Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

روش شناسایی تبخال های تناسلی در زنان

علامت وجود این تبخال‌ها در افراد دارای زمینه قبلی، وجود ضایعات تاولی ریز همراه با زخم‌های کوچک دردناک می‌باشد. در صورتی که خانم‌ها این علائم را داشته باشند باید زودتر به پزشک مراجعه نمایند تا مراحل درمان را فورا انجام دهند

به گزارش سایت  طبتاج   خانم‌هایی که در آلت تناسلی خود ضایعاتی دارند و در این ناحیه از بدن خود احساس سوزش و خارش دارند باید نسبت به آن مشکوک شوند و به متخصص مراجعه کنند. چرا که ممکن است مبتلا به تبخال تناسلی باشند. به همین دلیل در گفتگو با دکتر نسرین زارع‌پور، متخصص زنان و زایمان درباره نشانه‌ها و درمان این بیماری گفتگو کرده‌ایم. 
دکتر نسرین زارع‌پور درباره تبخال تناسلی می‌گوید:« یکی از شایع‌ترین بیماری‌های آمیزشی، تبخال تناسلی می‌باشد. گر‌چه بیشتر خانم‌ها از عفونتشان آگاه نیستند اما تقریبا یک ششم این افراد از قبل به این بیماری آلوده هستند. این زمینه آلودگی به دلیل وجود یک نوع سِرُم در خون آنها است. بنابر‌این در بیشتر موارد، افراد آلوده به این بیماری که هیچ علائمی ندارند، بدون آگاهی و ناخواسته آن را به افراد دیگر منتقل می‌کنند.»


این ویروس دو نوع یک و دو دارد. نوع یک این ویروس، موارد جدیدی از این بیماری را تولید می‌کند و همان نوعی است که تبخال ایجاد می‌کند. این نوع از ویروس تبخال تناسلی در اثر روابط جنسی دهانی- تناسلی بروز می‌کند. نوع دوم این ویروس فقط در ناحیه تناسلی وجود دارد و اغلب از راه جنسی منتقل می‌شود.

علامت وجود این تبخال‌ها در افراد دارای زمینه قبلی، وجود ضایعات تاولی ریز همراه با زخم‌های کوچک دردناک می‌باشد. در صورتی که خانم‌ها این علائم را داشته باشند باید زودتر به پزشک مراجعه نمایند تا مراحل درمان را فورا انجام دهند. چون در صورت نادیده گرفتن و بی‌اهمیت دادن به این علائم، بسیار خطرناک است. در مراحل ابتدایی این بیماری، علامت‌های عمومی مانند تب، ضعف و بی‌حالی هم دیده شود.»


تبخال تناسلی به راحتی می‌تواند به نوزاد منتقل شود. به همین دلیل دکتر زارع‌پور توضیح می‌دهد:«انتقال تبخال تناسلی به نوزادان از سه طریق داخل رحمی، کمی قبل از زایمان و در هنگام آن و پس از تولد انجام می‌گیرد. اما با توجه به این موضوع، غربالگری روتین در دوران بارداری توصیه نمی‌شود چون مقرون به صرفه نیست.»
این متخصص زنان و زایمان درباره شرایط زایمان خانم‌های باردار مبتلا به تبخال تناسلی هشدار می‌دهد:« بیماران باردار نیز اگر دارای تبخال‌های فعال باشند و یا علامت‌های قبل از شروع تبخال زدن مثل خارش و سوزش را داشته باشند، باید به روش سزارین فرزندشان را به دنیا بیاورند. اما اگر این بیماری خفیف باشد، مانعی برای زایمان طبیعی نیست.» 


زگیل تناسلی و تبخال تناسلی دو بیماری ویروسی متفاوت هستند. بر همین اساس دکتر زارع‌پور درباره تفاوت این دو نوع بیماری توضیح می‌دهد:« ویروس تبخال در بدن فردی که یک بار مبتلا شده باقی می‌ماند و احتمال عود دوباره آن وجود دارد. به ویژه در زمانی که سطح ایمنی بدن این افراد کاهش پیدا کند، این ویروس دوباره فعال می‌شود. این بیماری در اولین‌بار تعداد زیادی تبخال تولید می‌کند اما در دفعات بعدی و عود دوباره، تعداد تبخال‌ها کم و محدود می‌شود.»


این متخصص زنان و زایمان درباره درمان این بیماری می‌گوید:« کسانی که مبتلا به ویروس تبخال تناسلی می‌شوند در مراحل ابتدایی این بیماری، علائم شدید‌تری بروز می‌دهند. در این صورت درمان آن با داروهای ضد ویروسی امکان‌پذیر است و بهتر است برای کوتاه شدن دوره بیماری استفاده شود. اما در دفعات بعدی که تبخال‌ها و آسیب بافت‌ها کم هستند، خودشان به تدریج محدود می‌شودند و از بین می‌روند و خیلی از آنها به درمان احتیاجی ندارند.» 
بهترین فرصت انتقال این ویروس زمانی است که فرد مبتلا هیچ نشانه‌ای ندارد و از بیماری خود نیز آژاه نیست. اما خوب است بدانید این بیماری مانند سایر بیماری‌های مقاربتی، با رعایت مسائل اخلاقی و روابط تک‌همسری ایجاد نمی‌شود.

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی