Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

برقراری اولین سکس و رابطه جنسی

رسیدن همزمان به ارگاسم نیازمند زمان است تا بیشتر بتوانید با بدن یکدیگر ارتباط موثر پیدا کنید. بعید است که از همان اولین رابطه زناشویی بتوانید با هم ارضا شوید به خصوص زمانی که هر دو بی تجربه باشید. پس سعی کنید از بودن با یکدیگر لذت ببرید و کمک کنید تا روش های ارضا شدن یکدیگر را پیدا کنید.

به گزارش سایت  طبتاج   برقراری اولین رابطه جنسی موضوعی است که افراد نظرها و دیدگاه های مختلفی در مورد چگونگی و زمان آن دارند. برخی اولین رابطه زناشویی را تجربه ای هیجان انگیز می دانند و برای برخی دیگر ترسناک است. پسرها نیز به هنگام اولین تجربه جنسی خود دچار اضطراب می شوند با این حال دختران به خاطر ترس از دست دادن پرده بکارت و بارداری بیشتر در مورد اولین نزدیکی محافظه کارند. به علاوه احساسی که از اولین تجربه رابطه جنسی خود به دست می آورید در نگرش شما نسبت به روابطی که در آینده خواهید داشت تاثیر به سزایی دارد. داشتن اطلاعات کافی در مورد چگونگی رابطه جنسی و توجه به مراقبت های لازم به منظور جلوگیری از حاملگی ناخواسته یا ابتلا به بیماری های مقاربتی دارای اهمیت است که در ادامه این مقاله به آن می پردازیم.

برقراری اولین رابطه جنسی

اگر برای اولین بار می خواهید رابطه جنسی داشته باشید، تعیین زمان مناسب برای داشتن رابطه و انتخاب اولین شریک جنسی از اهمیت زیادی برخوردار است چون احساسی که از تجربه اولین رابطه جنسی خود به دست می آورید در روابط بعدی شما تاثیر چشمگیری خواهد داشت. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله رابطه جنسی را مطالعه کنید.

هر کس بنا به جنسیت، فرهنگ خانواده و جامعه، ارزش ها و اعتقادات فردی، تاثیر دوستان و ... اولین رابطه جنسی را برقرار می کند. داشتن ترس و اضطراب چه در رابطه جنسی پیش از ازدواج و چه بعد از ازدواج، امری طبیعی است. پس به این نکته توجه داشته باشید که آیا از لحاظ روحی و جسمی آمادگی رابطه جنسی را دارید؟ این رابطه از روی میل و دوست داشتن است یا به دلیل ترس از دست دادن فرد مقابل؟

واقع بینی در مورد اولین رابطه جنسی

ترس و اضطراب باعث می شود که از اولین رابطه جنسی لذت نبرید و برنامه ریزی هایتان خراب شود، از طرفی نباید برای اولین رابطه خود رویایی و ایده آل گرایانه برنامه ریزی کنید. مخصوصا زمانی که هر دو نفر شما بی تجربه هستید. هنوز در مورد بدن یکدیگر آگاهی چندانی ندارید و ممکن است رابطه مطابق انتظارات شما پیش نرود پس احتمال خرابکاری وجود دارد.

توجه داشته باشید که شما می خواهید نیاز جنسی خود را برآورده کنید و از بودن با یکدیگر لذت ببرید؛ پس نیازی نیست که کامل باشید یا هر تکنیکی که یاد گرفتید بخواهید اجرا کنید تا فرد مقابل را تحت تاثیر قرار دهید. فقط سعی کنید روش ارضای نیازهای جنسی یکدیگر را پیدا کنید. نظر یکدیگر را در مورد اینکه چه کاری مطابق میل دیگری است جویا شوید. در زمان رابطه به موقعیت یکدیگر اهمیت دهید و از احساس یکدیگر درباره رابطه سوال کنید؟

چه کارهایی پیش از برقراری اولین رابطه جنسی لازم است انجام دهیم؟

پیش از آن که برای برقراری اولین رابطه زناشویی خود اقدام کنید لازم است آگاهی های خود را بالا ببرید. موارد زیر پیش از رابطه جنسی اهمیت دارد:

توجه به نظافت شخصی و بهداشت رابطه جنسی

توجه به نظافت شخصی و مسائل بهداشتی اهمیت زیادی دارد. برای جلوگیری از بروز بیماری های مقارتبی مانند سوزاک، ایدز، سیفلیس و زگیل های تناسلی ... و جلوگیری از بارداری های ناخواسته از کاندوم استفاده کنید. گاهی برخی افراد خجالت می کشند استفاده از کاندوم را مطرح کنند؛ چون می ترسند شریک جنسی خود را ناراحت کنند. حتی ممکن است طرف مقابل شما بهانه هایی از این دست که «من با کاندوم راحت نیستم یا لذت نمی برم" یا "مگه به من اعتماد نداری و می ترسی که مریضی داشته باشم» بخواهند شما را منصرف کنند.

توافق بر سر مسائل جنسی

با این حال باید پیش از برقرای رابطه جنسی درباره این مسائل با یکدیگر به توافق برسید، گذشتن از آن چه که واقعا برای شما اهمیت دارد و خواسته شماست می تواند در آینده باعث سرخوردگی تان شود. به همین جهت بر داشتن مهارت های ارتباطی مانند نه گفتن و جرات مندی بسیار تاکید می شود. در نهایت یک مکان مناسب انتخاب کنید که بدون استرس بتوانید رابطه جنسی داشته باشید در غیر این صورت آن طور که انتظار دارید لذت نخواهید برد. برقراری رابطه جنسی لذت بخش برای هر دو زوج نیاز به آموزش و کسب آگاهی دارد.

اولین رابطه جنسی در شب عروسی چگونه خواهد بود؟

اگر شما و همسرتان بخواهید طبق سنت و فرهنگ، اولین رابطه جنسی خود را به بعد از ازدواج و به شب رفاف موکول کنید؛ می توان تصور کرد چه فشار روانی بالایی را باید تحمل کنید. بعد از یک روز شیرین اما طاقت فرسا که از تدارکات و آرایشگاه شروع می شود تا عکس گرفتن و رقصیدن و رفتن تمامی مهمان ها؛ باید برای مراسم دیگری آماده شوید که نیازمند آمادگی جسمی و روحی است.

دیگر تصمیم با خودتان است که می خواهید شب اول به معاشقه و تحریک لمسی بپردازید یا رابطه جنسی کامل و مقاربت داشته باشید. اما به این نکته توجه داشته باشید، حسی که بعد از اولین رابطه در شما برانگیخته می شود تا مدت ها ادامه پیدا می کند؛ پس بهتر است عمل دخول در زمان اضطراب و خستگی انجام نشود.

شکیبایی در برقراری اولین رابطه جنسی

صبور بودن نقش مهمی در لذت بخش بودن اولین رابطه ایفا می کند. شرایط طرف مقابل خود را در نظر بگیرید و به او فرصت دهید تا از لحاظ روحی و جسمی برای این رابطه آمادگی پیدا کند. داشتن معاشقه و پیش نوازی کافی رمز اصلی موفقیت در اولین تجربه جنسی شما خواهد بود به طوری که بوسه، نوازش و لمس بدن می تواند تا حد زیادی کیفیت رابطه جنسی تان را بالا ببرد.

معمولا دختران به دلیل درد از دست دادن پرده بکارت نگران هستند. در اولین رابطه ممکن است کمی درد داشه باشید ولی اگر شریک جنسی تان به اندازه کافی برای معاشقه زمان صرف کند به دلیل ترشح واژن حین عمل دخول درد کمتری خواهید داشت. ترس و اضطراب باعث کاهش ترشحات واژن و در نتیجه دردناک شدن عمل دخول می شود. این درد در بسیاری از خانم ها فقط چند ثانیه طول می کشد. در صورت لزوم می توانید از ژل روان کننده لوبریکانت استفاده کنید.

همزمان شدن ارگاسم در اولین رابطه جنسی

رسیدن همزمان به ارگاسم نیازمند زمان است تا بیشتر بتوانید با بدن یکدیگر ارتباط موثر پیدا کنید. بعید است که از همان اولین رابطه زناشویی بتوانید با هم ارضا شوید به خصوص زمانی که هر دو بی تجربه باشید. پس سعی کنید از بودن با یکدیگر لذت ببرید و کمک کنید تا روش های ارضا شدن یکدیگر را پیدا کنید.

احساس منفی بعد از اولین رابطه زناشویی

در فرهنگ ما داشتن بکارت دختر هنوز جنبه ارزشی دارد گرچه ممکن است اهمیت آن در نسل جوان کمتر شده باشد؛ به همین دلیل داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج باعث ایجاد احساسات ناخوشایندی مانند احساس گناه، سرخوردگی، بی ارزش شدن و مورد سو استفاده واقع شدن در بسیاری از دختران می شود. افسردگی و اضطراب نیز به دلیل ترس از فهمیدن خانواده و شوهر تشدید می شود. پسرها هم به دلیل باورها و اعتقادات مذهبی ممکن است دچار عذاب وجدان و احساس گناه شوند. تمام این مسائل باعث می شود که در روابط خود صداقت را فراموش کنند.

بسیاری از جوانان برای کاهش دردهایی که از روابط خود دیده اند به دنبال شروع یک رابطه عاطفی دیگر هستند. اما شروع یک رابطه جدید کمکی به باز شدن گره های قبلی نکرده و مسئله را پیچیده تر می کند. مشاوره روانشناسی در این مواقع به حل شدن مسئله کمک به سزایی می کند.

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی