Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

روابط جنسی زناشویی در بارداری | فواید رابطه جنسی در دوران بارداری

خیلی از مادران باردار در طول بارداری از ترس این که بچه دچار اسیب شود از برقراری رابطه جنسی امتناع می کنند ما در این مطلب از مجله آموزش جنسی و زناشویی آ3ب درباره روابط زناشویی در بارداری برایتان مطالبی را آماده کرده ایم

همه ما از فواید رابطه جنسی آگاهی لازم را داریم اما بد نیست بدانید روابط زناشویی در بارداری هم می تواند بسیار برای مادر و تداوم زندگی مشترکتان مفید باشد اگر مادر باردار در دوران بارداری مشکلی نداشته باشد از لحاظ پزشکی می تواند به راحتی در بارداری یک رابطه جنسی خوب کامل با رعایت پوزیشن های مناسب را داشته باشد در ادامه مطلب از پرشین وی از فواید روابط زناشویی در بارداری برایتان مطالب مفیدی را آماده خواهیم کرد

روابط زناشویی در بارداری

حاملگی موجب تغییرات زیادی در احساسات،میل جنسی، تعداد نزدیکی و رضایت جنسی دارد. نزدیکی و ارگاسم درحاملگی غالبا” بی خطر است و موجب تغییر روحیه و شادابی زن باردارتان می شود.

مقاربت هنگام بارداری برای شما و کودکتان مفید است.به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر بخوابید، فشار خون‌تان را کاهش می‌دهد و حتی باعث شادی شما می‌شود.شاد بودن در زمان بارداری سلامت شما را افزایش می‌دهد.ما در اینجا دلایل بیشتر آن را برایتان خواهیم آورد.

۱٫ ارگاسم‌ را بهبود می‌بخشد

جریان خون میل جنسی را افزایش می‌دهد.در واقع برخی از زنان برای اولین بار در طول بارداری رسیدن به ارگاسم را تجربه می‌کنند.

۲٫ کالری می‌سوزاند

مقاربت یکی از راههای سوزاندن کالری در بدن است.در هر ۳۰ دقیقه ۵۰ کالری یا بیشتر سوزانده می‌شود.

۳٫ فشار خون را کاهش می‌دهد

تحقیقات نشان داده که مقاربت فشار خون را کاهش می‌دهد.از آنجا که فشار خون بالا با پره اکلامپسی از عوارض بارداری در ارتباط است، این راه روش خوبی برای جلوگیری از آن است.

۴٫ درد را کاهش می‌دهد

ارگاسم، اکسی توسین (یا هورمون عشق) آزاد می‌کند که تحقیقات نشان داده تحمل درد را تا ۷۴% افزایش می‌دهد.

۵٫ خواب را بهبود می‌بخشد

برای مادر: مقربت آرامش می‌آورد بنابراین بر خواب آرام شما نیز موثر است.

برای کودک: کودک حین مقاربت به خواب می‌رود.

روابط زناشویی در بارداری

روابط زناشویی در بارداری

۶٫سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد

یک تحقیق نشان داده که مقاربت موجب تولید آنتی باکتری می‌شود که از سرما خوردگی و عفونت‌ها جلوگیری می‌کند.

۷٫موجب شادی می‌شود

ارگاسم اندورفین را آزاد می‌کند که باعث شادی و آرامش شما و کودکتان خواهد شد.

۸٫عشق را بیشتر می‌کند

دوباره باید از اکسی توسین تشکر کنیم که موجب عشق می‌شود.

۹٫بهبودی پس از زایمان را سرعت می‌بخشد

ارگاسم در طول بارداری لگن را برای زایمان آماده می‌کند که به نوبه خود بهبودی پس از زایمان را سرعت می‌بخشد.

بیشتر بدانید از تغییرات میل جنسی مادر

بسیاری از زنان معتقدند که در زمان بارداری، رابطۀ جنسی احساس متفاوتی دارد؛ برای برخی لذت‌بخش‌تر است و در مورد برخی دیگر نیز ممکن است در مقطعی از بارداری یا تمام مدت آن به تدریج این لذت کاهش یابد. افزایش جریان خون به لگن موجب تورم واژن می‌شود. این تورم ممکن است باعث افزایش میل جنسی در زن شود. همچنین ترشحات بیشتر واژن می‌تواند رابطۀ جنسی را برای زن در دوران بارداری لذت‌بخش‌تر کند.

شما ممکن است این تغییرات را دوست نداشته باشید و همچنین متورم شدن واژن، ممکن است احساس نامطلوب پُر بودن به شما بدهد و همان‌طور که در بالا ذکر شد، ممکن است هنگام نزدیکی، پس از آن یا بعد از ارگاسم یک سری گرفتگی‌ها یا انقباضات ملایم در ناحیۀ شکمتان احساس کنید. در سه ماهۀ اول ممکن است در ناحیۀ پستان‌ها احساس خارش، درد یا حساسیت به لمس شدن آنها را داشته باشید. به مرور زمان ، احساس درد عموماً کاهش می‌یابد، اما ممکن است پستان‌های شما حساس‌تر شوند. برخی از زنان م توجۀ این افزایش حساسیت می‌شوند و حتی ممکن است دوست نداشته باشند که همسرشان آنها را لمس کند.

روابط زناشویی در بارداری

روابط زناشویی در بارداری

در سه ماهۀ اول ممکن است رابطۀ جنسی موجب احساس خستگی زیاد، بدخلقی یا تهوع و استفراغ شود. اگرچه ممکن است با رفع احساس تهوع در سه ماهۀ دوم، میل جنسی مادر دوباره بازگردد. اما در سه ماهۀ سوم و به خصوص در ماه‌های آخر ممکن است میل جنسی زن دوباره کاهش پیدا کند، در این مرحله شکم بسیار بزرگ شده است و مادر ممکن است احساس خارش داشته باشد یا احساس خستگی زیادی کند.

همچنین ممکن است زن اعتماد به نفس خود را در مورد اندام‌هایش از دست داده باشد یا زایمان و تولد، ذهن او را مشغول کرده باشد. برای داشتن یک رابطۀ جنسی خوب که به وضعیت جسمی و روحی هر دو نفر شما کمک کند، بهتر است هر موردی را که باعث ناراحتی شما می‌شود با همسرتان در میان بگذارید و تغییراتی را برای افزایش آرامش و لذت جنسی برای هر دو نفرتان انجام دهید.

تهیه و تنظیم مطلب در مجله آموزش زناشویی و جنسی

آ3ب http://a3b.ir

طبتاج http://tebtaj.ir

محتوای این سایت جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد در صورتی که زیر 18  سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی