Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

دلایل اضطراب و ترسیدن از سکس و رابطه جنسی

زن و مرد باید قبل از ازدواج راجع به فرآیند جنسی شان با هم صحبت کنند که بسته به شرایط خانواده ها متفاوت است و بهتر است که خانواده ها از روان شناسان و مراکز ذیصلاح کمک بگیرند که چگونه باید این ارتباط برقرار شوند و لازمه  آن در ابتدا برقراری ارتباط کلامی و مراوده زوجین است.

به گزارش سایت  طبتاج  ،دکتر عفت السادات مرقاتی خوئی، متخصص رفتار شناسی جنسی با بیان اینکه بسیاری از جوانان در آغاز زندگی زناشویی به دلیل نداشتن تجربه جنسی دچار استرس و اضطراب از شروع یک رابطه جنسی می شوند، گفت: این یکی از مشکلات شایع جوانان ماست. طبیعی است که افراد وقتی آگاهی کافی نداشته باشند دچار مشکل می شوند. آنچه قرار است در نخستین رابطه جنسی تجربه شود نباید چند روز قبل از آن فرد در معرض اطلاعات قرار گیرد که اغلب منابع اطلاعاتی برای این نوع آموزش ها منابع درستی هم نیستند.

وی ادامه داد: تربیت جنسی ناکافی و نادرست در طول زندگی مخصوصا بلوغ فرد را دچار مشکل می کند. لذا مشاوره های قبل از ازدواج ضروری است و بهترین کار این است که از منابع درست اطلاعاتی مشاوره بگیرند.

مرقاتی خوئی افزود: در این مسیراولین قدم آشنایی با بدن است. خیلی از دخترها با آناتومی بدن مرد آشنا نیستند که والدین باید خودشان به اندازه کافی آگاه باشند و بتوانند این آگاهی را به فرزندان انتقال دهند. قدم دوم این است که به فرد بیاموزیم که رابطه جنسی چیست. هدف برقراری یک رابطه عاطفی جنسی است و منظور برقراری یک رابطه بدنی صرف نیست. مسائل جنسی و برقراری رابطه سالم مشمول یادگیری است و معمولا افراد از چیزهایی که نمی شناسند می ترسند.

خوئی با تاکید بر اینکه عدم شناخت باعث ایجاد ترس و اضطراب و در نهایت منجر به عدم موفقیت در رابطه ی جنسی می شود، بیان کرد: زن و مرد باید قبل از ازدواج راجع به فرآیند جنسی شان با هم صحبت کنند که بسته به شرایط خانواده ها متفاوت است و بهتر است که خانواده ها از روان شناسان و مراکز ذیصلاح کمک بگیرند که چگونه باید این ارتباط برقرار شوند و لازمه آن در ابتدا برقراری ارتباط کلامی و مراوده زوجین است.

این دکترای رفتار شناسی جنسی گفت: متاسفانه بعضی از خانواده ها تا حساب بانکی طرف مقابل را چک می کنند، اما حاضر نیستند که چنین مباحثی مطرح شود که به شناخت درستی برسند. به طور قطع عوامل بازدارنده ای برای ورود به چنین مباحثی وجود دارد اما ضروری است که پس از چند جلسه صحبت و رفت و آمد و قبل ازهرگونه تصمیم گیری نهایی دختر و پسر راجع به بایدها و نبایدها، علایق و سلایق جنسی همدیگر با هم صحبت کنند.

وی اظهارداشت: قرار نیست حتی به خاطر اینکه ممکن است به هر دلیل رابطه ی آنها به هم بخورد، راجع به این مهم صحبت نکنند. این محاوره ها باید با توجه به هنجارهای خانواده وبه دور از تحریک ها و هیجان های جنسی صورت گیرد.


برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی