Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

بهداشت جنسی آقایان قبل و بعد از رابطه جنسی زناشویی

رعایت بهداشت جنسی در روابط زناشویی برای زوجین اهمیت بسیاری دارد، زوجین باید قبل و بعد از روابط زناشویی بهداشت جنسی را رعایت کنند تا ضمن داشتن لذت بیشتر از روابط زناشویی از بیماری ها و مشکلات احتمالی ناشی از روابط زناشویی جلوگیری کنند. در مقاله مجله آموزش جنسی و زناشویی آ3ب به صورت جامع و کامل برای شما دوستان و مخاطبین گرامی شرح می دهیم که آقایان قبل و بعد از روابط زناشویی چه نوع بهداشت جنسی را باید رعایت نمایید. با ما همراه شوید تا در مورد بهداشت جنسی آقایان بیشتر بدانید

بهداشت جنسی یعنی توانایی داشتن زندگی جنسی آگاهانه، لذت بخش و بی خطر که بر اساس بیان مثبت ویژگی های جنسی و احترام متقابل در روابط جنسی به وجود آمده باشد . در این صورت بهداشت جنسی نه تنها لذت بخش است بلکه ارتباطات و روابط بین فردی را نیز تقویت می کند.


بهداشت جنسی در آقایان

رعایت بهداشت پس از رابطه جنسی از جمله نکات مهمی است که می بایست برای حفظ سلامت خود و همسرتان چه از لحاظ روانی و چه از لحاظ جسمی، مد نظر قرار داده شود. می توان گفت که مردان نسبت به زنان نقش پر رنگ تری را در برقراری یک رابطه جنسی به عهده دارند؛ به همین سبب وظیفه بیشتری به عهده آنان خواهد بود؛ در آقایان بهداشت جنسی در مقایسه با خانم ها آسان تر و بهتر انجام می شود.

چون که ساختار دستگاه تناسلی مردان خارجی است و مثل زنان از قسمت های داخلی به صورت غدد و حفره برخوردار نیست. از این رو، می توان با رعایت نکات ساده ی بهداشتی، به رعایت بهداشت جنسی در آقایان پرداخت و پاکیزگی را حفط نمود و هم موجب انتقال عفونت و بیماری به همسر خود نشد و همچنین از ابتلا به برخی بیماری های مقاربتی پیشگیری نمود. لذا رعایت بهداشت جنسی هم برای خود مرد ضروری است و هم برای حفظ سلامتی همسر اهمیت دارد.


بهداشت جنسی آقایان قبل از رابطه زناشویی

برای آقایان لازم است که قبل از رابطه زناشویی با همسرشان بهداشت جنسی را رعایت کنند، تا جذابیت زیادی برای همسرشان داشته باشند، آقایان قبل از رابطه زناشویی باید یک دوش کامل بگیرند و خودشان را خوشبو کنند. استفاده از صابون خوشبو کننده به همین دلیل اهمیت دارد. موهای زاید تناسلی باید حتما تراشیده شود و سیستم‌های تناسلی را هم باید حتما شستشو دهید.

بهداشت جنسی برای آقایان با شستشوی همه روزه آلت تناسلی بعد از دستشویی آغاز می شود که بهتر است آقایان بعد از هر بار ادرار کردن آلت تناسلی خود را بشورند و توجه داشته باشند که نواحی اطراف کلاهک و چین آلت تناسلی کاملا شسته شود. در صورتی که اجابت مزاج داشتید، بهتر است با دستی که ناحیه معقد را شسته اید، آلت تناسلی را نشورید و با دست دیگر آلت تناسلی را بشورید. در موقع حمام کردن کل نواحی آلت تناسلی را به صورت کامل بشورید و برای شستن آن از صابون های آنتی باکتریال استفاده کنید.

تراشیدن موهای زائد آلت تناسلی و زیر بغل برای رعایت بهداشت جنسی در آقایان بسیار مهم است، چرا که این نواحی منبع انباست میکروب ها و باکتری ها و قارچ ها می باشد که در صورت عدم رعایت بهداشت می تواند زمینه ساز ابتلا به برخی از بیماری های جنسی و مقاربتی باشد. همچنین رعایت این نکته برای تحریک و بر انگیختگی همسرتان بسیار مهم است.

آقایان همچنین باید به لباس های زیر خود توجه داشته باشند و برای رعایت بهداشتی جنسی آنها را زود به زود عوض کنند و قبل از شروع به رابطه زناشویی از عطر و ادکلن استفاده کنید. همسرتان با عطر و اودکلن تازه‌تان ارتباط بهتری برقرار کند. بعد از رعایت تمام این مراحل، مغازله و معاشقه آغاز می‌شود.

بهداشت جنسی آقایان بعد از رابطه زناشویی

رعایت بهداشت جنسی برای آقایان تنها قبل از رابطه جنسی ضروری نمی باشد، بلکه باید بعد از رابطه زناشویی هم آقایان به بهداشت جنسی توجه کنند و نکات بهداشتی را رعایت نمایند. یکی از مهم ترین نکاتی که برای رعایت بهداشت جنسی به آقایان توصیه می شود، رفتن به دستشویی است بعد از رابطه زناشویی است. آقایان به رفتن به دستشویی بعد از رابطه جنسی و با ادرار کردن می توانند مجاری ادرار خود را تمیز کنند، چرا که ادرار این توانایی را دارد که در صورت وجود میکروب ها و باکتری ها که در اثر داشتن رابطه جنسی وارد، مجاری ادراری شده اند را از بی ببرد. البته لازم نیست بلافاصله این کار را انجام دهید؛ کمی به خود فرصت دهید کار های مهم تری وجود دارند که در این زمان باید انجام دهید.

بعد از اتمام رابطه زناشویی، با انگشت دست خود منی باقی مانده در مجرای ادرار را خارج کنید، برای این کار می توانید به وسیله دو انگشت شصت و سبانه از انتهای آلت گرفته و به سمت نوک آلت بکشید، تا هر آنچه از منی در آلت تناسلی باقی مانده است خارج شود، سپس با دستشویی رفتن و ادرار کردن مجرای ادرار خود را از منی پاک کنید.

دوش گرفتن بعد از رابطه جنسی هم برای آقایان توصیه می شود، بهتر است آقایان بعد از رابطه جنسی، دوش بگیرند و آلت تناسلی خود را با صابون و آب بشورند، تا آلودگی های احتمالی بر روی آن از بین برود. بعد از حمام کردن حتماً نواحی مربوط به آلت تناسلی خود را خوب خشک کنید و سپس لباس زیر خود را بپوشید، خیس و تر ماندن ناحیه بیضه ها موجب ایجاد بوی نامطبوع در این نواحی می شود.

برای از بین بردن بیماری های جنسی احتمالی که برخی از آقایان به علل مختلف دچار آن می شوند، علاوه بر تمیز کردن و شستن آلت تناسلی، توجه به تغذیه هم موثر است، از این رو، بعد از رابطه زناشویی از غذاهایی که حاوی پروبیوتیک هستند استفاده کنید، چرا که پروبیوتیک خاصیت آنتی باکتری دارد و می تواند میکروب ها و باکتری هایی که وارد مجرای ادار شده اند را از بین ببرد.

تهیه و تنظیم مطلب در مجله آموزش زناشویی و جنسی

آ3ب http://a3b.ir

طبتاج http://tebtaj.ir

محتوای این سایت جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد در صورتی که زیر 18  سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی