Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

بعد از سکس و رابطه جنسی واژن یا آلت تناسلی چه تغییری میکند؟

بعد از رابطه جنسی می توانید از عصاره هایی مانند روغن نارگیل نیز استفاده کنید اگر این خشکی تحریک کننده است، کمی روغن می تواند آن را تسکین دهد. ولیحان می گوید: «شستن بیش از حد واژن یا تمیز کردن آن با مواد شیمیایی نیز می تواند منجر به خشکی شود.

به گزارش سایت  طبتاج  ممکن است متوجه شوید که هر چند وقت یک بار واژنتان ، کمی متفاوت به نظر می رسد. خارش واژن بعد از رابطه جنسی؟ بله، همه ما آن را تجربه کرده ایم. وقتی احساس ناراحتی یا درد می کنید، طبیعی است که تعجب کنید آیا طبیعی است یا اینکه این تغییر نیاز به مداخله پزشکی دارد. (همه ما می خواهیم که واژن سالمی داشته باشیم ، درست است؟). برای فهمیدن اینکه چه چیزی ارزش مراجعه به پزشک دارد، از پزشک زنان و زایمان متخصص خواسته ایم که برخی از شایع ترین تغییرات واژن را که زنان بعد از رابطه جنسی تجربه می کنند، توضیح دهند.

تغییرات واژن پس از رابطه جنسی

1. بعد از رابطه جنسی واژنی دچار خارش می شوید:

مورین ویلحان پزشک و متخصص زنان و زایمان در مرکز بهداشت جنسی و آموزش جنسی در وست پالم بیچ واقع در فلوریدا و شارلوت در کارولینای شمالی می گوید: « خارش پس از رابطه جنسی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد». این می تواند تحریک ناشی از سایش در هنگام رابطه جنسی، یا حساسیت و آلرژی به روان کننده ای که استفاده می کنید، یا مشکلی مربوط به کاندوم لاتکس باشد.اگر برای اولین بار با این مشکل مواجه شدید مشکلی نیست و به تدریج برطرف می شود. اما اگر متوجه شده اید که این مساله اغلب اتفاق می افتد، سعی کنید روان کننده خود را به انواع هایپوآلرژنیک تغییر دهید یا از کاندوم های غیر لاتکس استفاده کنید و ببینید چه تفاوتی ایجاد می شود. اگر مشکل برطرف نشد، به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.

2. بعد از رابطه جنسی، واژن متورم می شود:

مقدار کمی تورم، بعد از رابطه جنسی شایع است که در واقع نشانه ای از تحریک است که می تواند تا زمان بعد از اتمام رابطه جنسی نیز طول بکشد. ولیحان توضیح می دهد: «ساختارهای اسفنجی که در هر طرف از آلت بالا رفته و با خون پر می شوند، باعث ایجاد انزال شده که در خانم ها نیز رخ می دهد». در زنان، این ساختار در پشت لابیا برونی یا لابیا ماژور قرار گرفته است. ولیحان توضیح می دهد: «وقتی آنها در حین تحریک جنسی با خون پر می شوند، واژن پف کرده و متورم می شود».البته باید به تدریج برطرف شود، اما اگر این مساله شما را ناراحت می کند، کمپرس گرم می تواند به شما کمک کند.


3. در هنگام دفع ادرار واژن دچار سوزش می شود:

اگر واژن بعد از رابطه جنسی دچار سوزش می شود به خصوص در هنگام دفع ادرار ، این تصور به وجود می آید که واقعا مشکلی وجود دارد (اگرسابقه ابتلا به عفونت دستگاه ادراری دارید ، وحشت زده می شوید اگر تصور کنید این عفونت مجددا رخ داده است). جیسکا شپرد پزشک و استادیار گروه زنان و زایمان بالینی و مدیر بخش زنان و زایمان حداقل تهاجمی در کالج پزشکی دانشگاه ایلینویز در شیکاگو می گوید: «این سوزش می تواند ناشی از خراشیدگی های کوچک (یعنی بریدگی های کوچک) در ناحیه واژن باشد که زنان در طول رابطه جنسی تجربه می کنند». این می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد: شاید به دلیل موهای ناحیه شرمگاهی شریک جنسی تان یا رابطه جنسی خشن باشد. دکتر شپرد می گوید: به هر دلیلی که باشد، معمولا خودش برطرف می شود.

در ضمن، حتما در هنگام استفاده از دستمال توالت، فقط ناحیه واژن را خشک کنید و با دستمال کاغذی مالش ندهید تا مانع از صدمه بیشتر در واژن شوید (توجه داشته باشید که ممکن است مقدار کمی خونریزی در هنگام این خراشیدگی ها داشته باشید که دلیلی برای نگرانی نیست). اگر دفع ادرار بیش از اندازه ناراحت کننده است، ولیحان توصیه می کند که کمی آب ولرم بر روی واژن بریزید تا اسید موجود در ادرار را که باعث سوزش می شود، رقیق کند.

4. احساس واقعا خشک شدگی در واژن می کنید:

شپرد می گوید این می تواند نشان دهنده این مساله باشد که واقعا برای شروع رابطه جنسی به درستی روغنکاری نکرده اید. هیچ دلیلی برای روغن کاری نکردن وجود ندارد این کار همیشه رابطه جنسی را راحت تر می کند.

بعد از رابطه جنسی می توانید از عصاره هایی مانند روغن نارگیل نیز استفاده کنید اگر این خشکی تحریک کننده است، کمی روغن می تواند آن را تسکین دهد. ولیحان می گوید: «شستن بیش از حد واژن یا تمیز کردن آن با مواد شیمیایی نیز می تواند منجر به خشکی شود. بنابراین، اگر این مساله برای شما مشکل ساز شد، این عادت ها را ترک کنید.


5. کمی خونریزی می کنید:

مری جین مینکین، پزشک بالینی و متخصص زنان و زایمان و باروری در دانشکده پزشکی بیل می گوید: «مقداری خونریزی واژنی می تواند بعد از رابطه جنسی در خانم ها رخ دهد، و می تواند نتیجه چندین مشکل شایع باشد (از جمله خشکی). رابطه جنسی خشن نیز می تواند باعث پارگی جزئی واژن شود، همچنین می تواند باعث لکه بینی شود.

خونریزی لزوما به مفهوم پرچم قرمز نیست. او می گوید: «خونریزی برای یک مرتبه، مشکلی ایجاد نمی کند». وی در ادامه می گوید: «اگر این مساله زیاد اتفاق می افتد، مینکین پیشنهاد می کند که با متخصص زنان و زایمان خود مشورت کنید».

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

اگرچه اکثر این مشکلات بعد از رابطه جنسی کاملا طبیعی است، اما گاهی اوقات مراجعه به مطب پزشک الزامی است. به گفته کارشناسان بر اساس قانون طلایی «حساب سر انگشتی»: اگر مشکلی برای بیشتر از یک یا دو روز ادامه پیدا کرد، با پزشک خود تماس بگیرید. شپرد می گوید: اگر به طور ناگهانی بعد از رابطه جنسی شروع به خونریزی کردید، یا تب دارید و یا دفع ادرار دردناکی دارید که وخیم تر می شود با پزشک تماس بگیرید.ر

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی