Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

دلایل اختلال نعوظ در آقایان

اختلال نعوظ همچنین ممکن است عارضه ی جانبی داروها ازجمله مصرف داروهای ضد فشار خون و داروهای ضد افسردگی باشند ، بنابراین باید به پزشک درباره ی داروهایی که مصرف می کنید ، اطلاع دهید . پزشک ممکن است با تغییر دوز دارو یا تغییر نوع آن به حل این مشکل کمک کند .

به گزارش سایت  طبتاج  ، شما شوهرتان را دوست دارید و شوهرتان نیز شما را دوست دارد . حاضرید در خوب و بد زندگی در کنار هم باشید ، اما حتی صمیمی ترین زوج ها ممکن است با مشکل اختلال نعوظ در مرد مواجه شوند . در مردان در دهه ۲۰ زندگی ، اختلال نعوظ پدیده ای نادر است اما در دهه های بعدی زندگی احتمال بروز این عارضه به طور تصاعدی بالا می رود . بهترین راه حل برای درمان اختلال نعوظ ، استفاده از قرص آبی کوچک یا ویاگرا و دارویی مشابه آن نیست بلکه در حال حاضر ، گزینه های گوناگونی برای همسر شما وجود دارد که می تواند به کارکرد جنسی او کمک و رابطه تان را صمیمی تر کند .

برخورد طبیبانه با یک مشکل مردانه ، از تغذیه و ورزش تا دارو درمانی :

اگر مطمئن نیستید که علت اختلال نعوظ عاطفی است یا جسمی ، می توانید با انجام آزمایش تورم شبانه آلت ، این موضوع را دریابید .

یک نوار کاغذی چسبان مانند نوار تمبر پستی را دور تنه آلت بچسبانید . مردان سالم در هر سنی ۳ تا ۵ سانتیمتر نعوظ خود به خود در طول خواب دارند . اگر این نوار در طول شب پاره شود ، به معنای آن است که مرد از لحاظ جسمانی مشکلی برای نعوظ ندارد . پزشکان نیز ممکن است آزمایش پایش نعوظ شبانه را تجویز کنند که در خانه و در طول ۳ روز انجام می شود . در این آزمایش ۲ نوار دور تنه آلت قرار داده می شود که به یک رایانه ی قابل حمل متصل هستند . رایانه ، نعوظ را در طول شب ثبت می کند . علل پزشکی رایج اختلال نعوظ ، فشار خون و کلسترول بالا ( هر دو باعث اختلال خونرسانی به اعضای بدن از جمله آلت تناسلی می شوند ) هستند .

اختلال نعوظ همچنین ممکن است عارضه ی جانبی داروها ازجمله مصرف داروهای ضد فشار خون و داروهای ضد افسردگی باشند ، بنابراین باید به پزشک درباره ی داروهایی که مصرف می کنید ، اطلاع دهید . پزشک ممکن است با تغییر دوز دارو یا تغییر نوع آن به حل این مشکل کمک کند . اگر میزان پایین هورمون مردانه تستوسترون ، عامل اختلال نعوظ باشد ، پزشک درمان جایگزینی تستوسترون تجویز می کند . در بدترین حالت اختلال نعوظ ممکن است نشانه ای هشداردهنده از یک بیماری قلبی ، ۲ تا ۵ سال پیش از شناسایی آن در آزمایش های تخصصی قلبی باشد . به همین علت باید پزشک مرتب در جریان روند این عارضه قرار گیرد .

بهبود اختلال نعوظ با تغییر شیوه ی زندگی مردان چگونه است ؟

برخی از موارد اختلال نعوظ هنگامی که مرد، تغذیه بهتری دارد ، وزن خود را کم می کند و ترک سیگار را شروع می کند ، بهبود پیدا می کند .

شوهرتان را وادار کنید به پیاده روی برود . البته ماراتن لازم نیست ! همچنین وعده های غذایی مناسب تری برای سلامت قلب و عروق او تهیه کنید . پژوهش ها نشان می دهند رژیم غذایی مدیترانه ای برای مردان دچار مشکل نعوظ ، سالم ترین رژیم است . استفاده ی بیشتر از غذاهای طبیعی دارای چربی های سالم مانند میوه های مغز دار مانند گردو ، فندوق ، پسته و روغن زیتون از تنگ شدن عروق با پلاک های چربی جلوگیری می کند و تولید ماده اکسید نیتریک در بدن را افزایش می دهد که با گشاد کردن عروق آلت تناسلی ، نعوظ را تشدید می کند .

یادآور می شویم اگر شریک جنسی شما احساس تنش ، اضطراب و طرد شدن داشته باشد ، ممکن است دچار اختلال نعوظ شود . در بسیاری از مردان ، ضربه های عاطفی و قهر عاطفی هم این عارضه را ایجاد می کند . حتی گاهی استرس و تنش های روزمره نیز کارکرد جنسی شوهرتان را مختل خواهد کرد . اگر علت اختلال جنسی به این موارد مربوط است ، باید شوهرتان را راضی کنید به یک درمانگر جنسی که به طور خاص برای کمک به بیماران در چنین مواردی تعلیم دیده است ، مراجعه کند تا علل عاطفی این اختلال روشن و اقدام های لازم برای رفع آنها و بزرگ کردن آلت تناسلیانجام شود .

راه حل چیست ؟

تمرکز خود را به جای رابطه زناشویی به لذت بردن معطوف کنید تا رابطه تان فقط به نعوظ مربوط نباشد . از صحبت کردن ، قهوه خوردن ، به پیک نیک رفتن و یا جوراب نازک همسرتان غرق در لذت شوید و یادتان باشد که حتی اگر نعوظ موفقی ندارید به این معنی نیست که نمی توانید از هم آغوشی با او لذت نبرید . بسیاری از خانم ها نمی دانند که که مردان حتی بدون نعوظ هم می توانند به اوج لذت برسند .

پزشکان مجله سلامتی راستینه می گویند : نعوظ در مردان به تورم عروقی مربوط است ، در حالی که ارگاسم و انزال ، به انقباض متوالی عضلات ربط دارد . این دو پدیده با هم متفاوت هستند و حتما نباید همراه هم رخ دهند .

در اختلال نعوظ ، مصرف دارو از چه زمانی آغاز می شود ؟

اگر توصیه های تخصصی درمانگر جنسی نتوانست مشکل را حل کند نوبت به استفاده از ویاگرا ، و داروهای مشابه آن مانند : سیالیس ، لویترا ، البته با تجویز پزشک می رسد که جریان خون به آلت تناسلی را افزایش می دهند .

این گروه داروها که به نام مهارکننده های PDE پنج ، مشهورند ، بسیار موثرند اما خودانگیختگی در رابطه را از شما می گیرند ، زیرا پس از مصرف آنها ، زوج باید ۳۰ دقیقه تا یک ساعت به انتظار بمانند تا اثر آنها ظاهر شود .

در هر حال این داروها بسیار پرطرفدار هستند و تنها در سال ۲۰۱۰ فقط در ایالات متحده آمریکا ، هجده و نیم میلیون بار نسخه شده اند .

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی