Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

علت کوچک شدن و کاهش سایز آلت تناسلی آقایان

بعضی از داروها میتوانند باعث کاهش اندازه ی آلت تناسلی مردان شوند. داروهایی شامل آدرال، که برای اختلال کمبود توجه یا بیش فعالی تجویز میشود، بعضی داروهای ضد افسردگی و ضد روانپریشی و بعضی از داروهایی که برای درمان بزرگی پروستات تجویز میشوند، می توانند منجر به این امر شوند.

به گزارش سایت طبتاج

چرا آلت تناسلی کوچک می شود؟

چرا آلت تناسلی کوچک می شود و دلیل کاهش اندازه آلت تناسلی چیست؟ در بعضی از افراد ممکن است آلت تناسلی کوچک شود و به طور کل اندازه آلت تناسلی در مردان متغیر است. مطالعات نشان داده نژاد و قومیت ربطی به اندازه آلت تناسلی ندارد.

با این وحود ممکن است مردان فکر کنند اندازه آلت تناسلی آنها بیش از دیگران است ولی اندازه آن در محدوده طبیعی است.

حقایق کوتاهی در مورد کاهش اندازه ی آلت تناسلی مردان

با افزایش سن مردان، اندازه ی آلت تناسلی و بیضه ی آن ها دچار کاهش میشود.

بیشتر مردان میگویند با افزایش وزن آن ها، اندازه ی آلت تناسلیشان کوچک تر به نظر میرسد.

تحقیقات در مورد اندازه ی متوسط آلت تناسلی مردان

تحقیقات، اندازه ی متوسط آلت تناسلی مردان را طبق زیر نشان داده است:

طول متوسط آلت تناسلی مردان در حالت عادی، ۹٫۱۶ سانتی متر است.

طول متوسط آلت تناسلی مردان در حالت کشیده، ۱۳٫۲۴ سانتی متر است.

طول متوسط آلت تناسلی مردان در حالت نعوظ، ۱۳٫۲ سانتی متر است.

محیط متوسط آلت تناسلی مردان در حالت عادی، ۹٫۳۱ سانتی متر است.

محیط متوسط آلت تناسلی مردان در حالت نعوظ: ۱۱٫۶۶ سانتی متر است.

علل کاهش اندازه ی آلت تناسلی مردان چیست؟

افزایش سن

با افزایش سن مردان، رسوبات چربی در شریان ها تجمع یافته و باعث کاهش جریان خون آلت تناسلی میشود. درنتیجه سلول های عضلانی در لوله های نعوظی آلت تناسلی ضعیف خواهند شد.

لوله های نعوظی آلت تناسلی با پر شدن توسط خون باعث فرآیند نعوظ میشوند، به همین دلیل جریان خون کمتر به معنی نعوظ کوچک تر میباشد.

یکی درگیر از علل محتمل کاهش اندازه ی آلت تناسلی، به وجود آمدن بافت های اسکار با گذشت زمان در طی رابطه ی جنسی و ورزش میباشد. این تجمع از بافت اسکار، روی بافت اسفنجی نعوظی آلت تناسلی تاثیر میگذارد و باعث کاهش اندازه ی آلت تناسلی و محدود شدن اندازه ی نعوظ آن خواهد شد.


افزایش وزن

تاثیر افزایش وزن به ویژه در اطراف معده، یکی از نگرانی های اصلی بسیاری از مردان است. گرچه آلت تناسلی ممکن است با افزایش وزن کوچک تر به نظر برسد، اما اندازه ی آن تغییری نکرده است. علت این که آلت تناسلی کوچک تر به نظر میرسد این است که آلت تناسلی به دیواره ی شکمی متصل شده است و زمانی که شکم بزرگ میشود، آلت تناسلی را به سمت درون خود میکشد. اگر مردی وزنش را کم کند، آلت تناسلی اش به اندازه و شکل سابق برمی گردد.

جراحی پروستات

تحقیقات نشان داده است مردانی که سابقه ی جراحی پروستات سرطانی داشته اند، ممکن است دچار کاهش اندازه ی آلت تناسلی شوند. یکی دیگر از مطالعات نشان داد، ۷۱ درصد از مردانی که سابقه ی برداشتن پروستات داشتند، دچار کاهش اندازه ی آلت تناسلی شدند.

اما محققان به درستی نمیدانند چرا بعد از جراحی برداشتن پروستات این اتفاق می افتد. بعضی از محققان معتقدند این موضوع ممکن است با طول مجرای ادراری مرتبط باشد، لوله ای که به مثانه متصل میشود و در طی برداشتن پروستات کوچک میشود.

بیماری پیرونی

در این بیماری، بافت اسکار فیبروزه که درون آلت تناسلی تشکیل میشود، باعث میشود که آلت تناسلی در طی نعوظ کج شود. در بیشتر مواقع، نباید نعوظ کج باعث ایجاد نگرانی شود، اما برای بعضی از مردان، خم شدگی ممکن است مهم یا دردناک باشد.

بر اساس مطالعات، بیماری پیرونی( کج بودن آلت تناسلی ) بیشتر از ۲۳% مردان بین ۴۰ تا ۷۰ سال را تحت تاثیر قرار میدهد. درحالی که پیرونی با افزایش سن پیشرفت میکند، این بیماری در افراد جوان تر از ۳۰ سال نیز مشاهده میشود.

پیرونی میتواند باعث کاهش طول و اندازه ی آلت تناسلی مردان شود. بعضی اوقات، پیرونی خود به خود برطرف میشود، اما در بیشتر مواقع یا به همان حالت باقی میماند یا حتی بدتر میشود.

پزشکان تنها زمانی این بیماری را درمان میکنند که کجی آلت تناسلی دردناک باشد یا باعث اختلال در رابطه ی جنسی شود. در طی جراحی بافت اسکاری که سبب کاهش اندازه، کجی یا دردناکی آلت تناسلی شده است، برداشته میشود.

داروها

بعضی از داروها میتوانند باعث کاهش اندازه ی آلت تناسلی مردان شوند. داروهایی شامل آدرال، که برای اختلال کمبود توجه یا بیش فعالی تجویز میشود، بعضی داروهای ضد افسردگی و ضد روانپریشی و بعضی از داروهایی که برای درمان بزرگی پروستات تجویز میشوند، می توانند منجر به این امر شوند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ نشان داد بعضی از مردانی که برای بزرگی پروستات از داروی فیناستراید استفاده کرده بودند، دچار کاهش اندازه ی آلت و کاهش میل جنسی شده بودند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان داد ۴۱ درصد مردانی که از دوتاسراید برای درمان بزرگی پروستات استفاده کرده بودند دچار اخلال در فعالیت جنسی شده بودند.

سیگار کشیدن

مواد شیمایی موجود در سیگار میتوانند باعث اختلال خونرسانی به آلت تناسلی، ایجاد صدمه به عروق آلت تناسلی و جلوگیری از خونگیری و کشش آن شوند. بدون در نظر گرفتن محرک ها و تاثیر آن ها روی مغز، اگر عروق خونی آسیب ببینند آلت تناسلی قادر به نعوظ نخواهد بود.

در یک مطالعه، آلت تناسلی دچار نعوظ ۲۰۰ مرد مورد بررسی قرار گرفت. براساس یکی از گزارش ها، مردان سیگاری در مقایسه با افرادی که سیگاری نبودند اندازه ی آلت کوچک تری در حالت نعوظ داشتند. محققان بیان کردند ممکن است کاهش طول به علت محدود شدن جریان خون آلت تناسلی به خاطر سیگار کشیدن و جلوگیری از کشش آلت تناسلی باشد.

همچنین سیگار کشیدن با اختلال نعوظ در ارتباط میباشد. این اختلال باعث جلوگیری از نعوظ کامل شده و ممکن است افراد سیگاری نتوانند به نعوظ برسند.


چه گزینه های درمانی برای کوچکی اندازه آلت تناسلی مردان وجود دارد؟

بیشتر علل کاهش اندازه ی آلت تناسلی، مانند سیگار کشیدن و افزایش وزن، به وسیله ی تغیر شیوه ی زندگی قابل کنترل می باشند. اگر داروها باعث کاهش اندازه ی آلت تناسلی شده باشند، تنظیم داروها میتواند باعث برگشت اندازه ی آلت تناسلی شود.

برای کسانی که دچار کاهش اندازه ی آلت تناسلی بعد از جراحی پروستات شده اند، ممکن است مشکلشان با گذشت چند ماه یا سال خود به خود برطرف شود. بازتوانی آلت تناسلی (نوعی فیزیوتراپی) بعد از جراحی، می تواند به بازگشت توانایی نعوظ در مردان کمک کند، و داروهایی مانند ویاگرا و سیالیس میتوانند جریان خون آلت تناسلی را بهبود بخشند.

درمان بیماری پیرونی بر حذف بافت اسکار درون آلت تناسلی متمرکز است، به وسیله دارو، جراحی یا حتی فرآیند سونوگرافی. کاهش اندازه ی آلت تناسلی برگشت پذیر نیست اما درمان خم شدگی آلت تناسلی مردان میتواند عملکرد جنسی را بهبود داده و درد را کمتر کند

زمان مراجعه به پزشک

هر مردی که دچار کاهش اندازه ی آلت تناسلی، درد و مشکلات جنسی شده است، یا در مورد سرطان نگران است باید با پزشک خود صحبت کند. پزشک یا یک متخصص اورولوژی میتواند به سوالات فرد پاسخ دهد، به بیماران اطمینان دهد و آزمایش یا درمان هایی را برای او پیشنهاد کند.

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی