Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

راهکارهایی برای کاهش درد در اولین رابطه جنسی واژینال و مقعدی

زمانی که مردان برای اولین بار رابطه جنسی دارند نباید به آن صدمه بزنند، بلکه باید انجام این کار را با پیش نوازی برای شریک شان آسان تر کنند، مطمئن شوید که کرم روان کننده زیادی دارید و آرام هستید و به آرامی عمل دخول را انجام می دهید.

به گزارش سایت  طبتاج  درد در موقع انجام مقاربت عادی است و مرد و زن را تحت تاثیر قرار می دهد. درد می تواند از طریق موارد گوناگونی مانند بیماری یا عفونت یا مشکلات جسمی و روانی ایجاد شود. عفونت های شایع مانند برفک و کیست ها هم می توانند باعث بروز درد در حین رابطه جنسی شوند.

آیا اولین رابطه جنسی دردناک است؟

زمانی که خانم ها برای اولین بار رابطه جنسی واژنی را تجربه می کنند این کار می تواند کمی همراه با درد باشد. شاید کمی هم خونریزی داشته باشید، اما این خونریزی همیشه اتفاق نمی افتد. خونریزی معمولا به دلیل پارگی پرده بکارت در حین رابطه جنسی رخ می دهد. پرده بکارت یک تکه پوست کوچک و نازکی است که قسمتی یا به طور کامل ورودی واژن شما را می پوشاند. ممکن است ندانسته پرده را در هنگام ورزش یا استفاده از تامپون پاره کرده باشید. زمانی که مردان برای اولین بار رابطه جنسی دارند نباید به آن صدمه بزنند، بلکه باید انجام این کار را با پیش نوازی برای شریک شان آسان تر کنند، مطمئن شوید که کرم روان کننده زیادی دارید و آرام هستید و به آرامی عمل دخول را انجام می دهید.

رابطه مقعدی

رابطه مقعدی برای اولین می تواند برای مردان و زنان دردناک باشد و ممکن است کمی خونریزی داشته باشید. مواردی وجود دارد که می تواند هر نوع دردی را کم کند، مانند دخول آرام و استفاده از روان کننده های با پایه آب. بعضی از افراد فهمیدند که قبل از انجام دخول وارد کردن انگشت ها به داخل مقعد می تواند برای کاهش درد مفید باشد.


علل درد در حین رابطه جنسی

درد در موقع انجام مقاربت عادی است و مرد و زن را تحت تاثیر قرار می دهد. درد می تواند از طریق موارد گوناگونی مانند بیماری یا عفونت یا مشکلات جسمی و روانی ایجاد شود. اگر آرام و تحریک شده نباشید رابطه جنسی شما ناخوشایند خواهد بود. وقتی را برای پیش نوازی بگذارید و سعی نکنید به دخول به عنوان هدف اصلی نگاه کنید. اگر واژن خیلی خوب روان نشده باشد دخول دردناک خواهد بود. همچنین می توانید از روان کننده هم استفاده کنید. اگر از کاندوم مدل پلی اورتان استفاده می کنید که از لاتکس تهیه نشده است، استفاده از هر نوع روان کننده مفید می باشد. اما از روان کننده با پایه روغنی مانند: لوسیون، روغن بدن یا ماده ژلی شیمیایی (وازلین) را با لاتکس یا کاندوم پلی اورتان استفاده نکنید، چون آنها باعث تخریب کاندوم می شوند و احتمال پارگی آن را بیشتر می کنند.

اگر همچنان انجام رابطه جنسی برای شما مشکل است، ممکن است دلایل روحی و روانی وجود داشته باشد یا اضطراب می تواند باعث بروز مشکلاتی شود. صحبت با مشاور یا درمان شناس رابطه جنسی در مورد نگرانی هایی که دارید می تواند مفید باشد. از پزشک عمومی یا متخصص مراقبت های بهداشتی در مورد ارجاع به مراکز سلامت جنسی یا کلینک سلامت جنسی (GUM) بپرسید.

عفونت های شایع مانند برفک و کیست ها هم می توانند باعث بروز درد در حین رابطه جنسی شوند. آنها به راحتی با داروهای بدون نسخه درمان می شوند. اگر از دلیل بروز مشکل تان مطمئن نیستید، به پزشک عمومی یا کلینیک سلامت جنسی مراجعه کنید. گاهی اوقات احساس درد یا خارش می تواند علامت عفونت های منتقله جنسی (STI) باشد.

درد عمیق داخل لگن (دردی که در زیر ناف تان حس می شود) می تواند نشانه مشکلات جدی زیادی مانند اندومتروز باشد، بنابراین مراجعه به پزشک عمومی برای انجام معاینه موضوع مهمی است.

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی