Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

آیا استرس پدر بر جنین تاثیر می گذارد!

استرس پدر در دوران بارداری همسر که شامل جرو بحث و دعوا و ناراحتی و خوشحال نبودن است باعث مشکلات رفتاری و عاطفی کودک در آینده می شود...

به گزارش سایت طبتاج  نتایج یک پژوهش نشان داد: پدر‌هایی که در دوران بارداری همسرانشان استرس دارند، احتمال زیادی دارد بچه‌هایی با مشکلات رفتاری و عاطفی داشته باشند.

 

این نوزادان در مقایسه با نوزادانی که پدرانشان پیش از تولد آن‌ها در وضعیت روانی سالمی قرار داشتند، کینه‌توزی، بی‌قراری و بداخلاقی را در سطحی بالا نشان می‌دهند.

 

طبق گزارش مرکز بهداشت استکهلم، از آنجا که مردان کمتر امکان دارد که هنگام بروز مشکلات سلامتی به خصوص سلامت روانی یا عاطفی خود این موضوع را با دیگران و یا پزشک در میان بگذارد، خطر ابتلا به افسردگی در آن ها بیشتر از مادران است.

 

به همین دلیل، بهتر است مردانی که از افسردگی رنج می برند دست کم در دوران بارداری و قبل از آن اقداماتی پیشگیرانه در این خصوص انجام دهند و در صورت نیاز به پزشک مراجعه کنند تا از این طریق سلامت کودکان خود را در زمان تولد تضمین کنند.

 

تاثیر استرس بر جنین , استرس بر جنین,تاثیر استرس و شرایط روحی پدر بر جنین

اثرات جبران ناپذیر استرس پدر بر جنین

 

تاکنون اکثر مطالعات روی تاثیر فاکتورها و عوامل مادرانه روی جنین در دوران بارداری متمرکز شده‌اند اما یک بررسی جدید در اقدامی متفاوت روی نقش پدر در این دوران متمرکز شده است.

 

این بررسی تایید کرد که رفتارهای تنش زای پدران در دوران بارداری مادر به کودک آنها که هنوز متولد نشده و دوران جنینی را سپری می‌کند، منتقل می‌شود.

 

متخصصان در این مطالعه نحوه انتقال استرس پدر به جنین را ردیابی کرده و اظهار داشتند که این انتقال صورت می‌گیرد اما چگونگی این فرآیند بسیار پیچیده است.

 

محققان پژوهشگاه دانشگاه پنسیلوانیا در ایالات متحده آمریکا پی برده‌اند که صفتی مانند میزان استرس در فرد از طریق پدر به فرزند منتقل می شود، اما منشاء آن در DNA فرد نیست.

 

احتمال بروز استرس و سایر اختلالات مرتبط با آن به شکل رفتاری به نسل‌های آینده قابل انتقال است.

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی