Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

اوج لذت در رابطه جنسی زناشویی

 

به گزارش مجله آموزش جنسی و زناشویی http://ji3.ir یکی از مسایل بسیار مهمی که  به زنده ماندن عشق و علاقه و تحقق رابطه زناشویی سالم کمک می کند، یادگیری لذت بردن از رابطه جنسی در زندگی زناشویی زوجین است. لذت بردن جنسی صرفا به این معنا نیست که زن و شوهر حتما باید قسمتهای جنسی هم را لمس کنند، در صورتی که میتوان با نواحی غیر جنسی، هم لذت لازمه را تجربه کرد.

روش های افزایش لذت در رابطه جنسی

  • زن و شوهر باید در رابطه با روش های ترجیحی خود جهت لذت بردن بیشتر در حین رابطه جنسی با هم صحبت کنند تا انتظارات هم را بشناسند.
  • زن و شوهر باید در رابطه با مدل های مختلف تماس بدنی که ایجاد لذت بیشتری می کند را آگاهی داشته باشند.
  • کسب آرامش در موقعیت های تماس بدنی نزدیک با همسر: این کار در سکس تراپی نیز جهت کاهش اضطراب زن و شوهر در رابطه جنسی انجام می پذیرد. در واقع تماس بدنی تحریک آمیز به لحاظ جنسی ممکن است در موقعیت بدون تقاضا برای نزدیکی که در آن عملکرد اضطراب کاهش می یابد، تجربه شود.
  • زن و شوهر باید یاد بگیرند که تمرکز و توجه خودشان را بر روی احساسات زیستی خود و طرف مقابل صرف کنند.
  • افزایش سطح ارتباطات و تمرینات مثبت که خود موجب افزایش رضایت جنسی در زوجین می گردد: لازم به ذکر است که این تمرینات بر یادگیری و لذت از ماساژ دادن نواحی غیر جنسی بدن متمرکز است و اندام اصلی جنسی زنان را در بر نمی گیرد. این نوع از تمرینات نباید شروع شود، مگر این که زن و شوهر از تماس مستقیم بدنی در نواحی غیرجنسی، کاملا احساس راحتی نمایند. در غیر این صورت باید روش حساسی زدایی منظم را تا ایجاد آرامش کافی ادامه دهید.  این مراحل اولیه ممکن است شامل یادگیری احساس آرامش و لذت بردن از تماس با بدن همسر، احساس راحتی از دیدن بدن عریان همسر یا عریان شدن در حضور همسر بدون اضطراب باشد. تا زمانی که این پیش شرط ها وجود داشته باشند، تمرینات تمرکزی حسی نباید شروع شوند.
  • نشان دادن عواطف جسمی و لذت دهی از طریق تماس بدنی الزاماً به معنای تماس با نواحی جنسی (تناسلی) نیست. زن و و شوهر احساساتی را که در تمام قسمت های بدنشان تجربه می کنند، مهم است و امکان دادن و کسب لذت از طریق تماس با نواحی غیرجنسی و تناسلی وجود دارد. حتی در آغوش گرفتن و بوسیدن میتواند آن حس را در فرد ایجاد کند . در واقع چیزی که مهم است، این است که به نحوی با همسرتان ارتباط برقرار کنید که صرف نوع تماس برقرار کردن شما بیشترین لذت را در زمان خاصی برای شما و همسرتان ایجاد کند.
  • آگاهی شما از احساسات لذت بخش تماس بدنی و توانایی تمرکز بر این گونه احساسات بدون احساس زن یا شوهر احساس تنش و ناراحتی داشته باشند.

این فعالیتها بهتر است، موقعی انجام بگیرد که هر دو خیلی خسته نیستید و آمادگی روانی جسمانی لازم را دارید. مثلا برخی از زوجین ترجیح می دهند که  با استفاده از نور کم و موسیقی ملایم فضای کاملا عاشقانه ای ایجاد کنند. بهترین حالت این است که انجام این تمرینات به صورت متقابل باشد و هر دو کسب لذت نموده یا موجب ایجاد لذت شوند.

فردی که نقش لذت دهی را بر عهده دارد باید تنها به واکنش همسر خود توجه کرده و لذت بردن جنسی خود را به زمان بعد موکول کند. سعی کنید، شیوه های مختلف تماس بدنی را آزمایش کنید، به خاطر داشته باشید از هر گونه تماس با نواحی اصلی جنسی دوری کنید. درباره نوع تماس بدنی که برای تان لذت بخش است و قسمت هایی از بدنتان که از لمس شدن آنها لذت می برید، اطلاعات بدهید.

  • در صورتی که روش تماس همسرتان،  برای شما زیاد خوشایند نیست با آرامش کامل  به او اطلاع بدهید.  زوجین باید به طور جدی تمام تلاش خود را به خرج دهند تا برای هم لذت ایجاد کنند و حتما لازم است که اگر در انجام این کار پیشرفت موثری ندشته اید، احساس ناراحتی نکنید. سعی کنید به شیوه مثبتی پاسخ بدهید. می توانید خوشحالی خود را با گفتن چیزهای لذت بخش مطرح کنید، مثلاً می توانید بگویید که “اوه، هنگامی که این جای من را نوازش می کنی لذت بخش است”، اگر لازم باشد چیزهایی که دوست ندارید مطرح کنید در عین حال مایلید این شرایط مثبت همچنان ادامه پیدا کند، شما می توانید با هدایت دست های همسرتان و نشان دادن آنچه را که مایلید او انجام دهد خواسته و تمایلات و مخالفت هایتان را بیان کنید.

تهیه و تنظیم مطلب در مجله آموزش زناشویی و جنسی

جی سه http://ji3.ir

آ3ب http://a3b.ir

طبتاج http://tebtaj.ir

محتوای این سایت جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد در صورتی که زیر 18  سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی