Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

داروهای گیاهی برای افزایش کیفیت اسپرم

محققان باور دارند D-AA در باورری مردان تاثیر گذار است. درواقع سطح D-AA به شکل چشمگیری در مردان نابارور کمتر از مردان بارور است.

به گزارش سایت  طبتاج   بهبود کیفیت اسپرم راهی بسیار حساس و بحث برانگیزمیباشد. مردانی که مشکل ناباروری و یا ضعف اسپرم دارند میتوانند از داروهای گیاهی برای بهبود کیفیت اسپرم استفاده کنند برای شناخت این داروهای گیاهی با ما همراه باشید.

بهبود کیفیت اسپرم : ناباروری مشکلی فراگیر در سراسر دنیا است که از هر شش زوج یک زوج این مشکل را دارند؛ تحقیقات برآورد کرده از هر سه موردی که مشکل ناباوری را تجربه می کنند یک مورد به ناباروری مردان مربوط است.

با اینکه ناباروری همیشه قابل درمان نیست گاهی اوقات می تواند با یک رژیم سالم غذایی، مکمل ها و دیگر راهکارهای سبک زندگی بهبود یابد.

این مقاله چند عامل اصلی سبک زندگی، خوراکی ها، مواد غذایی و مکمل هایی را که به بهبود باروری در مردان مربوط است معرفی می کند.

1. مصرف مکمل های D اسپارتیک اسید

دی اسپارتیک اسید (D-AA) شکلی از اسپارتیک اسید، یک نوع آمینو اسید است که به عنوان یک مکمل رژیمی فروخته می شود.

این مکمل را نباید با L اسپارتیک اسید که ساختار بسیاری از پروتئین ها را می سازد اشتباه گرفت. مکمل L اسپارتیک اسید خیلی رایج تر از D-AA است.

D-AA عمدتا برای غدد درون ریز مشخصی مثل بیضه، منی و سلول های اسپرم است.

محققان باور دارند D-AA در باورری مردان تاثیر گذار است. درواقع سطح D-AA به شکل چشمگیری در مردان نابارور کمتر از مردان بارور است.

این فرضیه با مطالعاتی که نشان می دهد مکمل های D-AA ممکن است سطح تستوسترون ، هورمون جنسی مردانه را که نقش ضروری در باروری مردان دارد افزایش دهد.

مثلا، یک مطالعه در ناباروری مردان نشان داد 2.66 گرم از D-AA برای 3 ماه سطح تستوسترون آنها را تا 30 الی 60% و تعداد و قدرت حرکت اسپرم را 60 الی 100% افزایش داد. میزان بارداری هم بین همسران آنها افزایش یافت.

همچنین، یک بررسی کنترل شده در سلامت مردان نشان داد مصرف 3 گرم از مکمل های D-AA تا دو هفته افزایش سطح تستوسترون را به 42% رساند.

به هر صورت مدارک ثابت شده همیشه قطعی نیست. تحقیقاتی انجام شده درباره ورزشکاران یا مردان قوی جثه با میزان معمولی یا بالایی از تستوسترون نشان داده D-AA سطح تستوسترون آنها را بیشتر نکرده و حتی آن را تا دوز بالایی کاهش داده است.

روی هم رفته مدارک فعلی که نشان می دهد مکمل های D-AA ممکن است باروری را در مردان با افزایش سطح تستوسترون بهبود دهد ضمن اینکه مزایای اضافه ای به طور مداوم برای مردانی با سطح تستوسترون معمولی تا بالا ندارند.

برای بررسی خطرات احتمالی و مزایای بلند مدت مکمل های D-AA در انسان ها تحقیقات بیشتری نیاز است.

2. خارخاسک را امتحان کنید

خارخاسک، دارویی گیاهی است که اغلب برای افزایش باروری مردان استفاده می شود.

تحقیقی در مردان با تعداد اسپرم پایین نشان می دهد مصرف روزانه 6 گرم ریشه خارخاسک تا 2 ماه عملکرد نعوظ پذیری و غریزه جنسی را بهبود می بخشد.

با اینکه خارخاسک سطح تستوسترون را بالا نمی برد تحقیقات نشان می دهد ممکن است تاثیرات تقویت کننده غریزه جنسی تستوسترون را تقویت می کند.

در هر صورت، تحقیقات بیشتری برای ویژگی های شهوت افزایی، ارزیابی خطرات بلند مدت و مزایای این مکمل گیاهی لازم است.

3. مکمل های شنبلیله مصرف کنید

شنبلیله که با نام Trigonella foenum-graecum شناخته می شود یک گیاه مناسب برای آشپزی و دارویی است.

تحقیقی مربوط به 30 مرد که چهار بار در هفته تمرینات قدرتی دارند تاثیرات مصرف روزانه 500 میلی گرم عصاره شنبلیله را بررسی کرد. نتیجه افزایش چشمگیر سطح تستوسترون، تقویت بدن و کاهش چربی در مقایسه با گروهی بود که دارونما یا پلاسبو (استفاده از روش های درمانی صوری و تلقینی گفته می شود که می تواند با فریب بیمار، اثر مثبتی در روند بهبودی وی داشته باشد) مصرف کرده بودند.

تحقیقی دیگر روی 60 مرد سالم نشان داد مصرف روازنه تا شش ماه 600 میلی گرم تستوفن، یک مکمل ساخته شده از عصاره دانه های شنبلیله و مواد معدنی نعوظ پذیری، عملکرد و تقویت جنسی را بهبود می بخشد.

این یافته ها در تحقیقی روی 120 مرد سالم همدیگر را تایید می کنند. مصرف هر روز 600 میلی گرم تستوفن تا 3 ماه از بهبود عملکرد نعوظ پذیری و تکرار فعالیت جنسی گزارش داده است.

علاوه بر این ، این مکمل سطح تستوسترون را به طور چشمگیری افزایش داده است. به یاد داشته باشید همه این تحقیقات عصاره شنبلیله را بررسی کرده است نه تمام قسمت های شنبلیله که در آشپزی و تهیه دمنوش استفاده می شود.

4. گیلاس زمستانی را در نظر داشته باشید

گیلاس زمستانی (Withania somnifera) یک داروی گیاهی است که از عهد باستان در هند استفاده می شده است.

تحقیقات نشان می دهد گیلاس زمستانی با افزایش سطح تستوسترون احتمال بارووری را در مردان افزایش می دهد. در یک بررسی روی مردانی با تعداد سلول اسپرم پایین نشان می دهد مصرف 675 میلی گرم از عصاره ریشه گیلاس زمستانی در هر روز تا 3 ماه باروری را به طور چشمگیری بهبود می بخشد.

به طور مشخص، این گیاه تعداد اسپرم را تا 167%، حجم منی را تا 53% و قدرت حرکت اسپرم را تا 57% از زمان شروع تحقیق افزایش داد. در مقایسه، بین کسانی که درمان پلاسبو یا دارونما داشتند حداقل بهبودی گزارش شد.

میزان تستوسترون افزایش یافته ممکن است تا اندازه ای دلیل این مزایا باشد.

در تحقیقی دیگر روی 57 مرد جوان که یک برنامه تمرینات قدرتی را دنبال می کردند نشان داد مصرف 600 میلی گرم از عصاره ریشه گیلاس زمستانی به صورت روزانه به طور چشمگیری میزان تستوسترون، حجم و قدرت ماهیچه ها را در مقایسه با کسانی که دارونما مصرف کرده بودند افزایش داد.

این یافته ها با مدارک مشاهده شده که قابلیت مکمل گیلاس زمستانی را در بهبود تعداد و قدرت حرکت اسپرم، وضعیت آنتی اکسیدانی و سطح تستوسترون نشان داد تایید می شود.

5. جینسینگ پرویی یا ماکا بخورید

جینسینگ پرویی گیاهی رایج است که اصالتا بومی پرو است. باز این گیاه به شکل سنتی به خطر قابلتی که برای افزایش نعوظ پذیری و باروری دارد استفاده می شود.

تحقیقات متعددی روی مردانی که به مدت 3 ماه 1.5 تا 3 میلی گرم از جینسینگ پرویی مصرف می کردند، میل جنسی بهتر یا نعوظ پذیری را گزارش داد.

تحقیقات همچنین نشان می دهد ماکا یا همان جینسینگ پرویی عملکرد جنسی را بهبود می بخشد. در مردانی با اختلال خفیف نعوظ پذیری 204 میلی گرم از ماکای خشک شده عملکرد بهبود یافته نعوظ پذیری و سلامت جنسی را گزارش داده است.

مصرف روزانه 1.75 گرم از پودر ماکا به مدت سه ماه تعداد و قدرت حرکت اسپرم را در مردان سالم افزایش می دهد.

این یافته ها تا حدی با بررسی دوباره تایید شده است اما این محققان خاطر نشان کرده اند مدارکی ضعیف هستند و برای اعلام نظر قطعی تحقیقات بیشتری می تواند انجام شود.

علاوه بر این، به نظر نمی رسد ماکا میزان هورمون ها را تحت تاثیر قرار می دهد. مصرف هر روز 1.5 تا 3 گرم از ماکا هیچ تاثیری روی تستوسترون یا دیگر هورمون های تناسلی در مردان سالم بارور نداشته است.

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی