Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

روش های از بین بردن بوی بد واژن

آب زغال اخته سموم بدن را بیرون می کشد و بوی واژن را متوقف می کند. آب آن خنثی کننده باکتری در دستگاه ادراری است. هر روز یک لیوان از آن بنوشید تا به نتایج رضایت بخش برسید. توجه: آب میوه زعال اخته خالص و بدون شکر داشته باشید.

به گزارش سایت  طبتاج   بوی واژن (به معنای لکوره) موضوعی خجالت آور است که می توان درباره آن بحث کرد. با این وجود، نباید از آن چشم پوشی کرد زیرا بوی بد معمولاً نشانه چیز جدی تری است. به طور معمول بوی ماهی مانند و بد بو واژن به علت عفونت قارچی و یا باکتری ایجاد می شود که اگر درمان نشود، می تواند منجر به بیماری التهابی لگن و حتی ناباروری شود. علائمی مانند خارش اطراف واژن، سوزش، تحریک و ترشحات واژن ممکن است با بوی ناخوشایند همراه باشد. دلایل بوی واژن می تواند بهداشت ضعیف، عدم تعادل هورمونی، شستشوی بیش از حد واژن، بیماری های آمیزشی، پیشگیری خاص از بارداری، صابون های ضد باکتریایی, یا فقط پوشیدن لباس های تنگ باشد. فعالیت های روزانه و عادت های غذایی شما نیز می تواند مشکل را بدتر کند. اما نگران نباشید. اگر می خواهید بدانید که چگونه سریع از شر بوی واژن خلاص شوید، در جای مناسب قرار دارید. داروهای خانگی ما برای بوی واژن این بو و همچنین عفونت را نیز درمان خواهد کرد.

درمان و داروهای خانگی برای رفع بوی بد واژن

1. سرکه سی

سرکه سیب دارای خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی است که با بو و عفونت واژن مبارزه می کند. این یک درمان خانگی عالی برای خلاص شدن از بوی واژن است. وان حمام خود را با آب گرم پر کنید و 2 تا 3 لیوان سرکه سیب را در آن اضافه کنید. به مدت 20 تا 30 دقیقه در این آب حمام کنید. شما می توانید این کار را دو بار یا سه بار در هفته انجام دهید. همچنین با یک تامپون قابل استفاده است.

2. شیر زردچوبه، داروی خانگی بوی بد واژن

زردچوبه یکی از مواد طبیعی است که می تواند در خلاص شدن از عفونت باکتریایی به شما کمک کند. به عنوان داروی خانگی برای بوی واژن، ده ها سال است که از آن استفاده می شود. نصف قاشق چایخوری زردچوبه را در شیر گرم اضافه کنید. برای جلوگیری از مشکلات واژن، آن را به صورت روزانه بنوشید.

3. سیر

سیر مملو از خاصیت آنتی بیوتیکی و ضد قارچی است که از عفونت قارچی جلوگیری می کند. حبه های سیر خام را با آب گرم با معده خالی مصرف کنید. یا در غیر این صورت، خمیر آن را درست کرده و آن را روی ناحیه واژن بمالید. حدود 10 دقیقه به همین حالت بگذارید و با آب خنک بشویید.

4. تخم شنبلیله

تخم شنبلیله می تواند مشکلات سلامتی مختلفی از جمله بو و عفونت واژن را درمان کند. می توانید یک قاشق چایخوری از تخم ها را در آب جوشانید. این محلول را صاف کرده و بنوشید. از طرف دیگر، این دانه ها را یک شب در آب خیس کنید. صبح آن را صاف کنید و آن را با معده خالی بنوشید.

5. انگور فرنگی هندی

انگور فرنگی هندی یکی از منابع غنی ویتامین C است. آن یک داروی طبیعی است برای خلاص شدن از بو و ترشحات واژن که منجر به بوی بد می شود. آن را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. می توان آن را به صورت خام یا به صورت آب میوه میل کرد.

6. زغال اخته درمان خانگی بوی بد واژن

آب زغال اخته سموم بدن را بیرون می کشد و بوی واژن را متوقف می کند. آب آن خنثی کننده باکتری در دستگاه ادراری است. هر روز یک لیوان از آن بنوشید تا به نتایج رضایت بخش برسید. توجه: آب میوه زعال اخته خالص و بدون شکر داشته باشید.

7. آلوم

آلوم خواص ضد عفونی کننده و قابض دارد. جدا از اینکه به عنوان تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد، در کنترل بوی واژن بسیار کارآمد است. یک تکه آلوم را در آب خیس کنید و به مدت 1 یا 2 بار در روز آن را روی ناحیه واژن بمالید. آن را به آرامی انجام دهید. همچنین می توانید یک دوم قاشق چایخوری پودر آلوم را در آب مخلوط کرده و واژن را با آن بشویید.

8. اسید بوریک

افزایش قلیایی در شرمگاه شما می تواند منجر به رشد باکتری ها شود. با مراقبت از سطح PH واژن, می توانید از بوی واژن خلاص شوید. اسید بوریک از نظر طبیعی کمی اسیدی و ضد عفونی کننده ای است که سطح pH واژن شما را متعادل می کند. مقداری کپسول ژلاتین بردارید و آنها را با اسید بوریک پر کنید. در هنگام خواب یک کپسول را داخل واژن خود وارد کنید. انجام این کار یک یا دو بار در هفته به جلوگیری از عفونت کمک می کند.

توجه داشته باشید:

هرگز از این کپسول ها در دوران بارداری استفاده نکنید.

آن را دور از دسترس کودکان نگه دارید.

هرگز این کپسول ها را نبلعید.

9. جوش شیرین

یکی از مهمترین دلایل بوی واژن عدم تعادل سطح pH در بدن است. جوش شیرین از نظر طبیعی قلیایی است و به متعادل کردن سطح pH کمک می کند. بنابراین، بوی واژن را متوقف می کند. 1 یا 2 قاشق چایخوری جوش شیرین را به یک لیوان آب اضافه کنید و آن را بنوشید. یا در غیر این صورت، قبل از استحمام، 1 قاشق چایخوری جوش شیرین را در آب اضافه کنید و در آن حمام کنید تا از بوی واژن جلوگیری شود.

10. میوه مرکبات

ویتامین C سموم بدن را از بدن خارج کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. بنابراین، به بدن اجازه می دهد تا از باکتری های مضر دفاع کند. میوه هایی مانند پرتقال، لیمو، گواوا و آناناس را در رژیم غذایی خود بگنجانید زیرا سرشار از ویتامین C هستند.

11. سرکه سفید، درمان خانگی عالی برای خلاص شدن از بوی واژن

سرکه سفید سطح pH را که عامل اصلی رشد باکتری های عفونی است، متعادل می کند. همچنین سرکه باکتری هایی که بوی ماهی مانند ایجاد می کنند را از بین می برد. این یک درمان خانگی عالی برای خلاص شدن از بوی واژن است. نصف فنجان سرکه سفید را در وان خود که پر از آب گرم است اضافه کنید. حالا در آن حمام کنید تا کمی تسکین پیدا کنید.

12. ماست

ماست سرشار از محتوای لاکتوباسیلوس است که به جلوگیری از عفونت و بوی واژن کمک می کند. این ماده سطح pH را حفظ می کند و به دلیل وجود پروبیوتیک ها در آن، با عفونت قارچی مبارزه می کند. هر روز یک کاسه ماست میل کنید تا این وضعیت بهبود یابد.

یا در غیر این صورت، یک پد پنبه ای را در ماست خیس کنید و آن را به آرامی روی مهبل بمالید. با آب سرد بشویید و آهسته خشک کنید.

داروهای گیاهی برای رهایی از بوی بد واژن

13. روغن درخت چای

روغن درخت چای به طور طبیعی ضد عفونی کننده و ضد قارچ است. باکتری ها و قارچ هایی را که باعث بوی نامطبوع واژن می شوند، از بین می برد. 2 تا 3 قطره روغن درخت چای را در یک فنجان آب اضافه کنید و ناحیه آسیب دیده را با این محلول هر روز بشویید. همچنین می توانید برای این کار از تامپون استفاده کنید. آن را در محلول خیس کنید، تامپون را داخل واژن خود قرار دهید و حدود 5 دقیقه آن را به همان حالت بگذارید. این کار را یک ساعت قبل از استحمام انجام دهید. ریختن 3 تا 4 قطره روغن درخت چای در وان نیز گزینه خوبی است.

14. برگ گواوا

برگهای گواوا دارای خواص ضد تحریک کننده، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی هستند که باعث خنثی شدن بوی بد باکتری در واژن می شوند. 8 تا 10 برگ گواوا را در آب اضافه کنید و بجوشانید تا آب نصف شود. پس از خنک شدن، حداقل دو بار در روز واژن را با این آب بشویید.

15. برگ های یاس هندی

به دلیل داشتن خاصیت ضد قارچ، ضد باکتری و ضد ویروسی، در طبیعت, یاس هندی، به مهار فعالیت باکتریایی منجر به بوی واژن کمک می کند. اگر می خواهید از برگ های یاس هندی برای خلاص شدن از بوی واژن استفاده کنید، مقداری برگ آن را در آب برای چند دقیقه بجوشانید. جوشانده را صاف کرده و واژن را با آن بشویید تا از بوی ماهی مانند جلوگیری شود.

کارهایی که در مورد رفع بوی بد واژن باید انجام دهید

بهداشت مناسب را حفظ کنید.

به طور مرتب تامپون و پد را عوض کنید.

فراموش نکنید که بعد از مدفوع، خود را از جلو به عقب بشویید.

روزانه دستگاه تناسلی را با آب گرم و صابون ملایم بشویید.

شرمگاه خود را بعد از مقاربت بشویید.

مقدار زیادی آب بنوشید.

لباس های زیر نخی بپوشید.

کارهایی که در مورد رفع بوی بد واژن نباید انجام دهید

هرگز لباس زیر تنگ نپوشید.

از رابطه جنسی محافظت نشده خودداری کنید.

از حمام کردن با آب بسیار گرم خودداری کنید.

برای تمیز کردن شرمگاه از صابون های معطر استفاده نکنید.

به پد های بهداشتی معطر نه بگویید.

به نوشیدنی های کافئین دار، نشاسته دار، ادویه دار و غذاهای پر قند نه بگویید.

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی