Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

توصیه های طب سنتی برای بهبود روابط جنسی زوجین

مردان و زنان، با هر مزاجی، اگر تدابیر مربوط به خود را اجرا کنند، با سالم شدن بدن، نسل‌شان هم سالم خواهد شد. به این ترتیب هم ناباروری و هم اختلال در میل و عملکرد جنسی برطرف خواهد شد.

به گزارش سایت طبتاج   دکتر سیدمهدی میرغضنفری؛ عضو هیات مدیره انجمن علمی طب سنتی ایران و ‌عضو هیات علمی و مدیر گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ارتش،‌ در پاسخ به سوال گزارشگر زندگی آنلاین در مورد تدابیر روابط جنسی یا زناشویی از دیدگاه طب سنتی گفت: «برخی فکر می‌کنند افراد دارای مزاج سرد از نظر مسائل جنسی ضعیف هستند و میل جنسی در این افراد قوی نیست و برعکس.

گفتن این جملات، به صورت مطلق خیلی صحیح نمی‌باشد. یعنی اینطور نیست که هر فردی که مزاج سرد دارد، از نظر مسائل جنسی هم ضعیف باشد و افراد با مزاج گرم از این نظر قوی باشد. مهم‌ترین نکته این است که بدن با هر مزاجی اول باید سالم باشد تا بتواند عملکرد جنسی طبیعی هم داشته باشد.

میل جنسی و عملکرد جنسی که خداوند در بدن انسان و خیلی از حیوانات و جانداران قرار داده، برای تداوم نسل است. از نظر اولویت‌بندی بدن، بدن و قوه و مدبره بدن، همواره تلاش می‌کند تا در درجه اول خود شخص و در در جه دوم نسلش را سالم نگه دارد.

بنابراین تا وقتی که شخص دچار اشکال در بدن و مزاج خود هست، نه تنها عملکردهای مختلف این شخص در بدنش مثل عملکرد قلب، کبد، کلیه‌ها، گوارش، مغز و اعصاب ممکن است اختلال داشته باشد، بلکه عملکرد جنسی هم دچار اختلال خواهد بود و حتما بدن در ابتدا تلاش می‌کند که خودش را سالم نگه دارد تا نسلش را.

بنابراین در افرادی که دچار ناباروری و یا اختلالاتی در میل و یا عملکرد جنسی هستند، در قدم اول باید اصلاح مزاج صورت بگیرد».

وی گفت: «اگر شخصی دچار گرمی زیاد در بدن باشد، ممکن است (به ویژه در آقایان) دچار زود انزالی شود که می‌تواند مشکلاتی را در روابط بین زن و شوهر ایجاد کند.

اگر سردی در بدن غلبه داشته باشد، ممکن است بی‌میلی یا اختلالاتی مانند نعوظ اتفاق بیفتد. گاهی اوقات دیده می‌شود مزاج شخص گرم است، ولی مواد زائد زیادی در بدن تجمع کرده که این امر علیرغم مزاج گرم، باعث شده میل و عملکرد فرد بسیار ضعیف شود.

این افراد در آزمایش اسپرم متوجه می‌شوند که کیفیت، تعداد، شکل و حرکت اسپرم‌ها دارای مشکل اساسی است. به این افراد توصیه می‌شود بدن را پاکسازی کنند و کمتر غذا و گرمی‌جات بخورند.

پس این باور غلط است که احیانا بعضی از افراد فکر می‌کنند اگر شخصی کم فعالیتی یا کم میلی جنسی دارد، باید حتما گرمی‌جات بخورد. افراد باید متعادل غذا بخورند».

این متخصص طب سنتی افزود: «جالب است بدانید خوردن موادی مانند ماهی و یا ماست و دوغ در افراد دارای مزاج گرم به میزان متعادل مخصوصا در فصل‌های گرم، به دلیل تعدیل مزاج، به بهبود عملکرد و میل جنسی این افراد کمک می‌کند، ولی بدیهی است که خوردن سردی‌جات در افراد دارای مزاج سرد، باعث بیشتر شدن این مسائل و مشکلات جنسی می‌شود.

پس قدم اول همیشه اصلاح مزاج است و اینکه ما مزاج خود را بدانیم و تدابیر و سبک زندگی مطابق آن را داشته باشیم.

دکتر میرغضنفری در پایان گفت: «مردان و زنان، با هر مزاجی، اگر تدابیر مربوط به خود را اجرا کنند، با سالم شدن بدن، نسل‌شان هم سالم خواهد شد. به این ترتیب هم ناباروری و هم اختلال در میل و عملکرد جنسی برطرف خواهد شد.

اینکه گفته می‌شود چه مزاجی با چه مزاجی می‌تواند ازدواج کند، اینطور نیست. هر مزاجی با هر مزاجی می‌تواند ازدواج کند، منتها باید از همدیگر شناخت و درک داشته باشند و خصوصیات روحی یکدیگر را با توجه به مزاج‌شان بشناسند. با رعایت این موارد، هیچ مشکل و محدودیتی در این زمینه وجود نخواهد داشت».

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی