Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

علت درد زیر شکم هنگام سکس و رابطه جنسی

سیستیت بینابینی که به آن سندرم مثانه دردناک نیز گفته می شود، می تواند بر همه افراد تأثیر بگذارد. باعث درد و فشار در ناحیه مثانه می شود که با پر شدن مثانه شما بدتر می شود. درد در لگن و زیر شکم که با مقاربت شدت می یابد شایع است. 

به گزارش سایت طبتاج  ،

درد در طول انجام سکس شایع است، اما این بدان معنی نیست که شما باید با آن زندگی کنید. دخول عمیق به احتمال زیاد علت مقاربت دردناک در زنان است، اما همچنین می تواند در اثر بیماری های زنان و زایمان ایجاد شود. اگرچه این مقاله بیشتر به مقاربت دردناک در زنان می پردازد، اما می دانیم که مردان در طول رابطه جنسی نیز می توانند درد شکم را تجربه کنند. ما شما را نیز تحت پوشش قرار داده ایم. صرف نظر از علت، رابطه جنسی دردناک می تواند درمان شود. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی شما می توانند روش های درمانی را به شما توصیه کنند که به شما در رسیدن به ارگاسم لذت بخش بدون درد کمک کنند. سلام دنیا در اینجا، علل درد زیر شکم در هنگام نزدیکی، و آنچه که باید مراقب باشید و اینکه چه زمانی باید به متخصص مراجعه کنید، را به شما میگوید

درد پایین شکم زنان در حین رابطه جنسی

درد در طول رابطه جنسی، اغلب به وضعیت شما یا وضعیت رحم شما مربوط می شود.

وضعیت (پوزیشن)

برخی پوزیشن های جنسی باعث نفوذ عمیق تر در حین رابطه جنسی واژینال یا مقعدی می شود که می تواند باعث درد شود. بهترین راه حل در این مورد جلوگیری از فشار زیاد و امتحان کردن وضعیت های دیگر، مانند روی زانوها قرار گرفتن است. موقعیت هایی که در آن ها کنترل عمق نفوذ را دارید نیز می تواند به شما کمک کند، مانند قرار گرفتن در بالا.

رحم کج شده

رحم کج شده، رحمی است که به جای خم شدن رو به جلو، به سمت عقب دهانه رحم متمایل می شود. حدود 1 از 4 زن رحم کج دارند. اگرچه داشتن رحم کج معمولاً یک مشکل نیست، اما گاهی اوقات - خصوصاً موقعیت های خاص - رابطه جنسی دردناک می شود. متخصص زنان و زایمان می تواند به شما بگوید آیا رحم کج دارید یا خیر. آزمایش با موقعیت ها و زوایای مختلف می تواند به شما در یافتن مواردی که به شما صدمه نمی زند کمک کند.

در بعضی موارد، درد پایین شکم می تواند نشانه یک بیماری اساسی باشد:

آندومتریوز

در صورت ابتلا به آندومتریوز، بافت پوشاننده رحم در قسمت دیگری رشد می کند؛ حتی جایی خارج از لگن. رشد بیش از حد بافت آندومتر می تواند باعث درد معده، لگن و کمر در حین رابطه جنسی شود. همچنین ممکن است موارد زیر را تجربه کنید:

بدتر شدن درد در طول دوره ماهانه

دوره ماهانه سنگین

خونریزی بین دوره های ماهانه

حرکت های دردناک روده

کیست های تخمدان

کیست تخمدان کیسه هایی مملو از مایعات هستند که در داخل یا سطح تخمدان های شما ایجاد می شوند. آنها معمولاً بدون درد هستند، اما کیست های بزرگتر می توانند باعث درد زیر شکم شود. درد ممکن است در طول یا بعد از رابطه جنسی بدتر شود. همچنین ممکن است موارد زیر را متوجه شوید:

درد پایین کمر یا ران ها

احساس پر بودن یا سنگینی در شکم

نفخ

سیستیت بینابینی

سیستیت بینابینی که به آن سندرم مثانه دردناک نیز گفته می شود، می تواند بر همه افراد تأثیر بگذارد. باعث درد و فشار در ناحیه مثانه می شود که با پر شدن مثانه شما بدتر می شود. درد در لگن و زیر شکم که با مقاربت شدت می یابد شایع است. ممکن است این موارد را نیز تجربه کنید:

تکرر ادرار یا فوریت

تمایل به ادرار کردن حتی وقتی مثانه خالی است

درد در فرج یا واژن

فیبروم ها

فیبروم ها رشد غیر سرطانی هستند که در رحم شما یا روی آن رشد می کند. حدود 1 از هر 3 زن علائم فیبروم را تجربه می کنند. این شامل:

درد شکم یا پایین کمر

دوره های ماهانه سنگین یا دردناک

درد هنگام رابطه جنسی

یبوست

چسبندگی رحم

چسبندگی رحم که به آن سندرم آشرمن نیز گفته می شود، به تشکیل بافت زخم در رحم یا دهانه رحم اشاره می کند که باعث می شود آنها به هم بچسبند. این بیماری اغلب در اثر جراحی رحم مانند اتساع و کورتاژ (dilatation and curettage) ایجاد می شود، اما می تواند در اثر جراحی سزارین، پرتودرمانی، آندومتریوز یا عفونت ایجاد شود. در کنار درد زیر شکم در طول سکس، ممکن است شما موارد زیر را نیز تجربه کنید:

دوره های ماهانه بسیار سبک

عدم دوره های ماهانه

درد و گرفتگی شدید

عفونتهای مقاربتی (STI)

بسیاری از عفونتهای مقاربتی مانند کلامیدیا و سوزاک، علائمی ایجاد نمی کنند. در صورت بروز علائم، بسته به نوع آن متفاوت است. علائم عفونتهای مقاربتی شایع در زنان شامل موارد زیر است:

ترشحات غیر معمول واژن

ترشحات بدبو

درد یا سوزش هنگام ادرار

درد زیر شکم یا لگن

درد یا خونریزی در طول یا بعد از رابطه جنسی

سایر عفونت ها

سایر عفونت ها که لزوماً از راه جنسی منتقل نمی شوند، همچنین می توانند در هنگام رابطه جنسی باعث درد زیر شکم شوند. بیماری التهابی لگن (PID) و عفونت مجاری ادراری (UTI) شایع ترین انواع آن است. بیماری التهابی لگن یک عفونت دستگاه تناسلی فوقانی است که بیشتر در زنان فعال از نظر جنسی رایج است. این بیماری ممکن است در اثر عفونت های مقاربتی یا سایر عفونتها، عفونت شستشوی واژن و ابزار داخل رحمی (IUDs) ایجاد شود. شایع ترین علائم بیماری التهابی لگن شامل موارد زیر است:

درد عمیق لگن در هنگام رابطه جنسی

ادرار دردناک

خونریزی بین دوره های ماهانه و بعد از رابطه جنسی

عفونت های دستگاه ادراری، عفونت های باکتریایی هستند که می توانند هر بخشی از مجاری ادراری را تحت تأثیر قرار دهند. آنها در زنان شایع تر هستند زیرا مجرای ادرار آنها کوتاهتر است؛ بنابراین باکتری ها راحت تر می توانند داخل بدن شوند. اما مرد ها نیز می توانند به أن دچار شوند. علائم شامل:

درد زیر شکم که ممکن است در طول رابطه جنسی تشدید شود

ادرار دردناک

تکرر ادرار یا فوریت

ادرار تیره یا بد بو

درد پایین شکم مردان در طول رابطه جنسی

برخی از دلایل درد شکم در طول رابطه جنسی، خاص دستگاه تولید مثل مردان است.

پروستاتیت

پروستاتیت تورم پروستات است. پروستات یک غده عضلانی به اندازه گردو، درست زیر مثانه است. مایع منی تولید می کند و به بیرون راندن آن از بدن در هنگام انزال کمک میکند. پروستاتیت می تواند حاد یا مزمن باشد. پروستاتیت مزمن رایج ترین بیماری ارولوژیک در مردان زیر 50 سال است. درد زیر شکم و کمر درد علائم شایع هستند. برخی از افراد همچنین در حین انزال یا بعد از آن احساس درد می کنند. علائم دیگر عبارتند از:

ادرار دردناک

درد میاندوراه (perineum pain)

جریان ضعیف ادرار

قطره قطره آمدن ادرار از آلت تناسلی مرد بعد از تخلیه مثانه

زمان مراجعه به پزشک

درد زیر شکم در طول رابطه جنسی رویدادی است که یک بار اتفاق می افتد و با تغییر وضعیت (پوزیشن) بهبود می یابد و معمولاً نیاز به مراجعه به ارائه دهنده خدمات درمانی ندارد. اما اگر درد شدید باشد، به طور منظم اتفاق می افتد یا با علائم دیگری مانند خونریزی یا نشانه های عفونت همراه است، در این صورت بهتر است برای تعیین مشکل اصلی یک قرار ملاقات تعیین کنید

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی