Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

درباره "ازدواج به وصال نرسیده" چه می دانید؟

درباره "ازدواج به وصال نرسیده" چه می دانید؟
بعضی از زوج ها از نظر جنسی قادر به اجرا و دخول نیستند، یعنی ارتباط آنها به وصال نرسیده است وهنوز زن ومرد بعد از مدتها زندگی نتوانسته اند یک ارتباط کامل برقرار کنند.

به گزارش سایت طبتاج 


چند علت احتمالی برای آن وجود دارد:
1- گاهی زوج ها به سادگی فاقد اطلاعات لازم درباره بدن خودشان و چگونگی داشتن ارتباط جنسی هستند و متأسفانه احساس عدم کفایت و خجالت و نادانی و سردرگمی می کنند و حتی باعث می شود که آنها به دنبال کسب اطلاعات مورد نیاز برنیایند و یا دسترسی به اطلاعات نداشته باشند.


2- بعضی از زنان مقاربت را با درد تجربه می کنند و علت آن سفت گرفتن عضلات داخلی رحم می باشد که باعث می شود دخول به سختی انجام گیرد. اگر مرد بخواهد با فشار زیاد سعی در دخول کند، زن شدیداً دچار ترس و درد شدید می شود. در مواردی مقاربت دردناک ناشی از مشکل طبی است که به دلیل درد در ناحیه واژن یا لگن ویا جوانب رحمی می باشد.


3- مقاربت دردناک ممکن است ناشی از ترس یا نفرت از رابطه جنسی باشد. برای زنی که تجربه تجاوز، سوء استفاده و ... داشته، این مسأله تلاشی است برای محافظت خود از دردها یا ترس از تهاجم های آینده. بسیاری از زنان که ترس یا نفرت از رابطه جنسی دارند ممکن است تحت تأثیر داستان های وحشتناک ناشی از آسیب جنسی باشند و یا نگرش منفی و باورهای غلط در مورد sex داشته باشند و یا تصاویر وحشتناکی در رابطه با sex دیده باشند.


4- علل دیگر ازدواج های به وصال نرسیده، شامل عدم توانایی کنترل انزال در مرد و یا مشکلات نعوظی است. یک مرد ممکن است قادر به رابطه نباشد چرا که خیلی زود دچار انزال می شود و یا ممکن است توانایی کنترل نعوظ کافی برای دخول نداشته باشد.

 

علت آن می تواند ناشی از مشکلات طبی باشد و یا ریشه روانشناختی و هیجانی داشته باشد. مشاور در امور sex می تواند راهنما و هدایتگر درمانی در این زمینه ها باشد و می تواند در شناخت، کشف وآموزش حل واکنش های هیجانی ناشی از آن به مراجع کمک کند. مشاوره زوج وخانواده آنها قبل و بعد از عروسی می تواند در پیشگیری و درمان این نوع مشکلات بسیار کارساز باشد.

5- در بسیاری از موارد یکی یا هردو زوج علاقمند به sex نیستند و یا به طور استثنایی تمایل جنسی پایین دارند و در نتیجه در داشتن ارتباط موفق مشکل دارند. یا ممکن است غیر جذاب بوده باشند یا طرد شده باشند. در مواردی که هر دو دچار میل کم باشند، زمانی برای درمان مراجعه می کنند که فرزند بخواهند یا احساس کنند که ارتباط آنها در خطر است.


تشخیص و درمان
تشخیص یک ارتباط به وصال نرسیده ممکن است به سادگی مشخص شود اما گاهی زوج ها در بیان مشکل خود مقاومت می کنند. سؤال دقیق و جواب های کامل منجر به درک اختصاصی مشکل می شود. یک متخصص زنان یا سکس تراپیست (درمانگر مشکلات جنسی) با ایجاد یک محیط آرام و اطمینان بخش می تواند با صحبت کردن راجع به مشکل سکس آنها به نوع مشکل پی ببرد.

 

اگر دلیل، نداشتن اطلاعات صحیح باشد، درمانگر به زوج کمک خواهد کرد که اطلاعات کافی کسب کنند ویا با معرفی کتاب و جزوه، اطلاعات آنها را افزایش دهد. باورها و احساسات زوج درباره سکس بررسی می شود و با دادن تکالیف خانگی اختصاصی به آنها کمک می شود تا باورها و احساسات غلط، اصلاح شده و احساس آرامش و کفایت بیشتری بکنند.

 

اگر علت مشکل، نعوظ یا انزال باشد، درمانگر شروع به ارزیابی دقیق می کند و چگونگی مشکل، زمان مشکل، دفعات نعوظ صبحگاهی و شرایط خاص ایجاد مشکل و غیره مورد ارزیابی قرار می گیرد و تمرین های درمانی داده می شود.


اگر مشکل طبی مطرح باشد، به متخصص مربوطه ارجاع می شود. اگر در بررسی عامل استرس، مشکلات ارتباطی یا فقدان اطلاعات یا ترس مطرح شود، سکس تراپیست پیشنهادات و تکالیف درمانی را ارائه می کند. سکس تراپیست برای درمان مشکل انزال و نعوظ، برنامه درمانی گام به گام ارائه می دهد.

با دادن اطلاعات صحیح، یاد دادن آرام سازی اختصاصی و آموزش گام به گام به زوج کمک می کند تا نعوظ بهتر و طولانی تری داشته باشند. زوج ها در تمرین های عملی خانگی متمرکز خواهند شد و آنها به تدریج قادر می شوند به سمت اهداف مورد نظر حرکت کنند.


اگر به علت علاقه نداشتن یک یا هردو زوج، ارتباط کامل اتفاق نمی افتد، درمانگر ابتدا تاریخچه زندگی جنسی آنها را بررسی نموده، احساس، عقاید و باورها در مورد مشکل را ارزیابی می کند و تمرکز درمان بیشتر روی اصلاح باورها و احساسات و عقاید غلط همراه با تمرکز روی اصلاح ارتباط زوجین می باشد. سکس تراپیست ممکن است برای اطمینان بیشتر و بررسی علت عضوی زن و مرد را به متخصص زنان و زایمان یا اورولوژ (متخصص مجاری ادرار) معرفی کند.


در پایان:
درصد بالایی از زوج ها در طول زندگی زناشویی خود با مشکلاتی مواجه می شوند که خود از حل آنها عاجز می مانند. بهتر است حتماً به روانشناس بالینی که درمانگر مشکلات جنسی باشد، مراجعه کنند. این کار باعث کسب اطلاعات و حل مشکلات شما در رسیدن به آرامش خواهد شد. به یاد داشته باشیم که مشکلات ارتباط جنسی هم می تواند علت اختلالات اضطرابی و خلقی گردد و همچنین اختلالات خلقی و باورهای غلط مشکلات جنسی را ایجاد نمایند.

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی