Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

روش های کاهش درد و ناراحتی در اولین رابطه جنسی

صرف نظر از نوع فعالیت جنسی که می خواهید امتحان کنید، چند نکته و قوانین کلی وجود دارد که می توانید برای راحت تر کردن اولین رابطه جنسی خود از آنها استفاده کنید.

به گزارش سایت  طبتاج  ،از آنجا که تعریف هر شخصی از رابطه جنسی متفاوت است و از آنجا که رابطه جنسی در مرتبه اول برای هر شخصی متفاوت است؛ ما قصد داریم به چند رابطه جنسی مختلف پرداخته و بحث کنیم که چگونه ناراحتی در رابطه جنسی را به حداقل برسانید.

چیزهایی که باید در نظر بگیرید

در مورد رابطه جنسی باورهای غلط زیادی وجود دارد، نخست اینکه با اولین مرتبه برقراری رابطه جنسی، شخص صدمه می بیند. اگرچه ناراحتی خفیف شایع است، اما نباید باعث درد شود- چه رابطه جنسی واژنی باشد، چه مقعدی یا حتی از طریق دهان باشد. در این متن، آنچه که باید برای کمک به آرامش اعصاب، به حداقل رساندن ناراحتی، محافظت از خود و سپری کردن زمان خوب بدانید، ارائه شده است.

بار اول هر شخصی متفاوت است

مهم است تا به خاطر داشته باشید که هیچ تعریف مشخصی در «بکارت» وجود ندارد. بسیاری از افراد تصور می کنند که «از دست دادن بکارت» به مفهوم «داشتن رابطه جنسی واژنی برای بار اول» است- اما تعریف رابطه جنسی مختلف است. برخی از افراد رابطه جنسی را عملی می دانند که در طی آن آلت تناسلی مرد وارد واژن زن می شود. برخی دیگر رابطه جنسی را به صورت رابطه دهانی، انگشت کردن یا کار با دست، و یا انزال در مقعد تعریف می کنند. تعریف شما همچنین می تواند تحریک یا وارد کردن اسباب بازی های سکسی در داخل مقعد یا واژن و ... باشد. اینکه چه چیزی را به عنوان رابطه جنسی در نظر می گیرید، کاملا به شما بستگی دارد. از آنجا که تعریف هر شخصی از رابطه جنسی متفاوت است و از آنجا که رابطه جنسی در مرتبه اول برای هر شخصی متفاوت است؛ ما قصد داریم به چند رابطه جنسی مختلف پرداخته و بحث کنیم که چگونه ناراحتی در رابطه جنسی را به حداقل برسانید.

نکات کلی جهت کاهش ناراحتی اولین رابطه جنسی

صرف نظر از نوع فعالیت جنسی که می خواهید امتحان کنید، چند نکته و قوانین کلی وجود دارد که می توانید برای راحت تر کردن اولین رابطه جنسی خود از آنها استفاده کنید.

1. با آناتومی بدن خود آشنا شوید

خودارضایی می تواند به شما کمک کند تا بدانید احساستان در حین رابطه جنسی چگونه است، و می تواند به شما کمک کند با بدن خود بیشتر آشنا شوید. به عنوان مثال اگر قصد دارید رابطه جنسی به صورت انزال واژنی داشته باشید، می توانید به عنوان مثال از انگشتان و یا یک اسباب بازی جنسی استفاده کرده تا بدانید چه احساسی دارد. ممکن است متوجه شوید که برخی از زوایا و پوزیشن ها برای شما ناراحت کننده هستند، در حالی که پوزیشن های دیگر برای شما لذت بخش هستند. با بالا بردن اطلاعات خود، قادر هستید تا به شریک جنسی خود بگویید که چه کاری کند تا برای شما لذت بخش باشد.


2. در مورد نگرانی های خود با شریک جنسی تان صحبت کنید

شخصی که برای اولین بار با او رابطه جنسی برقرار می کنید، می تواند هر کسی باشد- همسرتان، شریک جنسی تان، یک دوست و یا حتی یک آشنا. اهمیتی ندارد که شما چه کسی را برای رابطه جنسی انتخاب کرده اید و رابطه او با شما چیست، اما مهم است که ارتباط صریح و صادقانه داشته باشید. اگر عصبی هستید، در این باره با او صحبت کنید. اگر نگران این هستید که آسیب ببینید، به او اطلاع دهید. در کنار هم، می توانید اقدامات احتیاطی انجام دهید تا مطمئن شوید که هر دو شما از لحاظ فیزیکی و احساسی راحت هستید.

3. انتظارات واقع بینانه ای را در مورد عملکرد و ارگاسم داشته باشید

اگر آلت تناسلی دارید، ممکن است تصور کنید که باید در رابطه جنسی «طولانی مدت» باشید- یعنی اینکه رابطه جنسی برای مدت زمان طولانی قبل از ارگاسم و انزال داشته باشید. اگرچه این حالت ممکن است رخ دهد، اما کاملا طبیعی است که این کار برای مدت طولانی ادامه پیدا نکند. ممکن است برای دادن حس لذت به شریک جنسی خود- یا خودتان- و ارگاسم، تحت فشار قرار بگیرید. بسیاری از افراد برای اولین مرتبه که رابطه جنسی برقرار می کند، حس ارگاسم را دارند، اما همیشه این گونه نیست. و مشکلی وجود ندارد!

رابطه جنسی مهارتی است که می توانید در آن با گذشت زمان بهتر شوید. مانند رانندگی کردن و یا صحبت کردن، ممکن است سریعا در آن فوق العاده نباشید. اما می توانید مهارت های خود را با گذشت زمان از طریق تمرین و تئوری بهبود ببخشید- یعنی در مورد آن مطالعه کنید. وقتی صحبت از بخش لذت در رابطه جنسی برای بار اول می شود، بار اول می تواند خوب یا بد یا متوسط باشد- اما این تصویری نیست که رابطه جنسی همیشه برای شما خواهد داشت، و همچنین بازتاب ارزش شما به عنوان یک شریک جنسی یا انسان برای شخص دیگر (شریک جنسی تان) نخواهد بود. وقتی صحبت از لذت در رابطه جنسی و ارگاسم می شود، واقع بینانه بودن بسیار مهم است؛ زیرا می تواند فشارها را از بین ببرد.

4. آهسته عمل کنید

رابطه جنسی می تواند بسیار هیجان انگیز باشد، بنابراین ممکن است احساس کنید که باید سریع تر عمل کنید- به خصوص هنگامی که عصبی هستید! اما کسی که آهسته و پیوسته حرکت می کند، مسابقه را برنده می شود، مهم نیست که کدام جنسیت را دارید (مهم نیست که زن یا مرد باشید). در ابتدا از حرکات آرام و آهسته استفاده کنید، و در صورتی که هر دو نفر شما تمایل دارید، سرعت این کار را بیشتر کنید. وقتی صحبت از انزال می شود، هر نوع انزالی که باشد، بهتر است آهسته عمل کنید، زیرا به عضلات واژن و مقعد زمان می دهد که آرام شده و به احساس نفوذ چیزی در داخل خود عادت کنند. کاهش سرعت به شما فرصتی می دهد که این تجربه را دوست داشته و از ان لذت ببرید.

5. زمان صرف تحریک شریک جنسی خود قبل از رابطه جنسی کنید

تحریک شریک جنسی تان قبل از رابطه جنسی راه خوبی برای آرام کردن ذهن، افزایش آگاهی بدن و تجربه لذت بیشتر است. اگر آلت تناسلی دارید، ممکن است در هنگام تحریک کردن شریک جنسی تان تحریک شوید (آلت تناسلی شما راست شود). اگر واژن دارید، ممکن است «خیس» شوید، یعنی واژن شما قبل از فعالیت جنسی مایعی را ترشح می کند که واژن را روغن کاری می کند. مهم نیست که از چه بخش هایی از بدنتان در طول رابطه جنسی استفاده کرده و یا استفاده نمی کنید، اما تحریک شریک جنسی تان قبل از رابطه می تواند سرگرم کننده باشد. تحریک کردن شریک جنسی می تواند برای اشخاص مختلف، متفاوت باشد. ممکن است شامل موارد زیر باشد:

بوسیدن یا ماچ کردن

نوازش کردن (برهنه یا با لباس)

تماشا یا گوش دادن به فیلم های پورن

صبحت در مورد رابطه جنسی

رابطه جنسی بدون دخول یا تحریک بدون دخول انجام دادن

برخی فعالیت های جنسی (مانند رابطه جنسی با دست یا دهان)

برای برخی از این کارها، تفاوت بین تحریک شریک جنسی با رابطه جنسی مشخص نیست- به خاطر داشته باشید که هر کدام از ما تعریف خود را از رابطه جنسی داریم!

6. از مقدار زیادی روان کننده استفاده کنید

اگر قصد برقراری رابطه جنسی دارید، روان کننده ها می توانند مفید باشند. دخول و خارج کردن آن را بسیار ساده تر کرده و با درد کمتری همراه است. این حالت به ویژه هنگامی که تلاش می کنید دخول به واژن یا مقعد را از طریق آلت تناسلی مصنوعی یا آلت تناسلی، انگشتان یا یک اسباب بازی جنسی انجام دهید، صادق است. اگر از کاندوم استفاده می کنید، نباید از روان کننده های مبتنی بر روغن استفاده کنید. روغن می تواند کاندوم را سوراخ کرده و آن را بی استفاده کند. به عبارت دیگر، استفاده از وازلین را فراموش کرده و از روان کننده های مبتنی بر آب استفاده کنید. روان کننده ها را می توانید هم به صورت آنلاین و هم از داروخانه ها یا فروشگاه های مواد غذایی خریداری کنید.

7. پوزیشن های مختلف را امتحان کنید

اگر یک پوزیشن سکس برای شما ناراحت کننده است، می توانید یک پوزیشن دیگر را انتخاب کنید. پوزیشن های ساده برای بار اول به شرح زیر است:

پوزیشن قرارگیری مردرو

پوزیشن زن در بالا

پوزیشن داگل استایل یا شیوه سگی

پوزیشن 69

بیش از حد نگران نام پوزیشن ها نباشید، هر کدام را که برای شما راحت است، انجام دهید. البته پوزیشنی که انتخاب می کنید، به نوع دستگاه تناسلی شما، دستگاه تناسلی شریک جنسی تان و نوع عمل جنسی که می خواهید انجام دهید، بستگی دارد. ممکن است احساس کنید که نیاز است پوزیشن های جنسی خطرناک و حتی آکروباتیک را امتحان کنید تا رابطه جنسی تان برای بار اول را واقعا خاطره انگیز کنید. اما نیازی نیست تا چیزی را امتحان کنید که به طور بالقوه ناراحت کننده است. اغلب بهتر است کار ساده را انجام دهید و آنچه را که برای شما و شریک جنسی تان مناسب است، انجام دهید.

8. در هنگام انجام رابطه جنسی، احوال شریک جنسی تان را جویا شوید

مونتاژ های ساکت رابطه جنسی در فیلم ها ممکن است این گونه تعبیر شود که افراد در طول رابطه جنسی به غیر از چند ناله در رابطه ناشی از شور و هیجان، با هم صحبت نمی کنند. در حقیقت، ارتباط در طول رابطه جنسی آن را سرگرم کننده تر و لذت بخش تر می کند. از شریک زندگی خود در طول رابطه جنسی بپرسید که حالش چگونه است. می توانید سوالاتی مانند موارد زیر را بپرسید:

آیا از این کار لذت می برید؟

آیا با این کار احساس راحتی می کنید؟

آیا ترجیح می دهید که زیپ لباس های همدگیر را باز کنیم؟

اگر احساس ناراحتی می کنید، می توانید از او بخواهید که دست نگه دارد، استراحتی کرده و یا پوزیشن را عوض کنید. اگر مطمئن نیستید که چه بگویید، از جملاتی مانند موارد زیر استفاده کنید:

من راحت نیستم. بیا این کار را متوقف کنیم.

من از این کار لذت نمی برم. بیا پوزیشن را عوض کنیم.

می توانیم این کار را راحت تر انجام دهیم؟

سخن آخر؟ صحبت کردن کلید این رابطه است.

اگر می خواهید رابطه جنسی دهانی داشته باشید

از تماس دندان هایتان با دستگاه تناسلی شریک زندگی تان اجتناب کنید، زیرا این کار می تواند دردناک باشد (مگر اینکه او به طور خاص این را از شما درخواست کند، زیرا برخی افراد از این حس لذت می برند!). بوسه های ملایم، لیس زدن، و لمس کردن می تواند لذت بخش باشد، اهمیتی ندارد که این کار را برای آلت تناسلی، واژن یا مقعد انجام می دهید. اگر آلت تناسلی او را می مکید، ممکن است برای شما ناراحت کننده باشد تا آن را صاف نگه دارید و تا انتهای گلوی خود فرو کنید. آهسته این کار را انجام دهید و اگر نمی خواهید آن را تا انتهای گلوی خود فرو کنید، خود را تحت فشار برای انجام این کار قرار ندهید.

اگر می خواهید رابطه جنسی واژنی داشته باشید

به خصوص اگر واژن شما خیس نیست، از روان کننده استفاده کنید. روان کننده می تواند دخول را ساده تر کند، چه از اسباب بازی جنسی، انگشت یا آلت تناسلی استفاده کنید. اگر شریک جنسی تان قصد دارد از انگشتانش برای دخول استفاده کند، اطمینان حاصل کنید که قبل از انجام این کار ناخن هایش را کوتاه کرده و دستانش را شسته باشد. ناخن های بلند می تواند این تجربه را تلخ کند. در هنگام دخول، این کار را به آرامی انجام دهید. آرام و به طور سطحی با استفاده از انگشت، اسباب بازی جنسی، یا آلت تناسلی می توانید به آرام کردن واژن و شل شدن آن کمک کنید.

اگر از آلت تناسلی مصنوعی مرد استفاده می کنید، در ابتدا یک آلت کوچک را امتحان کنید. اگر دخول را برای بار اول با انگشتان انجام می دهید، شریک جنسی تان می تواند ابتدا از یک یا دو انگشت استفاده کرده و سپس به تدریج در صورت تمایل شما، تعداد انگشتان را بیشتر کند. همچنین می توانید یک بالش را در زیر لگن خود قرار داده و قبل از انزال دراز بکشید. برای بسیاری از افراد این کار ساده تر است. ممکن است شنیده باشید که دخول در واژن باعث خونریزی واژنی می شود، زیرا «پرده بکارت شما را پاره می کند». این یک باور غلط است.

در حقیقت بیشتر واژن ها- در حقیقت حدود 99 درصد- پرده بکارتشان قبلا پاره شده است. به این مساله فکر کنید: از چه راه دیگری خون قاعدگی خارج می شود؟ اگر نگران خونریزی هستید، در طول رابطه جنسی بر روی یک حوله قدیمی یا یک پتو دراز بکشید. با این حال، تمام کسانی که برای اولین بار رابطه جنسی واژنی دارند، دچار خونریزی نمی شوند.

اگر می خواهید رابطه جنسی مقعدی داشته باشید

هنگامی که برای اولین بار صحبت از رابطه جنسی مقعدی می شود، روغن کاری ضروری است. بر خلاف واژن، مقعد به خودی خود روان کننده جنسی طبیعی تولید نمی کند. اگر از یک اسباب بازی جنسی استفاده می کنید، ابتدا با یک اسباب بازی جنسی کوچک شروع کنید. اسباب بازی های جنسی خاصی وجود دارند که به منظور رابطه جنسی مقعدی طراحی شده اند.

اگر صحبت از قرار گیری آلت تناسلی مرد در مقعد می کنید، در صورتی که قبل از دخول آلت تناسلی مرد از انگشتان یا اسباب بازی های جنسی کوچک استفاده کنید، می تواند به شما کمک کند. این می تواند به آرامش جسمی و روحی شما کمک کند. حرکات آهسته و آرام، نکته کلیدی هستند. بافت مقعد کاملا ظریف است و رابطه جنسی سریع یا سخت می تواند باعث درد شود.

چیزهای دیگری که باید به خاطر داشته باشید

اولین باری که رابطه جنسی برقرار می کنید، ممکن است به بیماری های مقاربتی دچار شوید

هر بار که رابطه جنسی برقرار می کنید، این احتمال وجود دارد که به بیماری های مقاربتی دچار شوید. بیماری های مقاربتی می تواند از طریق موارد زیر منتقل شود:

خون

مایع منی

ترشحات واژن

تماس واژن با واژن و سایر تماس های پوستی

بله، شما حتی می توانید از طریق کار با دست خود نیز به بیماری های مقاربتی دچار شوید. در موارد نادر، بیماری ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) می تواند از طریق دست به واژن و برعکس منتقل شود. اگر می خواهید رابطه جنسی به صورت آلت تناسلی مرد در واژن و یا آلت تناسلی مرد در مقعد داشته باشید، بهترین کار این است که با استفاده از کاندوم از ابتلا به بیماری های مقاربتی جلوگیری کنید. در مورد رابطه جنسی دهانی، از سد دهانی استفاده کنید.

اگر از اسباب بازی های جنسی استفاده می کنید، قبل از استفاده از آنها بر روی یک شخص دیگر، کاملا آنها را ضد عفونی کنید، زیرا در صورت استفاده متشرک، می تواند باعث انتقال بیماری های مقاربتی شود. کاندوم، سد های دهانی، و سایر روش های پیشگیری، تنها راه کاهش ابتلا به بیماری های مقاربتی هستند. با این وجود، آنها 100 درصد موثر نیستند- حتی وقتی به طرز فوق العاده ای از آنها استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که شما و شریک جنسی تان به طور مرتب برای بیماری های مقاربتی آزمایش می دهید.

و اگر به بیماری ویروس پاپیلوم انسانی مبتلا هستید و همینطور اگر باردار هستید

اگر برای اولین بار، رابطه جنسی به صورت آلت تناسلی در واژن دارید، می توانید باردار شوید (یا اینکه شخص دیگر را باردار کنید). اگر می خواهید از بارداری جلوگیری کنید، چندین روش پیشگیری از بارداری برای شما وجود دارد. این روش ها به شرح زیر هستند:

روش های پیشگیری از بارداری به فرم خوراکی (که با نام «قرص ها» شناخته می شوند)

دستگاه های داخل رحمی (IUD)

ایمپلنت های پیشگیری از بارداری

دپو پروورا (که به صورت «تزریقی» هستند)

کاندوم ها

بهتر است که از قبل در مورد روش های پیشگیری از بارداری با شریک جنسی خود، و احتمالا با پزشک و یا سایر ارائه دهندگان خدمان درمانی صحبت کنید.

علائمی که باید مراقب آن باشید

گاهی اوقات، درد در هنگام رابطه جنسی ناشی از یک بیماری پیش زمینه ای است. موارد خاصی می تواند تحریک دستگاه تناسلی یا انزال را ناراحت کننده کند. این موارد به شرح زیر است:

خشکی واژن

عفونت مخمر

عفونت دستگاه ادراری (UTI)

بیماری های التهابی لگن

آندومتریوز

سیستیت (التهاب مثانه)

عفونت مهبل (التهاب واژن)

واژینیسموس (سفت کردن غیر ارادی عضلات واژن)

واکنش آلرژی زا به کاندوم یا روان کننده ها

علاوه بر این، بیماری های مقاربتی نیز می توانند رابطه جنسی را ناراحت کننده کنند:

کلامیدیا

سوزاک

تبخال ناحیه تناسلی

ویروس پاپیلوم انسانی (HPV)

اگر شما رابطه جنسی دردناک را تجربه کرده اید، به خصوص اگر درد بعد از اینکه رابطه جنسی برای بار اول را تجربه کردید، ادامه پیدا کرد، به یک پزشک یا ارائه دهنده خدمات بهداشت درمان مراجعه کنید. آنها می توانند علائم شما را بررسی کرده و در مورد مراحل بعدی به شما توصیه هایی کنند.

نتیجه گیری

لزومی ندارد که رابطه جنسی برای بار اول دردناک باشد. هنگامی که اقدامات احتیاطی خاصی را انجام داده باشید، می توانید میزان ناراحتی را کاهش داده و رابطه جنسی عاری از درد، لذت بخش و دوست داشتنی داشته باشید. استفاده از کاندوم یا روش های مانعی دیگر، می تواند از شما در برابر ابتلا به بیماری های مقاربتی - و به طور بالقوه بارداری- جلوگیری کند. همچنین می تواند به آرامش ذهن شما کمک کند.

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی