عوارض جانبی زیر جدّی و خطرناک هستند و به محض مشاهده آن ها باید پیش پزشک رفت:
* پریاپیسم (یا نعوظ مانا) که بسیار دردناک است.
* از دست دادن غیرمنتظره بینایی یک یا هر دو چشم
* مشکلات شنوایی (کاهش یا از دست دادن شنوایی و یا وزوز گوش)
* سرگیجه

تداخل دارویی ویاگرا با داروهای دیگر


ویاگرا مثل تادافیل (دیگر داروی درمان ناتوانی جنسی) هم احتمال تداخل با داروهای شیمیایی و گیاهی دیگر و همچنین ویتامین ها دارد.


موقع مصرف این دارو باید پزشک خود را از استفاده احتمالی داروهای دیگر آگاه کنید.

داروهایی که نباید بهمراه ویاگرا استفاده شوند

* نیترات ها و داروهای محرک گوانیلات سیکلاز، این داروها فشار خون را تا حد خطرناکی پائین می آورند.
* بازدارنده های آنزیم پروتئاز HIV( ویروس ایدز) مثل ریتوناویر، ایندیناویر ساکوئیناویر یا آتازاناویر
* بعضی از آنتی بیوتیک ها مثل کلاریترومایسین، اریترومایسین و تلیترومایسین.
* بعضی از ضدقارچ ها مثل، کتوکونازول، ایتراکونازول

* داروهای بازدارنده آلفا مثل ترازوسین، دوکسازوسین، آلفوزوسین یا سیلودوسین( این داروها فشار را تا حد بی هوشی پائین می آورند.)

* داروهای فشار خون مثل آملودیپین (این داروها هم درصورتی که بهمراه ویاگرا استفاده شوند، فشار را تا حد خطرناکی پائین می آورند.)

* دیگر داروهای درمان ناتوانی جنسی نباید با ویاگرا استفاده شوند.


تداخل غذایی
موقع استفاده این دارو نباید گوشت پرچربی استفاده کرد، برای این که دست کم به مدت یک ساعت، اثر دارو را به تعویق می اندازد.

همچنین استفاده از نوشیدنیهای الکلی بهمراه این دارو بسیار خطرناک است و امکان دارد به قیمت جان بیمار تمام شود.

بیماران مبتلا به نارحتی های قلبی، مشکلات چشمی، کلیه و کبد و کسانی که آلرژی های شدید دارند، نباید از این دارو استفاده کنند. این دارو برای اشخاص مسن هم بسیار زیانبار است.


بعضی از عارضه های داروی لویترا

لویترا( واردنافیل)
این دارو هم که برای درمان ناتوانی جنسی است و بصورت خوراکی استفاده میشود ، عوارض جانبی آرام و یا جدّی و خطرناک مثل ویاگرا دارد.

از نظر تداخل غذایی این دارو باید اعلام کرد که استفاده از آن با آب گریپ فروت، سطح جذب این دارو را در خون بسیار بالا برده و عوارض جانبی آن را شدیدتر میکنند .

موارد توجه:

* بدلیل عدم مطالعه لویترا با سایر داروهای موثر در اختلالات نعوظ ، مصرف همزمان آنها با هم توصیه نمی شود.

* مصرف لویترا باید تحت نظر پزشک صورت گیرد و نباید بیشتر از دوزی که پزشک تجویز کرده مصرف شود،در غیر اینصورت احتمال بروز عوارض جانبی افزایش می یابد.

* در صورت تجربه نعوظ ناقص یا طولانی بیشتر از 4 ساعت فورا به پزشک مراجعه نمایید چر ا که در این شرایط آلت تناسلی دچار صدمه جدی و دائمی میشود بنابراین باید درمان باید قطع شود. این حالت از اورژانسهای اورولوژی است

* بدلیل ایجاد عوارض جدی لویترا در بیماران قلبی ، در صورت داشتن بیماری قلبی موضوع را با پزشک درمیان بگذارید .

* اگر بصورت ناگهانی دچار مشکلاتی در دید یک یا هر دو چشم شدید، مصرف لویترا را قطع و سریعا به پزشک مراجعه کنید.

* همچنین در صورت احساس کاهش ناگهانی در حس شنوایی که ممکنست با سرگیجه و احساس صدای زنگ در گوش باشد سریعا به پزشک مراجعه کنید.

همچنین داروی لویترا نباید هم زمان با داروهای آنتی بیوتیک، ضدقارچ، داروهای درمان ایدز و ناهنجاری ضربان قلب استفاده شوند.

افرادی که به بیماری های کبدی، کلیوی، بینایی، مبتلا هستند هم نباید از این داروها استفاده کنند. این دارو برای کهنسالان هم مسئله ساز بوده و خطرناک است.

عوارض داروی لویترا:

عوارض جانبی شایع عبارتند از: سردرد، گرگرفتگی، سوءهاضمه، سرگیجه، خفگی، مشکلات معده همچنین لویترا میتواند بصورت غیر معمول باعث:

* نعوظ مداوم غیر طبیعی آلت تناسلی

* تغییرات در مشاهده رنگها ، مانند عدم تشخیص بین رنگ آبی و سبز

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی