Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

رابطه جنسی | رابطه جنسی چیست | همه چیز در مورد رابطه جنسی

رابطه جنسی یک غریزه طبیعی در وجود انسان‌ها است و از نظر روانشناسی یک ابزار برای نشان دادن روابط عاطفی عمیق بین دو شخص محسوب می‌شود. پس اگر از رابطه لذتی نمی‌برید، باید علت آن را شناسایی کرده و درجهت رفع آن اقدام کنید. سکس به روش‌ها و اشکال مختلفی انجام می‌شود اما معنایی فراتر از آمیزش جنسی دارد؛ با یادگیری روش صحیح سکس می‌توانید کیفیت رابطه زناشویی‌تان را ارتقا داده و به اوج لذت برسید. مشاوره جنسی می‌تواند اطلاعات دقیق‌تر و کامل‌تری در این زمینه به شما ارئه دهد.

رابطه جنسی چیست؟

رفتار جنسی در رابطه جنسی انسان ها

به گزارش مجله آموزش جنسی و زناشویی http://ji3.ir هر عملی که بتواند باعث تحریک جنسی توسط شخصی دیگری شود، رابطه جنسی نامیده می‌شود. روابط جنسی معنای فرای آمیزش جنسی را در بر گرفته و اعمال دیگری مانند معاشقعه، بوسیدن، نوازش کردن، آمیزش دهانی و... را شامل می‌شود. داشتن تمایل جنسی یکی از شاخصه‌های اصلی هر انسانی است که برای ابراز احساسات از آن استفاده می‌کند. اگر تحریک جنسی توسط خود فرد و با تخیلات جنسی صورت گیرد، خودارضایی نامیده می‌شود.

فواید رابطه جنسی 

درست است که میل به برقراری رابطه جنسی در اصل برای بچه‌دار شدن در انسان پدید آمده اما تولد فرزند تنها فایده‌ حاص از سکس نیست. در واقع اگر آمیزش جنسی در شرایط مناسب انجام شود، می‌تواند در ابعاد مختلف سلامت جسم و روان انسان تأثیر بگذارد.

برای مثال اکثر تحقیقات نشان می‌دهند که داشتن عملکرد جنسی مناسب و احساس رضایت از رابطه زناشویی تا حد بسیاری با کاهش استرس‌ها و اضطراب‌های روزمره در ارتباط است. هم چنین این امر با ارتقای سیستم ایمنی می‌تواند احتمال بروز بسیاری از بیماری‌ها را نیز کاهش دهد.

پژوهش‌هایی که کیفیت روابط جنسی را در افراد میانسال مورد بررسی قرار داده‌اند، بیانگر این هستند که رضایت جنسی در این دوران حتی می‌تواند بر عملکرد ذهن نیز تأثیر بگذارد و با ایجاد فعالیت بیشتر در قسمت هیپوکامپ در بهبود عملکرد حافظه فرد نیز نقش داشته باشند. به طور کل می‌توان گفت داشتن مقدار مناسبی رابطه جنسی در این دوران که با  رضایت خاطر همراه باشد، می‌تواند مشکلات ذهنی مرتبط با سن را کاهش داده و به انعطاف‌پذیری مغز فرد کمک کند.

دلایل برقراری رابطه جنسی

اخلاق جنسی

هر کسی می‌تواند به دلایل مختلفی رابطه جنسی برقرار کند. که از جمله مهمترین این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

بچه دار شدن

تجربه لذت جنسی

بیان عشق و عواطف دیگر

تمدد اعصاب

تجربه نزدیکی و صمیمیت

اختلالات جنسی

و...

روش های مختلف رابطه جنسی

روش‌های مختلفی برای برقراری رابطه وجود دارد که از جمله آن‌ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

1. رابطه جنسی همراه با دخول

این روش که اغلب از آن به عنوان سکس کامل نیز یاد می‌شود، به دو طریق واژینال و آنال (مقعدی) صورت می‌گیرد. متخصصان بر این موضوع اتفاق نظر دارند که سکس واژینال برای هردوی زوجین خوشایندتر است در حالی که سکس آنال همواره با خطرهای جسمانی و روانی مختلف همراه است. برای مثال احتمال انتقال بیماری‌های مقاربتی هنگام رابطه مقعدی بسیار بیشتر است. هم چنین از آنجایی که مقعد برای دخول طراحی نشده انجام رابطه از طریق آن می‌تواند به بروز مشکلات مختلفی همچون اختلالات دفع برای زن بیانجامد. 

2. رابطه جنسی بدون دخول

در این روش همه مراحل یک رابطه جنسی از تحریکات اولیه گرفته تا تجربه برانگیختگی، رسیدن به ارگاسم و ارضای جنسی می‌تواند اتفاق بیفتد با این تفاوت که دخول صورت نمی‌گیرد و زوجین تنها از طریق معاشقه و نوازش‌های عاشقانه میل جنسی خود را ارضا می‌کنند. به کارگیری این روش در زمانی که زن شرایط روانی مناسبی برای برقراری رابطه ندارد و در دوران عقد یا نامزدی که زوجین با محدودیت‌هایی در این زمینه رو به رو هستند، می‌تواند تا حد بسیار زیادی کمک کننده باشد. چراکه نه تنها نیاز جنسی افراد را برآورده می‌کند بلکه باعث افزایش صمیمیت و پیوند بین زوجین نیز می‌گردد. این نوع رابطه در شرایطی همچون بارداری نیز توصیه می‌شود.

3. سکس اورال 

سکس اورال یا همان رابطه دهانی در واقع یکی دیگر از روش‌های سکس بدون دخول است. از آنجایی که تماس دهان با اندام تناسلی چه برای زن و چه برای مرد می‌تواند با افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌های عفونی و مقاربتی همراه باشد، همانند سکس آنال چندان توصیه نمی‌شود؛ به خصوص برای افرادی که روابط جنسی آزاد دارند و شرکای جنسی متعددی را در زندگی تجربه می‌کنند. در صورتی که می‌خواهید این نوع رابطه را با همسر خود تجربه کنید لازم است تا حد ممکن به مسائل بهداشتی و نظافتی توجه فرمایید.

4. رابطه جنسی با محوریت یک عضو خاص از بدن 

برخی افراد در روابط جنسی خود فانتزی‌های شدیدی در مورد عضو خاصی از بدن نظیر انگشتان پای زن دارند که به آن فتیش گفته می‌شود. در این وضعیت فرد در طول رابطه از طریق انجام اعمالی نظیر بوسیدن یا مکیدن انگشت پای زن اوج لذت جنسی را تجربه‌ می‌کند. اگر فردی که این فانتزی را دارد، نتواند ارضای جنسی با روش‌های دیگر را تجربه کند و تنها از این طریق به سکس بپردازد، ممکن است باعث ایجاد نارضایتی فرد مقابل شود. 

داشتن یک رابطه جنسی ایده آل

برای داشتن یک رابطه ایده آل، تنها توجه به احساسات و علایق جنسی خودتان مهم نیست بلکه باید به خواسته‌های شریک جنسیتان نیز توجه کنید. شناخت بدن همسر و استفاده از روش‌های مختلف، کمک می‌کنند تا متوجه علائق خود و همسرتان بشوید. درباره خواسته‌ها و احساسات خود با شریکتان صحبت کنید؛ هر چه صمیمیت زناشویی شما بیشتر باشد، راحت‌تر می‌توانید با یکدیگر گفتگو کنید.

 

رضایت جنسی

رضایت جنسی یکی از مهمترین مسائل در زمان برقراری روابط جنسی است. رضایت دو طرفه یعنی هر دو نفر بخواهند که با هم تماس جنسی داشته باشند. هر دو طرف می‌توانند هر زمانی که بخواهند تماس جنسی را متوقف کنند. به هیچ وجه اجازه ندهید که کسی شما را مجبور به آمیزش جنسی کند. صمیمیت زناشویی به شما کمک می‌کند تا در این مورد به راحتی با همسرتان صحبت کنید.

 گرایشات جنسی

دگرجنسگرایی، هم جنس گرایی و دوجنس گرایی تمایلات و گرایشات اصلی انسان در برقراری رابطه را تشکل می‌دهند. دگر جنس گرا به افرادی گفته می‌شود که تمایل به برقراری رابطه جنسی با جنس مخالف خود را دارند. هم جنس گرا‌ها افرادی هستند که تمایل به برقراری رابطه با هم جنس خود داشته و به جنس مخالفشان تمایل جنسی ندارند. دوجنس گرا‌ها (بایوسکچوال) نیز هم به جنس موافق و هم به جنس مخالف خود گرایش دارند. تحقیقات بسیاری بر روی گرایشات جنسی انجام شده است و به طور کلی می‌توان گفت که ژنتیک، هورمون‌های زمان جنینی، شرایط محیطی و زیستی از جمله اصلی‌ترین عناصر در شکل گیری گرایشات جنسی انسان است.
 

اولین رابطه جنسی

وقتی صحبت از اولین رابطه می‌شود، اولین چیزی که به ذهن می‌آید، مساله بکارت است. در حالی که پیش از هر چیزی باید به مساله رابطه کم خطر پرداخت. چراکه هم از نظر سلامتی و هم از نظر اهمیت، موضوعی بسیار مهم است. خوب است بدانید که آمار بارداری‌های ناخواسته که یک یا هر دو طرف تمایلی به بچه دار شدن نداشته‌اند، چندان کم نیست. همچنین تعداد زوج‌هایی که با بیماری‌های مقاربتی برای درمان اقدام می کنند نیز بسیار زیاد هستند.

رابطه جنسی در ارتباط زناشویی

رابطه جنسی در ارتباط زناشویی

یکی از عوامل مهم در طلاق، مشکلات زوجین در روابط زناشویی است. تمایلات جنسی بالا، سرد مزاجی جنسی، مشکلات نعوظ در مردان، زود انزالی و... از جمله مهمترین مشکلات زوجین در زمان برقراری روابط زناشویی و جنسی است. برخی دیگر از مشکلات زوجین در مورد روابط جنسی حین بارداری و رابطه جنسی بعد از زایمان می‌باشد. دریافت مشاوره زوجین تا حد زیادی در برطرف کردن مشکلات جنسی به زوجین کمک می‌کند.

بیماری های قابل انتقال از رابطه جنسی

اغلب بیماری‌ها از طریق روابط جنسی پر خطر از یک فرد به فرد دیگر منتقل می‌گردند، که با عنوان بیمارهای مقاربتی شناخته می‌شوند. برخی از روش‌های پیشگیری از از بارداری و بهداشتی از انتقال این بیماریها تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. عدم تشخیص به موقع و درمان بیماریهای مقاربتی سبب پیشرفت چشم گیر این بیماری و معضلات بهداشتی می‌گردد. یک باور غلط در مورد بیماری‌های مقاربتی این است که اکثر افراد تصور می کنند این بیماری‌ها تنها از طریق رابطه مقعدی منتقل می‌شوند. اما بیماری‌های مقاربتی از روش‌های دیگری همچون رابطه واژینال نیز منتقل می‌گردند.

اختلالات و مشکلات جنسی

اختلال جنسی به یک مشکل در طی چند مرحله رفتار جنسی اشاره دارد که مانع تجربه رضایت و لذت مرد یا زن از فعالیت جنسی می‌شود. اختلالات جنسی به صورت کلی به دو دسته "انحرافات جنسی" و "کژکاری جنسی" تقسیم می‌شود. توجه داشته باشید عملکرد جنسی طبیعی برای هر فرد متفاوت بوده و نمی توان یک معیار کلی در این زمینه ارائه داد.

تهیه و تنظیم مطلب در مجله آموزش زناشویی و جنسی

جی سه http://ji3.ir

آ3ب http://a3b.ir

طبتاج http://tebtaj.ir

محتوای این سایت جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد در صورتی که زیر 18  سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی