Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

جلسات سکس درمانی چگونه است؟

مکن است در مورد دو نفر داشتن سطوح مختلف میل جنسی متفاوت باشد، درمانگر جنسی هر مشکلی که زوجین با آن سر و کار دارند را بررسی میکند

به گزارش سایت  طبتاج  ،در جلسات سکس درمانی مراجعین با هر گونه مشکل جنسی می توانند کاملا راحت باشند و در بحث و پرداختن به مشکلات جنسی خود صادق و صمیمی باشند. ممکن است در مورد دو نفر داشتن سطوح مختلف میل جنسی متفاوت باشد، درمانگر جنسی هر مشکلی که زوجین با آن سر و کار دارند را بررسی میکند، اعم از پیری و تغییرات در عملکرد جنسی تا زنانی که به خاطر ضربه روحی تجاوز، در رابطه جنسی خود با مردان نگران هستند و از محتوای توهمات خود احساس شرمندگی میکنند.

در واقع زمانی که یک زوج به یک درمانگر جنسی مراجعه میکنند، چه اتفاقی پشت درهای بسته می افتد؟

جانیس ۴۱ ساله از شوهرش پت۴۲ ساله ناراضی بود. پس از چند سال ناتوانی پت در حفظ نعوظ، جانیس خودش را سرزنش میکرد و اعتماد به نفسش را در داوری جنسی خود از دست داده بود. او به اهمیت ازدواج خود شک کرده بود و تصمیم گرفت برای مشاوره به یک درمانگر جنسی مراجعه کند.

پس از چند جلسه اول مراجعه به مگان اندلوکس، سکسولوژیست معتبر و مدیر امور جنسی و تمایلات جنسی، جانیس این شجاعت را به دست آورد که از پت بخواهد برای رد کردن وضعیت پزشکی خود به پزشک مراجعه کنند. معلوم شد مشکل کجا بود: پت مشکل اضافه وزن داشت که جریان خون او را تحت تاثیر قرار داده بود و منجر به اختلال عملکرد نعوظ شده بود. به پیشنهاد اندلوکس، پت کاری برای کاهش وزن و بهبود سلامت کلی خود کرد، و هر دوی آنها شروع به بیشتر کردن صمیمیت خود بدون توجه به نعوظ کردند. برای جانیس و پت، این کار شروع جدیدی بود. و برای اندلوکس، همانند روزهای دیگر در مطب بود.

درمانگر جنسی کیست؟

اندلوکس میگوید، اکثر زوج ها به خاطر مسائل مربوط به رابطه جنسی به درمان های سنتی با مشاوران و یا درمانگران ازدواج، مراجعه میکنند. اما گاهی اوقات مشاوران یا درمانگران ممکن است طیف وسیعی از مسائل در ارتباط جنسی را آموزش ندیده باشند، بنابراین ارجاع به یک درمانگر جنسیتوصیه میشود.

در حالی که درمانگران آموزش دیده، مانند افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد در کار اجتماعی (MSW)، چندین ساعت آموزش مسائل جنسی را به عنوان بخشی از آموزش کلی خود میگذرانند، اما درمانگران جنسی معتبر در زمینه های کار اجتماعی، پزشکی، روانشناسی، و یا به طور خاص به بررسی تمایلات جنسی تکیه میکنند.

انجمن آمریکایی دانشجویان، مشاوران، و درمانگران مربوط به رابطه جنسی، بخش مرکزی رشته نظارت و مجوز، ملزم به گذراندن ۹۰ ساعت در سطح کارشناسی ارشد به علاوه چندین ساعت روانشناسی بالینی تحت نظارت هستند.

در جلسات سکس درمانی چه اتفاقی می افتد؟

در دفاتر مربیان، مشاوران و درمانگران آموزش دیده در زمینه رابطه جنسی در مورد همه چیز صحبت میشود، بسیار شبیه به هر شکل دیگری از درمان ها و مشاوره ها. اندلوکس میگوید: “در جلسات سکس درمانی ما اجازه نداریم مراجعین خود را لمس کنیم، و به انجام این کار نیازی نیست، هیچ گونه رابطه جنسی در مطب یک سکسلوژیست اتفاق نمی افتد”.

نوع متفاوتی از تکلیف در منزل

کار اندلوکس به عنوان یک سکسلوژیست، روی مکالمات گسترده در مورد رابطه جنسی و تمایلات جنسی، همانند روش معمولی در مطب درمانگران سنتی، متمرکز است: تکلیف در منزل. برای زوج هایی که در ایجاد صمیمیت مشکل دارند (مشکلی شایع) اندلوکس ممکن است چیزی را تجویز کند که لمس هدفمند نامیده میشود. او میگوید، “من ممکن است توصیه کنم، ۱۰ دقیقه در روز را به لمس شریک زندگی خود صرف کنید، لمسی که به رابطه جنسیمنتهی نشود”.

برای جانیس و پت، علاوه بر جلسات سکس درمانی ، تکلیف در منزل همچنان ادامه دارد. اندلوکس میگوید، “آنها هنوز هم با هم هستند. پت وزن خود را کاهش داده است و اعتماد به نفس او افزایش یافته است، و آنها در حال کار بر روی زندگی جنسی و ازدواج خود هستند.”

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی