Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

رابطه جنسی چه فایده ای برای بدن دارد؟

یک زندگی جنسی خوب برای قلب مفید است. ارتباط جنسی علاوه بر این که روشی عالی برای افزایش ضربان قلب شماست، سطح استروژن و تستوسترون شما را متعادل نگه خواهد داشت.

به گزارش سایت  طبتاج   مزایای رابطه جنسی خیلی فراتر از لذت بردن شماست. رابطه جنسی نه تنها حس خوبی به فرد میدهد، بلکه می تواند برای شما مفید نیز باشد. در این مقاله از راستینه، مزایایی که یک زندگی جنسی سالم می تواند برای شما به ارمغان بیاورد را ارائه خواهیم داد.

ارتباط رابطه جنسی با سلامتی

رابطه جنسی کمک می کند که سیستم ایمنی بدن شما فعال بماند.

دکتر ایوان فولبرایت، متخصص سلامت جنسی میگوید: افراد فعال از لحاظ جنسی کمتر دچار بیماری های معمولی می شوند.

افرادی که رابطه جنسی دارند دارای سطوح بالاتری از مدافعان بدن در برابر میکروب ها، ویروس ها، و دیگر عوامل بیماری زا هستند. محققان در دانشگاه ویلکز در پنسیلوانیا دریافتند دانشجویانی که یک یا دو بار در هفته رابطه جنسی دارند، نسبت به دانشجویانی که کمتر رابطه جنسی دارند، از سطوح بالاتری از پادتن های خاص برخوردارند.
باز هم باید تمام چیزهای دیگری که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت میکنند انجام دهید، از قبیل موارد زیر:

تغذیه سالم داشته باشید.

فعال باقی بمانید.

خواب کافی داشته باشید.

واکسیناسیون خود را ادامه دهید.

اگر از وضعیت سلامت جنسی خود آگاهی ندارید از کاندوم استفاده کنید.

مقاله مرتبط : حقایق شگفت انگیز درباره رابطه جنسی

افزایش میل جنسی

آیا مشتاق یک زندگی جنسی پر جنب و جوش تری هستید؟ لورن اشترایشر، استادیار بالینی زنان و زایمان در دانشکده فینبرگ دانشگاه نورث وسترن پزشکی در شیکاگو اظهار دارد که “داشتن رابطه جنسی، رابطه جنسی را بهتر خواهد کرد و میل جنسی شما را بهبود می بخشد.”

وی در ادامه اظهار داشت: برای زنان، داشتن رابطه جنسی، لیز شدن، جریان خون، و کشش واژن را افزایش میدهد، و تمام اینها احساس بهتری ایجاد میکنند و کمک میکنند فرد بیشتر مشتاق رابطه جنسی شود.

بهبود کنترل مثانه

کف لگن قوی برای اجتناب از بی اختیاری در ادرار اهمیت بسزایی دارد، چیزی که حدود ۳۰ درصد از زنان را در بخشی از زندگی آنها تحت تاثیر قرار میدهد.

رابطه جنسی خوب همانند تمرینی برای عضلات کف لگن عمل میکند. هنگامی که شما به اوج لذت جنسی میرسید، این ارگاسم باعث انقباض در عضلاتی میشود و به دنبال آن این عضلات تقویت خواهند شد.

فشار خون را کاهش می دهد.

جوزف جی.پینزون، مدیرعامل یک مرکز پزشکی و سلامت میگوید: “تحقیقات نشان می دهند ارتباطی بین رابطه جنسی و کاهش فشار خون وجود دارد.”

وی در ادامه میگوید:” مطالعات بسیاری در این زمینه وجود دارند، مطالعه ای که نقطه عطف این مطالعات است نشان داد که به طور خاص مقاربت جنسی (نه استمناء) فشار خون سیستولیک را کاهش میدهد.” فشار خون سیستولیک اولین عدد در تست فشار خون شماست.

به عنوان ورزش به شمار میرود.

پینزون میگوید: رابطه جنسی در واقع ورزشی عالی محسوب میشود. رابطه جنسی جایگزین تردمیل نیست، اما آن یک نوع ورزش به شمار میرود.

رابطه جنسی در هر دقیقه پنج کالری مصرف میکند، چهار کالری بیشتر از تماشای تلویزیون. این مسئله دو مزیت برای شما دارد: ضربان قلب شما افزایش می یابد و از عضلات مختلف استفاده میشود.

پس منتظر چه هستید! حتی ممکن است بخواهیم برنامه خود را تنظیم کنیم و به صورت منظم رابطه جنسی داشته باشیم. پینزون میگوید: “همانند ورزش های دیگر، تداوم کمک می کند تا مزایای رابطه جنسی را به حداکثر برسانیم.”

خطر حمله قلبی را کاهش می دهد.

یک زندگی جنسی خوب برای قلب مفید است. ارتباط جنسی علاوه بر این که روشی عالی برای افزایش ضربان قلب شماست، سطح استروژن و تستوسترون شما را متعادل نگه خواهد داشت.

پینزون اظهار داشت: هنگامی که سطح هر یک از این هورمون ها کم باشد، شما کم کم دچار مشکلات بسیار زیادی از قبیل، پوکی استخوان و حتی بیماری های قلبی می شوید.

داشتن رابطه جنسی در اغلب موارد میتواند کمک کند. در پژوهشی معلوم شد، در مردانی که حداقل دو بار در هفته رابطه جنسی دارند، در مقایسه با مردانی که به ندرت رابطه جنسی دارند، احتمال مردن به خاطر بیماری های قلبی به نصف کاهش می یابد.

کاهش درد

قبل از اینکه به سمت مصرف آسپرین بروید، رسیدن به اوج لذت جنسی را امتحان کنید.

دکتر باری آر. کمیساروک، استاد دانشگاه ایالتی نیوجرسی در راتگرز میگوید: ارگاسم می تواند درد را متوقف کند. ارگاسم هورمونی را آزاد میکند که کمک می کند آستانه درد شما بالا برود.

تحریک بدون ارگاسم نیز می تواند نتیجه مطلوبی در پی داشته باشد. کمیساروک در ادامه میگوید: “ما دریافتیم که تحریک واژن می تواند درد مزمن کمر و پا را متوقف کند، و بسیاری از زنان به ما گفته اند که تحریک اندام تناسلی می تواند درد های دوران قاعدگی، درد مفاصل، و در برخی موارد حتی سردرد را کاهش دهد.”

احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کمتر میکند.

عشق بازی ممکن است سرطان پروستات را نیز از شما دور کند.

در طول مطالعه ای که در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، مردانی که به طور مکرر انزال انجام میدهند (حداقل ۲۱ بار در ماه) کمتر احتمال دارد به سرطان پروستات مبتلا شوند.

مشخص نیست که رابطه جنسی تنها دلیلی باشد که در این مطالعه حائز اهمیت بوده است. عوامل بسیاری خطر سرطان را تحت تاثیر قرار میدهند. امارابطه جنسی بیشتر ضرری نخواهد داشت.

بهبود خواب

ممکن است بعد از رابطه جنسی به سرعت به خواب روید، و این مسئله دلیلی خوبی میتواند برای داشتن رابطه جنسی باشد.

شینیا امباردار، روانپزشکی در غرب هالیوود، کالیفرنیا اظهار دارد: “پس از ارگاسم، هورمون پرولاکتین آزاد میشود، این هورمون مسئول احساس آرامش و خواب آلودگی است.”

برطرف کردن استرس

نزدیک شدن به شریک زندگی خود می تواند استرس و اضطراب را تسکین دهد.

امباردار می گوید دست زدن و بغل کردن می تواند موجب شود هورمون طبیعی احساس خوب در بدن آزاد شود.” انگیختگی جنسی ماده شیمیایی در مغز آزاد میکند که لذت بردن را در مغز تقویت میکند و سیستم پاداش سیستم مغز شما بهبود میبخشد.” امباردار میگوید: “رابطه جنسی و صمیمیت می تواند عزت نفس و شادی را نیز تقویت کند. رابطه جنسی نه تنها نسخه ای برای یک زندگی سالم است، بلکه نسخه ای برای یک زندگی شاد نیز می باشد.”

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی