Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

علت افزایش وزن و چاق شدن بعد از ازدواج

دلیل این افزایش وزن می‌تواند هورمون «پرولاکتین» باشد. این باعث تحریک عشق و تولید شیر می‌شود. سطح هورمون در خون افزایش می‌یابد، به ویژه هنگامی که به ارگاسم پس از رابطه جنسی رسیده است.

به گزارش سایت  طبتاج ،پژوهشگران تغییرات وزن و وضعیت روابط میان ۶۹۴۹ نفر را در طول چند سال دنبال کردند، و یافته های آنها نشان داد که افرادی که ازدواج می کنند و همخانه می شوند، با احتمال بیشتری چند کیلویی وزن اضافه می کنند. این پژوهشگران در دانشگاه کارولینای شمالی نشان دادند که زنان پس از یک سال زندگی مشترک با مردان در معرض افزایش احتمال افزایش وزن قرار می گیرند. هر مدت بیشتری از این زندگی مشترک می گذرد، احتمال افزایش وزن بیشتر می شود. در مورد مردان خطر چاقی تنها در بین سال اول و دوم زندگی مشترک اوج می گیرد.

آیا ازدواج کنید چاق می شوید؟

تحقیقات مختلف نشان می دهد وقتی زوج ها زندگی مشترک شان را آغاز می کنند، بعد از چند سال چاق می شوند. در واقع احتمال چاقی افراد متاهل نسبت به مجرد ها دو برابر است و معمولا بعد از گذشت یک سال از زندگی مشترک، چربی های اضافی دورشکم کم کم نمایان می شوند.جالب است بدانید که احتمال چاق شدن زنان نسبت به مردان بیشتر است؛ بنابراین جدای از تمام مزایای جسمی و روانی که زندگی مشترک به همراه دارد، این اثر جانبی ازدواج هم نباید نادیده گرفته شود.

اما اصل قضیه چیست؟ محققان بر این باورند که وقتی زندگی مشترک آغاز می شود، زوج ها به غذا خوردن منظم باهم عادت می کنند؛ فعالیت های بدنی شان کمتر می شود و بخشی از نگرانی های شان از بابت پیدا کردن شریک مناسب برای زندگی از بین می رود و در مقایسه با مجرد ها چاق می شوند.

اما گذشته از این موضوع بعد از سپری شدن چند سال اولیه زندگی مشترک، عشق و علاقه اولیه کم کم فروکش می کند و مسوولیت هر یک از زوج ها برای نگهداری از کودکان، کارکردن و پول در آوردن بیشتر می شود و به دنبال آن استرس ها و مصرف فست فودها هم افزایش می یابد. اگر زوج ها در این مرحله نتوانند با این گونه استرس ها به خوبی کنار بیایند، این موضوع می تواند تغذیه نامناسب و حتی چاقی را به دنبال داشته باشد که حتی قادر است رابطه شان را تحت تاثیر قرار دهد.


علت افزایش وزن چیست؟

این پژوهشگران در بخش دیگری از بررسی شان ۱۲۹۳ زوج را مورد پرسش قرار دادند. بر اساس یافته های آنها زمان غذا خوردن در مورد افرادی که زندگی مشترک دارند، نسبت به آنهایی که تنها زندگی می کنند، اهمیت بیشتری پیدا می کند و افرادی که قبلا به سالن ورزش می رفتند، ممکن است پس از ازدواج به همان اندازه قبل به فعالیت بدنی نپردازند. و شاید هم زوجین پس از ماه ها تلاش برای اینکه برای روز عروسی از لحاظ بدنی متناسب به نظر برسند، پس از ازدواج مدتی خود را رها می کنند. دانشمندان همچنین مدتهاست که دریافته اند رابطه نزدیک با یک فرد چاق، چه به عنوان دوست یا به عنوان همسر، فرد را بیشتر در معرض چاقی قرار می دهد. اما چگونه می توان این چرخه را متوقف کرد؟ شاید با الهام گفتن از همان شخصی که شما را به این ورطه کشانده است.

یک بررسی در دانشگاه کنکتیکت نشان داد که اگر یکی از زوجین در یک برنامه کاهش وزن شرکت کند، همسر او هم با وجودی که در این برنامه شرکت نکرده است، حدود ۲.۵ کیلوگرم کاهش وزن پیدا می کند. این پژوهشگران در ادامه بررسی خود سعی کردند به این سوال پاسخ دهند که آیا حمایت زوجین از یکدیگر می تواند به کاهش وزن هر دوی آنها کمک کند. بررسی مقدماتی ۱۶ هفته ای آنها بر روی ۲۰ زوج به این سوال جواب مثبت داد. در یکی از موارد همسر حمایت کننده نسبت به فردی که مشارکت کننده اصلی در بررسی بود، وزن بیشتری کم کرد. البته چاق شدن پس از ازدواج یک پدیده غیرقابل پیشگیری نیست و نباید باعث نگرانی زوج ها شود. از طرف دیگر بررسی ها نشان می دهند که ازدواج اثرات مفید خود بر سلامتی را هم ایجاد می کند، مثلا عمر طولانی تر و احتمال بیشتر ترک سیگار.


افزایش میل جنسی و تاثیرش بر وزن

دلیل این افزایش وزن می تواند هورمون «پرولاکتین» باشد. این باعث تحریک عشق و تولید شیر می شود. سطح هورمون در خون افزایش می یابد، به ویژه هنگامی که به ارگاسم پس از رابطه جنسی رسیده است. با این حال، اعتقاد مشترک است که اغلب افراد پس از ازدواج چاق می شوند. نه تنها زنان، بلکه مردان پس از ازدواج نیز وزن زیادی را به دست می آورند. اما دانشمندان بر این باورند که هیچ ارتباطی با رابطه جنسی ندارد، زیرا هیچ دلیل فیزیولوژیکی برای اثبات آن وجود ندارد. پس از ازدواج افراد احساس امنیت میکنند و با شرکای زندگی خود با خوشحالی زندگی می کنند. این دلیل در نظر گرفتن افزایش وزن در افراد است.

تحقیقات نشان می دهد که در مقایسه با روابط افراد، مجردها کمتر غذا می خورند. پس از ازدواج، زوج ها وعده های غذایی خود را با هم مصرف می کنند و کالری مصرفی به طور طبیعی بالا می رود. محققان همچنین می گویند که یک رابطه شاد و امن می تواند اشتها را افزایش دهد. با این وجود، مردان و زنان ممکن است آگاه نباشند که به دلیل رابطه شاد با آنها بیش از حد معمول غذا می خورند. از این رو، برای اطمینان از اینکه پس از ازدواج به وزن بیش از حد نرسیده اید، رژیم غذایی خود را کنترل کنید. یک رژیم سالم و کمی تمرین منظم، به شما کمک می کند تا بتوانید به شکل و فرم خوبی باقی بمانید.

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی