Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

در رابطه جنسی زناشویی زن بیشتر لذت میبرد یا شوهر | تفاوت میل جنسی مرد و زن

زن و مرد هردو دارای غریزه جنسی هستند. اما تمایلات، نیازها و دیدگاه های جنسی زنان و مردان به صورت چشمگیری با هم متفاوت است. موضوعی که به تفاوت ساختار بیولوژیکی دو جنس مربوط میشود و درواقع باعث میشود بتوانند به نیازهای طرف مقابل بهتر جواب دهند و مکمل یکدیگر باشند. کسب شناخت و آگاهی نسبت به تفاوت های جنسی همسر، یکی از مهمترین عواملی است که میتواند به رضایت زوج از رابطه زناشویی کمک کند. زیرا وجود رابطه زناشویی مناسب و رضایت بخش، تاثیر مثبت فراوانی بر صمیمیت زن و شوهر و جنبه های دیگر زندگی مشترکشان خواهد داشت. در  مجله آموزش جنسی و زناشویی آ3ب اصلی ترین تفاوت های زن و مرد را در تمایلات جنسی و رابطه زناشویی بیان میکنیم.


غریزه جنسی در زنان بیشتر است یا مردان؟

قضاوت کردن در مورد میزان غریزه جنسی یک جنسیت آسان نیست. زیرا علاوه بر اینکه زنان و مردان تنوع زیادی از داشتن غریزه جنسی را گزارش میدهند، معیار موسخی برای سنجش آن وجود ندارد. اما چیزی که به طور قطع میتوان در مورد آن صحبت کرد این است که به طور میانگین مردان بیشتر از زنان خواستار برقراری رابطه جنسی هستند و تمایل بیشتری برای برقراری رابطه زناشویی دارند.

شواهدی که گواه تمایل بیشتر آقایان برای رابطه جنسی است را میتوان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • مردان 2 الی 4 برابر بیشتر از زنان در طول روز درمورد رابطه جنسی فکر و خیالپردازی میکنند.
  • مردان نسبت به زنان برای برقراری رابطه جنسی حریص تر و پیگیرتر هستند.
  • معمولا مردان درخواست آغاز رابطه جنسی را مطرح میکنند.
  • مردان به ندرت درخواست رابطه جنسی از سوی همسرشان را رد میکنند.
  • مردان در بیان نیاز به رابطه جنسی صریح تر صحبت میکنند.
  • مردان بیشتر از زنان خودارضایی میکنند.

یکی از دلایل اصلی برای کمتر بودن تمایل خانم ها به برقراری رابطه جنسی، این است که زنان طبیعت جنسی بسیار پیچیده تری نسبت به مردان دارند. برخلاف آقایان که به راحتی توسط جنس مخالف تحریک میشوند، فرایند تحریک جنسی زنان نسبت به جنس مخالف، به عوامل متعددی بستگی دارد. گفته میشود عوامل مختلف محیطی میتواند تاثیر زیادی بر تمایل جنسی خانم ها داشته باشد. درواقع زنان تمایل یا توانایی بیشتری دارند که میل جنسی خود را باتوجه به هنجارهای فرهنگی، اجتماعی یا خانوادگی تطابق دهند. حتی میزان تحصیلات، سطح اجتماعی و نظر دوستان و خانواده آن ها در میزان تمایلشان میتواند تاثیرگزار باشد.

از طرفی خانم در انتخاب شریک جنسی خود دقت بیشتری به خرج میدهند. زیرا آن ها هستند که در معرض بارداری پس از رابطه جنسی قرار دارند. پس هم آگاهانه و هم به طور غریزی شریک جنسی خود را بیشتر ارزیابی میکنند تا موقعیت مناسب برای حمایت از فرزند احتمالی وجود داشته باشد.

پس به طور کلی میتوان گفت عوامل متعددی باعث شده است که تمایل در برقراری رابطه جنسی در مردان بیشتر از زنان باشد. اگرچه طبق تحقیقات با برقراری رابطه زناشویی، زنان لذت جنسی بسیار بیشتری را نسبت به مردان تجربه میکنند. برخی از پژوهش ها حاکی از این است که لذت جنسی زنان در رابطه جنسی 7-9 برابر بیشتر از مردان میتواند باشد.

سن اوج میل جنسی در زنان و مردان


پژوهشگران حوزه روابط زناشویی معتقدند تاثیرگذاری عامل سن در میزان میل جنسی برای زنان و مردان  بسیار متفاوت است.

میزان میل جنسی مردان از زمان بلوغ تا کهنسالی تقریبا یک روند خطی را طی میکند. یعنی با افزایش سن میل و قدرت جنسی مردان معمولا به مرور کاهش پیدا میکند.

در حالیکه در زنان ، میزان میل جنسی یک روند سینوسی را طی میکند و به طور معمول در دهه 30  میزان حس شهوت جنسی زنان در اوج خود قرار میگیرد. یعنی غالبا یک زن 35 ساله نسبت به زمان 20سالگی یا 45سالگی زندگیش، میل جنسی بسیار بیشتری خواهد داشت.

لازم به ذکر است در دوران کهنسالی میل جنسی زنان و مردان هردو کاهش میابد، اما به طور میانگین در این زمان نیز میزان میل جنسی مردان بیشتر از زنان خواهد بود.

تفاوت های جنسی زنان و مردان در رابطه زناشویی


جدول زیر راهنمایی کلی است که تفاوت‌های بین مردان و زنان را در این حوزه نشان می‌دهد. مسلماً جدول زیر یک مقایسه‌ی کامل و مطلق نیست، اما تفاوت‌ها و تمایلات عمومی بین مردان و زنان و نظر آنان درباره‌ی رابطه‌ی جنسی را نشان می‌دهد.

خداوند زن و مرد را با چنین تفاوت‌هایی خلق کرده است تا بتوانند مکمل یکدیگر باشند و در کنار یکدیگر به رضایت برسند.

تفاوت در میل جنسی مردان و زنان
مردان زنان
جهت‌گیری جسمی

جزءنگر

یکی شدن جسمی

تنوع

مقدم بودن رابطه‌ی جنسی و لذت بردن از رابطه

رابطه‌ای

کل‌نگر

یکی شدن عاطفی

امنیت

مهم‌تر بودن اولویت‌های دیگر

تحریک بینایی

بویایی

متمرکز بر بدن زن

لمسی

نگرش

اعمال

کلمات

متمرکز بر شخصیت مرد

نیازها احترام

تحسین

نیاز جسمی

تحقیر نشدن

درک شدن

عشق

به لحاظ عاطفی مورد نیاز بودن

زمان

واکنش جنسی غیرچرخه‌ای

برانگیختگی سریع

شروع کننده (معمولاً)

مشکل بودن پرت کردن حواس

چرخه‎ای

برانگیختگی آهسته

واکنش دهنده (معمولاً)

حواس به راحتی پرت می‌شود.

ارگاسم

 

تولید مثل

کوتاه‌تر، اما شدیدتر

جسمی بودن

ضرورت ارگاسم برای رسیدن به رضایت

 

یکی شدن

طولانی‌تر و عمیق‌تر

عاطفی بودن

امکان رسیدن به رضایت بدون ارگاسم

جهت‌گیری

مردان معمولاً بیشتر از زنان برای رابطه‌ی جنسی اولویت قائل هستند و زنان جهت‌گیری متفاوتی نسبت به رابطه‌ی جنسی دارند، که رویکرد متفاوتی را ایجاب می‌کند. اکثر مردان بر جنبه‌های فیزیکی رابطه متمرکز می‌شوند، حال آن که رابطه‌ی عاطفی برای زنان مهم‌تر است. مرد در جستجوی یکی شدن جسمی است، اما زن خواستار یکی شدن روحی و عاطفی است.

شواهدی وجود دارد که میتواند به صورت علمی ثابت کند رابطه جنسی در آقایان بیشتر از خانم ها تحت تاثیر هورمون و عوامل فیزیکی است. نتیاج یک پژوهش نشان میدهد تمایل جنسی در آقایان بیشتر از خانم ها میتواند بوسیله دارو تحت تاثیر قرار گیرد. یعنی استفاده از داروهای هورمونی برای بالا بردن میل جنسی مردان بسیار موثرتر از زنان است.

تحریک

زیبایی ظاهری زن مرد را تحریک، شیفته و اسیر می‌کند. تحریک جسمی یا بینایی مردان را به سرعت تهییج می‌کند یا حداقل آنها را علاقه‌مند می‌کند.

بو، ظاهر و بدن زن مرد را به راحتی تحریک می‌کند. حال آن که تحریک زن بیشتر لمسی است و نگرش‌ها، اعمال، کلمات و کل شخصیت مرد است که زن را تحریک می‌کند.

مرد در رابطه به احترام و تحسین نیاز دارد و باید بداند که به لحاظ جسمی مورد نیاز است و تحقیر نمی‌شود. از سوی دیگر زن در رابطه‌ی جنسی نیازمند عشق و درک است، باید حس کند که به لحاظ عاطفی مورد نیاز است و برای گرم شدن به زمان نیاز دارد.

نیازها

متمرکز شدن شوهران بر جنبه‌ی جسمی رابطه‌ی جنسی و فراموش کردن نیازهای زنان، آغازگر بسیاری از مشاجرات زناشویی است. از سوی دیگر زنان نیز غالباً فراموش می‌کنند که تصور مردان از خودشان ارتباط محکمی با میل جنسی آنها دارد. بسیاری از زنان از میل جنسی شدید شوهرانشان به ستوه می‌آیند و این حرارت آنها را آزار می‌دهد. این نگرش باعث می‌شود که زن شوهرش را پس بزند. نادیده گرفتن نیازهای جنسی مرد و مراقبت در برابر شروع رابطه یا تحمل کردن حرکات همسر عزت نفس و اعتماد به نفس مرد را خدشه‌دار می‌سازد.

واکنش جنسی

اکثر مردان ظرف چند دقیقه برای نزدیکی آماده می‌شوند. زمانی که ارگاسم به مهم‌ترین موضوع در ذهن مرد تبدیل می‌شود، او به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کند و می‌خواهد هر چه سریع‌تر به ارگاسم برسد و ارضاء شود.

واکنش جنسی مرد غیرچرخه‌ای است، یعنی این که در هر زمان و مکانی برای رابطه‌ی جنسی آماده است. اما واکنش زن چرخه‌ای است، یعنی این که زن در مواقع خاصی به رابطه‌ی جنسی بیشتر از امور دیگر علاقه نشان می‌دهد. مرد به سرعت تحریک می‌شود، اما سرعت برانگیختگی زن آهسته‌تر است. مرد در زمان رابطه‌ی جنسی به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کند، حال آن که هزار و یک فکر، از راحتی بچه‌ها، باز بودن در، سر و صدای بیرون یا نکات جزئی دیگر به ذهن همسرش خطور می‌کند.

ارگاسم

آخرین تفاوت مهم در رابطه‌ی جنسی زنان و مردان به ارگاسم مربوط می‌شود. مردان معمولاً برای ارضاء شدن از رابطه‌ی جنسی به ارگاسم نیاز دارند، در صورتی که زنان غالباً بدون ارگاسم نیز ارضاء می‌شوند.

ارگاسم جنسی مردان اکثر اوقات نسبتاً کوتاه و شدید است و بیشتر جنبه‌ی جسمی دارد.

در مقابل برای زنان مرحله ارگاسم بیشتر طول میکشد و لذت عمیق تری را تجربه میکنند.

در یک کلام...

غریزه جنسی در هردو جنس زن و مرد وجود دارد، اما طبق تحقیقات به طور میانگین تمایل جنسی آقایان از خانم ها برای برقراری رابطه جنسی بیشتر است درحالیکه زنان، از برقراری رابطه جنسی بیشتر از مردان لذت میبرند.

میل جنسی مردان در زمان بلوغ در اوج خود قرار دارد و با افزایش سن و کهنسالی از میزان آن به مرور کاسته میشود. اما برای زنان دهه سوم زندگی زمان اوج تمایلات جنسی است.

زنان و مردان در برقراری رابطه زناشویی نیز تفاوت های چشمگیری دارند. تحریک جنسی در مردان بیشتر منشأ فیزیکی دارد  و از طریق دیدن جذابیت های فیزیکی همسر اتفاق می افتد دارد. در صورتی که برای زنان عامل های روانی برای برانگیخته شدن جنسی مهم تر است. ضمن اینکه زنان برای رسیدن به اوج لذت جنسی، مدت زمان بیشتری نسبت به مردان احتیاج دارد.

تهیه و تنظیم مطلب در مجله آموزش زناشویی و جنسی

آ3ب http://a3b.ir

طبتاج http://tebtaj.ir

محتوای این سایت جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد در صورتی که زیر 18  سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی