Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

راه های تشخیص کسانی که خودارضایی میکنند !

بعد از یک رابطه جنسی صحیح میزان هورمون های جنسی و ناقل های عصبی محرک در مغز کاهش می یابند و در قبال آن بر میزان هورمون های پرولاکتین و کورتیزول افزوده می شود که این امر موجب حس آرامش، رضایت و نشاط می گردد و به دنبال آن فرد تا مدتی نیاز به رابطه جنسی نخواهد داشت.

به گزارش سایت  طبتاج  ، خود ارضایی عارضه جسمانی ندارد و تاثیری نیز بر شکل ظاهری بدن یا حتی سیستم تناسلی فرد ندارد که از روی این تغییرات بتوان فهمید کسی خود ارضایی می کند یا نمی کند یا قبلا خود ارضایی داشته است یا نداشته است.

بسیاری از جوانان این دغدغه را دارند که نکند کسی بفهمد آنها خود ارضایی می کنند و همین دغدغه یا نگرانی باعث ایجاد یک اضطراب و ترس درونی در وجود ایشان می شود.

از جمع فرار می کنند و بیشتر سعی می کنند تنها باشند. از بسیاری از میهمانیها و حضور در جمعهای فامیلی می پرهیزند که مبادا کسی متوجه شود آنها خود ارضایی می کنند.

داشتن همین دغدغه باعث می شود تا در مقابل آینه بارها در چهره خود دقت کنند و کوچکترین تغییری را در چهره به خود ارضایی نسبت می دهند.

در حالیکه خود ارضایی هیچ اثر یا عارضه ای جسمی یا علامت مشخصه ای ندارد و کسی نمی تواند بر اساس علامت یا عارضه خاصی تشخیص خود ارضایی را در فرد دیگر بدهد.

برخی از جوانان تصور می کنند کسی که خود ارضایی می کند کمر ضعیفی دارد و با ضربه زدن به کمر وی می توان از روی درد یا واکنش او فهمید که خود ارضایی کرده است.

یا برخی از دختران تصور می کنند به علت خود ارضایی رنگ ناحیه تناسلی شان تیره شده یا پوست ناحیه حالت افتادگی و چروکیدگی پیدا می کند یا بسیاری از باورهای دیگر که همگی بی پایه و اساس بوده و غلط می باشد.

خود ارضایی هیچ علامت مشخصه ای ندارد و قابل تشخیص نیست. تنها مشکلی که خود ارضایی دارد عدم ارضای روانی می باشد و فرد چون از نظر روانی با آن ارضا نمی شود آرامشی که لازمه ارضای جنسی می باشد را بطور کامل تجربه نمی کند.

علائم ظاهری افراد خود ارضا:

برخی از علائم خود ارضایی در چهره دختران و پسران عبارتند از :

رنگ پریدگی

کبودی اطراف چشم

خستگی و بی حالی مفرط

خواب آلودگی زیاد

سستی و بی رمقی

لرزش اعضای بدن

ضعف حافظه

اضطراب

افسردگی

عصبانیت

یأس و ناامیدی

خود ارضایی چه عوارضی را بر روی بدن می گذارد ؟

1. خود ارضایی بر کوتاهی قد :

بله موثر است. بدلیل کاهش قدرت بدنی و همچنین ایجاد بلوغ زودرس و تاثیرات هورمونی خود ارضایی باعث کوتاهی قد می شود.

خودارضایی علاوه بر مشکلات جسمی مانند آسیب دستگاه تناسلی، ضعف بینایی،ضعف جسمانی و کوفتگی، رنگ پریدگی، کبودی اطراف چشم، خستگی و بی حالی مفرط، خواب آلودگی زیاد، سستی و بی رمقی، لرزش اعضای بدن، ضعف حافظه، فرد را دچار خلاء عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس هم می کند.

2. آیا خود ارضایی باعث ریزش مو می شود؟

وقتی فردی یک رابطه جنسی صحیحی را تجربه می کند هم به لحاظ روانی و هم جسمانی ارضاء می شود، نیاز جنسی فقط به بعد جسم محدود نمی شود بلکه بخش مهمی از آن با ذهن و روان انسان ارتباط دارد.

بعد از یک رابطه جنسی صحیح میزان هورمون های جنسی و ناقل های عصبی محرک در مغز کاهش می یابند و در قبال آن بر میزان هورمون های پرولاکتین و کورتیزول افزوده می شود که این امر موجب حس آرامش، رضایت و نشاط می گردد و به دنبال آن فرد تا مدتی نیاز به رابطه جنسی نخواهد داشت.

اما در عمل خودارضایی صرفا فرد به لحاظ فیزیکی(جسمی) تخلیه شده و نه از لحاظ روانی و ذهنی و این مسئله باعث عدم تعادل بین نیاز جسم و روان می گردد

به عبارتی خود ارضایی باعث تشنگی بیشتر فرد به لحاظ روانی به رابطه جنسی می شود که این امر سبب شده فرد بیشتر و بیشتر به عمل خود ارضایی مبادرت بورزد که به آن اعتیاد به خود ارضایی گویند و بیشتر در مردان مجرد زیر 25 سال شایع است.

بدن مردان برای تولید اسپرم و هورمون تستسترون(هورمون جنسی در مردان) نیازمند مواد مغذی مختلفی از قبیل پروتئین، روی(زینک)، کلسیم، منیزیم، ویتامین ای، ث و غیره می باشد، استمرار به خود ارضایی و خروج بیش از حد اسپرم موجب تخلیه بدن از مواد مغذی ذکر شده می گردد که عوارضی از جمله ریزش مو را به همراه خواهد داشت.

از طرفی دیگر با هر بار انزال تغییراتی در سیستم هورمونی بدن رخ می دهد که یکی از مهمترین آنها تبدیل هورمون تستسترون به دی هیدروتستسترون(DHT) است. تجمع هورمون DHT موجب تضعیف فولکوهای مو و به دنبال آن ریزش مو می گردد، طبق گزارش انجمن ریزش مو در آمریکا ازدیاد هورمون DHT یکی از شایعترین علل ریزش مو در مردان می باشد.

انزال بی رویه چه در قالب خود ارضایی و چه در قالب رابطه جنسی می تواند موجب تشدید ریزش مو در برخی مردان گردد.

همچنین خود ارضایی سبب تحریک غده سباسه شده که منجر به افزایش چربی پوست صورت و سر می شود، چربی بیش از پوست یکی از عوامل ریزش مو، جوش و آکنه می باشد.

3- خستگی و سستی :

این یکی از عوارض خود ارضایی بیش از حد است. خود ارضایی بیش از حد انرژی شما را می گیرد. فردی که درگیر خود ارضایی مکرر است احتمال دارد که در طول روز بیشتر احساس خستگی و سستی کند.

این یک اثر خود ارضایی است که اگر بیش از ۳-۵ بار در روز انجام شود خود را نشان می دهد و مانع از انجام فعالیت های روزانه می شود.

4- تاثیر منفی بر حافظه و تمرکز :

بدون حافظه و تمرکز نمی توانید فردی باهوش باشید. دلایل زیادی برای کاهش حافظه و تمرکز وجود دارد که یکی از آن خود ارضایی بیش از حد است.

خود ارضایی علاوه بر تاثیرش بر روی سلامت جسمی و فیزیکی، بر سلامت ذهنی و روانی نیز تاثیر منفی دارد. حافظه ی ضعیف و عدم توانایی در تمرکز، تاثیر بدی در زندگی آکادمیک و معمولی تان دارد.

5- تاری دید :

برخی از عوارض خود ارضایی بیش از حد، در چشم ها ظاهر می شوند. تاری دید، دیدن مگس پران (دیدن سایه هایی به شکل نقطه یا کرم که با حرکت چشم حرکت می کنند) از جمله ی این عوارض هستند.

این حالت ها به سادگی می توانند عوارض خود ارضایی بیش از حد باشند. هنگامی که فرد عادت به خودارضایی می کند اختلالات هورمونی در بدن او به وجود می آید و این عدم تعادل هورمونی می تواند منجر به مشکلات بینایی شود.

6- انزال زودرس :

مردی با مشکل انزال زودرس نمی تواند شریک زندگی خود را ارضا کند. انزال زودرس یکی از اختلالات مشترک جنسی در میان مردان است. وقتی فرد درگیر خود ارضایی بیش از حد شود، کنترل انزال خود را از دست می دهد و این موجب انزال زودرس در رابطه با شریک زندگی خود می شود.

مطالعات نشان می دهد که نه تنها مردان، بلکه زنان نیز می توانند دچار انزال زود رس شوند. برخی از زنان به دلیل انزال زودرس سریعتر به رابطه های خود پایان می دهند.

۶- درد :

یکی دیگر از عوارض خود ارضایی درد است. مردان مبتلا به خود ارضایی بیش از حد ممکن است در قسمت های مختلف بدن مانند کمر، ناحیه ی لگن، کشاله ی ران و در نواحی بیضه خود درد احساس کنند.

تمام این درد ها آزار دهنده هستند و مانع از فعالیت های روزمره شما می شوند. دلایل مختلف دیگری برای درد کمر و کشاله ی ران وجود دارد ولی شما نباید این دلیل را نیز نادیده بگیرید.

۷- اختلالات نعوظ :

اختلال نعوظ (ED) شایع ترین اختلال جنسی و یک مشکل بسیار جدی در میان مردان است. این اختلال در میان مردان، در گروه های سنین مختلف دیده می شود.

دلایل بسیاری برای اختلال نعوظ گزارش شده است و یکی از آن دلایل خود ارضایی بیش از حد است. خود ارضایی بیش از حد آلت تناسلی شما را تضعیف می کند که منجر به نعوظ نرم و ضعیف می شود.

نتیجه عوارض خودارضایی ترسناک هستند، اینطور نیست؟ تمام عوارض جانبی مانند انزال زودرس، اختلالات نعوظ، از دست دادن مو و دیگر موارد ممکن است در نهایت باعث نابودی زندگی شما شود. اگر شما فردی هستید که اعتیاد به خود ارضایی دارید باید به دنبال راهی برای حل مشکل خود باشید.

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی